Espen.st Skrevet Torsdag kl. 11:13 Skrevet Torsdag kl. 11:13 Hva jeg ser når noen har klistra på padel-extendere😂 papertiger, Lars89, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
Sverre 2468 Skrevet Torsdag kl. 15:59 Skrevet Torsdag kl. 15:59 Veldig dyrt drivstoff her i Skjåk og Lom nå.....😡
Saltkjelen Skrevet Torsdag kl. 16:23 Skrevet Torsdag kl. 16:23 Det er rett og slett tragisk, men husk; Jonas og Jens følger nøye med. At absolutt alt blir dyrere (ja, tenk, selv for de som ikke kjører bil) som følge av at elementærproduktet til 99,9% av alle bransjene øker, gir jo tross alt ikke økt inflasjon og økte renter. Neida. 🙃 Dusy, Daniel., Ron Jeremy og 6 andre reagerte på dette 7 2
papertiger Skrevet Torsdag kl. 17:55 Skrevet Torsdag kl. 17:55 Kan trøste deg med at det er samme pris i Oljehovudstaden også 🙃 glad jeg fylte i går, «fylte når jeg kunne og ikke når jeg måtte» floskelen som elbilfolket predikerer - til 25.90 kr/l for diesel, som fremsto som ganske så billig kontra i dag. sveigis og fupsaker reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet Torsdag kl. 21:49 Skrevet Torsdag kl. 21:49 Jeg må si at det er helt ufattelig provoserende å se Søreide stå å smile på Debatten på NRK og mene at ett avgiftskutt er helt unødvendig. For meg er det helt ubegripelig av en Borgerlig partileder. Høyre gjør hva de kan for å gi fra seg velgere til FRP. Det er ganske uvanlig at FRP ligger stødig over 30% på meningsmålingene i så lang tid som de nå har gjort, folk er luta lei hele Jonas og Jens banden. Tilbake til drivstoff prisene… For min del så er det ikke pengene som er problemet, er snakk om 300,- ekstra per fylling. Jævla sure penger å ut med men jeg får fortsatt endene til å møtes, det blir julegaver i år også. Det som provoserer mer er at staten tjener så grovt på den høye oljeprisen, hvorfor ikke gi den differansen tilbake til oss skattebetalere. Elbilistene får strømstøtte og Norgespris, hva får vi fossilbilister som fortsatt utgjør 70% av bilistene i landet? Sverige som ikke har olje har kutta avgiften på drivstoff helt, på ubestemt tid! Også kommer noen trekkende med at hvis man legger lønnsnivået til grunn så trenger vi å jobbe minst i Europa for å få råd til 20 liter bensin. Disse luringene glemmer en vesentlig ting, resten av det høye kostnadsnivået her i Norge. Legg til hva mat koster, klær, håndverkstjenester, tannlegebesøk, bilkostnader, boligpriser og for ikke å glemme rentenivået. Da passer ikke regnestykket til argumentene lenger… Jeg må lære meg å puste med magen og lese mindre aviser, klarer ikke å la være å bli forbanna. Klarer heldigvis å holde meg unna kommentarfeltene på Facebook, sånn at jeg ikke blir helt en sånn mørkeblå høyrevridd "Livets harde skole" nisse som skriver alt med Caps Look på 😂 Det får bli på lunsjrommet på jobb og her på Bimmers, men her er man stort sett blant likesinnede likevel 😉 Walkabout, teerex, Ron Jeremy og 6 andre reagerte på dette 9
fupsaker Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Det er slik nå at om vi ender opp med å selge Taycan og bytte ut med en hybrid e.l, så er jeg glad jeg kun bor rett nord for 50 min unna Sverige og nå nærmest halv pris på drivstoff. Har en bonde på trefelling her i dag, vanligvis tok han 1200,- pr time, var litt flau når han sa han måtte skru opp til 1400 grunnet prisen på diesel... mr.pingu reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden 11 minutter siden, fupsaker skrev: Det er slik nå at om vi ender opp med å selge Taycan og bytte ut med en hybrid e.l, så er jeg glad jeg kun bor rett nord for 50 min unna Sverige og nå nærmest halv pris på drivstoff. Har en bonde på trefelling her i dag, vanligvis tok han 1200,- pr time, var litt flau når han sa han måtte skru opp til 1400 grunnet prisen på diesel... På X5 så merker jeg svært lite til den høye drivstoff prisen, det er en bil som i det daglige kjøres 99% elektrisk. Sjekka sist jeg fylte tanken på den, det var 2/8. Har siden da vært en gang i Oslo og to ganger i Kristiansand og har fortsatt kvart tank igjen. 10/10 skal vi til Oslo igjen og da må jeg fylle tanken på nytt, men da har jeg mest sannsynlig kjørt over 2000 km på en tank med bensin. Ladbar hybrid er ekstremt gunstig hvis man bruker systemet slik det er tiltenkt. Har du mulighet til å kjøre til Sverige å fylle i tillegg så vil du absolutt maksimere besparelsen. Også bare for å ta den myten om de to drivlinjene som er så farlig og dyrt. Jeg har nå kjørt 60 000 km med min X5 45e i i løpet av snart 3 år, sammenlikner jeg med de 90 000 km/5 år jeg kjørte med min G30 540d så ser jeg noe interessant. Utgiftene til service og vedlikehold er akkurat det samme, når jeg sitter å ser på kvitteringene fra Bavaria for begge biler så koster de akkurat det samme å serve. Da er det vanlige servicer det er snakk om, bremser og klosser har jeg ikke byttet på noen av bilene. Har hatt litt flere problemer med G05 kontra G30, men det meste har gått på garanti. Ingenting av disse problemene har vært relatert til bilens hybridsystem, dette har vært problemer som likegodt hadde oppstått på en 30d, 40d, 40i eller M50. Jeg kjøper ladbar hybrid igjen any day, det ER det beste for to verdener så lenge man velger riktig produkt. RNJ, fupsaker og Markus E30 reagerte på dette 3
mr.pingu Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden (endret) 11 hours ago, Fredrik 90 said: Jeg må si at det er helt ufattelig provoserende å se Søreide stå å smile på Debatten på NRK og mene at ett avgiftskutt er helt unødvendig. For meg er det helt ubegripelig av en Borgerlig partileder. Høyre gjør hva de kan for å gi fra seg velgere til FRP. Det er ganske uvanlig at FRP ligger stødig over 30% på meningsmålingene i så lang tid som de nå har gjort, folk er luta lei hele Jonas og Jens banden. Tilbake til drivstoff prisene… For min del så er det ikke pengene som er problemet, er snakk om 300,- ekstra per fylling. Jævla sure penger å ut med men jeg får fortsatt endene til å møtes, det blir julegaver i år også. Det som provoserer mer er at staten tjener så grovt på den høye oljeprisen, hvorfor ikke gi den differansen tilbake til oss skattebetalere. Elbilistene får strømstøtte og Norgespris, hva får vi fossilbilister som fortsatt utgjør 70% av bilistene i landet? Sverige som ikke har olje har kutta avgiften på drivstoff helt, på ubestemt tid! Også kommer noen trekkende med at hvis man legger lønnsnivået til grunn så trenger vi å jobbe minst i Europa for å få råd til 20 liter bensin. Disse luringene glemmer en vesentlig ting, resten av det høye kostnadsnivået her i Norge. Legg til hva mat koster, klær, håndverkstjenester, tannlegebesøk, bilkostnader, boligpriser og for ikke å glemme rentenivået. Da passer ikke regnestykket til argumentene lenger… Jeg må lære meg å puste med magen og lese mindre aviser, klarer ikke å la være å bli forbanna. Klarer heldigvis å holde meg unna kommentarfeltene på Facebook, sånn at jeg ikke blir helt en sånn mørkeblå høyrevridd "Livets harde skole" nisse som skriver alt med Caps Look på 😂 Det får bli