*MrB* Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 4 hours ago, Lars89 said: Det kommer sikkert en CSL-versjon som er 100kg lettere til bare noen få hundre tusen ekstra etterhvert... Det burde absolutt gå an å lage lettere, enklere biler enn dette. Det er mye utstyr og dill som man klarer seg helt fint uten, spesielt i en "liten" Coupe. E46 M3 CSL fikk man til og med uten stereo og AC. De kan hvis de vil. E46 M3 CSL ble lettet med drøyt 110kg. M4 CSL ble lettet med drøyt 80 kg. Det burde vært motsatt, da sistnevnte er en større bil. Er ikke akkurat imponert over «utviklingen». Videre veier nye M2 ca det samme som en E39 M5(!) Ron Jeremy og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 Det forundrer meg hvor lite støtfangeren henger sammen med resten av bilen. Støtfangerlinjen over lykten får helt feil helning kontra linjen på vanlig G42 og det virker å være at vinkelen på toppen av fangeren flater ut. Mulig det bare er en optisk illusjon, men det gir inntrykk av at det er påmontert en støtfanger som ikke er beregnet for bilen. Se støtfangeren over lyktene og hvordan skygge og lys legger seg. For en gangs skyld opplever jeg M240i som en langt mer designmessig vellykket bil enn M2. tambur4, fupsaker, Ron Jeremy og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 Ellers pinlig å se på Wish-Performance kitene fra BMW om dagen. Dette er rett og slett bare.. ultra-mega-pinlig. papertiger, Krisfje, Snagg30 og 2 andre reagerte på dette 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron788m Skrevet Oktober 12, 2022 Share Skrevet Oktober 12, 2022 (endret) Truffet godt på MC-siden Endret Oktober 12, 2022 av Ron788m papertiger, Snagg30, fupsaker og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Oktober 13, 2022 Share Skrevet Oktober 13, 2022 3 timer siden, Saltkjelen skrev: Omsider en kul Performance bakvinge fra BMW. Men det må vel være det eneste... fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 13, 2022 Share Skrevet Oktober 13, 2022 (endret) 3 timer siden, Walkabout skrev: Omsider en kul Performance bakvinge fra BMW. Men det må vel være det eneste... Fikk Lancer EVO X vibber av den siden den stod såpass langt fremme i forhold til kanten på luka. Men ja, Performance på både denne og G8x ser ganske jall ut. Endret Oktober 13, 2022 av StigJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FransEirik Skrevet Oktober 13, 2022 Share Skrevet Oktober 13, 2022 Nye 2-serie og M2 går inn ilag med resten av nye BMW-er fra 2022... Finnes ikke fint en plass og det er tydelig at de fokuser på Kina. Utrolig trist. Blir nok et annet bilmerke på meg neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 13, 2022 Share Skrevet Oktober 13, 2022 47 minutter siden, FransEirik skrev: Nye 2-serie og M2 går inn ilag med resten av nye BMW-er fra 2022... Finnes ikke fint en plass og det er tydelig at de fokuser på Kina. Utrolig trist. Blir nok et annet bilmerke på meg neste gang! Tja, men hvilket annet bilmerke idag har bedre og finere biler enn BMW? Sett fra et helhetlig perspektiv. Jeg skal ikke være helt BMW-frelst, men jeg synes de gjør veldig mye bra tross litt uheldige designelementer og wish-tendenser på noen av M-Performance-detaljene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Oktober 13, 2022 Share Skrevet Oktober 13, 2022 Akkurat nå, Marius2002 skrev: Tja, men hvilket annet bilmerke idag har bedre og finere biler enn BMW? Sett fra et helhetlig perspektiv. Jeg skal ikke være helt BMW-frelst, men jeg synes de gjør veldig mye bra tross litt uheldige designelementer og wish-tendenser på noen av M-Performance-detaljene. Porsche kjører jo samme stil som før og lager de peneste bilene på markedet uten å gå fullstendig idiot i design rommet. Tro til sitt DNA og nailer det gang på gang. Skulebollen, fupsaker, Marius2002 og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 13, 2022 Share Skrevet Oktober 13, 2022 2 minutter siden, Snagg30 skrev: Porsche kjører jo samme stil som før og lager de peneste bilene på markedet uten å gå fullstendig idiot i design rommet. Tro til sitt DNA og nailer det gang på gang. Jeg er ikke uenig @Snagg30, men jeg vil ikke sammenligne BMW og Porsche. Porsche er helt klart et hestehode foran, men det er prisen også mslello, Snagg30 og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 13, 2022 Share Skrevet Oktober 13, 2022 1 time siden, Marius2002 skrev: Tja, men hvilket annet bilmerke idag har bedre og finere biler enn BMW? Sett fra et helhetlig perspektiv. Jeg skal ikke være helt BMW-frelst, men jeg synes de gjør veldig mye bra tross litt uheldige designelementer og wish-tendenser på noen av M-Performance-detaljene. Godt poeng det. Hvis vi ser på bilmodeller lansert etter 2020 så er det ikke mye de andre merkene har som heller frister mer. Det meste av BMW etter 2020 er ganske usmakelig og egentlig uaktuelt for min del også, men hva har de andre? Porsche må vi glemme, de operer i en annen prisliga…da kan vi like godt ta med Maserati, Aston og Bentley også. Men ja, Porsche er ett meget rendyrket merke som ikke fjaser rundt slik BMW gjør. Men det koster, særlig om man vil ha noe annet enn "Bærums Passaten" Taycan (som er den svakeste Porsche modellen når vi snakker design) Men tilbake til hvilke av andre modeller lansert etter 2020 som tilbyr bedre design enn BMW, jeg kommer ikke på mye…iallfall ikke fra premium merkene. Mercedes har noen fine biler, hvis vi ser bort fra EQ serien. Nye C-klassen er fin, men typisk sånn "Mercedes kjedelig". Ford Explorer synes jeg er helt konge og nye Golfen er flott. Skoda Enyak er pen å se på men blir fort veldig kjedelig. Men det er vel det jeg kommer på, og da blir det liksom BMW igjen fordi man svelger noen kameler. Neste store nyhet fra BMW blir G60 5-serie, den vil vise om BMW henter seg litt inn igjen på design. Nye X1 har jo vist at dette er strategien på modeller hvor Europa er ett stort marked 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 13, 2022 Share Skrevet Oktober 13, 2022 (endret) Jeg liker i4, den har særdeles flotte linjer. Jeg har begynt å like M3 og M4 og den ser helt vill ut i virkeligheten kontra bilder. Så har jeg også i4 M50 som drømmebil, helt sant, altså som daily. Og har meldt meg til å kjøpe opphavet sin når de en gang skal bytte om noen år. Jeg må korrigere litt på Porsche, for man får Cayman til samme pris som nye M2. Det må sies. For meg er det meste av BMW etter 2020 blitt veldig smaklig, M5 CS blant annet, selv lyktene har vokst på meg og bilen fremstår idag som særdeles komplett. Jeg liker også Taycan, veldig godt, men fruen sa den hadde tendenser til å ligne på en Tesla om man legger godviljen til og man ser kjapt på den. Og jeg får litt samme feeling. Uansett en helt konge bil på alle punkt fra Porsche. BMW viser at de kan med i4 og iX1, de viser de er høyteknologisk med iX og i7 og jeg tror ikke de blir noe dårligere med tiden. Men jeg forstår det rettes kritikk på design, men jeg husker også diskusjonen når E90 LCI kom og det ble et par ekstra striper på panseret. Uansett, det kommer mange elbiler fremover fra alle merker. Jeg vil tørre å påstå BMW ligger langt foran helhetlig. Og på fossilbiten så må man opp på Porsche om man skal finne tilsvarende kjøreegenskaper på motorsportmodellene. Selv dagens 2-serie Active Tourer og Gran Coupe og 1-serie har solide kjøreegenskaper tatt i betraktning at det er grevlinger og hvilke biler det er og det er mye BMW for penga. Enig i at nye M2 er alt for dyr. Det var liksom det fine med forrige M2, en folkelig priset sportsbil med fokus på kjøring. Likevel vil denne helt sikkert ha sin målgruppe, den skiller seg iallefall ut. Endret Oktober 13, 2022 av Marius2002 Ron Jeremy, fupsaker, StigJ og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 13, 2022 Share Skrevet Oktober 13, 2022 Enig med mye av det du skriver @Marius2002 Jeg var som mange (fleste) andre også med på hylekoret mtp designet på G2x, grillen på G8x, lyktene på G30lci, iX, grillen på 4/i4 etc etc etc. Men jeg tar meg faktisk i etterhvert å like mye av dette nye BMW kommer med. i4 er jo en lekker bil og ser ut til å være likt av de fleste nå selv om den har stooor grill. Har i disse dager inne en G80 M3 comp for polering og coating, og den ser jo bare helt brutal ut. Sleng på den en CSL grill så er fronten også veldig innafor. Nye M2 synes jeg bare ser ultrabøllete ut. Har til og med begynt å få sansen for iX. XM slenger jeg i samme kategori som M2en; bøllete Nye 7eren og X7 liker jeg slettes ikke designet på. Oppigjennom årene har det jo vært hyl og skrik når noe nytt har kommet og som har hatt en radikal endring på design. Husker godt da E46 ble lansert. Nei fysj! Den var jo alt for rund i kantene i forhold til E36. E60... Du hendelse hvor mye pes den fikk. E90 da? Interiør med dashbord som slettes ikke var førerorientert. For ikke å snakke om da X5en kom. BMW skal lage traktorer??? Nei, dette vil nok alltid skje når det blir radikale endringer i design etc. Når alle disse nye har blitt vanlig i trafikken og vi er vant til de. Så er det på an igjen.... hemperen, E.C., Marius2002 og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 13, 2022 Share Skrevet Oktober 13, 2022 (endret) 10 timer siden, Marius2002 skrev: Tja, men hvilket annet bilmerke idag har bedre og finere biler enn BMW? Sett fra et helhetlig perspektiv. Jeg skal ikke være helt BMW-frelst, men jeg synes de gjør veldig mye bra tross litt uheldige designelementer og wish-tendenser på noen av M-Performance-detaljene. Porsche, men stiller i en annen prisklasse. Jeg tenker ellers at Audi har et mer vellykket design enn BMW i dag (hadde aldri trodd at jeg skulle skrive dette), men Audi har kanskje også totalt sett et mer kjedelig uttrykk (det er langt på vei det samme gamle konservative). Jeg sliter virkelig med BMW om dagen. Jeg er akkurat kommet hjem fra en tur til Tyskland der jeg tok flyet til München og kjørte en Porsche Taycan Turbo Cross Turismo tilbake til Danmark via Berlin. Vi så selvfølgelig mye fint på veiene, men nyere BMW'er er dessverre ikke det jeg snur meg etter i dag. Dette er egentlig en merkelig opplevelse etter å ha vært rimelig gira på BMW i over 30 år. Taycan Turbo er forøvrig virkelig en imponerende bil. Fartsressursene er av en annen verden. Det er egentlig litt vanskelig å fatte hvor hurtig bilen er. Måten bilen aksellererer selv i høyere hastigheter er utrolig. Det er som å bli skutt ut av en kanon selv i 180-190 Km/t og det gir seg ikke før 260 Km/t som var det vi målte på gps'en. Komforten er også eksemplarisk. Det aller beste er imidlertid at bilen krymper rundt deg etterhvert som man får litt erfaring med den. Dette er det få biler som gir et klart inntrykk av. Min gamle Porsche 928 S gjorde imidlertid også dette og det er litt artig å tenke på. Endret Oktober 13, 2022 av Fredrik fupsaker, Marius2002, *MrB* og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre 2468 Skrevet Oktober 13, 2022 Share Skrevet Oktober 13, 2022 Jeg var på Bmw Welt i går, og likte mange av de nye modellene som står utstilt der, både 5 serie, 8 serie og 3 serie. Til og med nye XM så mye bedre ut enn på bilder! I dag har jeg leid en M4 competition hele dagen, og for en bil det er! 😀. Utrolig rask og god å kjøre. Ser veldig tøff ut, også med den nye grillen, som går an på denne som var svart. 😊 fupsaker og mslello reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå