Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, fupsaker skrev:

Slutter (dagbladet.no) Volvo kutter altså ut forbrenningsmotorer helt litt ut i neste år. Det er vel kjent for de fleste, men nå har de satt den endelige spikern i kista, tror jeg.. 

Her var det mye å lese mellom linjene, forsøkt godt kamuflert av en journalist som eneste oppgave er å få Norges elbilsatsing til å fremstå som "det eneste riktige". 

Volvo skal jo selvsagt fortsette å produsere ladbare hybrider, eller tror dere seriøst at de skal droppe 70% av modellsortimentet sitt på ett år. Det dem ikke forteller er at eierene Geely har inngått ett samarbeide med Renault verd 500 millioner Euro på produksjon av hybridbiler og fossile motorer. Så Volvo skal slutte å utvikle egne forbrenningsmotorer, de skal i fremtiden få dem ifra Geely. Det skulle tatt seg ut at Volvo f eks i USA bare skulle selge elbiler…

https://www.finansavisen.no/nyheter/bil/2022/01/22/7806763/volvo-eier-inngar-nytt-samarbeid

Nyheter om elbiler som rapporteres ifra Norske medier må man ta med en god klype salt. Det er svært sjelden at hele historien kommer frem 😀 En ting er sikkert, hvis en medium stor billeverandør tror de kan overleve på kun elbiler alene i Europa så kommer de til å brekke ryggen ganske fort. Elbiler er på stigende kurs i Europa, men det er ene og alene Tesla sin fortjeneste. Og ingenting ser ut til å stoppe Tesla sin dominans, VAG sliter med elbilene i Europa og det er ikke rosenrødt hos premium produsentene heller. Det skal bli god underholding å se dem gå på trynet en etter en mens Tesla og Kina valser over dem. Mitt tips, kjøp dieselbil nå mens du kan…den kan bli svært verdifull om noen år 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det klages her inne over enkelte nye / nyere Bmw modeller .

Joda kan være enig i det helt til jeg parkerte på siden en sånn idag:

IMG_8575.thumb.webp.c1579d566ebf93d288002a0f288fea2d.webp

Vel mine Bmw kolleger..Hadde tatt hvilken som helst nyere Bmw fremfor dette greiene her 🤢🤢.

Der er sikkert fordeler med denne som overgår andre biler ,men uansett dette er fælt i mine øyne .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis Den der synes jeg faktisk ikke er så dum, langt finere enn Ioniq 5 som bare ser helt noldus ut. Ioniq 6 er i mine øyne en av få elbiler som er bygget som elbil fra bunnen av som ikke ser et dust ut. Hadde mye heller ville blitt sett i denne enn iX som så mange sklir rundt i og tror de er kule i 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

@sveigis Den der synes jeg faktisk ikke er så dum, langt finere enn Ioniq 5 som bare ser helt noldus ut. Ioniq 6 er i mine øyne en av få elbiler som er bygget som elbil fra bunnen av som ikke ser et dust ut. Hadde mye heller ville blitt sett i denne enn iX som så mange sklir rundt i og tror de er kule i 😅

Huff nei ,her må jeg være uenig Fredrik altså 😅.

Men som jeg sa så har den sikkert mange fine fordeler ,men ikke satt meg inn i disse noe .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis ja, den Ioniq 6 er ikke akkurat et glans for øye. Synes den så lovende ut da den kom, men fått tatt den i nærmere øyesyn og den gir ikke så mye til meg. Mye rare detaljer og er mindre pen. Både Xpeng P7, BYD Han og Model 3 må være bedre kjøp, BYD Han er jeg egentlig heller ingen fan av. Xpeng faller igjennom den også sier testene av den. Den fikk seg en oppdatering nå midt i 2023 med 165(?)kw lading og ikke bare 80(?)kw som den tidligste modellen har. Det er ganske vesentlig. Min Model 3 skal inn i tradisjon tro på nytt verkstedbesøk nå(egentlig i morgen, men ble flyttet til neste uke), garantiarbeid, men i oppgittens øyeblikk tok jeg megselv i å se på P7. Så fikk lest meg opp. Nio kunne jeg likt, ET5, men batterileie på 1999,- i måneden -> nei takk. Blir å beholde, er vel byttet det som kan byttes nå 🙃

Ja, faktisk BMW iX foran alt av elektrisk fra Hyundai.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ofte man ser at baklyktene sitter LAVERE i karosseriet enn frontlyktene, hvilket egentlig bør si alt om et design. Skulle nesten tro Ionic6 og G60 har hatt samme designer når en ser proporsjonene til hekken og avslutningen av denne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Her var det mye å lese mellom linjene, forsøkt godt kamuflert av en journalist som eneste oppgave er å få Norges elbilsatsing til å fremstå som "det eneste riktige". 

Volvo skal jo selvsagt fortsette å produsere ladbare hybrider, eller tror dere seriøst at de skal droppe 70% av modellsortimentet sitt på ett år. Det dem ikke forteller er at eierene Geely har inngått ett samarbeide med Renault verd 500 millioner Euro på produksjon av hybridbiler og fossile motorer. Så Volvo skal slutte å utvikle egne forbrenningsmotorer, de skal i fremtiden få dem ifra Geely. Det skulle tatt seg ut at Volvo f eks i USA bare skulle selge elbiler…

https://www.finansavisen.no/nyheter/bil/2022/01/22/7806763/volvo-eier-inngar-nytt-samarbeid

Nyheter om elbiler som rapporteres ifra Norske medier må man ta med en god klype salt. Det er svært sjelden at hele historien kommer frem 😀 En ting er sikkert, hvis en medium stor billeverandør tror de kan overleve på kun elbiler alene i Europa så kommer de til å brekke ryggen ganske fort. Elbiler er på stigende kurs i Europa, men det er ene og alene Tesla sin fortjeneste. Og ingenting ser ut til å stoppe Tesla sin dominans, VAG sliter med elbilene i Europa og det er ikke rosenrødt hos premium produsentene heller. Det skal bli god underholding å se dem gå på trynet en etter en mens Tesla og Kina valser over dem. Mitt tips, kjøp dieselbil nå mens du kan…den kan bli svært verdifull om noen år 👍

Jeg er ikke uenig, og du tar opp mange fine og nyanserte poenger. :) Og som du sier: De prøver å få alle over på elbiltoget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Markus E30 skrev:

Skal ha leiebil i Berlin i 2 dager. Nye M2 eller M3 Touring?🤔🤔

M2! Mindre og mer leken :) enkelt valg. Ingen av bilene er særlig pen så da må man se på andre egenskaper 

 

Edit: skal sies vi kiker på å reise til Tyskland neste år og leie oss M8, hvorfor ikke noe slikt? Eller F90? Mye grommere i mine øyne en nyere M biler. Prisen på en M8 cab for 12 dager synes jeg var svært hyggelig 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

M2! Mindre og mer leken :) enkelt valg. Ingen av bilene er særlig pen så da må man se på andre egenskaper 

 

Edit: skal sies vi kiker på å reise til Tyskland neste år og leie oss M8, hvorfor ikke noe slikt? Eller F90? Mye grommere i mine øyne en nyere M biler. Prisen på en M8 cab for 12 dager synes jeg var svært hyggelig 

Da prøver jeg det😎 Prisen er 236 Euro for 2 dager så er jo ingenting! 

Kjekt å kunne leie litt spennende biler, enn å måtte kjøpe alle🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...