Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ja det er greit nok, men en firesylindret bensin turbo (eller elektrisk) kan aldri være ett alternativ til en seksylindret diesel i en bil som dette.

Selvfølgelig kan det det! Dette er jo i utgangspunktet bare en meget pen melk-og-brød-bil som er påkostet masse kroner i en griseflott farge og et nydelig interiør. Det er jo egentlig alle nye(re) sedan, touring og SUVer i dag.

Hadde det stått to helt identiske biler (med samme fargekombo som den jeg postet) og den ene var 340d og den andre 330e (uten xDrive) med samme pris, , hadde jeg lett valgt 330e. Vekten går jo også i favør 330e her. Det er hva man personlig foretrekker. Så da er det jo kjekt at de lager forskjellige modeller. Jeg er meget fornøyd med 330e uten langt tak og med kun skyv bak, og den passer meg i grunnen veldig bra. Skal jeg ut på veien og kjøre litt inspirert tar jeg jo selvsagt den med rekkesekser, manuell kasse og som veier godt under 1400kg  :wub:  330e jeg har går jo like godt som Z4en rett frem, men det er jo drit kjedelig å kjøre i forhold. Den er bare comfy.

Men ja, står det mellom 340i og 330e til samme pris behøver vi i grunnen ikke ta diskusjonen :P Det er jo kun den sekseren som gjør det. Kan jeg da får den i sDrive og manuell takk? Ånei... nei det gidder man jo ikke lage...

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, StigJ skrev:

Selvfølgelig kan det det! Dette er jo i utgangspunktet bare en meget pen melk-og-brød-bil som er påkostet masse kroner i en griseflott farge og et nydelig interiør. Det er jo egentlig alle nye(re) sedan, touring og SUVer i dag.

Hadde det stått to helt identiske biler (med samme fargekombo som den jeg postet) og den ene var 340d og den andre 330e (uten xDrive) med samme pris, , hadde jeg lett valgt 330e. Vekten går jo også i favør 330e her. Det er hva man personlig foretrekker. Så da er det jo kjekt at de lager forskjellige modeller. Jeg er meget fornøyd med 330e uten langt tak og med kun skyv bak, og den passer meg i grunnen veldig bra. Skal jeg ut på veien og kjøre litt inspirert tar jeg jo selvsagt den med rekkesekser, manuell kasse og som veier godt under 1400kg  :wub:  330e jeg har går jo like godt som Z4en rett frem, men det er jo drit kjedelig å kjøre i forhold. Den er bare comfy.

Men ja, står det mellom 340i og 330e til samme pris behøver vi i grunnen ikke ta diskusjonen :P Det er jo kun den sekseren som gjør det. Kan jeg da får den i sDrive og manuell takk? Ånei... nei det gidder man jo ikke lage...

Du får jo F30/F31 som 340i, da. ;) Ellers får du G21 som 330d sDrive og 330i sDrive. Men bare i Tyskland. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Kolstad Jr. skrev:

https://www.finn.no/315812162

Denne står her til salgs her i byen. Alltid lurt på hva som får folk til å velge at tilogme rattet skal være beige 🤪 

Så litt på den bilen selv, men IF skulle ha 500 per måned for maskinskadedekningen på den så da utgikk det. Synses faktisk det er en litt kul kombo med interiøret mot den Havanna-brune lakken selv om kanskje det hadde gjort seg med svart ratt ja😅

 

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tennbrikket skrev:

Fattern mener det der er ett godt kjøp. Han er dog mest opptatt av hvor lite salt dem har gått i. Husker da jeg var 17-18 år og skulle se på bil. Da gikk det på geografisk hvor vi reiste. Fant jeg en BMW som virket pen, så var det totalt uaktuelt om den hadde gått i oslo :P 

Hehe, det er nok dessverre ikke helt slik lenger.. De har saltet hovedveiene her oppe i mange år.. Kjører rundt i saltlake halve året ca. Hvorvidt det er like ille som sørpå, tørr jeg ikke si.

Edit: Han tenkte kanskje på at den hadde gått i Spania, det gir mening 👍

Endret av Kolstad Jr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lars89 skrev:

Sør import i Mandal legger ned innen året er omme. 

Tror de må langt ned i pris på endel av utvalget for å bli kvitt det.

For all del endel tøft,men snakk om ukurante biler!

F.eks 19 Hyundai Nexo som ingen vil ha?

https://www.finn.no/car/used/search.html?orgId=1749838334&sort=PRICE_DESC

Det forundrer meg hvordan de har hentet inn så mange ukurante biler. Det er ikke rart de må legge ned, for hvem i all verden kjøper en US X5 40e med ladekontakt som ikke passer her og med standardstoler? Likeledes med en flott E65 745i med kirkebenk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig at Sør Import har overlevd helt til nå. Vel har de hentet hjem mye interessante og fargerike biler, men det er ikke måte på å mye ukurant de har tatt inn. Det virker ikke som om driveren har så mye markedsfølelse, virker ikke som det har vært noen plan for bilene de har kjøpt inn. Vi har jo sett nå som krona er svak og og utenlandsk valuta er høy at enkelte som før kunne leve alene på import nå går over ende om de ikke legger om. Enkelte har lagt opp butikken til å kutte ut import og heller skaffe biler i Norge, mens andre tror det fortsatt er liv laga for import. 

Jeg stussa på den E65 745en, hvem i huleste vil ha en sånn for 150 000 kr når du kunne få en Norsk eller Euro utgave for under 100 000,-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...