Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Den gamle myten om at biler fra syd-Tyskland aldri har sett snø og salt lever i beste velgående. Ett av de beste salgsargumentene til alle som solgte importbiler på 2000 tallet. Jeg har vært i Syd-Tyskland vinterstid og der er det mye snø og salt… Mer enn mange steder i Norge 😅

mange som får blir forundra når de finner ut hvor høyt over havet sørlige deler av tyskland faktisk ligger :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ingvaldsen skrev:

mange som får blir forundra når de finner ut hvor høyt over havet sørlige deler av tyskland faktisk ligger :P

 

München ligger 525 meter over havet, til sammenlikning så ligger Røros rundt 600 meter over havet. Det føles ikke sånn men når man kjører til München så føler man at man kjører nedover, men i realiteten kjører man i en veldig lang og slak oppoverbakke 😅 Det er helt til man passer Alpene man virkelig blir klar over nedstigningen mot Middelhavet og hvor høyt sydlige Tyskland ligger. Hele regionen Bayern har mer eller mindre identisk klima til Syd-Norge. Sånn sett er det bedre å kjøpe en bil fra Nord Tyskland, en del mildere vintere i Hamburg. Eneste forskjellen er at de tyske bilene er litt renere under da man ikke får kjøre med piggdekk der nede. Så man slipper det piggstøvet som forsteiner seg over hele understellet og skaper god grobunn for rust. Det er noe faens herk med å kjøre bil i Norge vinterstid, blir jo faen ikke seende ut hvis man ikke er drøy med underspyling. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom jeg over annonse på en bil jeg har hatt tidligere, GSP og Recaro interiøret var det jeg som monterte i mitt eie. Vet den har gått i området Lillestrøm, så gått en stund på Nordmøre før den ble solgt til Haugesunds-området, deretter kjøpte jeg den og den gikk 4-år på Nordmøre før den gikk ned mot Oslo området igjen 😊

Link til finn annonse: Finn.No E28 525i/528i
IMG_6946.thumb.JPG.55a7f9498d2c2089a24c2bc81eecd983.JPG

Endret av Andros
La ved bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Andros skrev:

Idag kom jeg over annonse på en bil jeg har hatt tidligere, GSP og Recaro interiøret var det jeg som monterte i mitt eie. Vet den har gått i området Lillestrøm, så gått en stund på Nordmøre før den ble solgt til Haugesunds-området, deretter kjøpte jeg den og den gikk 4-år på Nordmøre før den gikk ned mot Oslo området igjen 😊

Link til finn annonse: Finn.No E28 525i/528i
IMG_6946.thumb.JPG.55a7f9498d2c2089a24c2bc81eecd983.JPG

Tror du bør lage en tråd på hva du har hatt og har ,sitter igjen med at du har operert med mye stilig .😊😊

Alpina front på e28 er fine saker .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, StigJ skrev:

Helt enig. Synes det mangler noe når skiltet bare sitter der helt alene. 

Man kunne kjøpe nøytrale sorte skiltholdere hos SVV for et år eller to siden, for 20 kroner stykket. Nå er det plundrete å finne sorte nøytrale. Jeg liker ikke å ha tekst/logo fra siste forhandler på min(e) biler. Borrelås har vært en løsning.

Endret av Arthur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Arthur skrev:

Man kunne kjøpe nøytrale sorte skiltholdere hos SVV for et år eller to siden, for 20 kroner stykket. Nå er det plundrete å finne sorte nøytrale. Jeg liker ikke å ha tekst/logo fra siste forhandler på min(e) biler. Borrelås har vært en løsning.

Jeg bruker Bilxtra sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Arthur said:

Man kunne kjøpe nøytrale sorte skiltholdere hos SVV for et år eller to siden, for 20 kroner stykket. Nå er det plundrete å finne sorte nøytrale. Jeg liker ikke å ha tekst/logo fra siste forhandler på min(e) biler. Borrelås har vært en løsning.

Her er nok jeg spesielt sær som synes det er kult med tekst/logo fra offisiell forhandler, da det er et "tegn" på at bilen er norsksolgt, selv om hvem som helst i realiteten kan putte Bilia/Sulland/Bavaria rammer på en BMW. Man må jo skryte av at bilen har/hadde 5 års nybilgaranti.😆

Er det derimot noe annet som f.eks. "Bjarnes Bilforum" eller "Bimmer Boyz 4 Life" så skal skiltrammen bort med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...