540is Skrevet April 24 Skrevet April 24 42 minutter siden, Otis skrev: Jeg målte ca -0,5 til -0,6 bar Ikke så dårlig det vil jeg tro. Men jeg ville ha sjekket om bremseforsterkeren holder tett. Måtte bytte på en E70 for lenge siden fordi den lakk inn luft
Otis Skrevet April 24 Skrevet April 24 @540is Sjekket vakuum pumoen, den lager -0,5 -0,6 bar. BKF holder fint 0,5 bar i 10 min, uten å synke, så den er frisk. Fant feil med solenoid for EGR ventil. Den var pjusk. Smurte den med WD40 et par ganger og aktuerte den, banket på den og den er nå testet OK. Nå holder den vakuum fint. Så i morgen kjøper jeg nye vakuumslanger, da de var begynte å bli litt dårlige, men de var OK under test. Men det er ikke så mye slanger på denne motoren. Da er jeg positiv til mitt resultat på vakuumpumpen, så langt.
Werther Skrevet April 24 Skrevet April 24 (endret) On 4/22/2025 at 9:25 AM, Fredrik said: Det som i vestlig popkultur gjorde Marley spesielt bemerket var at han var rastafarianer (en bibelsk trosretning) og støttet legalisering av cannabis på et tidspunkt da dette ikke var vanlig. Ikke meningen å gå altfor mye off topic i tråden din, Men som du sikkert vet har Hasj/marihuana/cannabis tatt av de siste årene. Jeg må innrømme at jeg ikke er for legalisering da det ødelegger hjernen til folk, spesielt unge folk i alderen 12-16 med en hjerne i utvikling. Det fører ofte til psykoser og langvarige hjerneskader som ikke er bra - har selv en del erfaring med dette dessverre. Folk i ung alder burde rett og slett styre unna da det skader deg både kortsiktig og langsiktig. Edit: Så nå at dette var off topic og ikke Fredrik sin tråd. Men poenget står - Folk forsvarer hasj på inn og utpust, men min personlige mening er at man må ta dette med en neve salt. Vi er alle forskjellige og har ymse bakgrunn - selv om bimmers er preget av øvre middelklasse. Dog vil jeg anbefale bimmers-gutta at dere kjører nulltoleranse når det kommer til narkotika, selv uskyldig "skit" som hasj...Ikke la dattera di eller guttungen din kødde rundt med det, for jeg møter så mange tilsynelatende oppegående folk som er helt ute å kjøre. Endret April 24 av Werther Snagg30, Fredrik, tambur4 og 1 annen reagerte på dette 3 1
Otis Skrevet April 25 Skrevet April 25 (endret) Jeg la det inn i teknisk istedenfor. Endret April 25 av Otis Flyttet det til teknisk, basert på input.
Rune-K Skrevet April 25 Skrevet April 25 17 timer siden, Werther skrev: Ikke meningen å gå altfor mye off topic i tråden din, Med dette så er du vel blant de få som holder seg til hva Off-topic handler om. Nemlig alt som ikke passer inn andre steder. Mesteparten som skrives her hadde det vært bedre og legge under teknisk. Det siste nå er om dårlig vakumpumpe. Det burde vært et spørsmål under teknisk. Otis og Werther reagerte på dette 2
ehaugsnes Skrevet Tirsdag kl. 13:06 Skrevet Tirsdag kl. 13:06 Stilig😄 StigJ, fupsaker, Dusy og 2 andre reagerte på dette 5
Otis Skrevet Tirsdag kl. 16:41 Skrevet Tirsdag kl. 16:41 Dette er vel optimalt for @Saltkjelen å bistå noen her inne med? fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet Tirsdag kl. 17:14 Skrevet Tirsdag kl. 17:14 Dette var jo stilig. Kult at den beholder tilten og åpningen på luken også. Egentlig genial, men jeg er en av dem som alltid har åpent utsyn på takluker og foretrekker biler med dette, så jeg klarer ikke bestemme meg om jeg ville hatt vifte eller ikke 🤔
liffi Skrevet Tirsdag kl. 20:31 Skrevet Tirsdag kl. 20:31 Med litt overtalelse så bega konemor seg å montere sammen propeller igjen 😅 må lære seg litt båt mekk hu å. Godt med vårpuss å snart sommer Otis, fupsaker, sveigis og 4 andre reagerte på dette 7
sveigis Skrevet Onsdag kl. 06:16 Skrevet Onsdag kl. 06:16 Siden dette er off topic drister jeg meg ut på isen her .. Som dere vet så er og Opel greia for meg men ikke alt med dette merket . Vel en mine drømmer er en koksgrå Manta b gsi godkjent med LET motor . De finnes men de som har selger jo aldri hvis ja =dyrt noe som er en selvfølge !😎 Nå står der et overkommelig prosjekt til slags i mitt fylke akkurat sånn som jeg ønsker . Godkjent Calibra turbo motor ,sperre ,Getrag 265 og takluke . : Motor : Ferdig i mitt hue : For de fleste her søppel ,men for meg helt perfekt . Det beste folkens vet dere hva det er ? Disse bilene her ,er gode og kjøre når de er i stand og henger som en klegg på veien . Men har hverken plass eller penger til sånt ,men drømmene har jeg 😊😊 Dusy, laffe, StigJ og 9 andre reagerte på dette 12
Werther Skrevet Onsdag kl. 16:57 Skrevet Onsdag kl. 16:57 10 hours ago, sveigis said: Godkjent Calibra turbo motor ,sperre ,Getrag 265 og takluke . @sveigis Min erfaring er at det kan være kjekt å forsøke nye ting i bilverdenen istedenfor å binde seg fast med kjetting til det samme merket, modellene og eventuelle samme bilen i altfor mange år. Selg E34, E91 og Combo (har du denne enda?) og lag plass til noe nytt. Du trenger jo egentlig ikke så mange stasjonsvogner og sedaner. Eventuelt behold E91 som slengebil og selg E61 istedenfor. Så lenge du har helse til å få Manta på veien (er vel sikkert en god grunn til at den IKKE er på veien), hvorfor ikke bare følge hjertet og kjør på? Vi lever ikke evig, og kjipt å angre på ting du ikke gjorde som egentlig var fullt oppnåelig. Ron Jeremy, Ampera, sveigis og 2 andre reagerte på dette 3 2
Werther Skrevet Onsdag kl. 17:22 Skrevet Onsdag kl. 17:22 @sveigis Mens vi snakker om hobbybil. Jeg har faktisk vurdert å selge 911en nå da jeg sliter med et par feil ingen finner ut av. Bilen er kjørbar, men det ødelegger kjøregleden totalt. Har mistet litt gnisten med bilen - fin å se på, men når jeg kjører den sitter jeg og irriterer vettet av meg over det som ikke funker. Det som holder meg tilbake er at den er utrolig vakker. Er litt som å date en supermodell som skal ha 8000kr i "utgifter" pr date. I dag regnet jeg ut at jeg hadde brukt 122 000kr bare i deler og reparasjon på 3 år/30 000km, eller 3400kr pr mnd bare for å holde den gående. Pluss forsikring og drivstoff. Så kommer det en ny runde nå med påkost pga ulyd og fusking. Begynner å lure på om det er verdt det. Gammal bil kan være skikkelig Tusenfryd til tider. sveigis reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Onsdag kl. 19:16 Skrevet Onsdag kl. 19:16 når det er snakk om opel ! så må jo dette her være livets bil : https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=423038727&fr=2001%3A2003&ft=DIESEL&isSearchRequest=true&ms=19000%3B20%3B%3B&od=down&ref=srp&refId=1c20591a-4574-db87-8e59-220014f782d9&s=Car&sb=p&searchId=1c20591a-4574-db87-8e59-220014f782d9&vc=Car omega b med m57 men kom disse med diffbrems på lik linje med de hakket eldre ? ikke å oppdrive i norge men er noen i tyskland til god pris, den jeg linket er den dyreste. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Onsdag kl. 19:54 Skrevet Onsdag kl. 19:54 2 timer siden, Werther skrev: @sveigis Min erfaring er at det kan være kjekt å forsøke nye ting i bilverdenen istedenfor å binde seg fast med kjetting til det samme merket, modellene og eventuelle samme bilen i altfor mange år. Selg E34, E91 og Combo (har du denne enda?) og lag plass til noe nytt. Du trenger jo egentlig ikke så mange stasjonsvogner og sedaner. Eventuelt behold E91 som slengebil og selg E61 istedenfor. Så lenge du har helse til å få Manta på veien (er vel sikkert en god grunn til at den IKKE er på veien), hvorfor ikke bare følge hjertet og kjør på? Vi lever ikke evig, og kjipt å angre på ting du ikke gjorde som egentlig var fullt oppnåelig. Du har veldig rett i dette ,for det blir jo på en måte en sykdom . Det som holder meg så trofast til Bmw er jo dette med så mange fine modeller ,samt lett og skaffe deler . Men som hobbybil så er jeg der at jeg nå kunne hatt noe annet . Som jeg nevnte ,hadde jeg hatt plass så hadde jeg kjøpt den og solgt feks e34 lett. Dette er et såpass stort prosjekt at man er avhengig av plass og stå Werther 😩. Da kunne jeg brukt tiden . Og hvertfall for min del nå etter det jeg har opplevd ,så tenker jeg mer og mer på dette med å gripe tak i ting og tenker på at man lever en gang . Har daglige møter med meg selv om hva jeg skal gjøre bilmessig .
sveigis Skrevet Onsdag kl. 19:59 Skrevet Onsdag kl. 19:59 38 minutter siden, Ingvaldsen skrev: når det er snakk om opel ! så må jo dette her være livets bil : https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=423038727&fr=2001%3A2003&ft=DIESEL&isSearchRequest=true&ms=19000%3B20%3B%3B&od=down&ref=srp&refId=1c20591a-4574-db87-8e59-220014f782d9&s=Car&sb=p&searchId=1c20591a-4574-db87-8e59-220014f782d9&vc=Car omega b med m57 men kom disse med diffbrems på lik linje med de hakket eldre ? ikke å oppdrive i norge men er noen i tyskland til god pris, den jeg linket er den dyreste. Det er trivelig bil det og ikke minst deilig motor i disse 😊 Angående diffbrems så mener jeg det ,hadde det på min mv6 tror jeg. Den spant ringer på begge .😊 Finn en sånn en med komplett Irmscher optikk eller Steinmetz da har man fin bil . Disse kan man finne gode eksemplarer av i utlandet enda .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå