liffi Skrevet Desember 24, 2024 Skrevet Desember 24, 2024 God Jul ja! Ble en tidlig kveld her også i år. Godt det 🎄 Marius2002, fupsaker, mr.pingu og 2 andre reagerte på dette 5
Fredrik 90 Skrevet Desember 24, 2024 Skrevet Desember 24, 2024 3 timer siden, papertiger skrev: God jul! Er så deilig å ha såpass små barn at en begynner middag kl 3 og er ferdig med både gaver og kaker og det som hører med innen klokka bikker 9. Vi begynte med middag kl 16, det var iallfall ikke for tidlig 😅 Men det trakk godt ut, det er jo så mye gaver at ungene til slutt går lei, er jo for galt egentlig. Regner med alle småbarnsforeldre kjenner til det, sier til besteforeldre og tanter/onkler at de ikke trenger å ta helt av med gavedryss. Men så kjøres det på med gaver så to tredjedeler av juletreet forsvinner. Men det var deilig når siste gjestene gikk kl 22, ungene sov og jeg satt meg ned med fruen og bare kjente på stillheten og julefreden 😀 Tilfreds og takknemlig Ampera, fupsaker, papertiger og 1 annen reagerte på dette 4
papertiger Skrevet Desember 25, 2024 Skrevet Desember 25, 2024 22 hours ago, Fredrik 90 said: Vi begynte med middag kl 16, det var iallfall ikke for tidlig 😅 Men det trakk godt ut, det er jo så mye gaver at ungene til slutt går lei, er jo for galt egentlig. Regner med alle småbarnsforeldre kjenner til det, sier til besteforeldre og tanter/onkler at de ikke trenger å ta helt av med gavedryss. Men så kjøres det på med gaver så to tredjedeler av juletreet forsvinner. Men det var deilig når siste gjestene gikk kl 22, ungene sov og jeg satt meg ned med fruen og bare kjente på stillheten og julefreden 😀 Tilfreds og takknemlig Det høres ut som et velkjent scenario ja 😅
fupsaker Skrevet Desember 26, 2024 Skrevet Desember 26, 2024 På 24.12.2024 den 20.54, papertiger skrev: God jul! Er så deilig å ha såpass små barn at en begynner middag kl 3 og er ferdig med både gaver og kaker og det som hører med innen klokka bikker 9. Du vet jo alderen på våre, men vi starter 17.00 og er i seng 20.30-21.00, så sover de også til 08-08.30 dagen etter. 😅 Uansett riktig jul til dere alle her inne! Ampera, liffi, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4
bricks Skrevet Desember 26, 2024 Skrevet Desember 26, 2024 Jeg er onkel til en masse unger, gitt beskjed til foreldrene at jeg vipser penger siden jeg og kona er utenlands i Jula, så julaften ca kl 2 sitter jeg på Gardermoen drikker Øl og vipser.Bursdager og slikt der vi er tilstede så bruker vi å ha med pakke, men det et jo nesten umulig å finne noe å gi i dag, ungene har jo alt de trenger Marius2002, fupsaker og sveigis reagerte på dette 3
Dusy Skrevet Desember 28, 2024 Skrevet Desember 28, 2024 (endret) Til @Marius2002sin store glede, og til@Snagg30 sin store fortvilelse har man prøvd nye TM3 med RWD. Helt standard modell. Må jo først og fremst innrømme at jeg ble svært positivt overrasket, men nå skal det sies at jeg gikk inn dit med null og niks forventninger. Det er tross alt Tesla, som stort sett er en iPad på 4 hjul. Men det tok ikke lange tiden før man fant seg til rette, og man merket fort at denne hadde sjel. Styringen føltes litt «tung», sterk kontrast til E-Golfen og ga meg assosiasjoner (merk: assosiasjoner 😅) til M3en. Chassiset føltes solid ut og den satt ganske plantet på veien. Det sto jo helt standard hjul på de, med hjulkapsler 😂 Så ingenting å utsette på komforten. Trodde jeg skulle bli uvenner med skjermen, men det ble fort en vanesak. Er jo ingen blinklyshendler, knappene for å blinke befinner seg på rattet, samme med vinudsviskerne (innstillingene for disse må man dog justere gjennom skjermen). Eneste aberet her at jeg er vant med å blinke ut av rundkjøringer, så dette føltes noe kronglete ut. Interiøret er ikke noe