Walkabout Skrevet Mars 10, 2022 Share Skrevet Mars 10, 2022 (endret) 1 time siden, Saltkjelen skrev: Nå som dieselen koster 26kr per liter, utgjør dette hele 49 400kr per år i drivstoffutgifter. Er dieselprisen 15kr (som i utgangspunktet også er høyt), blir den årlige kostnaden på 28 500kr. Differansen er altså på 20 900kr. For mange er det i tillegg to biler i husstanden som reiser til hver sin jobb, så i utgangspunktet vil nok en normal familie blø fint på 30-40 000kr i økte drivstoffutgifter - hvilket er helt hinsides, og mer enn nok til å sette familieøkonomien ut av sjakk. Da har vi naturligvis ikke medregnet de økte strømutgiftene, de kommunale avgiftene som i flere kommuner har doblet seg fra 2021 til 2022, betydelig økning av matvarepriser m.m. Enig i dette resonnementet, for "vanlige folk med vanlige biler" er dette langt verre enn for oss med entusiastbiler. Poenget mitt var egentlig todelt: Få frem at 1) kostnadene ved å kjøre en entusiastbil som M4 faktisk ikke øker så veldig totalt sett ved det kilometerforbruket hver år, selv om prisen når en fyller oppleves høy og 2) det ville vært idiotisk å kjøpe en dyr entusiastbil for å så la økt bensinpris vippe en av pinnen rent umiddelbart. For det "vanlige" bilholdet stiller det seg selvsagt annerledes. Med så høye priser skal det mer til å forsvare å kjøre min F11 520d 20-25.000 km i året, og det vil kunne fremskynde andre alternativer som hybrid og elektrisk. Har den største medfølelse med alle som opplever at økt drivstoff- og strømpris gjør store innhugg i privatøkonomien. Endret Mars 10, 2022 av Walkabout fupsaker, MGunders, smashy og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 10, 2022 Share Skrevet Mars 10, 2022 Men bensinprisen er jo ikke 27 kr litern hele tiden, eller er det bare her det er sånn? Nå har både bensin og diesel vaket rundt 19,80,- i flere dager her i byen, prisene var oppe i 24-25 kr litern i ca to timer eller noe før de var nede på 19 tallet igjen. Jeg har regnet meg ut til at jeg kommer til å fortsette å dailydrive min V8er frem til pumpeprisen er 25 kr literen permanent. Den merkostnaden er jeg villig til å investere i for den herlige godfølelsen det er å kjøre rundt i en buldrene 6,2 liters V8er 😅 G30en derimot gjør mange flere mil, faktisk dobbelt så mye som Camaroen og E34en. Så det er her jeg må se på en løsning etterhvert om ikke dette endrer seg, for her har jeg også muligheten til å spare store summer ved å kunne kjøre elektrisk i hverdagen. Men nå har oljeprisen fått et lite fall, og Vedum var ute å lovet at dette skulle de gjøre noe med om ikke prisnivået bedret seg. Så får vi bare håpe det ikke er like tannløst som den strømstøtten…nå var det vanlige folks tur var det noen som sa👎 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Mars 10, 2022 Share Skrevet Mars 10, 2022 Har null tiltro til Vedum og regjeringen. Kommer vel med samme tafatte støtte. ‘’Vi dekker 50 øre der pumpeprisen er over 26kr’’😑 MGunders, ahj, fupsaker og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Mars 10, 2022 Share Skrevet Mars 10, 2022 Vanlige folks tur til å betale mer. Det er det dem egentlig sier. Helt enig med @Slavearbeider'n har null tro på at det som kanskje kommer er noe bedre. Må ikke glemme at disse har hatt pendlerbolig i mange år, de vet ikke hva det betyr å betal for noe. Bare svindel. Slavearbeider'n, Maiken Benedicte, Ampera og 8 andre reagerte på dette 11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smashy Skrevet Mars 10, 2022 Share Skrevet Mars 10, 2022 2 hours ago, Walkabout said: Enig i dette resonnementet, for "vanlige folk med vanlige biler" er dette langt verre enn for oss med entusiastbiler. Poenget mitt var egentlig todelt: Få frem at 1) kostnadene ved å kjøre en entusiastbil som M4 faktisk ikke øker så veldig totalt sett ved det kilometerforbruket hver år, selv om prisen når en fyller oppleves høy og 2) det ville vært idiotisk å kjøpe en dyr entusiastbil for å så la økt bensinpris vippe en av pinnen rent umiddelbart. For det "vanlige" bilholdet stiller det seg selvsagt annerledes. Med så høye priser skal det mer til å forsvare å kjøre min F11 520d 20-25.000 km i året, og det vil kunne fremskynde andre alternativer som hybrid og elektrisk. Har den største medfølelse med alle som opplever at økt drivstoff- og strømpris gjør store innhugg i privatøkonomien. Dere har helt rett begge to. Jeg er enslig far til to, og merker endringene svært godt. Dette kom ikke så godt frem i forrige innlegg 🙈 Likevel en prioritet her inntil videre. Jeg ser ikke bort i fra at det kommer en subsidie på drivstoff etterhvert om det fortsetter å ligge høyt, eller eventuelt (gud forby) høyere. 