Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Noen forum medlemmer her inne som holder til nærme Halden og kan hente en bil og ha den hjemme hos seg til neste uke når transport kommer? Send en PM :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal en si.

For et show! Var på Sola Airshow noen timer i ettermiddag, og det var glis fra ende til annen. Rafale Solo display, Red Arrows, F16, JAS Gripen, Saab Sk60, MiG-15, Spitfire og Mustang, C17. Den store lastekjempen til høyre på øverste bilde hadde lavtflyvning over Tananger i går, det var et mektig syn!

IMG_1718.thumb.jpeg.17b19703135e57e77471b411f473b07d.jpeg

IMG_1723.thumb.jpeg.19aaea82e1fa23e556eecae7a63aad86.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt råd fra noen mer fagkyndige! 

Jeg må ikke så alt for lenge frem i tid bytte clutch pga normal slitasje og har så vurdert å oppgradere til noe grommere samt lett vekts fly wheel men er noe delte meninger rundt dette her. De aller fleste sier at clutchen i E46 M3 er noe dritt og burde byttes, mens andre sier at man mister for mye komfort med å gå denne ruten. Noen med erfaring?

dette kittet ble lagt ut og er ganske nærme meg.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=358022684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snagg30 skrev:

Trenger litt råd fra noen mer fagkyndige! 

Jeg må ikke så alt for lenge frem i tid bytte clutch pga normal slitasje og har så vurdert å oppgradere til noe grommere samt lett vekts fly wheel men er noe delte meninger rundt dette her. De aller fleste sier at clutchen i E46 M3 er noe dritt og burde byttes, mens andre sier at man mister for mye komfort med å gå denne ruten. Noen med erfaring?

dette kittet ble lagt ut og er ganske nærme meg.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=358022684

240 mm 6 puck clutch, 765 Sachs trykkplate og 765 letta svinghjul er det du skal ha.

Har samme oppsett selv og det oppsettet er ratet til 800 hk. Litt hard clutch men absolutt levbart å kjøre med i det daglige

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da er jeg snart tilbake med en ny E36 320i Cabriolet. Det tok nesten 2 år, men gleder meg rimelig mye, kan man si 😎

Innen mandag 1. juli regner jeg med at det står en ny cab i tunet her. Med litt småplukk som må ordnes, men det er jo litt av moroa med eldre/ gammel bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har faktisk erfaring med godkjenning av spacere hos BT?

Vurderer å få godkjent spacere (om det faktisk går) da det er håpløst å finne brukbare 19" til salgs, men vet ikke helt om jeg har forstått alt dette riktig.

Det er jo satt opp merknader i TÜV papirene for ting som må gjøres hvis dette skal godkjennes;

111111.thumb.PNG.c7e8d5e8d255f7cc0750c0d206bb17f7.PNG

A3 og A4 ber jo om modifisering av hjulhus, enten om det er snakk om buene eller innerskjermene. Er det slik at BT faktisk sjekker opp i om dette er utført? 🤔

222.PNG.1a1350ba970e48d85cfec36a4c09deb0.PNG

Antar i hvertfall at det er mulig å godkjenne dette siden det er TÜV tilgjengelig 🤷‍♂️

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Daniel. skrev:

Vurderer å få godkjent spacere (om det faktisk går) da det er håpløst å finne brukbare 19" til salgs, men vet ikke helt om jeg har forstått alt dette riktig.

Det er jo satt opp merknader i TÜV papirene for ting som må gjøres hvis dette skal godkjennes;

A3 og A4 ber jo om modifisering av hjulhus, enten om det er snakk om buene eller innerskjermene. Er det slik at BT faktisk sjekker opp i om dette er utført? 🤔

Antar i hvertfall at det er mulig å godkjenne dette siden det er TÜV tilgjengelig 🤷‍♂️

@danskiii fikk dette gjort og dokumenterte det godt her inne. Tror det var på en F31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

@danskiii fikk dette gjort og dokumenterte det godt her inne. Tror det var på en F31.

Fant ikke så mye info om det jeg lurte på, med mindre jeg klarte å scrolle elegant forbi 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Daniel. skrev:

111111.thumb.PNG.c7e8d5e8d255f7cc0750c0d206bb17f7.PNG

222.PNG.1a1350ba970e48d85cfec36a4c09deb0.PNG

Nettopp godkjent min e36 med 5mm fra HR. Plankekjøring med TUV papir.

Eneste "problemet" mitt var at jeg kun hadde montert foran, og i TUV papirene stod det (på tysk) at det skal monteres enten bak eller foran og bak. So monterte tilsvarende bak så gikk det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at man kan kjøpe hvilken som helst tpms til dekk? Er vel 433mhz som ofte brukes i euro?

Aldri byttet sånne før og synes 2500 for 4 stk er i overkant mye 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kjennern skrev:

Er det sånn at man kan kjøpe hvilken som helst tpms til dekk? Er vel 433mhz som ofte brukes i euro?

Aldri byttet sånne før og synes 2500 for 4 stk er i overkant mye 🫣

Ja, få de programmert til riktig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Eystein Ose skrev:

Nettopp godkjent min e36 med 5mm fra HR. Plankekjøring med TUV papir.

Eneste "problemet" mitt var at jeg kun hadde montert foran, og i TUV papirene stod det (på tysk) at det skal monteres enten bak eller foran og bak. So monterte tilsvarende bak så gikk det fint.

Ja, syns jeg leste noe som samsvarer med dette i papirene.

Men var mest ute etter dette med modifisering av "wheel housing" som TÜV tydeligvis krever bak 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ampera skrev:

Ja, få de programmert til riktig bil.

Så jeg kan kjøpe løse sensorer men de må kodes med rett utstyr for å virke på x bil type? Trenger til kone bilen vår , Zoe.

Da virker det som jeg bare må innse at jeg bør la dekk butikken selge dem til meg, om de ikke virker på bilen senere blir det jo crazy tilstander på hvem sin skyld dette er 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   2 medlemmer

• Opprett ny...