Fredrik 90 Skrevet Onsdag kl. 17:07 Share Skrevet Onsdag kl. 17:07 51 minutter siden, Skulebollen skrev: Men til prisen av en ett år eldre x7 vet jeg hvilken jeg hadde valgt 😁 Ja prisen var litt stiv, han får nok ikke det for den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet Torsdag kl. 22:21 Share Skrevet Torsdag kl. 22:21 https://www.finn.no/mobility/item/384757547?ci=1 Sjelden farge Marius2002, Eivind92, fupsaker og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Fredag kl. 22:09 Share Skrevet Fredag kl. 22:09 Pure class fra BMW! https://www.finn.no/mobility/item/384929093?ci=1 Orjan, Marius2002, BrokeBoi og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Fredag kl. 22:20 Share Skrevet Fredag kl. 22:20 9 minutes ago, Snagg30 said: Pure class fra BMW! https://www.finn.no/mobility/item/384929093?ci=1 Elsker den 🤩 Om man legger setene flat, kan man sove komfortabelt da? Da kan jeg vurdere å selge leiligheten og bo i den. Elsker interiøret. 😍 sveigis og Markus E30 reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrokeBoi Skrevet Fredag kl. 23:15 Share Skrevet Fredag kl. 23:15 (endret) @Snagg30Etter min mening den beste X5M-generasjonen, men dessverre tulla de det til med LCIen. Jeg er ikke en person som foretrekker SUVer engang siden jeg liker å sitte lavt, men kunne godt tenkt meg denne eller F96. Endret Fredag kl. 23:18 av BrokeBoi Saltkjelen og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet 16 timer siden Share Skrevet 16 timer siden Billig om man tørr å ha litt km 😁 Bruktbil til salgs: BMW X5 - 2020 - Grå - 398 hk - SUVOffroad | FINN.no Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet 16 timer siden Share Skrevet 16 timer siden På 12.12.2024 den 23.21, Fahad skrev: https://www.finn.no/mobility/item/384757547?ci=1 Sjelden farge Lekker farge, har den et annet navn fra tidligere, eller hvem farge kommer «nærmest». Tror ikke jeg har sett denne før, meget smakfullt satt opp, kudos for bra helhet. BMWE39turbo, Fahad og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet 16 timer siden Share Skrevet 16 timer siden Når "proff" bilmegling går over i uproff bilmegling. https://www.finn.no/mobility/item/377771033 Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E93, nå E63:-) Skrevet 15 timer siden Share Skrevet 15 timer siden 1 time siden, Markus E30 skrev: Billig om man tørr å ha litt km 😁 Bruktbil til salgs: BMW X5 - 2020 - Grå - 398 hk - SUVOffroad | FINN.no Er russisk rulett å kjøpe en X5 hybrid med slik km.stand😅 Disse bilene vil falle som en stein i pris. Ingen vil ha de etter passert 150k. uglefossen, Skulebollen, Ron Jeremy og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet 13 timer siden Share Skrevet 13 timer siden 1 time siden, BMW E93, nå E63:-) skrev: Er russisk rulett å kjøpe en X5 hybrid med slik km.stand😅 Disse bilene vil falle som en stein i pris. Ingen vil ha de etter passert 150k. Hvorfor er det russisk rulett? Få høre 🤔 Jeg personlig tror at disse litt nyere ladbare hybridene vil ha en litt annen verdiutvikling enn det vi har sett de siste 10 årene. Da tenker jeg ladbare hybrider som er fra 2019/2020 og nyere. Jeg har følgende argumenter for at andrehåndsverdien for ladbare hybrider fremover kanskje ikke blir så ille som den har vært. * El rekkevidde, forbruk og teknologi er mye bedre på dagens ladehybrider. Brukt riktig så fungerer faktisk dette slik det skal, det er først nå ladbar hybrid faktisk gir mening for veldig mange bilkjøpere. * Fra 2014 og i årene fremover så ble det kjørt ganske aggressive kampanjer på alt av ladbare hybrider. Videre hadde de store avgiftsfordeler. Mange biler ble pumpet ut som senere havnet på bruktmarkedet. Slik er det ikke i dag og slik blir det heller ikke fremover, avgiftsfordelene fjernes helt fra April 2025. Det meste kommer til å dreie seg om elbiler fremover nå * Det er fortsatt veldig…veldig mange mennesker der ute som ikke vil eller kan ha elbil. Nyere helt fossile biler er det manko på, og dette kommer ikke til å endre seg i årene fremover. Da vil en nyere brukt ladbar hybrid være ett attraktivt alternativ for veldig mange. Særlig hvis vi snakker om de typiske drømmefamiliebilene som X5, XC90 eller GLE. Biler som på bruktmarkedet blir tilgjengelige for en større kjøpergruppe. * Ryktet til ladbare hybrider kommer til å bedre seg fremover ettersom stadig flere av modellene har bedre teknologi og har bedre hybrid systemer. De tidligere ladbare hybridene bar ofte preg av å være hastearbeid, skudd sammen i en fart for å få ned produsentens CO2 utslipp. De ladbare hybridene som har kommet i de senere årene er bedre utviklet, teknologien er bedre bygget inn i bilene og drivlinjene er bedre tilpasset hybrid drift. Nå er sikkert jeg litt farget av at jeg har en ladbar hybrid. Men det var en nøye avveining og stor prosess før jeg gikk til det steg å kjøpe en slik bil. Jeg er sikker på at min avgjørelse er riktig og snart ett år inn i eierskapet kan jeg si at så langt så bra 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet 12 timer siden Share Skrevet 12 timer siden Det er fortsatt en særdeles avansert teknologi, som vil vere ekstremt kostbar og fikse på. Og langt ifra alle vil ha kompetanse og vilje til og fikse på det. Det er dyrt nok og fikse på en ren fossilbil når den har passert 150k, så kommer attpåtil all hybrid teknologien inni bildet. Og når en bil har passert 150k km får man ikke kjøpt noe form for garanti eller forsikring.. uglefossen, Ron Jeremy, Marius2002 og 8 andre reagerte på dette 11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet 11 timer siden Share Skrevet 11 timer siden 41 minutter siden, Skulebollen skrev: Det er fortsatt en særdeles avansert teknologi, som vil vere ekstremt kostbar og fikse på. Og langt ifra alle vil ha kompetanse og vilje til og fikse på det. Det er dyrt nok og fikse på en ren fossilbil når den har passert 150k, så kommer attpåtil all hybrid teknologien inni bildet. Og når en bil har passert 150k km får man ikke kjøpt noe form for garanti eller forsikring.. Ikke uenig i dette, men vi snakker om en fire år gammel bil som har gått 177 000 km. Ikke en 10 år gammel bil som har gått 280 000 km, da kan vi begynne å snakke om at ting blir risikofylt. I mange tilfeller så kan en ladbar hybrid være langt mindre risikofylt hvis bruksmønster er riktig. Vi er en nasjon som driver med småkjøring, de fleste av oss kjører ikke mer enn 3-4 mil om dagen. Tenk om man kan spare fossilmotoren for denne slitsomme småkjøringen? En moderne dieselbil er full av dritt som skal gjøre EU fornøyde, masse fjas som med småkjøring går i stykker. Partikkelfiltere, EGR, Ad Blue og mildhybrid system (start/stop) som ikke kan deaktiveres. Det kan bli dyrt å reparere på dette også. Det er en bred enighet i befolkningen at ladbar hybrid ikke er bra, det mener jeg henger igjen i gamle fordommer fra en tid hvor ladbare hybrider faktisk var dårlige greier. Jeg tror vi skal gi ladbar hybrid 2.0 (Biler fra 2019-) en ny sjanse, det har iallfall jeg gjort 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet 9 timer siden Share Skrevet 9 timer siden 2 timer siden, Skulebollen skrev: Det er fortsatt en særdeles avansert teknologi, som vil vere ekstremt kostbar og fikse på. Og langt ifra alle vil ha kompetanse og vilje til og fikse på det. Det er dyrt nok og fikse på en ren fossilbil når den har passert 150k, så kommer attpåtil all hybrid teknologien inni bildet. Og når en bil har passert 150k km får man ikke kjøpt noe form for garanti eller forsikring.. Tryg har maskinskadedekning som gjelder oppad til 200 000km og kan tegnes før bilen har gått 180 000km. Jeg er ellers helt enig hva gjelder ladbare hybrider. Det er jo positivt nok at man kan foreta all daglig kjøring elektrisk (men da kunne man jo like gjerne kjøpt seg en helelektrisk bil fra start av..), men en bensinmotor som knapt får bevegd på seg (og de gangene den brukes, er det start/stopp/kald motor) kan neppe være spesielt gunstig. Kunne man derimot fått en ladbar hybrid til å oppføre seg 100% som en fossilbil uten for mye mikk, så hadde man hatt en perfekt bensinbil (i dette tilfellet X5 45e) med verdens beste webasto. Skulebollen, Evenol, Lars S og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet 6 timer siden Share Skrevet 6 timer siden 2 timer siden, Saltkjelen skrev: Det er jo positivt nok at man kan foreta all daglig kjøring elektrisk (men da kunne man jo like gjerne kjøpt seg en helelektrisk bil fra start av..), men en bensinmotor som knapt får bevegd på seg (og de gangene den brukes, er det start/stopp/kald motor) kan neppe være spesielt gunstig. Men det du skisserer her er feil bruk av en ladbar hybrid. Er hensikten å kun kjøre elektrisk så kan man like gjerne kjøpe elbil, iallfall en liten en ved siden av til lokal kjøring. Men for å ta meg selv som eksempel da…jeg bruker hybrid helt riktig. Vi kjører kun elektrisk i hverdagen, men en til to ganger i uka så skal vi lenger enn det den elektriske rekkevidden rekker til. Særlig nå på vinteren. Da kjører jeg fossilmotoren, og da kjører jeg den i Sport Individual med alle parametere satt i Comfort. Da har jeg en 100% fossilbil, eneste bakdelen er de ekstra kiloene med batteri man drar på og at motoren stopper når man stopper i kryss eller legger inn revers. Dette løser jeg ved å vippe den over i DS samt bare planlegge litt så man slipper å rygge. Etter snart ett år med denne bilen så går det faktisk forbausende bra, hadde selvsagt vært lettere med en full fossilbil men dette er ett kompromiss jeg har inngått. Jeg forstår skepsisen til folket her, men jeg er helt dønn ærlig når jeg sier at dette faktisk funker veldig bra. Men det som funker for meg funker sikkert ikke for andre, men sånn er jo livet. Jo det er noen svakheter, men det er det med alt. Verden er ikke lenger så perfekt som den var når vi kunne kjøpe ny E39 med skuddsikre bensin sugemotorer, fjellsolid kvalitet og nydelig design. Man kan legge seg ned å gråte (ergo det samme som å gi opp…altså kjøpe elbil) eller man kan prøve å gjøre det beste ut av den teknologien som er å få tak i. Man gjør sine egne valg basert på hva man tror er best for seg selv 😀 Dette med drivlinjer i bil er litt som med politikk og religion, det vil ALLTID være uenigheter om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet 6 timer siden Share Skrevet 6 timer siden Hvis en hybridbil er så sensitiv at man ikke kan bruke den "som en vanlig bil" (at man havner i den posisjonen at man angivelig bruker bilen feil), men må hensynta kjørestil for at den skal gå elektrisk 6 av 7 dager i uka, mener jeg i alle fall at argumentet mitt står seg (kanskje enda bedre enn noen gang). Kommentaren om å legge seg ned å gråte (...altså kjøpe elbil) blir i beste fall ironien selv når man aktivt velger å kjøre en fossilbil i elektrisk modus mesteparten av tiden. Å måtte tvangskjøre bil i sportsmodus, vippe girspaken over i sport, holde brems og gass inne samtidig etc. for å få bilen til å oppføre seg som en selv ønsker føles i mine øyne mer stressende ut enn å måtte plugge i en lader på langtur. Attpåtil adlyder ikke bilen ordren om å la motoren gå når man skal rygge (eller så må man planlegge kjøringen for å unngå rygging.. ). Ikke helt slik jeg foretrekker et bilhold, men jeg har aksept for at andre ikke bryr seg. uglefossen, Eystein Ose, HenrikSolberg og 9 andre reagerte på dette 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå