Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det er jo så mange her som syter og griner over forandringene hos BMW nå om dagen, alt de gjør er feil og alt alle andre gjør er riktig virker det som. Vel...her kom bomba om at neste generasjon Mercedes C63 AMG vil få en firesylindret hybrid drivlinje. Så når vi nå ser og hører rykter om at neste M3/M4 vil få en diger stygg grill, da er det godt å tenke på at det alltids kunne vært verre :mrgreen:Neste M3/M4 blir kanskje stygg å se på forfra, men den vil beholde sin rekkesekser, manuelt gir og mulighet for BÅDE bakhjulstrekk og firehjulsdrift. Tror den skal ha gode sjanser jeg.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/next-amg-c63-ditch-v8-hybrid-four-pot

Bort med den ikoniske V8ern som har blitt AMG sitt varemerke, bort med den råe lyden, inn med ett batteri som kommer til å øke vekta og inn med en kjønnsløs rekkefirer. Er dere sikre på dette Mercedes? For de av dere som måtte mene at Mercedes her er visjonære og banebrytende med denne drivlinjen...ikke glem BMW i8 som kom 2014... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triste nyheter for Mercedes sin del, men på en annen side frykter jeg at dette kan smitte over på BMW også. Om C63 AMG gjør disiplinen bra, er det vel ikke helt usannsynlig at BMW dilter etter med en firesylindret motor i neste-neste generasjon M3/M4. BMW har jo, som kjent, blitt "fan" av firesylindrede motorer de senere årene. Nei, hvis alternativet er en firesylindret motor i neste-neste generasjon M3/M4, kan modellen like gjerne bli helelektrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M2 cs / competition er den eneste moddelen fra nyere tid fra bmw eg virkelig kunne tenkt meg. Tenker i fremtiden å ha en slik pluss en elektrobil gjerne en i3 da denne er så stygg at eg slipper vere redd for ha den som arbeidsbil/brukis. Så kose seg i helger og på ferieturer på sommern med M2'n. 

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Triste nyheter for Mercedes sin del, men på en annen side frykter jeg at dette kan smitte over på BMW også. Om C63 AMG gjør disiplinen bra, er det vel ikke helt usannsynlig at BMW dilter etter med en firesylindret motor i neste-neste generasjon M3/M4. BMW har jo, som kjent, blitt "fan" av firesylindrede motorer de senere årene. Nei, hvis alternativet er en firesylindret motor i neste-neste generasjon M3/M4, kan modellen like gjerne bli helelektrisk.

Nei, blir M3/M4 firesylinderet eller helelektrisk kan de like gjerne stoppe hele modellen og legge M programmet død. 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta bilde av en litt småfet bil i butikken. Supra med BMW motor! Relativt lite HK, 340 tror jeg det var. Har sikkert med avgifter å gjøre. Litt for sotete og mørk for min smak, men hver sin stil.

Kult at BMW og Toyota har et lite samarbeid for tiden, er BMW motor i Avensis og. Har fått installert ISTA D også nå på jobb. Kule tider :)

999215076_Suprahekk01.thumb.jpg.233d31d1ad35126457053f2f5c7cd46d.jpg

suprafront.jpg.8c98980d0fa6b69da59472a710dc6f33.jpg

Supraside.thumb.jpg.52c751d920a9882a86ae639d7ba726fe.jpg

Endret av Øyvind.J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Otis skrev:

Ser ut som en flott motor, men lurer på kjørbarhet sånn ellers i hverdagen. 650nm på 9000 omdr!

Sånn ellers, hvorfor lager en turbo hylelyd når den er defekt?

Grom motor ja, kun 85kg. Men er nok ikke så brukbar i det daglige :( Ellers så fant jeg ikke det tallet der, og det betyr isåfall 820hk, så i DTM trim er den ikke slik (begrenset til 95kg/h fuel utenom under "push to pass").

Kompressoren (først) vil fysisk berøre huset. Slitasjen og merkene som da oppstår gjør at du får litt snodig aero rundt disse kantene. Det er iallefall min forståelse av det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, overraskende lett motor! Den kan få 5kg/h ekstra. Sikkert noe DTM regler.

Okei, så det er opplagring som egentlig går i stykker først. Pga lager er dårlig så skraper den noe i huset. Deretter underlig aero som skaper hylelyd.

Jeg merker jo at jeg har hylelyd av min, men opplagring later til å være kurant. Litt ut/inn slakke, men ikke ellers.

Men jeg tenkte bare på dette med turbo da en bekjent plutselig fikk havari på sin n47 i en e83. Da ble det en god del lyd, og effekttap i ny og ne. Ny turbo, alt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som det blir i Oslo nå så tror jeg det beste hadde vært om en annen Norsk by fikk overta som landets hovedstad. Jeg kan ikke få sagt hvor lykkelig jeg er over at jeg bor her nede i Arendal, langt unna de gale folka som styrer Oslo. Jeg er også glad jeg sjelden har noe i Oslo å gjøre, annet enn hygge og fritid. Dette er det jo selvsagt slutt på nå, så nå legger vi weekendturer til andre byer, jobben legger kurser og seminarer til andre deler av landet. Synd, for Oslo en en veldig fin by som jeg alltid har likt å besøke..

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Marius2002 skrev:

Tipper en av grunnene til dette er at det antakeligvis kun blir brødskiver som mat til skolebarn. Dette er jo kjøttfritt og billig.... er bare en «Halleluja» for noe som egentlig ikke er verdt så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Sånn som det blir i Oslo nå så tror jeg det beste hadde vært om en annen Norsk by fikk overta som landets hovedstad. Jeg kan ikke få sagt hvor lykkelig jeg er over at jeg bor her nede i Arendal, langt unna de gale folka som styrer Oslo. Jeg er også glad jeg sjelden har noe i Oslo å gjøre, annet enn hygge og fritid. Dette er det jo selvsagt slutt på nå, så nå legger vi weekendturer til andre byer, jobben legger kurser og seminarer til andre deler av landet. Synd, for Oslo en en veldig fin by som jeg alltid har likt å besøke..

For meg virker det som om hele byen har blitt et gissel for en slags avansert studentpolitikk (altså relativt umoden politikk) skissert av MDG folk som ikke ønsker å bli voksne. Oslo AP er redusert til et marionettparti (les: nikkedukker) for MDG i et forsøk på å stadig være politisk relevante.

Deler av Oslo er utvilsomt veldig fine områder, men det er også områder som kan tjene som skrekkeksempler på feilslått byutvikling. Jeg besøker i dag sjelden byen selv om jeg er født og oppvokst der. Jeg savner den ikke lenger og tenker at det finnes mange andre bedre steder å bo.

Det jeg liker best med Oslo er den korte veien til skog og stille områder. Få storbyer har denne fordelen og dette savner jeg. Her i Danmark er man aldri langt fra andre mennesker og dette er uvant for en nordmann (selv etter 20 år i Danmark)... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...