Skulebollen Skrevet Oktober 5 Share Skrevet Oktober 5 (endret) Enig og enig, vi kjører ikke en meter på langtur uten pad 😆 Men så er vi så begavet at vi slipper kjøre elbil, og derfor kan kjøre 10-12 timer med 1-2 stopp på en dag uten mas fra ungene 😁 Men YouTube spyr jeg av, der er mye boss for barna.. Endret Oktober 5 av Skulebollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 5 Share Skrevet Oktober 5 (endret) Vi som kjører en del nedover i Europa, og som nevnt over er så privilegerte at vi har fossilbil er helt avhengig av å ha iPad til ungene. Da er ikke lenger strekk noe problem, da er det ett stopp for litt tissing og en matbit før de maser om å kjøre videre. I Sommer når vi var i Italia så satt til og med kona og smørte brødskiver i bilen som ungene fikk servert, det var ingen stemning for å stoppe før vi var fremme 😅 Når vi først stopper så er de like utålmodige som meg til å kjøre videre. Vi laster ned det jentene liker på Netflix og unngår You Tube så mye vi kan, men vi synder litt på det. Har fått mine doser med Peppa Gris i bakhode for å si det sånn. Vi kjøpte headsett og det var veldig greit, da er det stort sett tyst fra baksetet. Men ungene går jo også lei av IPaden etter en stund og da enten sover de eller så har vi en eller annen lek på gang. Kona og ungene synger og jeg sitter der og kjører, blir dulta i skulderen om å være med men har har nok med å være tilhører 😂 Endret Oktober 5 av Fredrik 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 5 Share Skrevet Oktober 5 Jøss, noen år siden jeg hadde fossilbil men følger det nå med rød løper på fossilbiler? Siden du eller dere er så privilegerte.. 😂 skjedd mye på noen få år skjønner jeg. PS: Kan være lurt å begrense skjermtid til små barn. Barn bør aktiveres fremfor å passiviseres, men dette må den enkelte vurdere selv og er kun ment som et velment godt råd Lars S, uglefossen, Ron Jeremy og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Oktober 5 Share Skrevet Oktober 5 Det er vel i grunn kun kjøretøygruppene el og hydrogen-drift som har privilegier i større skala i dag 🤫 Første langturen jeg husker som barn i baksetet på bil var ned til Marseille, ingen underholdning foruten den ene Dire Straits cd’n på repeat blandet med ymse lokale radiostasjoner hvor hovedtyngden var lokal musikk, og i dag er jeg ganske så glad for at skjermtid ikke var et ord foreldrene mine behøvde å bekymre seg over Lars89 og Werther reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet Oktober 6 Share Skrevet Oktober 6 (endret) Vi har null skjerm i bil på tur med ungene men nå har vi ikke vært på noe Europa tur men dem får bruke fantasien å titte ut av vinduet. Har fungert fint på alle. Ja det blir en del masing osv men jeg føler det er verdt det. ja det er litt / en del tv hjemme til tider men dem klarer seg helt fint uten også. Ipad hjemme får dem ikke. på hytta eller i båten er det tv-pad før leggetid eller som en liten pause hvis dem er helt kjørt. Merker det er mange unger som ikke klarer det eller sitte stille uten noe å se på 🥲 kjenner jeg er glad jeg vokste opp uten så mye skjerm som dagens unger får trøkka på seg.. her er vel verden delt om hva som er best å ikke burde fjøres osv osv som med alt men opp til en hver hva dem selv gjør der synes jeg Endret Oktober 6 av liffi Marius2002, mr.pingu, Snagg30 og 5 andre reagerte på dette 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
humpfy Skrevet Oktober 6 Share Skrevet Oktober 6 Vi kjører mye langt. Veldig langt. Aldri hatt skjerm baki. Privilegier? Avgengige? Pøh. Privilegie er å lære barna å bruke hodet. Ikke å gi dem skjerm. Mulig jeg er gammeldags, men jeg reagerer når man ikke kan kjøre noen timer uten skjerm. Prøv lydbok. Bedre på alle måter. Engasjer ungene med lek. Det funker på deigklumper (baby) til tenåringer. Ikke la dem styre showet - da blir det skjerm. Helt uaktuelt! liffi, tambur4, Olaandref og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Oktober 6 Share Skrevet Oktober 6 Når jeg vokste opp så holdt det med en madrass bak i stasjonsvogna hvor jeg og søsters kunne krabbe rundt og leke. Det har vel skjedd litt med HMSen på 40 år. 😄 liffi, tambur4, BrokeBoi og 3 andre reagerte på dette 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
humpfy Skrevet Oktober 6 Share Skrevet Oktober 6 (endret) Man tok vel deretter en tur innom hattehylla, før trådkurv i baksete etter hvert ble byttet ut med noe formstøpt isopor @Rune-K 😅 Endret Oktober 6 av humpfy Rune-K reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Oktober 6 Share Skrevet Oktober 6 33 minutter siden, humpfy skrev: Man tok vel deretter en tur innom hattehylla, før trådkurv i baksete etter hvert ble byttet ut med noe formstøpt isopor @Rune-K 😅 Det var i hvert fall det jeg satt på, noe isopor greier som egentlig bare løftet meg høyere i setet så beltet kunne brukes 😄 Bror min var 4 år yngre, det begynte å ligne litt mer et barnesete det han fikk, men det var fortsatt isopor, lurer på om ikke det og brukte bilens belte rundt han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 6 Share Skrevet Oktober 6 @papertiger Du er en av få på Bimmers som har en fetish for halvgamle japser. Jeg har nettopp kjøpt inn årets vinterbil, en sjelden "godbit" man ikke ser langs veien lenger da de fleste ble vraket i perioden 1998-2003. Så dette eksemplaret er 20 år på overtid, men henger fortsatt med i trafikken. La meg presentere kanskje den styggeste bilen noensinne produsert: første generasjon Nissan Prairie! Dette eksemplaret er en 1987 modell 2.0 gasser med 5-trinns manuell og 4x4. Den ultimate shitbox? Lars89, sandersander, papertiger og 9 andre reagerte på dette 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Oktober 6 Share Skrevet Oktober 6 2 minutter siden, Werther skrev: @papertiger Du er en av få på Bimmers som har en fetish for halvgamle japser. Jeg har nettopp kjøpt inn årets vinterbil, en sjelden "godbit" man ikke ser langs veien lenger da de fleste ble vraket i perioden 1998-2003. Så dette eksemplaret er 20 år på overtid, men henger fortsatt med i trafikken. La meg presentere kanskje den styggeste bilen noensinne produsert: første generasjon Nissan Prairie! Dette eksemplaret er en 1987 modell 2.0 gasser med 5-trinns manuell og 4x4. Den ultimate shitbox? Dette er tøft! Werther og laffe reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 6 Share Skrevet Oktober 6 15 minutter siden, Werther skrev: @papertiger Du er en av få på Bimmers som har en fetish for halvgamle japser. Jeg har nettopp kjøpt inn årets vinterbil, en sjelden "godbit" man ikke ser langs veien lenger da de fleste ble vraket i perioden 1998-2003. Så dette eksemplaret er 20 år på overtid, men henger fortsatt med i trafikken. La meg presentere kanskje den styggeste bilen noensinne produsert: første generasjon Nissan Prairie! Dette eksemplaret er en 1987 modell 2.0 gasser med 5-trinns manuell og 4x4. Den ultimate shitbox? Å herrejesus det der er biler jeg husker fra trafikkbildet som barn. Gjerne tofarget hvit og lyseblå. Kult at du har fått fatt i en sånn, særlig med firehjulstrekk. Jeg kan jo forstå at de var populære i sin tid, dette var jo en ganske uvanlig biltype den gang, særlig hvis man ville sitte litt høyt og ha god plass kombinert med firehjulstrekk. Blir jo spennende å dailydrive en bil med forgasser. Du må gjerne holde oss litt oppdatert på hvordan hverdagen med en 1987 modell med forgasser fortoner seg i 2024. Sånn rent estetisk så får den god konkurranse fra en del nyere premium elbiler 😂 Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Oktober 6 Share Skrevet Oktober 6 Dette trodde jeg aldri jeg skulle se igjen. Konseptet er jo genialt. Bare det og ha skyvedører på en såpass liten bil er jo veldig smart. Husker jeg feil nå eller var det denne motoren som hadde doble tennplugger? Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 6 Share Skrevet Oktober 6 10 minutes ago, Rune-K said: Dette trodde jeg aldri jeg skulle se igjen. Konseptet er jo genialt. Bare det og ha skyvedører på en såpass liten bil er jo veldig smart. Husker jeg feil nå eller var det denne motoren som hadde doble tennplugger? Skyvedører på begge sider på en bil uten B-stolpe var ganske innovativt i 1982, i tillegg til at den har 4X4 og meget høy sittestilling. Utsyn og oversikt rundt bilen er faktisk helt sjef, man har stålkontroll på hvor bilen er til enhver tid. Hvem trenger PDC?? Sånn på sparket tror jeg denne har kun 4 tennplugger. Men leste at den ble levert med doble plugger i noen markeder avhengig av ytelse. Tror 200SX S13 brukte samme motoren bare med en turbo++. Rune-K reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 6 Share Skrevet Oktober 6 4 timer siden, Werther skrev: @papertiger Du er en av få på Bimmers som har en fetish for halvgamle japser. Jeg har nettopp kjøpt inn årets vinterbil, en sjelden "godbit" man ikke ser langs veien lenger da de fleste ble vraket i perioden 1998-2003. Så dette eksemplaret er 20 år på overtid, men henger fortsatt med i trafikken. La meg presentere kanskje den styggeste bilen noensinne produsert: første generasjon Nissan Prairie! Dette eksemplaret er en 1987 modell 2.0 gasser med 5-trinns manuell og 4x4. Den ultimate shitbox? innbiller meg at jeg har tilbrakt noen mil i baksete på noe lignende bil som dette i barndommen, men er det flere biler med lik fasong med skyvedører dA? vist ikke så er det nok en slik jeg satt på i. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå