Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Borte noen dager fra denne tråden så er helvete løst tydeligvis. Min favoritt var denne:
Oslo ungdommen vet ikke hva hardt arbeide er, de har blitt en gjeng med slappfisker som studerer til de er 30 år for så å likevel ende opp som lærer eller som en eller annen byråkrat i det offentlige.

For å rippe opp igjen @Fredrik 90 så er det ikke alle som vet hva dem skal bli og velger en utdanning som de tror er bra. Men underveis så ombestemmer man seg for så å bytte til noe annet. Jeg kjenner noe veldig nært som har måtte gjort dette. Og den personen er laangt fra noen slappfisk. 

Jeg hadde tenkt å skrive noe laangt verre enn dette til deg @Fredrik 90, men jeg liker å være her inne. Så jeg håper du fra nå og den evige fremtid kan begynne å sette på et filter når du skriver her inne. Jeg er lei av å lese slik som dette her inne. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggeligste stedet på jord er bimmers rundt jule tider, da er det våpen hvile mellom EL gjengen og bensin gjengen. Alle ønsker hverandre et godt nytt år og har hjerte rom for alle. Men så er det nyttår og nye muligheter, back to basic 😂 dette var ikke et svar til deg nå @ahj har vært mye styr her inne nå en liten periode. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snagg30 skrev:

Hyggeligste stedet på jord er bimmers rundt jule tider, da er det våpen hvile mellom EL gjengen og bensin gjengen. Alle ønsker hverandre et godt nytt år og har hjerte rom for alle. Men så er det nyttår og nye muligheter, back to basic 😂 dette var ikke et svar til deg nå @ahj har vært mye styr her inne nå en liten periode. 

Non taken, men helt enig i alt. Vært mye styr her inne den siste perioden. Og skulle ønske det var mer som juletider her inne oftere. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig litt dumt at vi høgger slik på hverandre, vi har skapt en bruker på dette forumet fordi vi alle har en stor ting felles...interesse for BMW og bil generelt. Hvorfor skal man gå løs på sine likemenn? Okei så kunne jeg sikkert latt være å skrive ett og annet, og kanskje kunne andre vært litt flinkere til å bare skrolle videre når man leser ting man ikke liker.

Det er ikke så dumt det @Skulebollen skriver om at Bimmers er ikke så værst så lenge man holder seg vekk fra tulletråden. For min del så kunne vi bare stengt hele tråden, den har ingen funksjon som gagner forumet slik det fremstår nå. Jeg opplever også at det er stor mangel på moderering, og da blir det fort fritt vilt og spetakkel.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det er egentlig litt dumt at vi høgger slik på hverandre, vi har skapt en bruker på dette forumet fordi vi alle har en stor ting felles...interesse for BMW og bil generelt. Hvorfor skal man gå løs på sine likemenn? Okei så kunne jeg sikkert latt være å skrive ett og annet, og kanskje kunne andre vært litt flinkere til å bare skrolle videre når man leser ting man ikke liker.

Det er ikke så dumt det @Skulebollen skriver om at Bimmers er ikke så værst så lenge man holder seg vekk fra tulletråden. For min del så kunne vi bare stengt hele tråden, den har ingen funksjon som gagner forumet slik det fremstår nå. Jeg opplever også at det er stor mangel på moderering, og da blir det fort fritt vilt og spetakkel.  

Problemet ligger i retorikk og skrivemåte, dette er en tråd for det vide og brede.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanskelig å moderere diskusjoner som tar litt av. Hvem er den første som tar litt for mye av? Hva skal man fjerne? Fjerner man hele diskusjonen fjerner man kanskje mye som er bra også.

Videre er det lett for å bli beskyldt for å favorisere noen (evt. mislike noen), og det er heller ikke så veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Skulebollen skrev:

Hold deg unna denne tråden så er ikke Bimmers så værst😊 

Undres om du har Silveradoen ennå?

Notert! 😃 Kanskje en bør ha med seg noe ala en brefører den første tida tilbake? For å unngå å tryne ned i de verste sprekkene mener jeg! 

 

Du husker Silverado! Så koselig! 🥰 Den lever det gode liv, men i vinter har jeg trøbla litt med manglende vakum til girkassa. På TH400 er girskifter mellom 2. Og 3-gir vakumstyrt. Har den ikke vakum, kan den hvis en gir litt gass, finne på å prøve å gire ned fra 3. i høye hastigheter. Skummelt! 

Har ikke feilsøkt veldig mye, siden denne feilen jo berger bilen unna fristelsen det ville vært å ta den i bruk før veiene er saltfrie. 😬

Der kommer den galvaniserte (håper jeg for dens del) franskmannen inn! Vinterveteran, knapt gått noe som helst! For en komfort, selv i økonomimodellen 309! Eldre dame på nabobruket gikk bort, og alle her i gokk vet jo om min sykelige hang til bilhoarding, dermed fikk jeg overta min første franske! Hadde ett krav; bestemorputene følger bilen. Nydelig! 

En digresjon:

 

Den som kjører mye forskjellig ute i trafikken, opplever sikkert det jeg har bitt meg merke i. Medtrafikanters adferd mot deg, avhengig av hva du selv kjører. I Silverado og til dels i 5-serie får jeg mye rom. Frekvensen av forbikjørende biler er dessuten lav, uavhengig av hastighet. I Lada og Peugeot, føler man seg mer som et byttedyr. En er regelrett fritt vilt, og det har nada å si om en ligger i fartsgrensa eller ti-tjue over. Du skal tas. 

 

Interessant! Med meg selv vet jeg bare at jeg ikke klarer å ligge bak biler av arten Suzuki Baleno. Må være noe PTSD som trigges, for jeg blir helt rar, og legger de bak meg ved første trygge anledning. 

 

Se, mamma! Jeg spammer bimmers! Hils Jesus og si at jeg for en gangs skyld ikke senket nivået ved å fjase om fjasegreier! 

 

Glad i dere, venner!

 

IMG_20220110_223004.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Nytern Hyggelig å ha deg og de artige kommentarene/innleggene tilbake. Vedr. 309én tror jeg at den og den samtidige 605/607 er de eneste eldre Peugeot modellene jeg ikke har hatt. Min danske svoger hadde imidlertid en 309 og den hadde gått rundt 360K kilometer før den tok kvelden på vår hyttevei i Norge (Ringebufjellet). 309 er faktisk ganske solide biler (holdbarhet - ikke sikkerhet). De har ganske bra kjøreegenskaper også og det er bra med plass i forhold til konkurrentene da den var på markedet. Jeg mener å huske at bilen egentlig ble utviklet av Talbot, men Peugeot tok over bilmerket og la det ned før modellen kom på markedet. Derfor har den et litt annerledes design enn de andre Peugeot modellene på den tiden.

Som vanlig viser du også nydelige bilder av gården. Jeg liker disse bildene og det siste er intet unntak. Det ser virkelig koselig ut :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, awt skrev:

Det er veldig vanskelig å moderere diskusjoner som tar litt av. Hvem er den første som tar litt for mye av? Hva skal man fjerne? Fjerner man hele diskusjonen fjerner man kanskje mye som er bra også.

Videre er det lett for å bli beskyldt for å favorisere noen (evt. mislike noen), og det er heller ikke så veldig bra.

Forstår at det er vanskelig med diskusjoner som sklir ut, der hvert innlegg er en mindre eskalering av det forrige, men innlegg som åpenbart er i konflikt med forumreglene bør fjernes av moderator/administrator med referanse til disse.

Noen av innleggene er klare brudd på forumreglene, og spesielt #11 (min utheving):

11. Uønsket innhold - Det er forbudt å skrive, laste opp, linke til eller på annen måte publisere noe som kan medføre straffeansvar, er ærekrenkende, rasistisk, eller på annen måte i strid med norsk lov. Har du et personlig problem med en person så hold det for deg selv og ta det evt. direkte opp med vedkommende. Vi skal ikke ha offentlig "skittkasting" i forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...