Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
3 timer siden, Skulebollen skrev:

Akkurat nå trenger jeg kun og sette takluke i serviceposisjon, asap. Er dette mulig med K-DCAN?

https://bimmerdeler.no/products/obd2-ethernet-kabel

Denne kan brukes til G serie da?

Kun brukt K-DCAN til å slette feilkode på en G serie bil med ISTA, men kabelen i seg selv skal ikke begrense hvilke service funksjoner som kan brukes. Så lenge du får lest av VIN/styreenheter i ISTA med K-DCAN, så skal du kunne bruke den. 

Frem til du får tak i ENET kabel, så kan du prøve K-DCAN kabelen sammen med ISTA. ENET er å foretrekke ettersom K-DCAN på F serie og opp bruker dritlang tid på å kommunisere med bil. Alt fra å lese VIN, lese/slette feilkoder osv tar lenger tid. 

Endret av ///M-ini95
Skrevet

Selv om K-DCAN “fungerer” i den forstand at man kan lese VIN og kommunisere med enkelte moduler (ikke alle moduler er tilgjengelige over CAN på G-serie), er det lite realistisk å kjøre servicefunksjoner som krever koordinert og kontinuerlig kommunikasjon mellom enhetene. På G-serie er slike funksjoner lagt til Ethernet/DoIP. I praksis fungerer vel K-DCAN i beste fall kun til en begrenset diagnose og sletting av feilkoder.

Skrevet

Takk for oppklaring @Saltkjelen :)

Har kun brukt det en gang for å lese/slette feilkoder ettersom ENET kabelen streik.  Trodde ikke at servicefunksjoner ble påvirket i stor grad hvis den først klarte å lese av styreenhetene. 

Men da vet vi det :)

Skrevet
On 2/21/2026 at 11:25 PM, Espen.st said:

Noen som har montert en slags kill switch på bilen sin? Nå som tyven bare trenger å luske rundt med en laptop for å hente signal fra nøkkelen til å starte bilen

IKKE legg bilnøkkelen på skuffen ved inngangsdør.  9 av 10 tar bilen din fordi du har nøkkelen rett ved inngangsdøra.

Selv legger jeg nøkkel i godt brukt alufolie i kjøkkenskapet, 3 vegger fra inngangsdøra. AVSTAND er alt.  

Skrevet (endret)
8 hours ago, Snagg30 said:

Flere som opplever uønsket atferd fra denne brukeren her inne? 

Skulle ønske jeg var så digg at jeg ble seksuelt trakassert på bimmers, selv uten å forsøke på flørting. 

Send meg gjerne en PM, jeg er desperat.

#NISSANPRAIRIEBOYZ#

IMG_6468.JPG

Endret av Werther
Skrevet
På 24.2.2026 den 2.59, Werther skrev:

IKKE legg bilnøkkelen på skuffen ved inngangsdør.  9 av 10 tar bilen din fordi du har nøkkelen rett ved inngangsdøra.

Selv legger jeg nøkkel i godt brukt alufolie i kjøkkenskapet, 3 vegger fra inngangsdøra. AVSTAND er alt.  

19 timer siden, Werther skrev:

#NISSANPRAIRIEBOYZ#

IMG_6468.JPG

Er det nøklene til denne du legger i sølvfolie, 3 vegger fra inngangsdøra og alt det der? 😅

Etter å ha sett (litt for mye) på gamle episoder svenske Trafikmagasinet på You Tube og deres "innbrudds tester" så sitter jeg igjen med ett inntrykk av at japsebiler ifra 80 tallet stort sett kan dirkes opp med en wienerpølse… 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...