Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Vel, som regel blir ting mer grått og mindre polarisert når man ser ting live.

Syns 7’er LCI har en mektig grill, men man venner seg til alt.

Samtidig er jeg ingen fan av Audi sitt gap. Men klarer de å få til noe som på concept 4, blir jeg meget fornøyd. I generationer har sedan og coupe 3/4 serie vært for like. De trenger ytterligere differensiering, utvilsomt er det nå lettere å se forskjell .. i det minste!

samtidig er det en smal balansegang mellom det klassiske og .. for nøytrale. Til en for radikal tilnærming, som blir lite elegant og tidløs.

jeg er forsiktig optimist.

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2020 den 21.42, TRF skrev:

35 grader stigning? Hvor finner du slike bakker :S Jeg kan ta et bilde en gang fra en 30graders bakke som referanse om det er nødvendig.

Jeg vil anta at du mente 35% stigning. Dette er fortsatt nesten 20grader, som er ganske spesielt bratt på veg. Bare tenk på stigning i noen av våre tuneller/fjelloverganger er omtrent 1/3. Godkjent hengervekt gjelder for eksemepel inntil 12% stigning om ikke jeg huskter helt feil, og jeg tror ikke noen hovedveger har mer enn dette. Når det er sagt er det nok fult mulig at bakker i gamle nabolag eller andre krøtterstier kan være noe sånt som du beskriver, men det er _veldig_ bratt til vanlig veg å være-

Jah enig med deg der, tok for mye tran, 25grad, 40-50% et sted. Brattebakken kalles den i nabolaget ;) 

 

På 6.2.2020 den 0.46, Saltkjelen skrev:

Jaja, folkens. Gjør dere klar for tidenes fiasko.  :rolleyes:

BMW designer 1: "Hvordan kan vi lage den nye 4-serien stygg?"
BMW designer 2: "La oss lage en stor grill"
BMW designer 1: "Oi, den ble stygg. Kan det gjøres styggere?"
BMW designer 2: "Ja, la oss flytte panserlinjer opp på panseret igjen. Det fikk vi jo mye kritikk for tidligere"
BMW designer 1: "God idé"
Adrian von Hooydonk: "Bra, gutter, dette var styggflotte greier, dette lager vi"

Chris Bangle.. Karim Habib.. Kan dere høre oss? Vi trenger dere.. [-o<

attachment.php?attachmentid=2234032&d=15attachment.php?attachmentid=2234033&d=15

Fyfaen. Minner meg om Skeletor hele greien.  

motuheader.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2020 den 0.46, Saltkjelen skrev:

Jaja, folkens. Gjør dere klar for tidenes fiasko.  :rolleyes:

BMW designer 1: "Hvordan kan vi lage den nye 4-serien stygg?"
BMW designer 2: "La oss lage en stor grill"
BMW designer 1: "Oi, den ble stygg. Kan det gjøres styggere?"
BMW designer 2: "Ja, la oss flytte panserlinjer opp på panseret igjen. Det fikk vi jo mye kritikk for tidligere"
BMW designer 1: "God idé"
Adrian von Hooydonk: "Bra, gutter, dette var styggflotte greier, dette lager vi"

Chris Bangle.. Karim Habib.. Kan dere høre oss? Vi trenger dere.. [-o<

attachment.php?attachmentid=2234032&d=15

Så denne her om dagen  😛FB_IMG_1581112119819.thumb.jpg.3883f604d367fb2b5781dedb7d50a4ce.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har i utgangspunktet ikke noe i mot at man eksprimenterer eller gjør grillene større enn de vanligvis har vært (ref. X5, X7 og 7-serie), men dette er i mine øyne et feiltrinn. Her er for eksempel et lekket bilde av kommende M3/M4. Denne grillen går under kallenavnet "coffin", og kanskje ikke det mest heldige man kan assosiere et design med.

For en gangs skyld ser det faktisk ut til at standardmodellen med M-pakke (ref. vedlagte bilder på forrige side) ser bedre ut enn M3/M4.^

Vil tro en del stylingselskaper ser sitt snitt til å gjøre grove kroner på et nytt frontdesign.

g80m3frontgrille.jpg

xNtTuW.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

2-serie GranCoupe ble jo diskuterte litt tidligere i tråden i i ikke bare pene ordlag. Nå har den vunnet en designpris (årets peneste bil) på Paris Motorshow. 

https://festivalautomobile.com/en/the_most_beautiful_car-of_the_year/results-fai-2020/

Var litt overrasket over at Toyota Corolla sedan ikke var nummer 2 på lista😅

 

 

Screenshot_20200216-225409.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en ny billedmanipulasjon av M3/M4, basert på tidligere lekket bilde av fronten. Hva skal man si?

For første gang tror jeg vi vil se en del stylingselskaper som vil gjøre store kroner av å komme med et helt nytt frontdesign (inkludert grill). Jeg hadde f.eks glatt betalt 30-40.000kr for å få en annen front, men nå er jo jeg nokså skada (ref. jeg hadde gladelig betalt samme sum for touch-hendler :D)

attachment.php?attachmentid=2241612&d=15
attachment.php?attachmentid=2242185&stc=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror og håper at det kommer gode alternative fronter å få kjøpt å satt på denne bilen. Dette her ser jo ikke ut, det er rett og slett helt vanvittig stygt..

Når det er sagt, neste generasjon C63 AMG kommer med en hybrid drivlinje med turbofireren fra A45 AMG. Så vi får trøste oss med at det kunne vært verre. Fronten på nye M3/4 går det an å gjøre noe med, det er litt verre når det kommer til motor og drivverk 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var ikke pent og det var ikke grillen i seg selv, men resten av detaljene på frontfangeren. BMW AG / BMW M GmbH (med fullt navn som når vi prater til folk som har gjort noe galt) kan ikke tillate å slippe ut et så rotete frontparti. Jeg satser på at Photoshop-folka tar et snev feil og at bilen i virkeligheten blir mer spiselig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...