Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er fascinerende at noen klarer å blåse en motor på 51 000 km. Noe sier meg at vedlikehold har vært mangelvare her.. Bilen er jo en USA import, og over der har de en helt egen evne til å kjøre i stykker ting leeeeenge før man klarer det samme her i Europa. Har vel med forskjellig mindset å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Clarity skrev:

Mye legendariske kommentarer fra denne karen over om dagen.. 

Hva mener du med det? Eller rettere sagt, hva prøver du på her? 

Er det ikke litt rart at en motor totalhavarerer på 51 000 km? Da er det jo lett mistenke at det er tatt snarveier med vedlikeholdet. Jeg leser en del på amerikanske forum for BMW og det er helt merkelig hvilke problemer de har der, problemer som vi sjelden har hørt om i Europa på samme biler og modeller. De har i mange tilfeller dårligere bensinkvalitet og sånne verksteder som bytter olje på drop in er helt vanlig...sikkert mye feil oljebruk. I USA har de ett helt annet mindset når det kommer til forbrukervarer, ting er billigere og det er "bruk og kast". Jeg har fulgt med på en del You Tubere som kjøper seg brukte biler, mange har ikke en gang gått 100 000 miles men bilen ser helt utkjørt ut. Dette har vi diskutert før og amerikanere er noen særegne forbrukere. Vi snakker om landet hvor de må ha advarsel om varm kaffe på kaffekoppene 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hva mener du med det? Eller rettere sagt, hva prøver du på her? 

Er det ikke litt rart at en motor totalhavarerer på 51 000 km? Da er det jo lett mistenke at det er tatt snarveier med vedlikeholdet. Jeg leser en del på amerikanske forum for BMW og det er helt merkelig hvilke problemer de har der, problemer som vi sjelden har hørt om i Europa på samme biler og modeller. De har i mange tilfeller dårligere bensinkvalitet og sånne verksteder som bytter olje på drop in er helt vanlig...sikkert mye feil oljebruk. I USA har de ett helt annet mindset når det kommer til forbrukervarer, ting er billigere og det er "bruk og kast". Jeg har fulgt med på en del You Tubere som kjøper seg brukte biler, mange har ikke en gang gått 100 000 miles men bilen ser helt utkjørt ut. Dette har vi diskutert før og amerikanere er noen særegne forbrukere. Vi snakker om landet hvor de må ha advarsel om varm kaffe på kaffekoppene 😅

Støtter Fredrik i det han skriver her, har selv  jobbet litt over dammen, det som har vært en gjenganger er at avansert utstyr oftere har stått i sju steiner der borte enn det samme utstyret gjorde her i landet. Vedlikeholdsprogram ble ikke følgt og hadde etterslep på månedsvis i enkelte tilfeller. Av og til må det være greit å kalle en spade for en spade. Når det er sagt så finnes det flinke folk der som her, men ofte er mentaliteten litt annerledes. Man vet jo heller aldri hva tilfellet er på denne aktuelle bilen. Jeg jobber for et amerikansk selskap med avdeling i Norge, der er en viss forskjell på hvordan man jobber der kontra her. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det Fredrik skriver her er nok sannheten og ikke noe "legendarisk kommentar"
Jeg har selv leste endel, mye på forumer utlands pga. at min 4.4i motor har svær dårlig rykte og det viser seg da at det rykte kommer nettopp fra statene og så klart havner hertil, der disse motorene havarer til de grader, gjerne før 100k km. nettopp pga. dårlig service og med dårlige produkter.
Etter å ha lest dette og nærmest fått bekreftet at dette stort sett gjelder for biler der nede sover jeg trygt om natten og er ikke rett for min V8 skal si takk for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh USA, der dealership er kalt stealership og man kjøper BMW bare for å kode ut funksjoner etterhvert som ting slutter å fungere. Oljeskift går hos Jiffy Lube som skriver kvitteringa uten å bytte noe som helst og da er man klar for drop-in dragracing etter å ha vært på Walmart-stasjonen og fylt på litt svovelvæske som tilfeldigvis har litt bensin blandet i seg. Når bilen er ferdig rævkjørt så konkluderer man med at en V8 fra 1970 som er på 6 liter i volum, samt bruker 6L/mil og har 230hk er mye mer holdbar og at BMW kun lager møkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...