Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokon som veit kor eg kan få kjøpt ein sånn dingseboms som ein skrur inn i holet til hjulboltane, for å gjere montering og demontering av tunge hjul enklare?

Eg er litt usikker på kva det kallast, eg har prøvd å søke på hjulguide f.eks men får berre tulletreff fra Temu og Fyndiq. Skulle hatt noko ein kan stole på.

shopping?q=tbn:ANd9GcRdm7AYuhR7aUhuQC20_

Skrevet
9 minutes ago, mcbanan said:

Nokon som veit kor eg kan få kjøpt ein sånn dingseboms som ein skrur inn i holet til hjulboltane, for å gjere montering og demontering av tunge hjul enklare?

Eg er litt usikker på kva det kallast, eg har prøvd å søke på hjulguide f.eks men får berre tulletreff fra Temu og Fyndiq. Skulle hatt noko ein kan stole på.

shopping?q=tbn:ANd9GcRdm7AYuhR7aUhuQC20_

Jeg har kjøpt en sånn i en fysisk thansen-butikk, thansen.no. De kaller det "hjulskiftespyd". Har funger brillefint og er en stor hjelp ved skifte av tunge hjul.

Skrevet (endret)

Nokon som har testet kompakte startboostere? Lei av å drasse rundt på en stor på 10-15 kg, og mange seier at slike som får plass i hanskekrommet funker fint. 

Hvilken er best for pengene? :D  

Starthjelp 12 V med powerbank, 1200 A - Biltema.no

NOCO GBX45 Boost X 12V 1250A Jump Starter Powerbank | På lager

Andre alternativ? 

Endret av GtiGtr
Skrevet
35 minutter siden, GtiGtr skrev:

Nokon som har testet kompakte startboostere? Lei av å drasse rundt på en stor på 10-15 kg, og mange seier at slike som får plass i hanskekrommet funker fint. 

Hvilken er best for pengene? :D  

Starthjelp 12 V med powerbank, 1200 A - Biltema.no

NOCO GBX45 Boost X 12V 1250A Jump Starter Powerbank | På lager

Andre alternativ? 

Kjøpte den øverste av disse og greide uten problemer å få fyr på Mustangen når batteriet var tomt, så ingenting å utsette på den.

Skrevet

Jeg har den billigste fra Jula til ca. 700 kroner, fungerer forbausende bra. Ikke noe problem og dra igang en kranglete M30.

Skrevet (endret)

Hvilken parkering er best/tryggest på gardemoen når bilen må stå 2 uker ? Har brukt dalens tidligere men har en viss skepsis da de flytter bilene og samtidig skriver at all parkering er på eget ansvar. 

mener også å ha hørt om bil som har blitt frastjålet hjul uten at det ble tatt ansvar for.

jeg har kun brukt dalens med firmabiler siden jobben har avtale der.

Endret av Ingvaldsen
Skrevet
3 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Hvilken parkering er best/tryggest på gardemoen når bilen må stå 2 uker ? Har brukt dalens tidligere men har en viss skepsis da de flytter bilene og samtidig skriver at all parkering er på eget ansvar. 

mener også å ha hørt om bil som har blitt frastjålet hjul uten at det ble tatt ansvar for.

jeg har kun brukt dalens med firmabiler siden jobben har avtale der.

P10! Jeg bruker alltid P10 når jeg står der med egen bil. Rett ved terminalen, innendørs og jeg kan velge selv hvor jeg skal stå. Dalen parkering holder jeg meg langt unna, de flytter på bilene hele tiden. Fremmede inn og ut av bilen, kanskje er de uforsiktige med dørene, starter og stopper biler når de flytter på den. Nei, aldri i livet om jeg ville brukt noen av dem som ligger utenfor flyplass området. 

Skrevet (endret)
26 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

P10! Jeg bruker alltid P10 når jeg står der med egen bil. Rett ved terminalen, innendørs og jeg kan velge selv hvor jeg skal stå. Dalen parkering holder jeg meg langt unna, de flytter på bilene hele tiden. Fremmede inn og ut av bilen, kanskje er de uforsiktige med dørene, starter og stopper biler når de flytter på den. Nei, aldri i livet om jeg ville brukt noen av dem som ligger utenfor flyplass området. 

ja det er nok et godt alternativ, men er ikke sikkert de på kontoret blir fornøyd når jeg skriver utlegg på 3 ganger prisen til dalen men jeg kan jo prøve :P 

men er det som regel romslig på p10 utenom felles ferien eller er det stor sjans for bulking ? 

Endret av Ingvaldsen
Skrevet

Jeg har brukt gardermoen parkering AS, de har også innendørs, felt B. Bemannet til tider, og man parkerer hvor man vil selv. Sto i enden i 2 etasje der ei uke uten å ha noe å utsette på det. Bestilte på nett, mener jeg betalte vel 1000kr for ei uke i fellesferien. Verdt det mener jeg! Det var buss som kjørte til flyplassen.

Screenshot_20260523_211341_Maps.thumb.jpg.c445ce089f2fb3025de18ec97640602b.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...