på lunsjrommet på jobb og her på Bimmers, men her er man stort sett blant likesinnede likevel 😉 Selv om jeg quoter deg er det en ikke innlegg som er personlig men mer generelt mening når folk klager og blir forbanna på inflasjon. Kanskje jeg har ikke så populært mening men økonomien eller mer riktig sagt welferden kan ikke bare gå opp. Når kan vi mennesker akseptere at vi kanskje har nødt til å gå litt ned i komfort og økonomi? Gyllen alderen er forbi, det var generasjon før oss (sett fra en som er 32 år gammel). Siden når blitt en rett at vi kan fly verden rundt og kjøre luksus biler. Jeg tror det kan være nyttig for menneskligheten (og miljø for den saks skyld) at økoniemen går ned, at vi må velge hva vi bruker penger på og være fornøyd med det. Vi har alle blitt bortkjempte drittunger. Ja det surt å gå fra relativt ny BMW til 15-20 år gammel Toyota Yaris eller Avensis og jeg vil heller ikke tilbake til dritt biler men om det går til helvete da har vi nødt til det. I utgangspunktet er en bil for å frakte og familien din fra A til B. Alt annet er bonus. Vi kan klage så mye som vi vil men sammenlignet med mange år tilbake har vi spart mange kroner per km og har komfort generelt økt. Det er også mye følelsemessig ting i forhold til drivstoffprisen, selv om lønnsøkningen har vært ganske likt økningen av drivstoffprisene. Gustav Hårtveit ordla det veldig fint: "Dette psykologiske fenomenet gjør at vi vurderer priser ut fra den nominelle verdien, tallet på skiltet, i stedet for den reelle verdien, hvor det tas hensyn til inflasjon og lønnsvekst. Med unntak av noen få år rundt 2020 har drivstoff reelt sett aldri vært billigere for norske forbrukere. Korrigert for den reelle utviklingen i folks kjøpekraft, var drivstoffet i vår 23 prosent billigere enn det var i 2001, og cirka 13 prosent rimeligere enn i 2010. Per. 1 september er bensinen cirka ti prosent billigere enn i 2001. Prisene har stort sett sunket jevnt, med unntak av korte perioder med geopolitisk uro, slik som tilfellet er nå." Kilde: Norge har Europas billigste drivstoff nå | DN skrevet 7. september 2026. Ut fra den artikelen kommer også frem at det er sverige er eneste land som har lavere reel drivstoff pris, alle andre land har dyrere drivstoff. Så å bare se på sverige blir feil. Så om du liker å bruke energien din på å bli forbanna, gjør det, det er lov å utrykke seg og du er nok ikke den eneste men jeg tror ikke verden blir en bedre plass av det. Derfor vil jeg gi en liten motlyd med dette innlegget. Kanskje ikke det mest populære på en bilforum men liker å se på fra flere vinkler. Så er det en annet ting angående drivstoff priser Eneste angående drivstoff priser i norge jeg ikke skjønner meg bær av, er hvordan i helvete kan det svinge flere kroner per dag. Det er ikke sånn at drivstoffen som er i tanken til bensinstasjonen har plutselig blitt dyrere, den er allerede betalt for. Økningen går rett i lomma til bensinstasjoner... Jeg tror det hadde blitt bedre av å innføre dagspriser som det er i bl. a. Tyskland og Nederland: SV-topp vil ha tyske bensintiltak - og truer med bøter Også er det sånn at i Norge er det så vanlig å hå billån. I mange andre land er det enten firmabil om du gjør det bra på jobben eller du kjører en bil du har faktisk råd til å cashe ut (med mindre det er 0% kampanje, dumt å binde gratis kapital) men samtidig gjør det at folk flest i norge er veldig utsatt til renteendringer (fastrente [minst 10 år] er standarden for boliglån i Nederland for eksempel). Så tilbake til