😱 Har ikke finregnet på det men får nok ikke mer enn rundt 6-700km/tank på 335en. Rolig motorveikjøring, med bakker her og der utenom. Sikler på i4, men vet ikke helt med den leveringstida 😕 Bytte bil nå vil nok være et stort tapsprosjekt, spesielt med tanke på usikkerheten i tiden fremover. Kutter Russland gassen, kommer vi til å se en enorm prisøkning, uavhengig om de fyrer opp kullkraftverkene igjen i Tyskland. I tillegg har vi økte kostnader på mat og husholdningsartikler generelt. Må innrømme at jeg ergrer meg over soneinndeling på strøm i Norge, og ser at man kan ligge på 14øre nord for Sognefjorden og 200+ øre på samme tid sør for. Subsidier eller ikke, det er en kjedelig sak. Saltkjelen og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smashy Skrevet Mars 10, 2022 Share Skrevet Mars 10, 2022 32 minutes ago, Slavearbeider'n said: Har null tiltro til Vedum og regjeringen. Kommer vel med samme tafatte støtte. ‘’Vi dekker 50 øre der pumpeprisen er over 26kr’’😑 Med økt fokus på landbruket, 55 øre.🤦♂️ Slavearbeider'n og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 10, 2022 Share Skrevet Mars 10, 2022 @Slavearbeider'n @ahj Ja jeg er helt enig, kommer det noe støtte så blir det spinkle saker. Har egentlig null tiltro til SP og AP, tomme ord og ingen handling som vanlig. Når Koronaen slo til som værst i 2020 så tok det ikke mange dagene før Erna & co hadde 100% lønn til alle permittere samt diverse støtteordninger til næringslivet på plass. Den strømstøtta satt jævlig langt inne for Støre, og atpåtil er det så tafatt som det går an. Vi får bruke kommunevalget neste år til å vise hva vi synes om denne "nye kursen" de rødgrønne har tatt. Ja jeg vet at ikke all denne elendigheten er regjeringens feil, men det er kun dem som kan komme med tiltak og hjelp slik at kostnader ikke tar helt avgårde. Så langt opplever jeg at de sitter på hendene hele gjengen. BMWE39turbo, ahj og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 11, 2022 Share Skrevet Mars 11, 2022 Såeeee, Finn.no tråden dette Marius2002, fupsaker, Peak og 2 andre reagerte på dette 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pekka Skrevet Mars 11, 2022 Share Skrevet Mars 11, 2022 2 timer siden, Skulebollen skrev: Såeeee, Finn.no tråden dette Bimmers.no gjør 0 til Off topic på utrolig kort tid 😁 ahj, Lars89 og Daniel. reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 11, 2022 Share Skrevet Mars 11, 2022 2 timer siden, Skulebollen skrev: Såeeee, Finn.no tråden dette 4 minutter siden, Pekka skrev: Bimmers.no gjør 0 til Off topic på utrolig kort tid 😁 Ja gutta, det er bare å komme med bidrag for å få tråden inn på rett kjøl igjen 😁😜 ................... Her må ett tallet i prisen ha sneket seg inn med en feil, hvis ikke så er dette månedens optimist 😀 BMW 5-serie | FINN.no Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mars 11, 2022 Share Skrevet Mars 11, 2022 Phoenix Yellow manuell E46 M3 😍 https://www.finn.no/250346497 Walkabout, HenrikSolberg, Sjakalen og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikSolberg Skrevet Mars 11, 2022 Share Skrevet Mars 11, 2022 2 timer siden, papertiger skrev: Phoenix Yellow manuell E46 M3 😍 https://www.finn.no/250346497 Har siklet mye på denne 😍 papertiger reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mars 11, 2022 Share Skrevet Mars 11, 2022 Føler jeg er ganske aleine med å ikke like hverken Phoenix eller Austin Yellow spesielt mye 😬 ------ Individual F31 i Twilight Purple som attpåtil er brukt som taxi. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=250876673 M140i med manuell og bakhjulstrekk 👌 Sikkert en morro sak https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=250886853 Veldig nysgjerrig på hva som gjør dette til "kanskje norges beste" 🤔 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=235947922 papertiger og Pekka reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 12, 2022 Share Skrevet Mars 12, 2022 Litt kult at disse har Norsk språk i menyer og skjermer, altså til 4,8 mill skulle det bare mangle men likevel kult at de tenker på det bitte lille norske markedet for disse bilene Bentley Continental GT | FINN.no Sjakalen og Pekka reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard_ Skrevet Mars 12, 2022 Share Skrevet Mars 12, 2022 (endret) 1 hour ago, Fredrik 90 said: Litt kult at disse har Norsk språk i menyer og skjermer, altså til 4,8 mill skulle det bare mangle men likevel kult at de tenker på det bitte lille norske markedet for disse bilene Bentley Continental GT | FINN.no Jeg er vel ikke den eneste som syns ræva på den bilen ble igjen i år 2000? Passer liksom ikke til resten edit: Er vel kanskje bare baklyktene, men likevel! Endret Mars 12, 2022 av Vegard_ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå