Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

@Hallgrim86 Ull kutter betydelig mer enn MF. Jeg kan anbefale Rupes Blå Ullpad i kombinasjon med Rupes DA Coarse til veldig ripete bil. Dette er en veldig fin 1-stegspolering. Det var denne kombinasjonen jeg brukte ifjor da jeg skulle fjerne noen stygge riper som en ukjent gjøk hadde laget på bilen min mens den stod parkert på kjøpesenteret. Resultatet ser du under. 

Før.jpg

Etter.jpg

Endret av BrokeBoi
Skrevet
1 time siden, BrokeBoi skrev:

@Hallgrim86 Ull kutter betydelig mer enn MF. Jeg kan anbefale Rupes Blå Ullpad i kombinasjon med Rupes DA Coarse til veldig ripete bil. Dette er en veldig fin 1-stegspolering. Det var denne kombinasjonen jeg brukte ifjor da jeg skulle fjerne noen stygge riper som en ukjent gjøk hadde laget på bilen min mens den stod parkert på kjøpesenteret. Resultatet ser du under. 

Før.jpg

Etter.jpg

Blir ikke dette altfor grovt for 1 steg? ( Belager OT )

Skrevet

@Skulebollen Overraskende nok ikke. Jeg var forberedt på å måtte ta frem Rupes sin gule skum pad for å finpolere etter korrigeringen, men resultatet ble såpass bra med kun den blå ullpaden at jeg rett og slett droppet det. Jeg klarte faktisk ikke å se noen forskjell mellom det polerte området og resten av bilen selv med doble Scangrip 8 lys.

Merk at dette er den nye typen ullpaden til Rupes. Det er ikke så lenge siden sist Rupes gjorde endringer i produktutvalget deres. Man har tidligere måttet forholde meg til både hvit, gul, grønn og blå pad, i tillegg til poleringsmidler i de samme fargene. Nå har de kuttet ned til kun gul og blå (hvis man ser bort fra UNO), samt gjort vesentlige endringer med poleringsmidlene for disse.

Skrevet
7 hours ago, Knekten said:

Byttet ut gammel E70 med ny iX1 - håper det var riktig avgjørelse :rolleyes:

ix1.thumb.jpg.b6c1a6e3fbefa96ffe714c7cacc46b88.jpg

Gratulerer! Da blir du vel en av de første her inne på forumet med iX1. Hva er førsteinntrykk?

Skrevet
8 minutter siden, Markus E30 skrev:

Årets mest gubbete kjøp? En eier fra 1989 til idag😁 Er som å kjøre en vannseng med original understell, elsker det😍

20230623_175331.thumb.jpg.901ce8cb22c5d8950e56fcb0b7385d54.jpg

Gratulerer .

Ikke ofte å se en bil i så original look ,love it 🙏🙏

Ser dette er første utgave og ,det er hvertfall stas .

Skrevet
13 hours ago, papertiger said:

Gratulerer! Da blir du vel en av de første her inne på forumet med iX1. Hva er førsteinntrykk?

Takker! :) Førsteinntrykket er i grunn bra, kort oppsummert ganske behagelig og lettkjørt familiebil som oppfyller kravene vi har ift plass (familie på 3). Det eneste jeg umiddelbart savner fra X5'en vi kommer fra er stabilitet på veien/kjørefølelsen og støynivå (ikke at iX1 har plagsomt mye støy, bare mer enn hva jeg er vant med fra X5). Styringen og kjørefølelsen er litt "nummen" sammenlignet med X5, men den vokser på meg - kjørestilen tilpasses. Selv om jeg verdsetter kjørefølelsen, så har jeg innsett at sikkerhet og komfort har høyere prioritet i en familiebil, og her syns jeg iX1 gjør et godt inntrykk. 

Teknologisk sett er de selvsagt på helt forskjellige planeter, og er spesielt fornøyd med kjøreassistansen og navigasjonen på iX1.

Ellers falt jeg for designet på U11 umiddelbart :) Tok også sjansen på Blue Bay Lagoon fargen (som jeg ikke hadde sett live før nå), og svært fornøyd med den (selv om det i praksis er umulig å representere den reelle fargen på en skjerm!) Interiør i mocha :) 

IMG_20230623_222752_192.thumb.jpg.085a3b1dca4bcecc6c3e13526952e3b7.jpg

IMG_20230623_222818_480.thumb.jpg.d406d9379b9a4a92d9cac7b0dc2c9b23.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...