Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 minutter siden, E.C. skrev:

@Snagg30 Kondolerer med motor, men må si at de som lager feilmeldinger hos Bobla er litt vel optimistiske med "Possible to drive on" med 0,4 bar oljetrykk 🥴

Takk! Har alltid lurt på hvordan et havari høres ut, spesielt når jeg hadde M3’n som var en eldre sliten herre. Jeg er ikke lenger i tvil for du merker det ganske godt. 

Her tar du feil faktisk, hadde ikke en gang varsel lampe på dette en gang.. og enda verre så fikk jeg beskjed fra to Porsche centere om å bare kjøre på 😅 virker som både motor og Porsche syntes det va like greit motor gikk ordentlig i stykker.

Kan og legge til 0,4 bar var på tomgang det presiserte jeg ikke, ved vanlig kjøring var oljetrykk som normalt så det var noe diffuse symptom. Bilen fungerte fint i 2-3 timer etter første motorlampe, denne forsvant med en gang ved start / stopp og jeg fikk beskjed om å kjøre bilen noe jeg gjorde. Men i dag når jeg skulle starte den etter og ha stått hele natta så smalt det ved første omdreining 

@Marius2002 10/10, denne trumfer jeg ikke i år! Men dette stuket veier opp så sinnsykt mye at det må bli noen mil til med bensin og 2 seter IMG_7028.thumb.jpeg.086148495cd0e67460fb67b39f5dadd9.jpeg

Skrevet

Makes sense, er vel kanskje like greit for de å bytte hele motoren, så slipper de å feilsøke 😆. Krysser fingra for mer problemfri 2026 for deg da ;) 

Skrevet (endret)
8 minutter siden, E.C. skrev:

Makes sense, er vel kanskje like greit for de å bytte hele motoren, så slipper de å feilsøke 😆. Krysser fingra for mer problemfri 2026 for deg da ;) 

Er nok bedre slik så man slipper overhaling av egen motor og heller får ny. 

Nå har bilen følgende nytt for de som synes det er interessant og se hvor slitesterk de er, girkasse - dempere - bremser kalipere - 3 motorer. Så kanskje 2026 blir bra 

Endret av Snagg30
Skrevet
6 minutter siden, Snagg30 skrev:
Nå har bilen følgende nytt for de som synes det er interessant og se hvor slitesterk de er, girkasse - dempere - bremser kalipere - 3 motorer. Så kanskje 2026 blir bra 

Girkassa også faktisk🫣 du dreper sakte men sikkert gt3 drømmen min…😭

Skrevet

Bytter girkassa uansett om den eller diff ryker. Gt3 er litt plaga med diff.. Uansett, en 991 går ikke og eige uten PAW, så enkelt er det 😅 Usikker hva drivverksforsikring koster, men mistenker at den hadde vært insane høy hadde ikke 97% av bilene hatt PAW 😅

Skrevet
25 minutter siden, Snagg30 skrev:

Er nok bedre slik så man slipper overhaling av egen motor og heller får ny. 

Porsche og kvalitet, kjenner jeg blir svett ved tanken.

Kan jo være at du har vært uheldig, men at første motoren blåser etter kun 20K, deretter ryker motor nr 2, etter 40K igjen..
En GT3 skal jo være bygget for å bli kjørt og tåle juling, kjedelig - med det er bra du har forsikringene i orden.

Skrevet

Kunne veldig god tenkt meg en 997 en gang, eller en nyere Panamera. Men jeg kjenner at jeg tror nok dette ikke er noe for meg. Kan godt bruke penger på bil men jeg føler BMW er mer value for money 😀

Det sagt, oss som driver med båt burde jo egentlig ikke la oss skremme av Porsche priser. Er jo mer eller mindre det samme greiene, koster det samme som en bra 911 i innkjøp. En service koster ca det samme og reservedeler koster fort fem gangern av delepriser til BMW. Men som med Porsche, når alt klaffer så er livet på sjøen perfekt 😀

IMG_4204.thumb.jpeg.b91c6d09f49d9a5ec6ff54d5e28f2157.jpeg

Skrevet

Scand 360. Er vel 2 dieselseksere der, med hvert sitt drev. Bare kranbil og opplag koster fort noen kroner med så stor båt. Kunne godt tenkt meg cabincruiser, men sover best med en mindre balje på henger i hagen.

Skrevet
14 timer siden, E.C. skrev:

men må si at de som lager feilmeldinger hos Bobla er litt vel optimistiske med "Possible to drive on" med 0,4 bar oljetrykk 🥴

Sett i perspektiv så kan du kjøre rundt i bmw med 0,4 bar oljetrykk uten at lampa blinker🤪 trykkbryteren har en toleranse på 0,3-0,5 bar.

Finnes det noen bmw med trykksensor i det hele tatt?

Mistenker at absolutt alle har eksakt samme trykkbryteren, den er lik på m57, m67, n57 etter mine erfaringer.

Skrevet
13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Kunne veldig god tenkt meg en 997 en gang, eller en nyere Panamera. Men jeg kjenner at jeg tror nok dette ikke er noe for meg. Kan godt bruke penger på bil men jeg føler BMW er mer value for money 😀

Det sagt, oss som driver med båt burde jo egentlig ikke la oss skremme av Porsche priser. Er jo mer eller mindre det samme greiene, koster det samme som en bra 911 i innkjøp. En service koster ca det samme og reservedeler koster fort fem gangern av delepriser til BMW. Men som med Porsche, når alt klaffer så er livet på sjøen perfekt 😀

997 Turbo og ikke minst GT3 er vel kjent for og være særs driftsikre biler 😊 I tillegg til at bunnen for en slik med manuell sikkert er nådd, så er ikke det noen dum invistering. 

Skrevet
4 timer siden, *MrB* skrev:

Scand 360. Er vel 2 dieselseksere der, med hvert sitt drev. Bare kranbil og opplag koster fort noen kroner med så stor båt. Kunne godt tenkt meg cabincruiser, men sover best med en mindre balje på henger i hagen.

Det stemmer, Scand 360 DC….Made in Arendal 👍 Opplag koster ingenting fordi vi skal ha den hjemme, og kranbil koster ett par lapper. Det som koster er drivstoff (660 liter), vedlikehold og reprasjon når noe ryker. 

2 timer siden, Skulebollen skrev:

997 Turbo og ikke minst GT3 er vel kjent for og være særs driftsikre biler 😊 I tillegg til at bunnen for en slik med manuell sikkert er nådd, så er ikke det noen dum invistering. 

Ja jeg har forstått at disse er relativt "trygge". Har sansen for 997, synes den er tidløs i den grad man kan si det om en 911 😅

Skrevet (endret)
18 timer siden, EspenM3css skrev:

Girkassa også faktisk🫣 du dreper sakte men sikkert gt3 drømmen min…😭

Må ikke dette svart male drømmen, PAW og servicen Porsche har vist meg er det beste jeg har opplevd innen bruk av garanti/forsikring. Og servicen har gjort slik at de mest sannsynlig har en veldig lojal kunde i lang fremtid. Bilene er ikke skuddsikre men ting blir ordnet opp uten spørsmål stilt, jeg fikk levert en helt ny Macan på døra i går. Sist på rudskogen med 991.2’n med vannpumpe havari så ble det levert helt ny cayenne og min ble hentet på stedet, ingen spørsmål stilt.

I går fikk jeg godkjent å bestille lastebil med flat bed for å laste kun min bil og kjøre fra Ålesund til Oslo, hvorfor? Fordi lastebil transportere har ganske heftige ramper noe som ikke var forenelig med min lave bil. Må jeg betale noe ekstra for å få den ned dit? Ikke en krone, bilen jeg fikk levert fra Sixt Ålesund kan jeg levere i Oslo når min er klar om ønskelig så henter de den der. Eventuelt får man første klasse på fly :) selv med så masse problem med 991.2 jeg hadde valgte jeg å kjøpe cayenne som familie bil, hovedsakelig pga servicen og PAW. 

når vi kjøpte cayenna klarte klargjøring gjengen å montere feil hjul framme og bak, miks av alle 4. jeg ytret bekymring over fordelingskasse og de la seg padde flat og salgssjefen sendte skriv om at de påtok seg alt ansvar i overskuelig fremtid om det skulle skje noe med drivverk. Fruen måtte levere bilen til hjulskift og ble møtt av en raus gjeng som lot henne velge å vrake fra Porsche shop og fikk hentet seg noen gaver, prislapp var ikke så nøye og fikk ta det hun ville.

Når bilen vi bestilte ny fra Bavaria som ble stående i 9 uker på verksted rett etter levering måtte jeg få @Saltkjelen til å bruke sine skrive ferdigheter å krangle med sjefen for meg for kompensasjon, her ble man ikke møtt noe pent og det var en stygg tone hele veien. En X5 er nok på lik linje med Cayenne men pga service vi har blitt møtt med så var det en "no brainer". 

17 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Porsche og kvalitet, kjenner jeg blir svett ved tanken.

Kan jo være at du har vært uheldig, men at første motoren blåser etter kun 20K, deretter ryker motor nr 2, etter 40K igjen..
En GT3 skal jo være bygget for å bli kjørt og tåle juling, kjedelig - med det er bra du har forsikringene i orden.

Ja dette er skuffende for et merke som skal være så holdbare og som du sier de skal være bygd for dette. Jeg er jo ofte uheldig med biler jeg kjøper og denne ble ikke noe unntak, men jeg må jo bare tenke at dette er et sinnsykt luksus problem jeg aldri hadde sett for meg jeg en dag skulle ha. En GT3 på vei til verksted for ny motor, det er ikke noe synd i meg. Tvert i mot 

@Fredrik 90 997 Carrera er vell kjent for ganske mye motor problem. Turbo og GT har vist seg å være ganske bra :) 

Endret av Snagg30
Skrevet
17 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Nydelig skue dette Fredrik 😊

Få ting som slår havet om sommeren når det sol og varmt.

Og ikke minst skikkelig båt 🙌

Skrevet

@Snagg30 jeg skal ikke begi meg ut på diskusjonen om Porsche er bra eller dårlig for jeg har simpelthen null peil på disse annet enn jeg synes de er råfete alle som en 😊.

Men når jeg ser at der er byttet motor i 2019 ,så går den igjen nå da hadde jeg blitt fra meg av sorg ,hvertfall på en bil som ikke akkurat har Skoda Oktavia pris .

Det jeg synes er rart er at et merke som nettopp dette som er viden kjent i bilsport miljø i generasjoner lager det så dårlig ,men det er meg .

Da er det hvertfall bra du har den forsikringen som du har og fordelen der uten tvil .

Sånn for å ha nevnt det så ,reiste vi på Opel treff med Porsche forrige helg .

Muligens den dyreste bilen av de som var der 🥳

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...