Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg synst bilen var skikkelig lekker! Vet noen om bilen faktisk har de gule lysene forran? ellers synst jeg reklamen av denne bilen var noe av det bedre når man ser på hva det har ellers har gitt ut siste tiden (nye M3/M4 reklamen)

Edit: fant svaret på mitt eget spørsmål.

For at du ikke skal måtte fortelle gud og hvermann at du ikke kjører en helt vanlig M5, har BMW gjort noen visuelle endringer. Den mest merkbare, er de L-formede elementene i frontlyktene som lyser hvitt med kjørelysene på, men som lyser gult når nærlysene eller laser-fjernlysene aktiveres – som en hilsen til GT-racingbilene.

 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har jo selv sagt at de kommer til å fokusere mer på spesialmodeller i årene fremover. Vi har jo nå fått M2 CS, og vil nok også få CS utgaver av nye M3/M4. Dog håper jeg at de holder seg for gode til å lage CS utgaver av X modellene. 

Jeg ser ikke noe problem med hverken skjerm eller girvelger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til noe i andre enden av skalaen. Nå kommer 320 og 520e. Til sammen leverer motorene 204hk. 320e blir også tilgjengelig med Xdrive. Skal bli spennende å se prisene på det.

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0324817EN/new-entry-level-models-with-plug-in-hybrid-drive-for-the-bmw-3-series-and-bmw-5-series?language=en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mslello skrev:

Til noe i andre enden av skalaen. Nå kommer 320 og 520e. Til sammen leverer motorene 204hk. 320e blir også tilgjengelig med Xdrive. Skal bli spennende å se prisene på det.

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0324817EN/new-entry-level-models-with-plug-in-hybrid-drive-for-the-bmw-3-series-and-bmw-5-series?language=en

Det der er ganske interessante nyheter, jeg er spent på hva slags priser vi vil se her. Nå er jo 530e billigste 5er til 581 000 kr, en 520e vil jo legge seg betraktelig under dette. Bør være rom for gode leasingtilbud på sånt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2021 den 10.44, Fredrik 90 skrev:

BMW har jo selv sagt at de kommer til å fokusere mer på spesialmodeller i årene fremover. Vi har jo nå fått M2 CS, og vil nok også få CS utgaver av nye M3/M4. Dog håper jeg at de holder seg for gode til å lage CS utgaver av X modellene. 

Jeg ser ikke noe problem med hverken skjerm eller girvelger.

Hørte rykter om en Active Tourer CSL også. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det der er ganske interessante nyheter, jeg er spent på hva slags priser vi vil se her. Nå er jo 530e billigste 5er til 581 000 kr, en 520e vil jo legge seg betraktelig under dette. Bør være rom for gode leasingtilbud på sånt noe.

Spent på hvor mye billigere de kan bli sammenlignet med 330e/530e. Før ville jo sånt vært en avgiftsvinner med norske bilavgifter, men nå får vel ikke disse noe mindre avgifter enn en vanlig 330e/530e så er spent på billigere bilen er i prouksjonskostnad. Forstod det slik at bensinmotoren som skal stå i blir en 163hk versjon av 2-literen som allerede brukes så regner ikke med at det reduserer prisen noe særlig. Fant ikke noe detaljer om størrelse på batteri, men basert på totaleffekt ser det ut som det blir brukt en svakere elmotor som kanskje reduserer prisen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye BMW M5 CS er ikke bare den kraftigste produksjonsserien BMW noensinne har laget, men også den beste når det gjelder kraft-til-vekt-forholdet. BimmerToday satte sammen en interessant infografikk som viser hvordan den nye M5 CS rangerer mot alle dagens M-biler, og til og med mot noen ikoniske sportsbiler, som E46 M3 CSL. Effekt-til-vekt-forholdet er en viktig beregning for å bestemme den optimale ytelsen til en bil. I utgangspunktet bestemmer beregningen hvor mange kilo som må flyttes med en hestekrefter.

image.thumb.png.2e8541ffce171140085be8c20e24bab0.png

1A174F63-0DFA-40D7-91C6-AC27FE695587.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et alternativ til de som skal ha SUV, her er du sjefen i fjellheimen.

The German tuning shop is once again back with another exciting project. Their latest Manhart MHX5 800 brings some impressive power to the table which turns the “basic” X5 M into the ultimate SUV. Starting with the 4.4 liter V8 TwinTurbo engine – making stock 625 PS and 750 Newton meters of torque – the tuning shop now delivers 823 PS under the hood of this X5 M. The extremely powerful X5 is now perfectly suited to comfortably bring your own track car the next race.
The impressive power is achieved through the Manhart performance kit, the intercooler and, of course, the ECU remapping. The torque levels were also raised to 1,080 Newton Meters which should deliver an even more explosive standard sprint.

B8925F86-C73A-436E-9BC6-1E5E7F66979B.jpeg

8E876532-059C-4A1D-BF7A-A41E7CC0E4A5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...