Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Drøye 5,5 år på meg, rett etter kjøpet av min første BMW.

Den største erfaringen jeg har gjort meg med dette forumet er vel hvor mye det har kostet i kronasjer 😛 hadde vært mye billigere å ikke fått mata entusiasmen og trangen til å modifisere og bruke penger på bilen. Men man lever da bare en gang osv :) 

Har lært utrolig mye av medlemmene her inne, tips og råd har gjort det mulig å unngå feller og gjøre økonomisk smarte, men også økonomisk tøysete valg. Og jeg setter pris på at som bilentusiast får jeg på dette forumet påfyll av stoff både rundt entusiastmerket BMW, men også om andre merker og bilverdenen generelt. Alt dette er elementer som verken Facebook eller andre sosiale medier kan skilte med, og som jeg verdsetter høyt her. 

I tillegg har jeg fått gleden av å sette ansikter på noen av medlemmene her gjennom et bimmerstreff - mitt første biltreff sådan med egen bil - det var utrolig hyggelig å møte «likesinnede» og se at entusiasmen ikke setter grenser for verken stil eller bil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikket 11år innpå her nå selv. Tiden flyr og fortsatt trofast Bmw bruker både som kosebil, prosjekt og familiebil. 

Forum er genialt mht update, feilsøking å generele tips. Facebook er mye synsing, useriøse kjøpere/selgere å generelt en «like» generasjon ( selvom det er kommet her også ) noe jeg har delte meninger på. 

Håper Bimmers tar seg mer å mer opp fremover da dette var et helt genialt forum og forsover fremdeles er :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet min karriere her på Bimmers i 2010 i forbimdelse med en en e36 328i jeg lurte på.

Men startet for fullt i 2012 med  535en jeg har og etterhvert de andre Bmwene jeg har.

Og hva har jeg fått av Bimmers som medlem?

Jo jeg har blitt kjent med masse mennesker som og har blitt mine venner ,samtidig lært mye som jeg ellers aldri hadde gjort på noen andre forum.

Her er det stortsett toppfolk som med glede deler kunnskaper som igjen gjør at jeg er der jeg er med bilene mine idag.:).

En annen ting jeg biter meg merke i er hjelpsomheten,den er enorm.

For å si det rett ut så er dette noe annet FB ja.:)

 

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 10 år her nå:-)
Kan vel si at jeg har forandret meg ganske stort siden da, og ikke minst er jeg på et helt annet sted i livet nå, enn da.
Jeg hadde kjøpt min første bil et par dager før, og lurte på diverse ting.
Jeg hadde skrudd mye moped og var generelt interessert i BMW selvfølgelig, da man på den tiden bare hadde BMW i familien.
Min første tråd omhandlet vel vannpumpebytte på M30en som satt i bilen. Pumpehjulet m/feste for viskosen var annerledes på min bil kontra nyere M30er. Endte opp med å kjøpe en ny pumpe med feil hjul, og flytte over pumpehjul fra den gamle.
På den tiden(høsten 2008) gikk jeg på videregående VG2 elektronikk, og 13.Mai 2009 fylte jeg 18 år og lappen var et faktum. Følte meg ganske kul da jeg svingte E24en inn i bakgården på Elvebakken Videregående skole i Oslo, midt i russedåpen med en nypusset knallrød veteranbil.
Bilen drakk store mengder bensin, så godt var det at jeg begynte i læra måneden etterpå.
E24en bare gikk og gikk, bytta olje noen ganger. Gjorde i grunn ingen større modifikasjoner, eller brukte voldsomt med penger på den.
Skilte meg med den bilen da jeg begynte på høgskole i 2012. Underveis har vel interessen for biler vært moderat rent fysisk grunnet mangel på penger som student. Hadde en Mercedes som krevde sitt stell, og det holdt i bøtter og spann. Underveis har jeg vel hengt mye her i tråden, og i tråden til Fredrik, da det er mye artig å lese om her. Innimellom har jeg vel også tenkt at jeg kan bidra med et og annet.
Jeg ble endelig eier av BMW igjen Våren 2016, da en motorsykkel. En slags gave til meg selv etter endte ingeniørstudier og til tross for oljebrems, en perfekt relevant jobb i boks lenge før hovedoppgaven ble levert. Vinter/Vår 2017 kjøpte jeg en BMW E39 da Mercedesen hadde rustet i filler.. Det var en lettelse å bli kvitt den. E39en har jeg selvfølgelig enda, og den er i knallform.

Når det kommer til bruk av Facebook, så har jeg vært aktiv på div. bilrelaterte grupper der. Det er helt greit, men de samme spørsmålene går bare igjen og igjen og igjen. Man føler at man gjentar seg selv hele tiden. Et forum er mye bedre bygget opp for slikt, enn det facebook er. På facebook forsvinner alt nedover etterhvert som ting postes. Man finner ingenting igjen til senere. Det er også en lavere terskel for de som ikke er veldig entusiaster til å melde seg inn, kontra et forum som dette. Så det er mange spesielle varianter av mennesker på et sted.
 

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å se litt på DrDisrespect (streamer), og kom tilfeldigvis over dette. I bilspillet Wreckfest har de brukt Vålerbanen som track og bare kalt den for Tarmac 3. Er kjørebaner fri bruk eller må de lisensieres? Ville tro at GT feks har betalt for å ha med alle de mest kjente banene feks. Bilde under er fra spillet, prikk likt. På streamen tenkte jeg... hm, men der har jeg kjørt!

image.thumb.png.7732105037db879d89a8dfa9bd457275.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært her ni år i morgen, faktisk! Er bare på vår andre BMW foreløpig, og det ser dårlig ut med tanke på bytte siden jeg er kjempefornøyd med X3'en og kona elsker den.

Jeg har fått mange tips når det har vært jobber jeg ville fikse selv, og mye inspirasjon til små og store ting jeg kunne gjøre på bilene. Det viktigste har like vel vært det sosiale. Å ha noen å dele bilinteressen med er veldig hyggelig. Spesielt Fredriks alternative tråd som tar for seg mer av bilinteressen enn bare det å være BMW-eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk vært her i 11 år jeg nå, ser jeg. Tiden går jammen ganske fort, var litt mer liv her før i tiden før Facebook tok fullstendig over. Denne tråden var temmelig eksplosiv, kunne være flere sider å lese gjennom hver dag 😂

Over til noe annet. På den tiden har jeg vært gjennom to E30, begge preface i form av en 316 og en 320. Har også hatt en BMW E10 (2002) og en Mini Cooper S med works tuning. Savner de to sistnevnte 😃

Har nå en E34 som jeg planlegger å ha til jeg ligger i jorden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah bimmers ja, holt koken her siden 2009 selv. Vært litt til og fra ettersom økonomien ikke alltid har gjort at jeg har eid BMW. Havna her inne på grunn av en kompis, han kjøpte seg en E36 325i når han fylte 18 - og jeg ble frelst umiddelbart etter en prøvetur. Etter det har det blitt mye BMW gitt, E34, E30, E36, E39 og E60. 

Forumet er et genialt verktøy for oss som skrur litt selv, det er uhyre mye kunnskap her inne. Hjelpen er aldri langt unna hvis man lurer på noe, det er alltid en eller annen her inne som har et fornuftig svar. Facebook bruker jeg ikke, og jeg tror aldri det kan erstatte bimmers i det lange løp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Havnet bak en X2 idag over et lengre stykke og fikk studert ræva på den. Synes det er en flott bil, drivlinjen er ikke helt etter BMW-boka, men sett bort fra dette likte jeg den godt. Så skulle vi begge svinge av da.... halogenblinklys.. 

 

Det er vel ikke bmw om den bruker blinklys?🤔🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.8.2018 at 9.32, 316 skrev:

Har nå en E34 som jeg planlegger å ha til jeg ligger i jorden. 

Hva er det med E34? Nå har jeg hatt flere biler de siste årene, har likt å bytte etter tre til fire år og har hatt opp til tre biler samtidig. Men den gamle E34en min som jeg nå har hatt i 7 år, denne kunne jeg ikke tenke meg å kvitte meg med. Den er underlegen alt annet jeg har hatt, men likevel så klarer jeg ikke å gå lei av den. Its a keeper 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

Det er vel ikke bmw om den bruker blinklys?🤔🤔

Jeg er litt smålig irritert over de som ikke bruker blinklys og det er lite vits i å sette på blinklys etter oppbremsing er foretatt og svinging begynt... Hehe :) Det er mest for at jeg liker å lese trafikken og holde grei flyt, så jeg er like irritert over de som legger seg feil i rundkjøring.  Men jeg er derimot aldri irritert over syklister. :lol:

Men ja en 2018-modell bil og spesielt BMW burde ha LED blinklys og egentlig LED på lys generelt på alle modeller. Det var jo på E9x LCI som er ca. 10 år eldre, resten av lykta på X2 var LED da. Ellers finfin bil :)

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Jeg er litt smålig irritert over de som ikke bruker blinklys og det er lite vits i å sette på blinklys etter oppbremsing er foretatt og svinging begynt... Hehe :) Det er mest for at jeg liker å lese trafikken og holde grei flyt, så jeg er like irritert over de som legger seg feil i rundkjøring.  Men jeg er derimot aldri irritert over syklister. :lol:

Men ja en 2018-modell bil og spesielt BMW burde ha LED blinklys og egentlig LED på lys generelt på alle modeller. Det var jo på E9x LCI som er ca. 10 år eldre, resten av lykta på X2 var LED da. Ellers finfin bil :)

 

Selv bruker jeg sjeldent blinklys, da jeg synes det er mye tullete blinking (feks på landevei om det ikke kommer bil), men jeg blinker alltid INN i rundkjøringer om jeg skal rundt :P Sjeldent jeg blinker ut, da plassering er viktigere :P

Sært med halogen på dagens biler ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Shattered skrev:

Selv bruker jeg sjeldent blinklys, da jeg synes det er mye tullete blinking (feks på landevei om det ikke kommer bil), men jeg blinker alltid INN i rundkjøringer om jeg skal rundt :P Sjeldent jeg blinker ut, da plassering er viktigere :P

Sært med halogen på dagens biler ja :P

Jeg klager ikke på landeveier uten trafikk, er byer jeg mener. :) Men er dritt på landeveier når man ligger bak noen i 80 og de plutselig bremser opp for så å først blinke når de har stoppet opp og skal svinge av. Hadde de blinket først, så hadde jeg lest at vedkommende skal bremse og jeg kan ta mine vurderinger deretter. Nei, jeg ligger ikke klistret i ræva, så har tid til å bremse å alt det der, men du skjønner :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...