Orjan Skrevet Mandag kl. 08:21 Skrevet Mandag kl. 08:21 (endret) Ryddig M2 i riktig farge og med lav km-stand. Annonsert nå med 34500km til 710 000 kr. https://www.finn.no/mobility/item/429925895 September 2024; 20000km og 699 000 kr https://www.finn.no/mobility/item/271789282 Januar 2020; 498km, 669 000 kr Bruktbil til salgs: BMW M2 - 2018 - Blå - 370 hk - Coupe | FINN.no De holder seg godt i pris ja. Endret Mandag kl. 08:22 av Orjan Kolstad Jr., fupsaker, Patryck og 1 annen reagerte på dette 4
mossing 92 Skrevet Mandag kl. 08:58 Skrevet Mandag kl. 08:58 33 minutter siden, Orjan skrev: Ryddig M2 i riktig farge og med lav km-stand. Annonsert nå med 34500km til 710 000 kr. https://www.finn.no/mobility/item/429925895 September 2024; 20000km og 699 000 kr https://www.finn.no/mobility/item/271789282 Januar 2020; 498km, 669 000 kr Bruktbil til salgs: BMW M2 - 2018 - Blå - 370 hk - Coupe | FINN.no De holder seg godt i pris ja. Januar 2020 så tittet jeg faktisk på den 👍. Nesten kun kjørt fra Ski til Rudskogen og tilbake så dem på Gulbrandsen Marius2002, sveigis, Orjan og 4 andre reagerte på dette 7
Orjan Skrevet Mandag kl. 15:20 Skrevet Mandag kl. 15:20 (endret) Dette må vel være et stjerneeksempel på hvordan gode annonsebilder skal være. Og Tartufo er utrolig lekkert! https://www.finn.no/mobility/item/429458100 Endret Mandag kl. 15:21 av Orjan fupsaker, E.C., GtiGtr og 6 andre reagerte på dette 9
tennbrikket Skrevet Mandag kl. 16:35 Skrevet Mandag kl. 16:35 1 time siden, Orjan skrev: Dette må vel være et stjerneeksempel på hvordan gode annonsebilder skal være. Og Tartufo er utrolig lekkert! https://www.finn.no/mobility/item/429458100 Den er veldig fin. Synd den har gått så langt, ellers hadde jeg nok vært og tittet på den.
Fredrik 90 Skrevet Mandag kl. 17:22 Skrevet Mandag kl. 17:22 2 timer siden, Orjan skrev: Dette må vel være et stjerneeksempel på hvordan gode annonsebilder skal være. Og Tartufo er utrolig lekkert! https://www.finn.no/mobility/item/429458100 Denne likte jeg, første gangen jeg har lest dette om en 2,3 tonns elbil 😂😂 "Det finnes fremkomstmidler, og det finnes biler. De aller fleste får deg dit du skal, men noen få får deg til å smile hele veien dit. Dette er en slik bil" Godt vi er forskjellige 😬
E.C. Skrevet Mandag kl. 18:01 Skrevet Mandag kl. 18:01 Den vekta der er ikke lengre noe unormal for dagens biler. Husker en kompis mobba meg for at E39-en var tung med sine 1600 kg i forhold til E36 på 1400 kg. For de fleste hverdagssjåfører er det trolig i stor grad aksellerasjon 0-100 som legges mest merke til og det er nok særdeles få som presser bilen til det ytterste gjennom svingene. Tror at man helt fint kan ha en fin kjøreopplevelse i en slik bil, så lenge man ikke forventer at det er en sportsbil. Selv om en håndfull personer på et internettforum skulle mene noe annet. Ron Jeremy, uglefossen, Paulus og 1 annen reagerte på dette 4
*MrB* Skrevet Mandag kl. 18:12 Skrevet Mandag kl. 18:12 Ser nå ut som han skal over på ICE-drivlinje igjen, så noe tyder på at han ikke helt tror på lovordene i sin egen annonsetekst.
Ingvaldsen Skrevet Mandag kl. 19:36 Skrevet Mandag kl. 19:36 her legges det mye energi å arbeid i annonsen, spesielt godt språk. https://www.finn.no/mobility/item/424676364?ci=1
Snagg30 Skrevet Mandag kl. 19:46 Skrevet Mandag kl. 19:46 (endret) 2 timer siden, Fredrik 90 skrev: Denne likte jeg, første gangen jeg har lest dette om en 2,3 tonns elbil 😂😂 "Det finnes fremkomstmidler, og det finnes biler. De aller fleste får deg dit du skal, men noen få får deg til å smile hele veien dit. Dette er en slik bil" Godt vi er forskjellige 😬 Det er min andre gang jeg leser det her inne, var en kar her som forsvarte den nye M5’n med all sin makt når noen klagde på vekta. Husker ikke helt hvem det var dessverre men vekt var helt ubetydelig Endret Mandag kl. 19:47 av Snagg30 Ron Jeremy, Marius2002, papertiger og 4 andre reagerte på dette 3 4
Olaandref Skrevet Mandag kl. 20:46 Skrevet Mandag kl. 20:46 1 time siden, Ingvaldsen skrev: her legges det mye energi å arbeid i annonsen, spesielt godt språk. https://www.finn.no/mobility/item/424676364?ci=1 De har og en Volvo, den selges til super, Volvo er kjent for å være lettkjørt og enkel å parkere, i følge annonsen. Det samme gjelder forøvrig en Fiesta de skal selge, i tillegg har denne beste motor.
papertiger Skrevet Mandag kl. 21:50 Skrevet Mandag kl. 21:50 (endret) 2,3 tonn. Hva er det i dag. Enhver hybrid veier jo det, 530’en vår klokka inn på 2,2 med full tank på vekta. Tror faktisk det er revnende likegyldig hvilken fremdriftsmåte bilen har på en slik vekt, men klart, en batteribil har mye mer momentante krefter å komme med. Jeg skjønner hvor du vil og hva du mener @Fredrik 90, men samtidig ikke. Om bilen heter MB S214 E53 AMG eller G1 M5 og veier 2400-2500kg eller om den heter BMW i4 M50 og veier 2300 kg - hvor ligger forskjellen? Masse er masse. Tror ikke en hybrid stasjonsvogn skjuler de noe bedre enn en elektrisk gran coupé. Endret Mandag kl. 21:51 av papertiger Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet Mandag kl. 22:34 Skrevet Mandag kl. 22:34 (endret) Motor folkens, den mangler motor, girskift og lyd. For all del, jeg har kjørt en del i4 M50 og den er helt klart artig å kjøre…til en viss grad. De hybridene dere nevner er noen tunge drog de også, men de innehar denne viktige ingrediensen som gjør at det er litt lettere å tilgi at dette også en noen tunge beist. G30 545e føles mye raskere enn i4 M50, selv om den ikke er det hverken rett frem eller i svingene. Uten lyd og følelsen av at det skjer noe mer enn bare at det går godt rett frem så blir det bare en tung elbil som alle andre. Derfor fant jeg teksten i annonsen litt morsom. Hadde det vært snakk om f eks en M340i eller liknende fossilbil så hadde teksten i det minste vært troverdig, men på en i4 så blir teksten bare malplasert og lite troverdig. Fremstår som ett litt malplassert og billig salgstriks i min bok. Litt det samme som begrepet "kjøremaskin", gud bedre hvor mye rart jeg har sett folk kalle "kjøremaskin" 😂 Endret Mandag kl. 22:56 av Fredrik 90 Werther og sondre reagerte på dette 2
papertiger Skrevet i går, 05:11 Skrevet i går, 05:11 (endret) 6 hours ago, Fredrik 90 said: Motor folkens, den mangler motor, girskift og lyd. For all del, jeg har kjørt en del i4 M50 og den er helt klart artig å kjøre…til en viss grad. De hybridene dere nevner er noen tunge drog de også, men de innehar denne viktige ingrediensen som gjør at det er litt lettere å tilgi at dette også en noen tunge beist. G30 545e føles mye raskere enn i4 M50, selv om den ikke er det hverken rett frem eller i svingene. Uten lyd og følelsen av at det skjer noe mer enn bare at det går godt rett frem så blir det bare en tung elbil som alle andre. Derfor fant jeg teksten i annonsen litt morsom. Hadde det vært snakk om f eks en M340i eller liknende fossilbil så hadde teksten i det minste vært troverdig, men på en i4 så blir teksten bare malplasert og lite troverdig. Fremstår som ett litt malplassert og billig salgstriks i min bok. Litt det samme som begrepet "kjøremaskin", gud bedre hvor mye rart jeg har sett folk kalle "kjøremaskin" 😂 Akkurat det er jeg helt med på. Jeg hang meg opp i at du tilsynelatende siktet til en 2,3 tonns tung bil som en "u-bil", uavhengig av drivlinje. Men når det kommer til følelse, opplevelse av fart, akselerasjon osv så er jeg helt med på det du sier. Når jeg kjører litt større elbiler med mye krefter føler jeg som regel at jeg har for mye krefter tilgjengelig. Jeg kunne fint klart meg med kreftene til i3S (om det hadde vært snakk om de kreftene som er tilgjengelige fra 0-110). Den er mer enn rask nok til mitt bruk i hverdagen. For elektrisk akselerasjon er for meg ikke vanedannende på samme måte som akselerasjon fra en kraftig forbrenningsmotor er det. Det blir liksom "been there, done that", så når nyhetens interesse har lagt seg brukes bare 200 av de 500 hk tilgjengelig. Men som bruksbil i hverdagen er elbil utrolig smidig og enkelt. Digger å ratte rundt i i3 i nærområdet. Så når vi mumlemumler om å bytte ut den straks 10 år gamle 530'en i en nyere BMW med garanti, men iinnenfor 400-500k, så ser jeg på masse forskjellig,. Bruksmønsteret vårt tilsier en elektrisk bil i hverdagen. Hadde iX3 hatt xDrive hadde den allerede stått i carporten, iX1 fremstår som et smart og opplagt valg, men ingen av oss liker den egentlig. Så den utgår også. G21 330xe og G01 30e xdrive fremstår som aktuelle, kona liker best X3 størrelsen og hvordan G01 lkjører. Men hvor bra er dette hybriddrivverket? Plassmessig stjeler batteriet en del plass. iX40 er også en opplagt mulighet, men den har jo ikke noe lenger rekkevidde enn iX1, og ikke er den større i bagasjerommet heller. Men visstnok komfortkonge og overrasker de fleste positivt. X3 M40i og 530d og 540i står høyt på lista, der førstnevnte eksempel virkelig trykker på knappene mine, men de ligger kvalmende høyt i pris til å være i snitt 8 år gamle biler - som i alle fall ikke har garanti. Da er vår bil bare et par år eldre. Så når vi da legger ut på høstferietur på vestlandske landeveier med 530'en og bilen bikker 160000km på vei innover, slår det meg (som før) - hva f**n er det vi tenker på? Hvor mye mer bil får du enn denne F11'en for de samme pengene + 100k? En som innfrir både på det dynamiske, følelsen av skikkelig motor under panseret, teknologimessig akkurat passe moderne (du kjører fortsatt bil uten behov for at alt går på skjerm), utrolig komfort og god plass. Og et smil om munnen når svingene kommer. Må. Gå. Mer. Inn. I. Tenkeboksen. Endret i går, 05:21 av papertiger sveigis, sondre, Makky123 og 1 annen reagerte på dette 4
*MrB* Skrevet i går, 06:02 Skrevet i går, 06:02 (endret) Jeg liker hvordan BMW sin hybridlinje virker på veien. Sømløst og fint, der karakteristikken er på forbrenningsmotorens premisser med elmotor som lydig assistent. Men etter 7 års eierskap av en 330e er jeg litt brent barn. Det er nok den BMW-en jeg har eid med høyest feilrate, uavhengig av alder og km. Ellers må man sammenligne epler mot epler. En I4 veier 2,2+ tonn. Mens en G26 430d veier 1,8+ tonn. Det er 400kg på det som egentlig skal være samme bil. Selvsagt merkes det så snart man kommer seg ut av køen til/fra jobb. Hva en I4 veier reelt om man kjører den på vekten vet jeg ikke, men blir overrasket om den er under 2.4 tonn. Når det er sagt synes jeg de fleste biler er for tunge i dag. Har ikke ord for hvor befriende det er å få ratte en skikkelig god 90-tallsbil i bra stand. Det skjer dessverre ikke så ofte lenger. Endret i går, 10:35 av *MrB*
Fredrik 90 Skrevet i går, 08:55 Skrevet i går, 08:55 3 timer siden, papertiger skrev: Akkurat det er jeg helt med på. Jeg hang meg opp i at du tilsynelatende siktet til en 2,3 tonns tung bil som en "u-bil", uavhengig av drivlinje. Men når det kommer til følelse, opplevelse av fart, akselerasjon osv så er jeg helt med på det du sier. Når jeg kjører litt større elbiler med mye krefter føler jeg som regel at jeg har for mye krefter tilgjengelig. Jeg kunne fint klart meg med kreftene til i3S (om det hadde vært snakk om de kreftene som er tilgjengelige fra 0-110). Den er mer enn rask nok til mitt bruk i hverdagen. For elektrisk akselerasjon er for meg ikke vanedannende på samme måte som akselerasjon fra en kraftig forbrenningsmotor er det. Det blir liksom "been there, done that", så når nyhetens interesse har lagt seg brukes bare 200 av de 500 hk tilgjengelig. Men som bruksbil i hverdagen er elbil utrolig smidig og enkelt. Digger å ratte rundt i i3 i nærområdet. Så når vi mumlemumler om å bytte ut den straks 10 år gamle 530'en i en nyere BMW med garanti, men iinnenfor 400-500k, så ser jeg på masse forskjellig,. Bruksmønsteret vårt tilsier en elektrisk bil i hverdagen. Hadde iX3 hatt xDrive hadde den allerede stått i carporten, iX1 fremstår som et smart og opplagt valg, men ingen av oss liker den egentlig. Så den utgår også. G21 330xe og G01 30e xdrive fremstår som aktuelle, kona liker best X3 størrelsen og hvordan G01 lkjører. Men hvor bra er dette hybriddrivverket? Plassmessig stjeler batteriet en del plass. iX40 er også en opplagt mulighet, men den har jo ikke noe lenger rekkevidde enn iX1, og ikke er den større i bagasjerommet heller. Men visstnok komfortkonge og overrasker de fleste positivt. X3 M40i og 530d og 540i står høyt på lista, der førstnevnte eksempel virkelig trykker på knappene mine, men de ligger kvalmende høyt i pris til å være i snitt 8 år gamle biler - som i alle fall ikke har garanti. Da er vår bil bare et par år eldre. Så når vi da legger ut på høstferietur på vestlandske landeveier med 530'en og bilen bikker 160000km på vei innover, slår det meg (som før) - hva f**n er det vi tenker på? Hvor mye mer bil får du enn denne F11'en for de samme pengene + 100k? En som innfrir både på det dynamiske, følelsen av skikkelig motor under panseret, teknologimessig akkurat passe moderne (du kjører fortsatt bil uten behov for at alt går på skjerm), utrolig komfort og god plass. Og et smil om munnen når svingene kommer. Må. Gå. Mer. Inn. I. Tenkeboksen. Begrepet "u-bil" var nytt for meg, men absolutt ett dekkende ord for biler man ikke synes er noe. Jeg vil karakterisere de aller fleste elektriske biler som u-biler.....eller "shitbox" som britene gjerne kaller dem. Men i4 er en av få elbiler som ikke befinner seg denne kategorien, heller tvert imot. Ellers så har jeg akkurat samme holkdning som deg når det gjelder elbiler, jeg skulle så gjerne byttet ett par undre hester mot ett par hundre kilometer ekstra rekkevidde. Man har jo biler som nye iX3 som går langt og går godt, sånn sett så får man i pose og sekk. Men problemet her er bare det at de er så dyre for massene, er kun i Norge at man som vanlig lønnsmottaker kan strekke strikken til å kjøpe en sånn. Ellers i Europa så koster den nesten like mye som en G05 X5 30d. VW er inne på noe med RWD I.D7 som med 286 hester gjør 0-100 på 6,6 sek men kan kjøre inntil 739 km. Lavere effekt men absolutt brukbar rekkevidde og akselerasjon, mer av dette takk! Jeg mener også at det er helt bortkastet at en elbil skal gå 0-100 på 3 sek, hele hensikten med en elbil er jo økonomi og komfort. Det er verken økonomisk eller komfortabelt å launche bilen hele tiden, det er gøy noen få ganger også går det over. Det er ikke på noen som helst måte vanedannende slik en riktig sprek fossilbil er, da motiveres man stadig til å gi på så fort en anledning byr seg fordi man hver gang fylles med en godfølelse. Man tilfredsstilles på en helt annen måte, selv min gamle Alpina B10 eller X5 45e som ikke på noen som helst måte er kjappe eller sportslige etter dagens standard er tilfredsstillende i gi full gass med så fort anledning byr seg. Jeg vil aldri...ALDRI være foruten en fossilbil med bra motor. Jeg må helt ærlig si at jeg ikke skjønner at du har syslet med tankene på å bytte ut din F11 530d. Jeg har sagt det før og sier det igjen at dette er verdens beste bil, 5-serie med sekser diesel og firehjulstrekk. F11 er stilfull, tidløs og leverer en totalpakke som svært få nyere elbiler ikke kan. Jeg ser argumentet med høyre driftskostnader ved å holde en aldrene fossilbil på veien, men akkurat F11 med N57 er ganske kurante saker. Hva med verditapet på en ny iX3 til 850 000,-? Den nybilgarantien er ganske kostbar! 2 timer siden, *MrB* skrev: Jeg liker hvordan BMW sin hybridlinje virker på veien. Sømløst og fint, der karakteristikken er på forbrenningsmotorens premisser med elmotor som lydig assistent. Men etter 7 års eierskap av en 330e er jeg litt brent barn. Det er nok den BMW-en jeg har eid med høyest feilrute, uavhengig av alder og km. BMW sine hybride drivlinjer er veldig bra, selv de som er 10 år gamle er forbausende sømløse i forhold til mange av dagnes hybrider. BMW er helt i toppen her, merker det bare på min X5 45e i hybrid modus... den er så sømløs at man tenker ikke over at det er en hybrid. Jeg ble også imponert over Mercedes E300de ladbard dieselhybrid, her er det lagt ned mye arbeid i å raffinere drivlinjen. I Norge har vi nok avskrevet ladbar hybrid litt for raskt i vår iver etter å nå 100% elbil andel innen 2025. papertiger reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå