Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

På 13.12.2023 den 7.56, StigJ skrev:

E-208 ser jeg er rimelig populære. Men er jo fransk, og det klinger ikke helt i mitt hode. Men kan det være den er bra og i alle fall bedre enn Renault?

MX-30 er kjempetøff men faller dessverre gjennom pga rekkevidde. Hadde den hatt lengre rekkevidde hadde hun nok vurdert den. Hun har hatt både Mazda 2, 6, og CX-5 og vært fornøyd med alle. 

Corsa-E og E208 er bygd på samme platform og bruker samme drivverk så de er vel i grunn "same shit, different wrapping" 😅

Med tanke på hvor lite jeg ser Zoe på veiene sammenlignet med E208, Corsa-E, Leaf osv så må jeg jo nesten tro at det er en grunn til det.

Min mor gikk nylig fra 2. gen Leaf til E208 og hun virker å være fornøyd. Har solgt en god del av de på jobb også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe helt spesielt med gromme biler fra seint 80/tidlig 90-tall, spesielt med turbo.

Moderne nok til at understell, bremser osv fungerer bra, men også gammelt nok til å virkelig kjenne at man kjører bil!

 

Syns selv jeg har et fornuftig bilhold. Bankens robot er ikke enig... 

387570805_Screenshot_2023-12-15-22-10-13-98_b6ae3b8af4c4fff1c3ecfd6f68fd879f2.thumb.jpg.0679112d2ae6e01a92acb8b60c1f2bc4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lars89 skrev:

Er noe helt spesielt med gromme biler fra seint 80/tidlig 90-tall, spesielt med turbo.

Moderne nok til at understell, bremser osv fungerer bra, men også gammelt nok til å virkelig kjenne at man kjører bil!

 

Syns selv jeg har et fornuftig bilhold. Bankens robot er ikke enig... 

387570805_Screenshot_2023-12-15-22-10-13-98_b6ae3b8af4c4fff1c3ecfd6f68fd879f2.thumb.jpg.0679112d2ae6e01a92acb8b60c1f2bc4.jpg

Dette er jo fornuftig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lars89 skrev:

Er noe helt spesielt med gromme biler fra seint 80/tidlig 90-tall, spesielt med turbo.

Ja det er helt sant Lars.

Husker min opplevelse i 1995 da jeg fikk oppleve en 2 år gammel m5 3,8 og jeg var bergtatt .

Det var helt til jeg fikk oppleve en Lotus Omega et par år etter på et treff i Tønsberg .

Milde himmel sier jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sveigis skrev:

Garasjen min om jeg var millionær :

IMG_8874.thumb.jpeg.060790fef2136746c1ddc07c0d40403a.jpeg

Hadde ikke trengt noe mer 😊

Ta ut de to i midten og erstatt med E28 M5 og E39 M5 så er vi der 👍 😉

Biler fra 80 og 90 tallet har noe helt eget ved seg, jeg vet ikke helt hva det er men det har vel med hva man vokste opp med. Så ser man på dagens versjoner av samme modell også blir man bare trist…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ta ut de to i midten og erstatt med E28 M5 og E39 M5 så er vi der 👍 😉

 

Ja godt vi er forskjellige Fredrik .

Hadde ikke byttet ut en bil med de som er der.😊😊

Hadde smilt hver dag hele dagen i uken med den parken .

Du nevner vokst opp med biler som vi gjorde ,skal lure meg på om neste generasjon vil ha likt forhold til biler tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at knapper hører med, og jeg håper flere fabrikanter går tilbake på frivillig basis eller for en gangs skyld tvang gjennom EU direktiv. Personlig synes jeg E6x 5-serie er en fin hybrid mellom få antall knapper og funksjonalitet. Skal det være hakket mer moderne, mener jeg faktisk at dagens iDrive 8/iDrive 8.5 også fungerer fint, all den tid man kan gjøre all form for justering med iDrive-kontrolleren. Fra BMWs ståsted må de gjerne kjøre på med touch-skjerm, men iDrive kontrolleren må bestå og ha fullt herredømme over bilens funksjonaliteter. Systemet må være designet for en iDrive-kontroller med touch-funksjonalitet, og ikke som et touch-system med iDrive-kontroller som supplement. Skal de velge å være superminimalistisk, kan de jo få første generasjons iDrive-kontroller tilbake, men med en "meny" og "tilbake-knapp" (fremfor meny og stemmestyring) og touch-flate på toppen.

P0015809.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre om en episode hos en av Statens Vegvesen sine stasjoner. 
Bil var inne til teknisk visning. Og i dette tilfellet krevde kontrolløren å få ta en kjøretur med bilen. Bilen ble kjørt ett par runder rundt bygget. Iflg bileier så kjørte kontrollør som om han hadde stjålet bilen. 
Da er mitt spm, har dem i det hele tatt lov til å kreve å kjøre bilen dersom det ikke er åpenbart at bilen er trafikkfarlig? 
Har dem i det hele tatt hjemmel for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Fikk høre om en episode hos en av Statens Vegvesen sine stasjoner. 
Bil var inne til teknisk visning. Og i dette tilfellet krevde kontrolløren å få ta en kjøretur med bilen. Bilen ble kjørt ett par runder rundt bygget. Iflg bileier så kjørte kontrollør som om han hadde stjålet bilen. 
Da er mitt spm, har dem i det hele tatt lov til å kreve å kjøre bilen dersom det ikke er åpenbart at bilen er trafikkfarlig? 
Har dem i det hele tatt hjemmel for dette?

Er vell ikke uvanlig med prøvetur i ifbm. Godkjenning av senk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...