Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer iX3, jeg. Synes den er kul nok. Har vel egentlig ikke noen krav til at den skal være så banebrytende. Nye X3 er jo en skikkelig kjøremaskin, så det blir vel ikke så gæli med en 270-hesters dreiemomentbombe under panseret.

Eneste jeg ville endret var å få på litt fete doble enderør på hver side bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, ogee1 skrev:

Jeg vurderer iX3, jeg. Synes den er kul nok. Har vel egentlig ikke noen krav til at den skal være så banebrytende. Nye X3 er jo en skikkelig kjøremaskin, så det blir vel ikke så gæli med en 270-hesters dreiemomentbombe under panseret.

Eneste jeg ville endret var å få på litt fete doble enderør på hver side bak.

Jeg liker den jeg óg. Nyrene var i første omgang litt Kia, men nå i helhet var det ikke så ille likevel. :) Jeg har aldri trodd den ville bli banebrytende, men jeg hadde håpet på litt mer elbil over den, som f.eks. bruken av karbon lik i3. Jeg er spent på interiørbiten og litt mer ellers informasjon om den. 

FB_IMG_1524688191706.thumb.jpg.ce841b65b89a62d910714fdebb465ac4.jpg

DS7 Crossback kommer som hybrid neste år med god elektrisk rekkevidde(for en hybrid å være) og blir da en spennende modell. Audi E-Tron og Jaguar I-Pace blir også sikkert en suksess i elbilmarkedet, som er to biler jeg også har troa på. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ron Jeremy skrev:

For min del vil jeg at elbilen skal ha elbilens fordeler og være laget som elbil fra bunnen av - som f.eks i3. 

Disse multiløsningene som kommer nå med  diesel/bensin motorisert løsning, samtidig innehar hybrid og hel elektrisk drivlinje... Jeg kan vanskelig se for meg at det er det beste for noe annet en økonomene. Carbon chassi hører jeg heller ikke noe om.  Jack of all trades, master of none.

ser man på i-pace, så er den designet som en elbil, plassutnyttelsen er betydelig bedre her, enn hva man får med et «multichassi». Noen blå flater og en grill som ikke slipper inn luft, det høres ut som en lite gjennomtenkt helhet fra et merke som BMW. Jeg håper jeg tar feil!

Jeg er selvfølgelig helt enig med deg (igjen) og det er denne litt laissez faire holdningen til utviklingen av elektriske biler jeg i relativt lang tid har kritisert BMW for i min egen tråd. Jeg sier ikke at BMW gjør ingenting når det gjelder elektriske biler, men de er langt fra ledende og spitzenklasse som vi pleier å se BMW i andre sammenhenger når det gjelder biler. I denne konteksten mener jeg at f.eks den nye grillen bare er en naiv gimmick som BMW kunne holdt seg for gode til å introdusere med mindre resten av iX3 representerer en ordentlig utvikling når det gjelder elektriske biler (som du ganske korrekt illustrerer med Jaguar I-Pace).

Jeg tviler ikke på at dette kommer fra BMW (både i3 og i8 viser at BMW kan bedre), men mye tyder på at BMW ikke helt er der ennå når det gjelder omleggingen til elektriske biler i en større sammenheng. Derfor får vi først slike overgangsmodeller (les: multiløsninger) som f.eks iX3. Det nye er imidlertid at modellen også kan leveres helelektrisk (altså ikke kun som en ladbar hybrid), men den er som du påpeker bygget på basis av et eksisterende konsept som ikke er designet til å være en helelektrisk bil fra bunnen av. Helt korrekt er chassiset nettopp designet til å kunne inkludere multiløsninger, men det betyr også at bilen ikke har mange av de samme fordelene som ekte elektriske biler (packaging, interiørplass, vekt etc.).

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ganske kul sportsbil egentlig når alt kommer til alt... :)

Musikken til videoen er forøvrig et ganske artig valg av Autogefühl. Den er fra Youtube's gratisarkiv, men minner ganske mye om det tyske 80-talls bandet Alphaville. Skikkelig "eurodisco", men Alphaville hadde en ganske stor hit med låten Big in Japan.  Jeg tenker også at det er noe 80-tallet over denne bilen (Porsche 930 "Wide Body", Alpine A310 etc.) hvis vi ser bort fra teknikken (som definitivt er 2018)... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎30‎.‎04‎.‎2018 at 18.28, Fredrik skrev:

En ganske kul sportsbil egentlig når alt kommer til alt... :)

Musikken til videoen er forøvrig et ganske artig valg av Autogefühl. Den er fra Youtube's gratisarkiv, men minner ganske mye om det tyske 80-talls bandet Alphaville. Skikkelig "eurodisco", men Alphaville hadde en ganske stor hit med låten Big in Japan.  Jeg tenker også at det er noe 80-tallet over denne bilen (Porsche 930 "Wide Body", Alpine A310 etc.) hvis vi ser bort fra teknikken (som definitivt er 2018)... :)

Jeg elsker chassi til i8, mens deler av interiøret syns jeg begynner å bli litt datert og lite gjennomført.

Det er vanskelig å lage noe cutting edge om dagen, hvertfall som hybrid, dagens wow effekt blir fort til gårdsdagen middelmådighet.

Men salgtallene for denne modellen var vel kanskje aldri skrudd i været på forhånd? Den takløse varianten er flott, skulle bare ønske den var helelektrisk - det hadde gjort den mye mer helhetlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt på X7-videoen fra Autogefühl. Den ser ganske annerledes ut en konseptbilen som ble presentert ifjor. På en bra måte. Av det jeg kan skimte av detaljer bak kamuflasjen ser dette ut til å være ganske harmonisk og typisk BMW. I klippene der den er i fart ser den ganske kul ut, synes jeg. Jeg tror dette blir veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er herlig å se at IDrive skjermen er på vei ned i dashbordet igjen 👍 Men ved første øyekast så synes jeg ikke interiøret i 8-serien på noen som helst måte virker spesielt. Det byr ikke på noen overraskelser, ser også ut som om BMW ikke har helt troa på touch skjermer slik Audi har for tiden. Det synes jeg bare er bra forøvrig, touch er ubrukelig når man kjører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det byr ikke på noen overraskelser, ser også ut som om BMW ikke har helt troa på touch skjermer slik Audi har for tiden. Det synes jeg bare er bra forøvrig, touch er ubrukelig når man kjører. 

Helt enig. Har touch i min og bruker det aldri. Blir så stygt med fingermerkene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi, Jaguar, Porsche og Land Rovers lek med touch skjermer ser veldig pent ut. Skikkelig lekkert i mange tilfeller. Men håper som det er nevnt over at BMW er tør gå mot vinden og fortsatt stole på at idrive-kontrolleren fortsatt er tingen. For systemet er fortsatt genialt og mer trafikksikkert en touch. 

Liker også at de dytter skjermen ned litt og intergrer den mer i dashboardet, for i nye G30 synses jeg skjermen er litt for framtredene. Men utover det imponerte ikke interiøret på 8-serien særlig. Gleder meg heller ikke til de heldigitale instrumentene. Gikk meg klassiske klokker og en en digital skjerm rundt i steder. Men mulig jeg er gammeldags der😋

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til infotainment systemer, som BMW praktisk talt fikk en hel bilverden til å bruke etter at de kom med IDrive i 2002 så tror jeg BMW fortsatt sitter med vinnerformelen. Du har fysiske knapper, IDrive hjulet, touch og nå Gesture Controll. Da har du valget selv om hva du vil bruke. Audi forsøker jo selvsagt å overgå dette med å basere hele interiøret på touch, dog mer elegant enn Tesla og Volvo sin løsning. Mercedes mener åpenbart at løsningen er to digre skjermer midt i dashbordet. Til syvende og sist så er det IDrive systemet som oftest blir foretrukket, det er enkelt, intuitivt og effektivt 😀

Ellers så må jeg si at BMW virkelig legger lista høyt med nye M5 Competition. Hadde faktisk ventet at de skulle være langt mer nøysommelige når det kommer til effekt, men 625 hk i en familiebil er helt idiotisk rått. 3,3 sek til 100 er sykt, og som alle vet så er det tallet egentelig nede på 2 tallet i den virkelige verden. Dette er litt den lekenheten jeg har savnet hos BMW M de siste åra. Gjøre rett og slett litt sånn som AMG har gjort de siste åra, gi litt faen og bare pøse på med monster krefter. Forhåpentligvis så flytter denne seg brukbart igjennom svingene også 👍

http://www.bmwblog.com/2018/05/08/world-premiere-bmw-m5-competition-harder-sharper-faster/

25CC9BDC-C111-4EB7-A3BC-F2DFA4D6668C.jpeg.1d41f9260dff4fd98965a76e196fc869.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på infotainmentsnakket her - jeg misliker touch i bil, det tar for mye oppmerksomhet bort fra veien. iDrive kan jeg bruke med øynene på veien. Merkeligst synes jeg det er at Volvo, som har så mye uttalt fokus på fører- og passasjersikkerhet i sine biler, ikke kommer med noe bedre enn en touchskjerm. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...