bil og livet generelt... Siden når har vi behandlet det som en menneskerett å kjøre en bil som koster godt over en halv million??? Samtidig må vi annerkjenne at i motsetning til mange andre land gjør geografiske forutsetninger i Norge at bil er nesten nødvendig å ha men likevel er avgiftene ganske høyt på bil sammenlignet med mange andre land. Norge er der i toppen men likevel som mange liker å tro, ikke den dyreste i verden. Tilbake til industri og bonder og sånt, kan de ikke få avgiftsfri/farget diesel så er mest av problemen løst der, likevel er olje dyrere så de blir nok dyrere for den industrien men hvorfor skal privatbrukere a rett til avgiftskutt på drivstoff? Og at håndverkere har blitt så dyr er fordi alle vil jobbe hjemmekontor og vi vil/kan ikke en dritt selv lenger. Så det er en selvfølge at prisene går opp også... etterspørsel høyt er, tilbud er lavt. Ikke så jævlig rart, vil du spare penger, da må du lære å gjøre det selv eller svelge den kamelen. Ikke forstå meg feil her, jeg liker heller ikke å gå ned i komfort og forbruk men resurser vi har på denne kloden er begrenset så på en eller annet tidspunkt tar veksten slutt. Som jeg inser det må vi de neste årene nøye oss og være takknemlig for hva vi har og har fått tidligere. Hva man kan bli forbanna over er at de rikere i verden blir enda rikere på bekostning av mange andre. Vi som gjennomsnitt eller fleste av oss er vel over gjennomsnitt får ikke del av den kaka men klarer seg fint, men hva er mere problematisk er at det går ut enda mer over de fattige eller de som er under gjennomsnittet. Alle samfunn i verdenshistorien hvor forskjellen mellom fattig og rik blir for stor har det ført til enten kollapset av det samfunnet eller med andre ord krig. Endret 20 timer siden av mr.pingu Rune-K, fupsaker og Paulus reagerte på dette 3
mr.pingu Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden 1 hour ago, Fredrik 90 said: På X5 så merker jeg svært lite til den høye drivstoff prisen, det er en bil som i det daglige kjøres 99% elektrisk. Sjekka sist jeg fylte tanken på den, det var 2/8. Har siden da vært en gang i Oslo og to ganger i Kristiansand og har fortsatt kvart tank igjen. 10/10 skal vi til Oslo igjen og da må jeg fylle tanken på nytt, men da har jeg mest sannsynlig kjørt over 2000 km på en tank med bensin. Ladbar hybrid er ekstremt gunstig hvis man bruker systemet slik det er tiltenkt. Har du mulighet til å kjøre til Sverige å fylle i tillegg så vil du absolutt maksimere besparelsen. Også bare for å ta den myten om de to drivlinjene som er så farlig og dyrt. Jeg har nå kjørt 60 000 km med min X5 45e i i løpet av snart 3 år, sammenlikner jeg med de 90 000 km/5 år jeg kjørte med min G30 540d så ser jeg noe interessant. Utgiftene til service og vedlikehold er akkurat det samme, når jeg sitter å ser på kvitteringene fra Bavaria for begge biler så koster de akkurat det samme å serve. Da er det vanlige servicer det er snakk om, bremser og klosser har jeg ikke byttet på noen av bilene. Har hatt litt flere problemer med G05 kontra G30, men det meste har gått på garanti. Ingenting av disse problemene har vært relatert til bilens hybridsystem, dette har vært problemer som likegodt hadde oppstått på en 30d, 40d, 40i eller M50. Jeg kjøper ladbar hybrid igjen any day, det ER det beste for to verdener så lenge man velger riktig produkt. Hybrid er ikke dyrt så lenge man har råd til forsikring / garanti Problemet og dyre kostander med hybrid kommer når bilen blir eldre, så når "folk flest" skal kjøre den bilen. Da går plutselig en celle i batteri i stykker eller en av de andre vanlige feil med forbrenningsmotor som kan forekomme. Du kan ha dobbel uflaks og så blir det plustelig dyrt. Ikke gitt at det skjer men sjansen er større at man kjøre på en "lommebok-bombe". 1 hour ago, fupsaker said: Det er slik nå at om vi ender opp med å selge Taycan og bytte ut med en hybrid e.l, så er jeg glad jeg kun bor rett nord for 50 min unna Sverige og nå nærmest halv pris på drivstoff. Har en bonde på trefelling her i dag, vanligvis tok han 1200,- pr time, var litt flau når han sa han måtte skru opp til 1400 grunnet prisen på diesel... Ja det er ikke rart, han har nødt til det men problemet over hele linjen er at når drivstoffprisen går ned igjen kommer ikke timespris til å komme gå ned... nei da, margin har økt, takk for det men vi hører ingen klage over det... Som sagt, for næringslivet er nok billig diesel veldig viktig fordi ringvirkninger med dyr diesel for næringslivet er stor... Paulus og fupsaker reagerte på dette 2
Rune-K Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Jeg er stort sett enig i alt du skriver @mr.pingu Sammenlignet med stort sett alle land så har vi det veldig bra her på berget. Problemet er at vi alltids kunne hatt det enda bedre men trenger vi virkelig det? Når man er mett så er det vanskelig å bli enda mettere. Det er bare og dra til Tyskland det og sjekke ut bensinprisene der. De tjener dårligere og betaler mye mer, En bekjent av en kamerat av meg har bodd noen år i Tyskland nå og han nevnte at det hjelper ikke at skatten er lavere når man må ha en privat helseforsikring. 15 000 kroner i måneden takk. Da vil jeg heller betale mere skatt også får vi tilnærmet gratis helsehjelp når vi trenger det. Dusy, Paulus, mr.pingu og 1 annen reagerte på dette 4
mr.pingu Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) 26 minutes ago, Rune-K said: Jeg er stort sett enig i alt du skriver @mr.pingu Sammenlignet med stort sett alle land så har vi det veldig bra her på berget. Problemet er at vi alltids kunne hatt det enda bedre men trenger vi virkelig det? Når man er mett så er det vanskelig å bli enda mettere. Det er bare og dra til Tyskland det og sjekke ut bensinprisene der. De tjener dårligere og betaler mye mer, En bekjent av en kamerat av meg har bodd noen år i Tyskland nå og han nevnte at det hjelper ikke at skatten er lavere når man må ha en privat helseforsikring. 15 000 kroner i måneden takk. Da vil jeg heller betale mere skatt også får vi tilnærmet gratis helsehjelp når vi trenger det. Nå har Tyskland litt lavere skatt men Norge er ikke det landet i verden hvor skattetrykket er høyest selv, om mange her til lands liker å tro at de betaler mest skatt i hele verden. Når jeg kom til Norge gikk jeg opp i lønn, ned i skatt og slapp å privat helseforsikring. Reel kjøpekraft har økt. Ulemper og fordeler, jeg opplever stortsett at helsehjelp i Tyskland var mye mere effektivt (kortere ventid) og har mye mer progressiv tilnærming. Tid er penger? Også er Norge er veldig konservativt med innføre "nye" behandlingsmetoder. Behandlinger som er allerede finnes 10+ år i Tyskland er ikke standard praksis i Norge... Men fordelen er, alt er nesten gratis og har faktisk helsehjelp uten at du må være forsikret. Staten fikser det for deg, ingen diskriminasjon av noe økonomisk grunn. Anent ulempe med privatisert helsehjelp at forsikring bestemmer hvilken medisin du får, siden de har avtaler med leverandører men den ene medisinen er ikke den andre. f.e medisin fra leverandør X gjøre stortsett det sammen som medisin fra Y men din forsikring har bare avtale med X så kan du ikke få Y. Selv om kanskje på grunn av andre medisiner eller bivirkninger Y er bedre for deg, eller du må gå over til Medisin Z ved årskifte da kontrakten forsikring hadde gikk ut. Endret 19 timer siden av mr.pingu Ron Jeremy, fupsaker, Paulus og 1 annen reagerte på dette 4
Walkabout Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Mye kan sies om avgiftspolitikken, men problemet i Norge er det totale avgiftstrykket på det å eie og bruke bil (foruten elbil, som er kunstig finansiert både gjennom avgiftene og strømstøtte). Det er engangsavgift, bompenger, veibruksavgift og CO2-avgift på drivstoff, trafikkforsikringsavgift, omregistreringsavgift og 25% mva på deler, service og reparasjoner. At bensinen isolert sett ikke er spesielt dyr sammenlignet med andre land, er derfor et ganske irrelevant poeng i mine øyne. Saltkjelen, Fredrik 90, ///M-ini95 og 2 andre reagerte på dette 3 2
GSR Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Vi har ikke den dyreste bensinen, men vi ligger høyt på listen https://www.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/
Saltkjelen Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Det handler i bunn og grunn ikke om å gå ned i komfort, men at det totale kostnadsbildet (på alt) er blitt for massivt. Høye drivstoffpriser berører absolutt alt; det gir høyere matvarepriser, det gir økte transportkostnader, bussbilletten blir dyrere, det gir økte kostnader for helsevesenet (med dertilhørende redusert tilbud for sluttbruker), det går utover bedrifter, det går utover enkeltindividet og det er inflasjonsdrivende. For å nevne noe. Til forskjell fra for eksempel lave barnehagepriser der kun de med småbarn i barnehagealder nyter godt, så tilkommer et generelt redusert trykk på drivstoffutgiftene absolutt alle tilgode. Selv de som ikke kjører bil. Og avgifter.. Du kjøper deg bolig og må svi av 2,5% i dokumentavgift (normalt 100-300 000kr som du må ha i frie, disponible midler). Den samme boligen rapper deg for 30-40 000kr i kommunale avgifter i året fordi vann- og avløpssystemet har vært forsømt de 50 siste årene (smak litt på det, du betaler faktisk avløpsavgift for vannet (som du allerede betaler i dyre dommer for) som du slipper ut i blomsterbedet, drikker av, you name it). Du ville bygge en ny terrasse som tilfeldigvis strakk seg utenfor en høyst teoretisk byggegrense, sier du? Da er det fort 10-30 000kr for selve terrassen som dessverre var litt for høyt over bakkenivå til å være unntatt søknadsplikt.. 10-20 000kr for dispensasjonen for byggegrensen.. oi, den gjør visst også så du overstiger BYA.. 10-20 000kr til i dispensasjon fra plankrav, takk! Terrassen til 15 000kr, ender opp med å koste deg 30-70 000kr i rene gebyrer, men slapp av - dette er jo "selvkostprinsipp" og småpenger.. Og det er ikke engang gitt at du faktisk får tilltatelse til å bygge denne beskjedne terrassen - "men hey, har du råd til å bygge så har du jaggu råd til å betale for deg" - som om en terrasse, bod eller hva enn det måtte være på din egen eiendom er et skikkelig luksusgode. Du pusser tilfeldigvis opp litt og har et røslig hengerlass eller to du skal kvitte deg med? Da vil som regel dynga loppe deg for en 500-1 000kr av "miljøhensyn" - hver gang du er innom. Den samme søpla selges med fet fortjeneste og kjøres med lastebiler til Sverige slik at de får søppel til fjernvarmeanleggene sine. Vi kunne jo godt brukt denne søpla til egne anlegg, men på grunn av en særnorsk Co2-avgift på søppelforbrenning, er det mer lønnsomt å kjøre den ut av landet.. Vi kan sikkert kjøpe ufattelig mye drivstoff per timelønn (som er den populære målestandarden på at vi har det så bra her til lands), men for mitt vedkommende betaler jeg verken skatt, bolig, bil, mat eller andre utgifter med en teoretisk beregning på antall liter drivstoff jeg kan kjøpe for timelønnen min. Det stemmer det, "alle" har jo gått opp i lønn i forbindelse med lønnsforhandlingene, så det er ikke synd på oss (bare synd at "alle" kun gjelder offentlig ansatte og de som er organisert i store virksomheter (om så)). Hele 4,91% økning ble det i år sies det, noe som er høyere enn inflasjonstallene. Smak litt på 4,91% - for en uføretrygdet med lav sats utgjør dette nå snaue 320 000kr, mens stortingsrepresentanten som kun ser prosenttallet økte sin pott med 57 000kr til ca. 1 272 000kr.. Det er klart prosentregningen fungerer når man tar utgangspunkt i eget lønnsbilde (og når man har ekstra gunstige betingelser på boliglån inntil 2 800 000kr plassert i Statens Pensjonskasse).. Det er flott, hva? 🙃 Fredrik 90, sveigis, BMWE39turbo og 7 andre reagerte på dette 10
Fredrik 90 Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Vi mennesker er jo skrudd sammen sånn at vi hele tiden ønsker å opprettholde vår livssituasjon, levestandard og komfort. Aller helst vil man forbedre den, man pusser opp hjemme, kjøper nye gode sko, kjøper finere bil, drar på bedre ferier og spiser bedre mat enn før. Noen ganger skjer det ting i livet som man ikke er herre over som gjør at dette blir vanskelig og at man ikke kan gjøre noe med det. Det være seg sykdom, arbeidsledighet eller andre faktorer som spiller inn. Jeg ønsker å forbedre min økonomi og komfort kontinuerlig, jeg har en vanlig jobb men jo mer jeg jobber jo bedre tjener jeg. Jeg har med årene lært meg å være særdeles effektiv i min jobb som gjør at jeg yter bra innenfor normal arbeidstid. Det jeg ser nå og som frustrerer meg (eller egentlig gjør meg forbanna) er at jeg får mindre tilbake for innsatsen jeg legger ned. Jeg får mindre for pengene fordi alt har blitt så inni granskauen dyrt på relativt kort tid. Det synes jeg er urettferdig, her prøver man å stå på så hardt man kan også får man mindre tilbake fordi kostnadene over alt i samfunnet stiger. Og sånn føler jeg veldig mange andre også har det, man sitter igjen med mindre for pengene sine. Jeg skal ikke klage for mye, vi har det godt her i Norge. Men de skulle da faen meg bare mangle når vi betaler så mye i skatt som vi gjør. Enda til så er det grupper av befolkningen som ikke har det godt, det er store "hull" og svakheter i vårt helsesystem. Jeg er ikke enig i fremstilling om at alt er så fordømrade rosenrødt. Også var det disse rikingene som det er så dumt at stadig blir rikere. Jeg gir vel en lavtflygende faen i om Røkke og Spetalen blir mye rikere hvis jeg også får mer penger i mellom hendene. Betaler jeg mindre skatt får jeg høyere kjøpekraft, betaler eierene av bedriften jeg jobber i mindre skatt så sitter de igjen med mer penger de invester i min arbeidsplass. Det trygger arbeidsplasser som gjør at kjøpekraften generelt styrkes. Det er så forbanna synd at disse samfunnsbærerne skal diskrimineres ut av landet av en gjeng radikale sosialdemokrater. Ikke bit hånden som gir deg mat er det ett gammelt ordtak som heter. mr.pingu, GSR, Saltkjelen og 1 annen reagerte på dette 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå