Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde jo en del undersøkelser rundt N52 før jeg kjøpte 130i og mitt inntrykk er at det er en meget solid og bra motor. Bruker ikke like mye olje som M54 kan gjøre og den har ikke de utfordringene med injektorer. Også som nevnt over så tror jeg ikke denne har høytrykkspumpe. Eneste utfordringene den har er en liten designfeil i toppen som kan påvirke smøringen til de hydrauliske ventilløfterene. Men med riktig olje og gode service rutiner så er ikke dette ett problem. Kanskje siste BMW bensin sekser som er ordentlig skuddsikker slik M30 og M50 var/er.

Bakdelen med N52 er at den er ikke spesielt økonomisk og den belønner deg ikke så mye på høyt turtall som enkelte andre sekssylindrede BMW motorer. Så i en tyngre bil som f eks en E60 så synes jeg den er relativt kjedelig, mens i en E87 eller Z4 så kommer den mer til sin rett.      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

På effekt og kjørbarhet, eller på hvor solide motorene er? Har fått inntrykket over at N52 er en simplere motor og sånn sett "bedre" enn N53.

 

Effekt og kjørbarhet og den er sjelden og det er den eneste Direkte innsprøytning NA rekkesekseren til BMW. N52 er en simplere motor og masse produsert som n53 ikke er i nærheten. Men for meg er det motoren å ha. Det er den eneste DI NA rekkesekser som BMW har laget og den er ganske spesiell og veldig morsom i sinn fulleffekt versjon. Jeg brukte mye på min, men det var alltid verdt det når ved litt mods så har dem 300hk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har lagt merke til utrolig stor sving i drivstoffprisene om dagen? Her ved meg har det enten ligget på nærme 25 kr litern eller 20 kr litern, ingenting imellom. Igår lå den på 25 kr, og idag tidlig ser jeg det ligger på 20 kr igjen... Sånn har det vært hele uken 🤔

Ser det nevnes priskrig, men synes det er sjukt med prisnedsetting/økning på hele 5kr literen annenhver dag... Virker for meg som det er gode marginer i bransjen 😅

https://www.nettavisen.no/okonomi/full-priskrig-pa-drivstoff-forstar-at-mange-reagerer/s/5-95-1403047

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pssst, man bruker ikke ",-" etter desimaler. 🫠

",-" er "komma null", og dermed blir det egentlig 19,79,00. Det rette er 19,79 eller 19,-. 😎

Hos oss ligger prisen rundt 22,- for tiden forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Pssst, man bruker ikke ",-" etter desimaler. 🫠

",-" er "komma null", og dermed blir det egentlig 19,79,00. Det rette er 19,79 eller 19,-. 😎

Hos oss ligger prisen rundt 22,- for tiden forøvrig.

Du behøver ikke være så pirkete bare fordi dere har mye dyrere bensin enn oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Noen andre som har lagt merke til utrolig stor sving i drivstoffprisene om dagen? Her ved meg har det enten ligget på nærme 25 kr litern eller 20 kr litern, ingenting imellom. Igår lå den på 25 kr, og idag tidlig ser jeg det ligger på 20 kr igjen... Sånn har det vært hele uken 🤔

Ser det nevnes priskrig, men synes det er sjukt med prisnedsetting/økning på hele 5kr literen annenhver dag... Virker for meg som det er gode marginer i bransjen 😅

https://www.nettavisen.no/okonomi/full-priskrig-pa-drivstoff-forstar-at-mange-reagerer/s/5-95-1403047

Har vært mye opp og ned de siste dagene her også.

Kan være nede i 19kr literen tidlig på dagen, for så å hoppe opp til 25kr senere på dagen. Enkelte dager har prisen lagt på 25kr fra morgen til kveld. 🥴

47 minutter siden, Marius2002 skrev:

Tja, hvor har vi disse lyktene fra?

*bilder*

Er faktisk en del busser og bobiler som bruker E39 og E46 lykter 😅

45 minutter siden, Ampera skrev:

Ganske heftig den der :)

Er en i Tyskland som har tatt en litt annen vri med S65 V8 fra E9x M3.

https://www.instagram.com/p/Cg1-T57KNPK/

https://www.instagram.com/p/CkTGN-lqEWP/

346911883_833561234989506_860553343439428447_n.thumb.jpg.0120844a88725cd0d33c0629248f21eb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tennbrikket skrev:

-link til vw-

spenstig

Tja, er det? 🤔 De har jo ingen direkte spenstige modeller i sitt personbil-sortiment. Jaja, Golf R og GTI, men… VW Nyttekjøretøy vil vel såvidt jeg forstår enda bestå av Amarok og Crafter. De kan umulig fjerne disse, da er et stort marked tapt. Ja, ID.Buzz tar Caddy-kundene, men der stopper det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...