Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

På 5.11.2022 den 17.37, Lars89 skrev:

Så om jeg forsto artikkelen riktig…han kjørte en bil med avskiltnings begjæring. Han unnlot å stoppe i en politikontroll som endte med at de måtte bruke spikermatte? Og nå er det altså politiet som må koste nye dekk? 

Da synes jeg idioten bare kan sitte der han sitter, så får han se hvor lenge han gidder. Når du har en så tragisk tilnærming til livet i så høy alder ja da er er det bare å se en annen vei. Noen folk er bare en tapt sak…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2022 den 10.39, Fredrik 90 skrev:

Den der synes jeg faller igjennom som ladbar hybrid. GLE 350de har en to liters dieselmotor, altså en dieselhybrid. Dette konseptet har jeg ikke tro på, en dieselmotor krever optimal driftstemperatur for å yte best og det vil den sjeldent få i en hybrid drivlinje. Da kan man spørre seg om driftsikkerheten? Og hvor spennende dette egentlig er?

Med fare for å virke litt inhabil så vil jeg mene at X5 45e er det beste ladbare alternativet per nå. Den har ett særdeles attraktivt design og den har en deilig tre liters bensin rekkesekser slik bare BMW kan. 350de har 99 km rekkevidde, men i beste MB stil så er dette ett optimistisk tall. X5 45e har 75 km rekkevidde, som på beste BMW maner er en smule pessimistisk. Vi har to i familien som kjører X5 45e og de kan fint kjøre mer enn dette når forholdene ligger til rette. Så rekkevidde messig så tipper jeg disse to møtes fint på midten. Neste år kommer nye Range Rover med rekkesekser bensin og 110 km el rekkevidde, man får S560e som har 105 km rekkevidde med en bensin rekkesekser. Så utviklingen går riktig vei for denne biltypen. 

Mercedes har lansert 350e nå, så du kan få bensin hybrid, dog fortsatt firesylindret. 
Men, når man ser på salgsraten til volvo hybrider, så aksepterer markedet fint å kjøre med firesylindre 

 

en kollega har en gle 350de coupe.den går fint nesten ti mil på sommeren.

fantastisk fin bil, men det begynner å bli veldig dyrt, må fort ut med 1,2 pluss for en ok utstyrt en. Det begynner å bli mye penger for en familiebil som de er tiltenkt å være.

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Den Teslaen kan umulig være fulladet. Aldri verden om en M3 tar en Plaid Model S. Jeg er Bmw mann på min hals, men også realist!

Det er godt mulig, jeg vet ikke så mye om Plaid skal jeg være helt ærlig! Men ikke særlig imponerende om tesla klarer 0-100 tiden en gang før den mister krefter og ikke lenger klarer oppgitte tider. 
 

Edit: ser egentlig ut som det er legit, har lest meg igjennom Bimmerpost tråden hvor det blir diskutert tider. Dette er og tesla model X plaid og ikke s.

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på å kjøpe batteridrevet muttertrekker, og ser at Jula har tilbud på en Ryobi med lader og batteri som jeg også trenger, noen som har erfaring med disse?

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/dekkverktoy/batteridrevne-mutterstrammere/batteridrevet-muttertrekker-016080?gclid=Cj0KCQiAmaibBhCAARIsAKUlaKRGAyfMqiBli6azCk8g-1CNHUalABWAj9qttq33OOssDuMlwy97lSoaAvmMEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Endret av E.H.D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@E.H.D let opp torque test channel på youtube, de har testet mange. Generelt leverer de fleste en del under hva de lover og med 2Ah batteri er det få brands som greier å hente ut hele potensialet. Jeg har "400Nm" når bryteren er på nivå 2 på min Dewalt og da greier den å løsne bolter som jeg har trukket til med 110-120Nm, men det jeg trakk til på Tesla med 175Nm eller biler som har hatt hjul av og på i regi av et verksted som opererer med 2-3 ugga-dugga behøver mer enn de 400Nm-ene som Dewalten oppgir på nivå 2. Da må den på 3 (1000Nm på papiret).

Vet ikke hva budsjettet ditt er, men jeg vil anbefale deg å se litt på kanalen jeg nevnte og finne et par relevante trekkere som leverer ca 400-500 Nm "på ekte" og se om noen av disse dukker opp i løpet av tilbudskjøret i november. Da er du garantert at du ikke behøver å dra opp latmannsarmen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutes ago, E.H.D said:

Lurer på å kjøpe batteridrevet muttertrekker, og ser at Jula har tilbud på en Ryobi med lader og batteri som jeg også trenger, noen som har erfaring med disse?

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/dekkverktoy/batteridrevne-mutterstrammere/batteridrevet-muttertrekker-016080?gclid=Cj0KCQiAmaibBhCAARIsAKUlaKRGAyfMqiBli6azCk8g-1CNHUalABWAj9qttq33OOssDuMlwy97lSoaAvmMEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Jeg kjøpte akkurat den pakka for en måned siden. På nivå 3 trekker den ikke opp hjulbolter strammet med 110nm-ish selv med fulladet 2ah batteriet som fulgte med. Skuffende for min del, men kan hende 5ah batteriet hjelper uten at jeg vil bruke 1300kr på å prøve. Hammeren slår seg også fast når man strammer noe, så for at den skal ha den 180 grader fri greia må man løsne hele dritten for hånd. 

Kan godt hende jeg har fått en dårlig trekker, men det satt dårlig smak for ryobi for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.H.D skrev:

Lurer på å kjøpe batteridrevet muttertrekker, og ser at Jula har tilbud på en Ryobi med lader og batteri som jeg også trenger, noen som har erfaring med disse?

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/dekkverktoy/batteridrevne-mutterstrammere/batteridrevet-muttertrekker-016080?gclid=Cj0KCQiAmaibBhCAARIsAKUlaKRGAyfMqiBli6azCk8g-1CNHUalABWAj9qttq33OOssDuMlwy97lSoaAvmMEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Jeg kjøpte denne børsteløse i fjor og den kan anbefales.Med 5 ah batteri tar den lett opp mine hjulbolter og trekker til automatisk med 120nm . Men prisen med lader og 5ah så passerer det 3000kr..

 

Batteridrevet muttertrekker One+ HP RIW18X-0

Endret av 540is
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Den Teslaen kan umulig være fulladet. Aldri verden om en M3 tar en Plaid Model S. Jeg er Bmw mann på min hals, men også realist!

Denne videoen er nok ekte, og det er ikke så usannsynlig at en M3 kan gi en slik Plaid modell litt konkurranse. Årsaken til dette er at det er så mange faktorer som skal klaffe for at en Plaid får full effekt og kan yte 0-100 på 2 sek (som for øvrig er "roll out" tall). Videre må batteriet ha en viss ladestatus, ikke for mye og ikke for lite strøm. Betteriet må også ha en viss temperatur, luft temeratur må være over 20 grader men under 35 grader samt at dekkene må ha riktig temp og lufttrykk. En M3 CP launcher til 100 stort sett på rundt 3 sek, any day. I utgangspunktet er det 1 sekund forskjell fra når en Plaid yter optimalt, så kan man begynne å plukke fra hverandre disse parameterne. Ved ett rulle race så stiller selvsagt ting seg annerledes..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, E.H.D said:

Lurer på å kjøpe batteridrevet muttertrekker, og ser at Jula har tilbud på en Ryobi med lader og batteri som jeg også trenger, noen som har erfaring med disse?

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/dekkverktoy/batteridrevne-mutterstrammere/batteridrevet-muttertrekker-016080?gclid=Cj0KCQiAmaibBhCAARIsAKUlaKRGAyfMqiBli6azCk8g-1CNHUalABWAj9qttq33OOssDuMlwy97lSoaAvmMEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Jeg har denne og relativt lik erfaring de de andre her. Ender opp med å løse med latmannsarm og kun bruke for å skru ut. Kunne like gjerne brukt en vanlig drill til det. 
 

Har endel annet verktøy fra one serien som jeg er fornøyd med, men denne er i det nedre sjiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Denne videoen er nok ekte, og det er ikke så usannsynlig at en M3 kan gi en slik Plaid modell litt konkurranse. Årsaken til dette er at det er så mange faktorer som skal klaffe for at en Plaid får full effekt og kan yte 0-100 på 2 sek (som for øvrig er "roll out" tall). Videre må batteriet ha en viss ladestatus, ikke for mye og ikke for lite strøm. Betteriet må også ha en viss temperatur, luft temeratur må være over 20 grader men under 35 grader samt at dekkene må ha riktig temp og lufttrykk. En M3 CP launcher til 100 stort sett på rundt 3 sek, any day. I utgangspunktet er det 1 sekund forskjell fra når en Plaid yter optimalt, så kan man begynne å plukke fra hverandre disse parameterne. Ved ett rulle race så stiller selvsagt ting seg annerledes..  

tror du har helt rett, og begynner å bli vanskelig å få dekkene til å sitte også på aks under 3 sek til 100, men tipper M3en var tunet noe, synes det gikk veldig fort til 200. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at G80 er stygg rask når den er tunet, se bare på denne her 0-60mph 2.45 sekund. Slår vell det meste elektrisk med dette, og dette er jo et bevis på at den første filmen jeg linket til er nok veldig sannsynlig :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2022 den 8.52, papertiger skrev:

@Carlsius for en griselekker E63! Bøsne biler dette, pleier å møte en året rundt på vei til jobb, det er alltid like hyggelig å se den på veien. Hvordan er disse å kjøre kontra E60?

Takk for det @papertiger! Ikke så ofte man møter de, og nå i disse elbil tider er det enda mer sjeldent enn det var før. 

Godt spørsmål angående kjørefølelsen på E63 vs E60 da dette i utgangspunktet er like biler som vi ser av delene som blir brukt på tvers av karosseriene. Først og fremst er E63 nesten alltid satt opp med adaptive drive og active steering noe som jeg mener gjør underverker for kjøreopplevelsen, men sammenligner man likt utstyrt E60 og E63 føler jeg en E63 er mer bestemt og litt mer sportslig satt opp selvom det er overdådig Gran Tourer følelse over E63'n som gjør at du vil kjøre Europa rundt :D Et stort savn i E63 er comfort setene fra E60, det er det eneste jeg ser som er bedre med E60 med tanke på kjøreopplevelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...