Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det tror jeg faktisk ikke, jeg har aldri hatt dugg i lyktene på min G30. Mens på F10en hadde jeg det alltid etter vask eller veldig fuktig vær. Mulig lyktene på denne bilen har fått en skade eller noe, det så ikke bra ut 😅

Har sett det på flere nye G-modeller som har vært for salg, inkludert den ene G20'n vi har på trafikkskola.. Men det er vel bare tilfeldigheter da 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kolstad Jr. skrev:

Har sett det på flere nye G-modeller som har vært for salg, inkludert den ene G20'n vi har på trafikkskola.. Men det er vel bare tilfeldigheter da 😅 

Jeg skrev bare at jeg tror ikke det er noe stort problem med dugg i lykter på G modellene. Litt basert på egen erfaring med både F og G modell. Virker som at når jeg skriver jeg tror så leser enkelte det som ett fasitsvar, noe som ikke jeg kan gjøre stort med 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/15/2021 at 4:36 PM, Dusy said:

Siden dere enda er aktive kan jeg jo svare her, et år senere 😛 - men ja! Den er helt fantastisk, og ligger ute igjen nå ;) 

On 10/15/2021 at 6:10 PM, Daniel. said:

Om det er han jeg tror det er, så har (hadde?) han vel en E31 850 også.

On 10/15/2021 at 8:05 PM, awt said:

Stemmer det. Mener han sa han fortsatt har den.

E31-en sendte han faktisk til USA og hadde en roadtrip med den der, ganske spesielt/imponerende. :)

Har den enda ja. Dessverre lite brukt de siste årene. Mekanisk (nesten) strøken, men taket og panseret spesielt trenger lakkering. Skulle bare mangle etter 279.000 km - 130.000 av de i mine hender gjennom samtlige europeiske land (unntatt Tyrkia) og USA på tvers. Her avbildet ved Golden Gate Bridge - ja, på norske skilt:
No photo description available.
Har også vurdert å gi det evige prosjektet videre, så om noen er interessert i en helt unik E31... hit me up. Kan telle på en hånd de gjenværende E31ene som har fungerende EDC som denne :D

Endret av 4drian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 4drian skrev:

Siden dere enda er aktive kan jeg jo svare her, et år senere 😛 - men ja! Den er helt fantastisk, og ligger ute igjen nå ;) 

Har den enda ja. Dessverre lite brukt de siste årene. Mekanisk (nesten) strøken, men taket og panseret spesielt trenger lakkering. Skulle bare mangle etter 279.000 km - 130.000 av de i mine hender gjennom samtlige europeiske land (unntatt Tyrkia) og USA på tvers. Her avbildet ved Golden Gate Bridge - ja, på norske skilt:
No photo description available.
Har også vurdert å gi det evige prosjektet videre, så om noen er interessert i en helt unik E31... hit me up. Kan telle på en hånd de gjenværende E31ene som har fungerende EDC som denne :D

Tøft. Her må du gjerne komme med mer bilder og historier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg skrev bare at jeg tror ikke det er noe stort problem med dugg i lykter på G modellene. Litt basert på egen erfaring med både F og G modell. Virker som at når jeg skriver jeg tror så leser enkelte det som ett fasitsvar, noe som ikke jeg kan gjøre stort med 😅

ja, jeg tenkte ikke at du mente det var fasiten, bare så det er sagt😅  Ser jo flere kommenterte det samme etter deg, så jeg velger å tro at de ikke har blitt dårligere på G-serier, men heller tilfeldighet 😊👍🏻

Lilli selger mærca si:

https://www.finn.no/275061080

Endret av Kolstad Jr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Kolstad Jr. skrev:

ja, jeg tenkte ikke at du mente det var fasiten, bare så det er sagt😅  Ser jo flere kommenterte det samme etter deg, så jeg velger å tro at de ikke har blitt dårligere på G-serier, men heller tilfeldighet 😊👍🏻

Lilli selger mærca si:

https://www.finn.no/275061080

Snakka med gubben som kjører den bilen i Sandefjord tidligere i år, oppdaget da at den har en skade i høyre hjulbue. Der var det også betydelig rust, har dessverre ikke bilde av det. Kan være det er utbedret nå, men ikke lett å si av bildene.. 
 

Den var generelt neglisjert og dårlig goldt (for de som bryr seg.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kolstad Jr. skrev:

Lilli selger mærca si:

https://www.finn.no/275061080

Jøsses, også en med litt ordentlig motor også 😀 Men det er litt trist også når jeg ser folk som eier litt interessante biler hopper på dette elbil toget (og MÅ annonsere det som begrunnelse for salget av gamlebilen) Jeg regner med at man er mer enn litt opptatt av motor når man velger en CLS 450. Også velger man da å gå for noe så dørgende kjedelig som elbil, som alle andre har. 

Naboen til pappa har alltid kjørt interessante biler med stor fossilmotor, sist en G31 540i. Så har han kjøpt seg en iX 50…hva er greia liksom..har alle blitt så fantasiløse? Det går en flett ny Golf GTI i området her, han fortjener en klapp på skuldra for å velge seg en klassisk "hot hatch". Han kunne jo gjort det enkelt å bare gått for en Model 3 Performance, den går bedre, har mer behagelig drivlinje, er muligens litt sportsligere og ikke minst billigere. Men det blir for enkelt, for fantasiløst… Elbiler gjør den norske bilparken fantasiløs og veldig lite spennende, selv Danskene er i ferd med å ta oss igjen her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16% av alle personbiler i Norge er elbiler, så alle andre har jo ikke elbil ;) 

Tror man bør heller se på andelen kule biler i Norge for å komme fram til en konklusjon. Det er ikke gitt at noen med en grom bil hadde kjøpt seg noe annet gromt i neste runde. Kunne ha vært 2L diesel Passat og da kan det like gjerne være en elbil.

Spoiler

image.png.40cd36e0a1fb70c61212b265ff204398.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

21 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jøsses, også en med litt ordentlig motor også 😀 Men det er litt trist også når jeg ser folk som eier litt interessante biler hopper på dette elbil toget (og MÅ annonsere det som begrunnelse for salget av gamlebilen)

 

21 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Naboen til pappa har alltid kjørt interessante biler med stor fossilmotor, sist en G31 540i. Så har han kjøpt seg en iX 50…hva er greia liksom..har alle blitt så fantasiløse?

Hva er greia di egentlig? Hvorfor må du alltid disse elbil-kjøperne?

Respekter andre og andres valg, så skal vi prøve å respektere deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tambur4 skrev:

Hva er greia di egentlig? Hvorfor må du alltid disse elbil-kjøperne?

Respekter andre og andres valg, så skal vi prøve å respektere deg også!

Ojsann, dette var da voldsomt 😀

Jeg ytret min personlige mening, jeg synes det er trist at folk velger elbil fremfor en interessant fossilvariant. Det gir mindre mangfold i bilparken og ikke minst gjør bruktbilutvalget i fremtiden mer "sterilt". Folk har helt klart sine grunner for å velge hva de gjør, og mange har nok endret på prioriteringen de senere år med økte kostnader. Likefullt synes jeg som petrolhead at det er en trist utvikling med mindre interessante biler på veiene. Og det må vel være lov å mene? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fredrik 90 said:

Ojsann, dette var da voldsomt 😀

Jeg ytret min personlige mening, jeg synes det er trist at folk velger elbil fremfor en interessant fossilvariant. Det gir mindre mangfold i bilparken og ikke minst gjør bruktbilutvalget i fremtiden mer "sterilt". Folk har helt klart sine grunner for å velge hva de gjør, og mange har nok endret på prioriteringen de senere år med økte kostnader. Likefullt synes jeg som petrolhead at det er en trist utvikling med mindre interessante biler på veiene. Og det må vel være lov å mene? 😅

Jeg skulle ønske jeg kunne oppleve hest og kjerre tiden, men så kom det helv**** fossilbilene å ødela dette... 

Du får tenke positivt 👍 du får oppleve både fossile og elbiler i din/vår tid. Plutselig så er det kun bare elbiler, og fossilbiler blir forbudt å kjøre på offentlige veier. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ojsann, dette var da voldsomt 😀

Jeg ytret min personlige mening, jeg synes det er trist at folk velger elbil fremfor en interessant fossilvariant. Det gir mindre mangfold i bilparken og ikke minst gjør bruktbilutvalget i fremtiden mer "sterilt". Folk har helt klart sine grunner for å velge hva de gjør, og mange har nok endret på prioriteringen de senere år med økte kostnader. Likefullt synes jeg som petrolhead at det er en trist utvikling med mindre interessante biler på veiene. Og det må vel være lov å mene? 😅

Du må da ikke finne på å ha personlige meninger Fredrik! 😂🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...