Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Nå som de er i gang med å rydde opp så tror jeg vi må sende de en liste over resten også. Kanskje kan det bli bil av G60 også 😉

Det går neppe. I så tilfelle må de kjøre bilen innom car-o-lineren så de får strukket ut påkjørselen bakfra med 20-25cm. Det beste er nok å gå tilbake til tegnebrettet og økse modellen allerede med et kortere livsløp slik som med F15.

Skjermbilde2025-03-28kl_07_32_21.thumb.png.85731cd19140cbd7920cf2ca3a5bfb2f.png

Skrevet
På 27.3.2025 den 7.43, Saltkjelen skrev:

BMW har skjønt at finishen på dette var dårlig og endret på dette fra mars-produksjonen i år. Det er fortsatt plast, men det ser i det minste hakket mer forseggjort ut når det er lakkert. Nå som Audi har gått ut og anerkjent at interiørkvaliteten deres er/har vært dårlig, skal det bli spennende å se om BMW gjør det samme etter hvert.

Før: 
2024-BMW-5er-G60-Fensterheber-Bedieneinh

Nå:
2025-BMW-5er-G60-Fensterheber-Bedieneinh

Nice oppgradering! 🤣 Nye paneler rett fra Fruugo?

1676995519_max.jpg

 

 

Skrevet
3 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det går neppe. I så tilfelle må de kjøre bilen innom car-o-lineren så de får strukket ut påkjørselen bakfra med 20-25cm. Det beste er nok å gå tilbake til tegnebrettet og økse modellen allerede med et kortere livsløp slik som med F15.

Enig der, men akkurat det løser man fint ved å kjøpe Touringen i stede. Når sant skal sies så hadde vel både du og jeg med flere valgt Touring hvis man skulle kjøpt ny 5er. Jeg må iallfall innrømme at designet på Touring har vokst på meg og at bilen i dag frem står som "grei" så lenge farge, felger og spec er riktig. F eks sort M-sport med den vanlige grillen med stående riller, da ser den sånn passe grei ut. Men det er alle løsningene under skallet og kostnadskuttene ellers som er min store kjepphest når det kommer til denne modellen. 

Skrevet
1 hour ago, Fredrik 90 said:

Enig der, men akkurat det løser man fint ved å kjøpe Touringen i stede. Når sant skal sies så hadde vel både du og jeg med flere valgt Touring hvis man skulle kjøpt ny 5er. Jeg må iallfall innrømme at designet på Touring har vokst på meg og at bilen i dag frem står som "grei" så lenge farge, felger og spec er riktig. F eks sort M-sport med den vanlige grillen med stående riller, da ser den sånn passe grei ut.

Tja. Jeg vet nå ikke. Det er noe billig, asiatisk over touringen også. Den er mindre mislykket enn sedan, men mitt "skryt" stopper der.

image.thumb.png.ea3d4b4e067c0206c64cee12ee091692.png

  • 4 weeks later...
Skrevet

Ikke BMW men dette blir en sterk konkurrent til både M3 Touring og M5 Touring her i Norge 😎 Prisen var forbausende billig for en bil som dette, god plass, 612 hester og skikkelig kvalitetsfølelse. Starter på 1 397 000,- da allerede med ganske mye standard utstyr... Jeg er fan, når Mercedes lager den beste 5-serien så blir man det 🤩


https://www.tv2.no/broom/bekreftet-til-norge-den-er-ikke-elektrisk/17654725/

IMG_3721.thumb.webp.a1be754dd4e63197f8563d7da7679798.webp

IMG_2207.thumb.jpeg.8c79bb2aec701de722040afc00eaf2e3.jpeg

Skrevet

Vel, da har iX LCI starter å rulle på norske veier. Jeg fant en igår parkert. Så tok en titt. Jeg må nå si at det er blitt en helt annen bil i positiv forstand. Den jeg kom over var i Dune Grey Metallic med M-Sport. Det var en M70, så ja. Jeg fikk litt lyst på en slik 🤔 Tok ingen bilder, men speccet en lik på nett med samme felger og farge. Den er enda mer live.IMG_6035.thumb.jpeg.6c0e2180a20426bf9afa20906a902fc4.jpegIMG_6036.thumb.jpeg.8dcbac34fb10618fe82fb6d5d6ee3408.jpeg

Med god lastekapasitet i bil og henger og god rekkevidde så har jeg tro på at det vil gå mange slike langs veien, iallefall iX60. :) 

Skrevet
1 time siden, Marius2002 skrev:

Vel, da har iX LCI starter å rulle på norske veier. Jeg fant en igår parkert. Så tok en titt. Jeg må nå si at det er blitt en helt annen bil i positiv forstand. Den jeg kom over var i Dune Grey Metallic med M-Sport. Det var en M70, så ja. Jeg fikk litt lyst på en slik 🤔 Tok ingen bilder, men speccet en lik på nett med samme felger og farge. Den er enda mer live.IMG_6035.thumb.jpeg.6c0e2180a20426bf9afa20906a902fc4.jpegIMG_6036.thumb.jpeg.8dcbac34fb10618fe82fb6d5d6ee3408.jpeg

Med god lastekapasitet i bil og henger og god rekkevidde så har jeg tro på at det vil gå mange slike langs veien, iallefall iX60. :) 

Syns det er interessant at det er svært liten prisforskjell mellom iX45 og iX60 i Norge. Så enten er innstegsmodellen oppjustert eller iX60 blitt «massert» litt.

I USA er prisen mer «naturlig», og det skiller vel ca 10%. 
Tror man kan få en bra pris på disse typ, 2026-2027.
Eneste som drar den ned, etter mitt syn - er 400v plattformen som gjør lading noe treg.

Ellers er det mye å like, en bra bil har blitt betydelig bedre.

Ikke ofte en LCI har fått bedre seter for eksempel.

Skrevet

@Ron Jeremy Enig. Jeg tenker iX fortsatt er en "ventepølse" på iX5 Neue Klasse som har 800v plattform og betydelig høyere ladehastighet. Med det sagt har denne iX LCI jo fått en rekkevidde som er mer enn bra nok. Med tung henger/campingvogn så blir rekkevidden halvert - så klarer den 30-35 mil med vogn bakpå istedenfor 25, så vil det hjelpe på for mange og derfor være en fin bil :) 
Ikke at den må være en "ventepølse", jeg tror man kan ha det fint i iX i mange år fremover. iX5 er enda et år eller to frem i tid.

Det kommer nytt hele tiden, så skal man alltid vente på det nye så blir det aldri bil på en.
Kjøper man nytt idag så er det kommet noe bedre om et år og venter man et år så er det noe bedre neste år igjen og slik fortsetter det. Med det sagt er vi nå i en fase med BMW hvor NK iX3 er like om hjørnet, i4 får en M60 oppdatering snart og iX LCI er akkurat startet å rulle på veien. Så her ville jeg ventet til NK iX3 er lansert og faktiske tall som ladehastighet, hengervekt, rekkevidde og nyttelast er publisert og en test på kjøreegenskaper og materialkvalitet er utført. Da kunne man tatt en vurdering om man kan leve med 400v og ha klassisk BMW, eller om det nye er såpass bra at man kan vike litt fra det klassiske. 🤔 Jeg har troa på NK, men frykter at både i4 og iX kan melde seg som bedre alternativ. Iallefall pr. idag. :) 

Skrevet

På den helt andre siden så har du meg som priser meg lykkelig for de bilene jeg har, og som ikke klarer å forstå hva det er med de nye bilene til bmw. De ser rett og slett ikke bra ut. Her har Audi truffet blink iallefall 

Skrevet
6 minutter siden, FransEirik skrev:

På den helt andre siden så har du meg som priser meg lykkelig for de bilene jeg har, og som ikke klarer å forstå hva det er med de nye bilene til bmw. De ser rett og slett ikke bra ut. Her har Audi truffet blink iallefall 

Jepp :) Det er viktig med forskjellige meninger! Jeg derimot skjønner ikke Audi og MB :lol: 

Skrevet
23 minutter siden, FransEirik skrev:

På den helt andre siden så har du meg som priser meg lykkelig for de bilene jeg har, og som ikke klarer å forstå hva det er med de nye bilene til bmw. De ser rett og slett ikke bra ut. Her har Audi truffet blink iallefall 

Jeg har falt helt av når det kommer til BMW, og det henger jo sammen med designretningen og at BMW har nedgradert produktene sine fra premiumkvalitet til helt vanlig smør og brød kvalitet man kan finne i en VW eller Opel. 

Også iX LCi som alle her sier er såååå mye bedre enn den gamle, hva faen er forskjellen? Den er jo like forbanna hinsides støgg som pre LCI? Hva er det dere ser som jeg åpenbart ikke ser er en klar forbedring her?

Skrevet
4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Også iX LCi som alle her sier er såååå mye bedre enn den gamle, hva faen er forskjellen? Den er jo like forbanna hinsides støgg som pre LCI? Hva er det dere ser som jeg åpenbart ikke ser er en klar forbedring her?

Smak er subjektivt, men personlig mener jeg majoriteten av raritetene i designet ble langt på vei ryddet opp med et finjustert designuttrykk. For mitt vedkommende gir dette utslag i opprydding av noe rar linjeføring samt sortlakkert underdel av karosseri og støtfanger, skarpere linjeføring i støtfangere, et vesentlig bedre lyktdesign og naturligvis bortfall av noe så idiotisk som et sekskantet ratt og kirkebenkstoler. Når det er sagt, mener jeg, som med alle andre BMWer, at bilen må skos riktig i form av hjulsett. 23" felger er en selvskreven gjest i mitt nye inntrykk av bilen.

Det må også bemerkes at bilen fortsatt har sine utfordringer, men sett med dagens BMW øyne fremstår plutselig bilen som mer BMWete enn hva BMW lanserer nå til dags. Sett mot F70 1-serie, F74 2-serie Gran Coupe, U10 X2, G60/G61 5-serie, G70 7-serie etc. fremstår plutselig iX som rene Pamela Anderson i forhold.

2025-BMW-iX-xDrive60-M-Sport-Facelift-Ar

Skrevet

Design er nok noe man aldri blir enig om.

Men noe jeg synes er rart og som egentlig har vært siden E65 var ny er at alle nye BMWer ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilde. Aner ikke hvorfor, om det er at de som kjøper de velger andre farger enn presssebildene eller hva det skyldes.

Skrevet

BMW iX3 Neue Klasse vil ha verdenspremiere på IAA MOBILITY i München ifølge dagens skriv:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0449988EN/statement-oliver-zipse-chairman-of-the-board-of-management-of-bmw-ag-conference-call-quarterly-statement-to-31-march-2025
 

IAA MOBILITY går av stabelen 9-12. september. :) 

At det vil dukke opp lekkede bilder før er jo ikke umulig. 
 

Inntil videre, en datalaget versjon basert på konseptmodellen, spionbildene og patenttegningene.

IMG_6063.thumb.jpeg.45ac2db2d957f954f98cacbfb0315308.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...