spesielt å bemerke annet enn at det er veldig sterilt og sobert, men det føles likevel premium ut. Jeg liker jo dog dette, at ting ser veldig cleant ut. Herja litt løs på diverse paneler og kunne ikke høre en eneste knirkelyd. Fikk testet den ut på både motorvei og landeveier, og her var det vanskelig å ikke smile for å være helt ærlig. Akselerasjonen og styrefølelsen gjorde at man følte man kjørte en liten gokart Jaggu slenger den på rumpa også. Nei, her spøker det litt for meg. Det er vanskelig å argumentere i mot på hvor mye bil man kan få for pengene her.. Endret Desember 28, 2024 av Dusy wSax, sandersander, Ampera og 5 andre reagerte på dette 7 1
Snagg30 Skrevet Desember 28, 2024 Skrevet Desember 28, 2024 2 minutter siden, Dusy skrev: Til @Marius2002sin store glede, og til@Snagg30 sin store fortvilelse har man prøvd nye TM3 med RWD. Helt standard modell. Må jo først og fremst innrømme at jeg ble svært positivt overrasket, men nå skal det sies at jeg gikk inn dit med null og niks forventninger. Det er tross alt Tesla, som stort sett er en iPad på 4 hjul. Men det tok ikke lange tiden før man fant seg til rette, og man merket fort at denne hadde sjel. Styringen føltes litt «tung», sterk kontrast til E-Golfen og ga meg assosiasjoner (merk: assosiasjoner 😅) til M3en. Chassiset føltes solid ut og den satt ganske plantet på veien. Det sto jo helt standard hjul på de, med hjulkapsler 😂 Så ingenting å utsette på komforten. Trodde jeg skulle bli uvenner med skjermen, men det ble fort en vanesak. Er jo ingen blinklyshendler, knappene for å blinke befinner seg på rattet, samme med vinudsviskerne (innstillingene for disse må man dog justere gjennom skjermen). Eneste aberet her at jeg er vant med å blinke ut av rundkjøringer, så dette føltes noe kronglete ut. Interiøret er ikke noe spesielt å bemerke annet enn at det er veldig sterilt og sobert, men det føles likevel premium ut. Jeg liker jo dog dette, at ting ser veldig cleant ut. Herja litt løs på diverse paneler og kunne ikke høre en eneste knirkelyd. Fikk testet den ut på både motorvei og landeveier, og her var det vanskelig å ikke smile for å være helt ærlig. Akselerasjonen og styrefølelsen gjorde at man følte man kjørte en liten gokart Jaggu slenger den på rumpa også. Nei, her spøker det litt for meg. Det er vanskelig å argumentere i mot på hvor mye bil man kan få for pengene her.. Saltkjelen, mslello, GtiGtr og 4 andre reagerte på dette 1 6
Saltkjelen Skrevet Desember 28, 2024 Skrevet Desember 28, 2024 @Dusy Jeg kan forstå hva du mener og er i og for seg enig. Faceliften av TM3 gir bilen et betydelig løft utvendig såvel som innvendig, og jeg liker virkelig ambientbelysningen. Håpløst med knappeblinklys, men de gamle touch-spakene kan ettermonteres. Det er enkelt å skjønne hvorfor dette selger som hakka møkk når totalpakken er såpass grei og moderne til en skammelig pris. Jeg satt forresten på med min bror fra Hemsedal i hans TM3 (før facelift) rett før jul. Vi var intet mindre innom syv fantombremsinger på vei hjem og du blir grillet eller frosset i baksetet ettersom det kun er on/off på bakseteklimatisering. Det trakk godt og bilen dugger så mye at den har egen duggemodus i skjermen, så her var man vel føre var og implementerte en funksjon fremfor å utbedre problemet. Til tross for dette er det litt artig å tenke at det er en "ok totalpakke" som nevnt i først avsnitt, men det har nok noe med hvilke brilleglass man putter på seg når man gjør vurderingen. ahj, fupsaker, Ingvaldsen og 3 andre reagerte på dette 2 4
Daniel. Skrevet Desember 28, 2024 Skrevet Desember 28, 2024 1 time siden, Dusy skrev: For et trist interiør.. 😐 mr.pingu, BMWE39turbo og Shattered reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet Desember 28, 2024 Skrevet Desember 28, 2024 @Dusy Kan du utdype hva du mener med at denne bilen har sjel? For meg så er dette helt fjernt, men så er jeg også allergisk mot elbiler og i sær Tesla 😅 Men hvis du kjøper denne bilen så får vi alle spleise på ett "Trump for president" klistremerke som du kan ha på bakfangeren. Ettersom Elon gikk inn og støttet valgkampen til Trump med 300 mill Dollar så synes jeg det er på sin plass. @Marius2002 har jo alt gitt sitt bidrag til Trump sin valgkamp ved å kjøpe Tesla av Elon Musk 👍 Shattered og mr.pingu reagerte på dette 2
Saltkjelen Skrevet Desember 28, 2024 Skrevet Desember 28, 2024 1 time siden, Fredrik 90 skrev: @Dusy Kan du utdype hva du mener med at denne bilen har sjel? For meg så er dette helt fjernt, men så er jeg også allergisk mot elbiler og i sær Tesla 😅 Hæ? Hva? Har du allergi mot elbiler? Det ville jeg aldri gjettet! Markus E30, Shattered, ahj og 5 andre reagerte på dette 8
Evenol Skrevet Desember 28, 2024 Skrevet Desember 28, 2024 (endret) Mye Tesla-hat her inne merker jeg. Greit nok det, men. Vi har også en facelift model 3 RWD, veldig kurant bil mtp. pris. Natt og dag å kjøre kontra dagens model Y og pre-face TM3. Har skjedd mye positivt med Tesla siden jeg kjøpte min første nye model S i 2018. Er enig i at de kan forbedre enkelte ting, men det tror jeg de fleste bilprodusenter i dag kan. Endret Desember 28, 2024 av Evenol Eystein Ose, Marius2002, Ron Jeremy og 2 andre reagerte på dette 4 1
Fredrik 90 Skrevet Desember 28, 2024 Skrevet Desember 28, 2024 27 minutter siden, Saltkjelen skrev: Hæ? Hva? Har du allergi mot elbiler? Det ville jeg aldri gjettet! Ja sprøtt ikke sant? Alle blir skikkelig sjokkerte når jeg sier det…wtf liksom!! Men det var deilig å endelig få det ut, har gått lenge å bært på denne motstanden og allergien mot elbiler uten å fortelle det til noen. Det har virkelig plaget meg, men nå er katta ute av sekken, jeg er ute av skapet og bomba er sluppet. Jeg…liker…ikke…elbiler! Deilig å endelig kunne si det offentlig etter alle disse årene i fortielse 😀 fupsaker, papertiger, Shattered og 1 annen reagerte på dette 4
Marius2002 Skrevet Desember 28, 2024 Skrevet Desember 28, 2024 Først og fremst artig at du prøvde en ny TM3 @Dusy og kom med tilbakemeldinger. Tesla er ikke perfekt, der er ikke en BMW og det er heller ikke ultrapremium. Jeg er ingen Tesla-fanatiker og vil heller aldri bli det, jeg som alle andre her foretrekker BMW. Men så har det seg slik at man ikke alltid kan ha det man ønsker. Bilkjøp er interesse, behov og økonomi. Så får man vurdere selv hva som veier opp - noen år gammel bil eller helt ny med garanti. Ofte førstnevnte, men nye Tesla Model 3 SR er himla mye moro bil for penga. Jeg er fornøyd med min TMYP, men den er ikke perfekt og den lider av @Saltkjelens nylige erfaringer med fantombremsing. Så stakkars den jævelen som ligger klint oppi en Tesla langs veien, plutselig finner bilen ut at den selv vil ta en "brake-check" - til både sjåføren, passasjerenes og de andre bilenes skrekk. Jeg har derimot aldri hatt problemer med dugg. @Fredrik 90 tja, kjøpte Tesla før han ble gal. Men seriøst, jeg kjøper ikke Tesla for å støtte Trump eller Elon. Det var den bilen som krysset av for flest ruter innad i de tre kategoriene om bilkjøp. Det er et like usaklig utsagn som at hvorfor kjøpte du en bil med ytterligere 500kg ekstra vekt på en allerede tung bil. Sant? Saltkjelen, Ampera, Evenol og 3 andre reagerte på dette 6
Saltkjelen Skrevet Desember 28, 2024 Skrevet Desember 28, 2024 Jeg ser bare... "jeg.. liker.. ikke.. elbiler.. der han suste på E18 i sin X5 i elbilmodus med sin 113 hesters elmotor".. Evenol, mr.pingu, ahj og 7 andre reagerte på dette 1 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå