Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, ahj skrev:

@Marius2002 hvordan er reglene for oss som ikke har BMW lenger men fortsatt ønsker å være aktivt medlem her inne? 🤭

Er det noe vi ikke kan si/snakke om eller er det en policy som vi må følge? 😂

Vær kritisk til egen bil og ha selvironi. Ikke pøs på med bilder i tide og utide - fortsatt et BMW-forum. 😂

Ellers aner jeg ikke, jeg har jo Tesla så jeg taper enhver diskusjon før den har startet. Det er jeg forøvrig fullstendig klar over. Lever greit med det.  🤷🏼‍♂️😂

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Vær kritisk til egen bil og ha selvironi. Ikke pøs på med bilder i tide og utide - fortsatt et BMW-forum. 😂

Ellers aner jeg ikke, jeg har jo Tesla så jeg taper enhver diskusjon før den har startet. Det er jeg forøvrig fullstendig klar over. Lever greit med det.  🤷🏼‍♂️😂

 

Tusen takk for oppklaringen 😂

Det siste der, gjelder det bare Tesla eller gjelder det andre merker også? Som Porsche for eksempel 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ahj skrev:

@Marius2002 hvordan er reglene for oss som ikke har BMW lenger men fortsatt ønsker å være aktivt medlem her inne? 🤭

Er det noe vi ikke kan si/snakke om eller er det en policy som vi må følge? 😂

En av de beste bidragsyterne her inne er vel @Fredrikog han har vel ikke hatt BMW på mange år. Hvis du lurer på hva som er innenfor og diskutere så kan du bare pløye igjennom tråden hans. https://bimmers.no/forums/topic/703275-fredriks-alternative-bimmerstråd/ Hvis det har vært diskutert der så er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
7 timer siden, Rune-K skrev:

En av de beste bidragsyterne her inne er vel @Fredrikog han har vel ikke hatt BMW på mange år. Hvis du lurer på hva som er innenfor og diskutere så kan du bare pløye igjennom tråden hans. https://bimmers.no/forums/topic/703275-fredriks-alternative-bimmerstråd/ Hvis det har vært diskutert der så er det greit.

@Fredrik er helt klart den beste bidragsyteren uten BMW her inne. En enorm kunnskap, gode og reflekterte innlegg og ikke minst interessante innlegg. Tråden hans er kanskje den beste her inne, jeg var mer aktiv i den før, men følger likevel med og leser det som postes. Kanskje en skal prøve å være mer aktiv der, for det er ganske gode diskusjoner om alt fra vin og musikk til bil og fly :) 

@ahj Fra spøk til alvor så er det bra takhøyde her inne, det er ofte sunne diskusjoner og kunnskapsnivået på bil generelt er høyt. Eksempelvis: Husker da jeg hadde en MB W202 og byttet toppakning, da tikket det inn en melding helt ut av det blå i innboksen her at jeg måtte resette kjedestrammeren og det var instruksjon på hvordan det skulle gjøres. Helt genialt.

Jeg tenker at vi som blir værende har stor interesse for bil og spesielt BMW. Om vi ikke har BMW nå så er det med høy sannsynlighet at BMW blir i eie igjen engang. Jeg er ingen entusiast, men bare over gjennomsnittet interessert i bil. 

Jeg tror også at de fleste respekterer valg av bil, selv om det kan bli mange spørsmål og noen kritiske. Jeg har valgt å lagt meg på selvironisk linje, jeg er fullstendig klar over alle feil og svakheter på bilen, jeg er klar over at den ikke er et glansbilde, men jeg kjenner også de positive sidene og i et rart perspektiv så veier egentlig de positive tingene tyngre for meg pr. idag. Så får jeg leve med en bil uten lakk, ubrukelig cruise control og vindusviskere som lever sitt eget liv. Jeg vil heller ikke defineres som en fanboy og jeg stiller ikke til kollektiv lysshow og andre Tesla-aktiviteter. Tja, og jeg skal aldri være en kuk i trafikken eller påstå at Tesla er verdens beste bil.  

Drømmen er stadig i4 M50, det har jeg vel sagt i 2år nå. Joda, jeg kunne kjøpt på kampanje nå, men den er ikke i nærheten av den speccen jeg ønsker og vil en i4 skal ha og da begynner det å balle på seg. I tillegg hadde ikke BMW en rentekampanje som utgjorde en sinnsyk stor del hos Tesla :) 

Sikter meg inn på Neue Klasse. Så gjenstår det å se :) 

Ellers leser jeg så mange prosjekttråder og bildetråder jeg kan, men skulle gjerne ha lest fler. "Snapshot of the day" prøver jeg å få med meg og prøver å like alle bilder i den tråden. Hvorfor? Jo, for når noen legger ut der så er de fornøyd med bilen, så oppriktig glad i den at de poster og da synes jeg at det fortjener en applaus selv om det kanskje ikke alltid er min smak på felger, styling eller farge. :) 

IMG_3690.thumb.jpeg.daea6f5817201210253f946a00d84bc9.jpeg

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Rune-K skrev:

En av de beste bidragsyterne her inne er vel @Fredrikog han har vel ikke hatt BMW på mange år. Hvis du lurer på hva som er innenfor og diskutere så kan du bare pløye igjennom tråden hans. https://bimmers.no/forums/topic/703275-fredriks-alternative-bimmerstråd/ Hvis det har vært diskutert der så er det greit.

Takk for hyggelige ord (også til deg @Marius2002). Jeg tenker at konteksten er viktig hvis man skal skrive om noe annet enn BMW. Det bør etter min mening være en nogenlunde fornuftig relasjon til BMW, men jeg skal være den første til å innrømme at noen ganger har relasjonen vært ganske diffus. Det er liksom grenser for hvor langt man kan strekke BMW begrepet, men allikevel overraskende langt har vi etterhvert funnet ut.

Jeg går forøvrig med noen tanker om å indeksere tråden. Det er et stort arbeide, men slik det er nå er tråden for stor til å kunne bli brukt fornuftig. Forumets søkefunksjon er etter min mening ganske bra hvis man vet hva man skal søke på, men hvis man bare vil lese om f.eks bildesigneren Claus Luthe (bl.a E28, E30, E31, E32, E34 og E36) er det nesten umulig å finne kun de viktigste referansene i tråden. Som regel ligger de i bolker mellom alt mulig annet, men dette gjør det også mulig å lage en nognelunde fornuftig indeksering. Vi får se om tiden og interessen strekker til, men ønsket er der i alle fall.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ahj skrev:

Takk for oppklaringen :D 

Det er det stedet på nett hvor man godtas litt uansett føler jeg og det er en massiv kunnskapsbank her. 

@Snagg30 Jeg har ikke BMW pr nå, jeg kan evt legge ut noe her når jeg henter nye bilen. :D 

Om du har gjort som jeg gjorde for to år siden og et annet medlem her nylig har gjort har du overhodet ikke tråkket feil. 😀👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, fupsaker skrev:

Om du har gjort som jeg gjorde for to år siden og et annet medlem her nylig har gjort har du overhodet ikke tråkket feil. 😀👌

Kan si at det blir spennende med en bil som er tysk og har 800V :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, ahj skrev:

Kan si at det blir spennende med en bil som er tysk og har 800V :D 

Hehe, det er ikke så mange tyske med 800v. Q6/SQ6, Taycan eller Macan såvidt meg bekjent 🤔

Men ser en annonse på en 800v-bil er borte.

Ellers så vil BMW komme med 800v på sin Neue Klasse. Det kan bli spennende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Marius2002 skrev:

Hehe, det er ikke så mange tyske med 800v. Q6/SQ6, Taycan eller Macan såvidt meg bekjent 🤔

Men ser en annonse på en 800v-bil er borte.

Ellers så vil BMW komme med 800v på sin Neue Klasse. Det kan bli spennende :) 

Hvis det er den annonsen vi har snakket om så har du korrekt :) 

Det blir veldig spennende, men veldig vemodig. Har bare hatt BMW siden jeg fikk lappen. Har opparbeidet en stor kunnskap som nå jeg ikke får brukt. Men jeg håper med tid at det kan komme inn en prosjektbil/kosebil som kan være BMW. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å kjøre noe annet enn BMW men fortsatt være aktiv her inne. Så lenge man forstår og respekterer at dette fortsatt er ett BMW forum så er det jo fritt frem. Og vi har jo såpass takhøyde at man også fint kan fortelle litt og legge ut ett og annet bilde av fremmedlegemet også. Min erfaring etter å ha hatt andre merker (riktig nok samtidig med BMW) er at dette blir positivt mottatt. Er man derimot som han "Wicky" profilen (husker dere han da begynner dere å bli gamle) som hele tiden sier at han kjører Mercedes fordi BMW er dritt, da har man ikke noe her å gjøre synes jeg. 

Men med den retningen BMW tar nå designmessig og kvalitetsmessig så er det kanskje flere av oss som ender opp i andre merker etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...