Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hvor mye du vil betale avhenger av hvor stor entusiast du er 😅

Med all respekt å melde, men her må du nok slå opp en gang eller ti i en norsk ordbok (slenger på en smiley i frykt for å ikke ha fått med meg en eller annen skjult ironi) :).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jada, jeg og de aller fleste er enige i at 7,50 kr er billig…men det er ikke billig nok for meg for at elbil skal være aktuelt. Eller la meg si det på en annen måte, fossilt drivstoff er fortsatt ikke så dyrt at jeg velger å ikke ta meg råd til det. Alt handler om hva man er villig til å prioritere og jeg har sagt før at jeg er villig til å prioritere dette høyt om det skulle bli nødvendig. Hvor mye du vil betale avhenger av hvor stor entusiast du er 😅

Jeg elsker dette forumet for hva det er, virkelig. Du skal ha for at du står på ditt og virkelig (i dette tilfellet) går mot strømmen. 😛 Jeg har pr i dag en del andre ting som veier tyngre enn å betale X antall prosent av både månedslønn og huslån i drivstoffutgifter. Når man begynner å se 3- og 4. gangen på utgiftene pr mil så kan man heller kjøpe en artig elbil som er dyrere og ha det gøy med den, minus lyden. Alternativt kan man kanskje konvertere enn av de artige entusiastbilene til EL? DET hadde vært gøy, men da blir det ikke like kult lengre.. Så jeg er glad på dine vegne, men for de fleste av oss rår fornuften noe mer enn det å betale i dyre dommer for bilutgifter. 

Samtidig som jeg stemmer ganske høyreorientert kan jeg ikke si det kun er AP/SP sin skyld at drivstoffprisene er så høye som de er, det vet også du. At de ikke skjønner en dritt om generell økonomi og hvor pengene skal komme fra for å drifte velferdsstaten vi er en del av er skremmende nok i seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Med all respekt å melde, men her må du nok slå opp en gang eller ti i en norsk ordbok (slenger på en smiley i frykt for å ikke ha fått med meg en eller annen skjult ironi) :).

 

Men si meg, er det ikke slik at hvis noe interesserer deg så er viljen til å betale større? Hvis jeg sier at jeg er villig til å prioritere høyere driftsutgifter fordi de bilene gir meg mer glede, hvorfor er dette noe man skal slå opp i en norsk ordbok for? Du er stadig frempå med at du kun er ironisk, prøver liksom heletiden å avvæpne kommentaren med dette. Men jeg skjønner meg virkelig ikke på din ironi 😅

Sett at noen er glad i fin mat og gode viner, setter av ett vesentlig beløp i måneden til fine restaurant besøk. Dette er noe vedkommende liker og er også villig til å betale ekstra for. Jeg ser på meg selv som en slik, en petrolhead som er villig til å betale litt ekstra for å kjøre brummende V8ere og i mine øyne gøyale biler. Derav blir det til kommentaren med at hvor stor entusiast du er kommer an på hvor mye du er villig til å betale.

41 minutter siden, fupsaker skrev:

Jeg elsker dette forumet for hva det er, virkelig. Du skal ha for at du står på ditt og virkelig (i dette tilfellet) går mot strømmen. 😛 Jeg har pr i dag en del andre ting som veier tyngre enn å betale X antall prosent av både månedslønn og huslån i drivstoffutgifter. Når man begynner å se 3- og 4. gangen på utgiftene pr mil så kan man heller kjøpe en artig elbil som er dyrere og ha det gøy med den, minus lyden. Alternativt kan man kanskje konvertere enn av de artige entusiastbilene til EL? DET hadde vært gøy, men da blir det ikke like kult lengre.. Så jeg er glad på dine vegne, men for de fleste av oss rår fornuften noe mer enn det å betale i dyre dommer for bilutgifter. 

Samtidig som jeg stemmer ganske høyreorientert kan jeg ikke si det kun er AP/SP sin skyld at drivstoffprisene er så høye som de er, det vet også du. At de ikke skjønner en dritt om generell økonomi og hvor pengene skal komme fra for å drifte velferdsstaten vi er en del av er skremmende nok i seg selv..

Takk for komplimentet (hvis det var ment slik) 😀 De fleste som regner seg som bilentusiaster eller petrolheads går mot strømmen i ett land som Norge. Nordmenn er ett svært lite bilinteressert folk, de aller aller fleste av oss har ikke ett forhold til bil annet enn at det er ett transportmiddel. Så ja sånn sett går jeg mot strømmen, vi og noen få andre her er villige til det.

Også føler jeg vel at det nå dannes ett bilde av at jeg har kolossale drivstoff utgifter, men det var ikke meg som kjørte 9000 km med 1,25 liter på mil i snitt. Regningen på mitt drivstoff kort som betales en gang i måneden ligger på rundt 3000 kr de siste månedene, i sommer sesongen noe mer pga mer kjøring, utenlands turer og at jeg da drifter tre biler og ikke to som i vinter når E34en står inne. Dette plasserer seg som nummer 4 på listen over de utgiftsposter vil har med bolig/boliglån på topp som den største utgiften. Så det er ikke snakk om å bruke 3 og 4 gangern boligutgiftene i drivstoff for mitt vedkommende. Faktisk bruker vi mer penger på mat, fritid (båt og ferie), sparing og barnehage enn på drivstoff på mine tre biler. Man kan jo selvsagt regne inn vedlikeholdskostnader, verditap, bom, parkering, rentekostnader og alt annet som omhandler bil og kalle posten transport. Men her snakket vi rene drivstoff priser etter at ett bilde av høy pumpepris ble lagt ut over her. Vi som er aktive brukere her inne vi er for forskjellige ut over å ha en forkjærlighet for BMW. Vi er på forskjellige stadier i livet, vi bor på forskjellige steder i landet og vi har forskjellige prioriteringer innenfor bil. Derfor blir vi sjelden enige, derfor hever vi på øyenbrynene over hverandres holdninger og utsagn…vi er rett og slett en gjeng med vidt forskjellige folk. Mine holdinger og meninger ang elbiler, bilinteresse, poltikk og økonomiske prioriteringer gjenspeiler veldig godt min omgangskrets. Like barn leker best som det heter…men så kommer man innpå her og treffer helt andre folk, interesser og holdninger. Og da blir det ofte sånn som dette her..

Når det gjelder politikken så mener jeg at i en slik situasjon så har regjeringen mulighet til å gå inn å gjøre noen grep. Både på strøm og drivstoff, man kan operere med en makspris hvor avgiften senkes om man overskrider dette. Jeg har ikke sagt at det er AP/SP sin skyld at prisene er så høye, men ut i fra hva de har lovet oss i valgkampen så forventet jeg mer "støtte". Det var vanlige folk sin tur, men hvem er det nå som rammes hardest når strøm og drivstoffprisene stiger? Vi hadde ett Senterparti som lovet at en literpris på over 20 kr litern ikke skulle skje med dem i regjering. Da synes jeg de har foretatt seg pent lite for å gjøre noe med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kjører så lite bil som @Fredrik 90 er det jo ingen stress og droppe elbil 😊 Og da er det også enkelt og rope høyt om at v8 er tingen ;)

Når saltsesongen er over vil jeg anslå at jeg ligger på over 10k i mnd i drivstoff ( ink. Trackdays ) Der nesten alt er unødig kjøring. M.a.o kjøring der elbil ikke er ett alternativ. 

Til daglig bruk med pendling og frakting av unger ser jeg virkelig ikke problemet med og kjøre elbil, jeg får null kjøreglede av det uansett 😅 Men så er jeg litt over snittet glad i fart, så må helst minimum oppimot lappengrensen før det blir morro og kjøre bil.. 

Foruten driveouts og cruising i gamle biler selvsagt🥰

 

Men selvom jeg har en unik egenskap i og ikke bry meg så mye om drivstoffkostnader, så vil 25kr litern vs 17ish ifjor utgjøre såpass forskjell at jeg sikkert kommer til og kjøre dieselbil/elbil mer, da det rett og slett blir for ekstremt med bensinslukende entusiastbil da.. 

 

Får satse på og holde mnd.budsjettet på maks 10k + trackdays 😁

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men si meg, er det ikke slik at hvis noe interesserer deg så er viljen til å betale større? Hvis jeg sier at jeg er villig til å prioritere høyere driftsutgifter fordi de bilene gir meg mer glede, hvorfor er dette noe man skal slå opp i en norsk ordbok for? Du er stadig frempå med at du kun er ironisk, prøver liksom heletiden å avvæpne kommentaren med dette. Men jeg skjønner meg virkelig ikke på din ironi 😅

Sett at noen er glad i fin mat og gode viner, setter av ett vesentlig beløp i måneden til fine restaurant besøk. Dette er noe vedkommende liker og er også villig til å betale ekstra for. Jeg ser på meg selv som en slik, en petrolhead som er villig til å betale litt ekstra for å kjøre brummende V8ere og i mine øyne gøyale biler. Derav blir det til kommentaren med at hvor stor entusiast du er kommer an på hvor mye du er villig til å betale.

Takk for komplimentet (hvis det var ment slik) 😀 De fleste som regner seg som bilentusiaster eller petrolheads går mot strømmen i ett land som Norge. Nordmenn er ett svært lite bilinteressert folk, de aller aller fleste av oss har ikke ett forhold til bil annet enn at det er ett transportmiddel. Så ja sånn sett går jeg mot strømmen, vi og noen få andre her er villige til det.

Også føler jeg vel at det nå dannes ett bilde av at jeg har kolossale drivstoff utgifter, men det var ikke meg som kjørte 9000 km med 1,25 liter på mil i snitt. Regningen på mitt drivstoff kort som betales en gang i måneden ligger på rundt 3000 kr de siste månedene, i sommer sesongen noe mer pga mer kjøring, utenlands turer og at jeg da drifter tre biler og ikke to som i vinter når E34en står inne. Dette plasserer seg som nummer 4 på listen over de utgiftsposter vil har med bolig/boliglån på topp som den største utgiften. Så det er ikke snakk om å bruke 3 og 4 gangern boligutgiftene i drivstoff for mitt vedkommende. Faktisk bruker vi mer penger på mat, fritid (båt og ferie), sparing og barnehage enn på drivstoff på mine tre biler. Man kan jo selvsagt regne inn vedlikeholdskostnader, verditap, bom, parkering, rentekostnader og alt annet som omhandler bil og kalle posten transport. Men her snakket vi rene drivstoff priser etter at ett bilde av høy pumpepris ble lagt ut over her. Vi som er aktive brukere her inne vi er for forskjellige ut over å ha en forkjærlighet for BMW. Vi er på forskjellige stadier i livet, vi bor på forskjellige steder i landet og vi har forskjellige prioriteringer innenfor bil. Derfor blir vi sjelden enige, derfor hever vi på øyenbrynene over hverandres holdninger og utsagn…vi er rett og slett en gjeng med vidt forskjellige folk. Mine holdinger og meninger ang elbiler, bilinteresse, poltikk og økonomiske prioriteringer gjenspeiler veldig godt min omgangskrets. Like barn leker best som det heter…men så kommer man innpå her og treffer helt andre folk, interesser og holdninger. Og da blir det ofte sånn som dette her..

Når det gjelder politikken så mener jeg at i en slik situasjon så har regjeringen mulighet til å gå inn å gjøre noen grep. Både på strøm og drivstoff, man kan operere med en makspris hvor avgiften senkes om man overskrider dette. Jeg har ikke sagt at det er AP/SP sin skyld at prisene er så høye, men ut i fra hva de har lovet oss i valgkampen så forventet jeg mer "støtte". Det var vanlige folk sin tur, men hvem er det nå som rammes hardest når strøm og drivstoffprisene stiger? Vi hadde ett Senterparti som lovet at en literpris på over 20 kr litern ikke skulle skje med dem i regjering. Da synes jeg de har foretatt seg pent lite for å gjøre noe med dette.

Jeg skal kanskje svare deg enda litt nøyere på et annet tidspunkt, men jeg står ved @Saltkjelen sin kommentar. Hvor entusiast du er har ingenting å gjøre med summen du velger å bruke på din hobby, altså, jo mer du bruker, jo mer entusiast er du. Det finnes så mange former for entusiasme, det gjelder også bil. Du trenger ikke bruke like mye som et huslån i mnd på drivstoff for å være entusiast innenfor feltet vi er. Det samme gjelder mat, vin, andre hobbyer. Du har til en viss grad rett, fordi det handler om prioritering og hvordan du velger å bruke tid, energi og økonomi på dette. Jeg synes det er fint at du og flere med deg velger å bruke ekstra penger på å være entusiast, men igjen er det ikke det som avgjør hvor stor eller liten entusiast du er. 

 

Og bare hyggelig, det er jo i grunn et kompliment. Nå har jeg ikke regnet med alle de andre utgiftene som du drar inn her, men som @Saltkjelen sier, så koster det for de fleste rundt 2,5kr pr kWt, som igjen sier noe om hvor kostnaden pr mil for å komme seg fra A til B er. For min del er den langt lavere som beskrevet, men ved en bensinpris på 22,- pr liter eller om despoten i Øst får det som han vil: 30,- pr liter, så fratar dette de aller fleste vanlige folk (og en HEL del andre) muligheten til å kjøre bil så mye som kanskje trengs for at hverdagen skal gå opp, frem og tilbake til jobb, skole, fritidsaktiviteter etc. 

Og grunnen til at det blir som du beskriver i dette tilfellet er fordi jeg mener du ikke setter deg skikkelig inn i andres situasjon ved å definere mengden entusiast etter hvor stor lommebok du har. Jeg vet du sa det går på prioriteringer, men for de fleste her inne stopper det opp et sted, fordi andre ting er viktigere. Så nyansert må en på 32 år også kunne være. Jeg elsker at vi her inne er så forskjellige, for det er det som gjør dette forumet så bra. Men igjen: Lær deg å sette deg inn i andres situasjon og tenk litt før du skriver. Jeg tror ikke du sårer så mange, men du hisser på deg mange, antakelig fordi du er noe sneversynt i tankegangen rundt hvordan andre tenker og har det. Og for å poengtere det: Dette er ikke et angrep på deg overhodet, det er en observasjon. :) 

For å spinne videre på politikken: Ja, de gikk til valg på tull og fjas. Folk flest skjønte ikke det. Men det finnes grenser for hvor mye en regjering skal gripe inn. Jeg betaler gladelig skatt for at denne velferdsstaten skal fungere som den gjør, men da bør også de som styrer ta innover seg at det for det meste er folk ansatt i private bedrifter og private bedrifter i seg selv som bidrar til dagens velferd og ikke at alt er kommunalt og tilsynelatende likt for alle. SP står for mye fint, men å love at prisen på en liter bensin eller diesel aldri skal over 20,- var vel for utopi å regne. FRP lever litt i samme tankegang, men jeg hilser det velkommen, for forslaget derfra gagner vanlige folk. Men ikke om prisene på drivstoff øker ytterligere. Det er begrenset hva en regjering kan gjøre, uansett hvor stort vårt oljefond/sikkerhetsnett er. Men statlige foretak som går med voldsomt overskudd kan gi tilbake der de tjener på innbyggerne. Men nå sklir det ut her. ;-) 

Legger meg med et stort smil om munnen. Jeg anser meg selv som like mye entusiast (i tankene i alle fall) som deg, selv om jeg eier to elbiler og ingen fossile pr i dag. Og så har jeg det fint med at kostnaden i ren strøm for å komme fra A-B er rundt 2,5 pr mil. Forutsatt at jeg lader hjemme. God kveld og god natt. Ble langt lengre enn jeg tenkte da jeg begynte å skrive. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en russisk oligark som har en betalingsvillighet på 1000kr per liter for 99 oktan er mer entusiast enn Fredrik 90 som er villig til å betale 30kr per liter, som igjen er dobbelt så entusiast enn alle oss andre som er villig til å betale 15kr per liter? Sender du oss en oversikt over entusiastskalaen, slik at vi til enhver tid kan se hvilken rating vi har?

Vel, en ting er i alle fall sikkert. Du har det godt. Det er ikke alle som er så forunt å være en velstående gutt med ubegrensede midler fra selveste Hisøy i Arendal. :) 


Jeg ber deg slå opp i norsk ordbok ettersom du (bevisst?) ikke har forstått hva definisjonen av "entusiast" er.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne like gjerne hatt en elbil nå igjen. Forutenom turer på 2t én vei ifm jobb så blir det turer på max 20 min hit og dit. Starter med kald motor og kald bil, stamper bak andre biler i lav hastighet, isklumper på veiene. Ikke mye artig kjøring. 325ixen er oppe i rundt 1,3L/mil, bedre på dieselen, men den er mest brukt til langkjøringa. Det er kult med selvpustende R6, men dæven døtte gir det lite verdi på slik kjedelig vinterkjøring. Hadde ikke hun hjemme vært så gira på xdrive så tror jeg jammen at det fort hadde blitt en i3 istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fupsaker

Først og fremst takk for at du tar deg tid å svarer utfyllende og seriøst 😀 Mye av det du skriver er jeg enig i, og noe av det er jeg ikke enig i. Du er inne på at jeg ikke setter meg inn i andre sin situasjon, at jeg ikke tar innover meg at folk har andre preferanser enn meg. Dette tror jeg beror på en misforståelse som grunner i at jeg kanskje formulerer meg litt dårlig. Jeg mener at når jeg bruker ord som "for min del", "jeg er villig til" eller "synes jeg" så snakker jeg om meg selv og hva jeg mener. Dette er ikke ett forsøk på å si at alle andre burde tenke å gjøre som meg. Jeg sto veldig hardt på at kostnaden på elbil er ikke lav nok til at jeg gidder en sånn bil, da er det meg jeg snakker om. Jeg tror nok veldig mange av dere leser mine innlegg/meninger slik fanden leser Bibelen. Dere søker i mine innlegg eller meninger etter noe å bli krenket over, eller ta ille opp. Jeg håper jeg tar feil, men det er jo de samme hver eneste gang som får mine meninger i vrangstrupen….at dere orker å engasjere dere. Kommentaren om at mengden av entusiast beror på hvor mye man vil bruke er ett sånn eksempel, det er slettes ikke ment slik du/dere har oppfattet det. Men dette er nok ett eksempel på at ting kan veldig lett misforstås på nett. Jeg står fortsatt ved mitt utsagn at jo større entusiast man er jo mer dedikert er man både til bruke penger, men det kan også gå på tid og kompromisser. Litt som dem som f eks kjører klassisk 911 vinterstid, her har man dedikerte folk. 

Jeg tar ikke disse reaksjonene så tungt, men det jeg tar tungt er når folk blir fornærmet for ting som ikke var hensikten at man skal bli fornærmet av. Jeg liker heller ikke å bli tillagt meninger jeg ikke har, bare fordi jeg oppfattes på værst tenkelig måte. Mulig jeg er selvsentrert, det beklager jeg i såfall. Men ofte når jeg uttaler meg så er det på grunnlag av meg selv, jeg bruke meg selv som referanse da dette ofte er det letteste. Men jeg prøver også å gi uttrykk for at det er mine egne meninger, som jeg får lov å ha. Jeg gjør ikke noe forsøk på å presentere mine meninger som noen fasit for hva alle andre skal, oppfattes det sånn så er vi tilbake til fanden som leser Bibelen igjen.

Anyway, jeg kjenner at jeg ikke er like god på å skrive som jeg er på å formulere meg muntlig…dette opplever jeg som litt utfordrende og gir ofte grobunn for leie misforståelser. Får liksom ikke frem det jeg ønsker skriftlig, men det får man ikke gjort noe med på ett forum. Jeg mener, og har sagt det før at ikke folk bare kan kjøre de bilene de gjør og mene hva de vil. Kjør elbil og spar penger, eller kjør en fossilbil og betal litt mer. Behøver det å være enten eller? Om noen vil bruke 30k i året på drivstoff så er det fint, tullete ja men vedkommende har sjansen til å kjøpe seg en elbil. Dedikert for sin interesse vil jeg iallfall si at han er, for å bruke litt mer diplomatiske ord. @Skulebollen sier det er enkelt for meg å flagge for V8ern siden jeg kjører så lite, og det er helt riktig! Og jeg er glad mitt bruksmønster tillater en slik bil som nummer to bil. Det er en grunn til at hovedbilen som gjør 20k i året går på diesel…og vurderes å byttes i en hybrid. Jeg synes at livet er for kort til å kjøre elbil, med dette mener jeg ikke at alle andre også skal synes det. Men jeg mener det er unødvendig å måtte si at "men jeg har forståelse for at andre ønsker å kjøre elbil"…synes dette sier litt selv igrunnen.

@Saltkjelen

Slik du svarer der synes jeg lite om, dette er kun ett forsøk på å latterliggjøre meg som person og slikt bør en nøytral moderator holde seg for god til. Du representerer Bimmers.no og dets eiere. Ta deg sammen!

Ellers så tenker jeg at jeg gir meg her, for denne gang. La oss alle være venner, prøve å være litt mer tolerante for hverandres meninger så blir alt så mye hyggeligere. Jeg kan være første mann til å begynne 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen

Men hvordan bedømme entusiastskalaen? Jeg er nesten litt enig med f90 😳 Foruten det gnålet om elbil vs fossil selvsagt. 

Om man skrur/diller med bil på kveldstid, prioriterer pengebruken slik at bil er en stor post, og derav kanskje må jobbe mer/gidde litt mer i hverdagen.. Og kanskje attpåtil jobber med noe bilrelatert. Er man ikke da større entusiast enn feks.

@Fredrik som lever det gode liv forran pcen og har generell interesse for det meste virker det som 😅 da også bil.

Eller en som kun har en f31 320d som bruksbil.. Jeg ser meg selv som større bilentusiast enn disse på det generelle grunnlag. Da jeg setter bil utrolig høyt på prioriteringslisten. Og har en helt annen bilpark enn andre med tilsvarende utdanning og timelønn. Uten at jeg er en pappagutt av den grunn.

Unntak finnes alltid

 

NB. Svaret her er ikke så nøye med, og det kommer sikkert Ann på øyet som ser, og jeg driter i om jeg blir sett på som større entusiast enn andre osv.

Ble bare litt nysgjerrig på hvordan man isåfall skal måle dette😅

 

 

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Skulebollen skrev:

 

@Fredrik som lever det gode liv forran pcen og har generell interesse for det meste virker det som 😅 da også bil.

Det å være bilentusiast kommer i alle nyanser/avskygninger. Jeg har hatt flere ulike biler enn de fleste og har vært lidenskapelig opptatt av biler i 40 år. På en måte er jeg tilfredsstilt/mett av den fysiske delen, men jeg interesserer meg stadig sånn nogenlunde for den teoretiske/mentale delen.

Jeg tenker at hvordan man er interessert i biler ikke er avgjørende bare man selv har glede av interessen. Den store misforståelsen er etter min mening hvis man forledes til å tro at man automatisk er en større bilentusiast bare fordi man har muligheten til å kjøpe dyre biler. Man kan være en like stor bilentusiast med en Lada som med en Ferrari. Noen bilentusiaster har sogar ikke engang en bil og andre har kostbare biler, men bilene blir knapt kjørt. Det siste vi bør gjøre er derfor å dømme andre, men heller verdsette bilentusiasmen for hva den er. På den måten lærer vi alle noe nytt hele tiden :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Fredrik skrev:

Det å være bilentusiast kommer i alle nyanser/avskygninger. Jeg har hatt flere ulike biler enn de fleste og har vært lidenskapelig opptatt av biler i 40 år. På en måte er jeg tilfredsstilt/mett av den fysiske delen, men jeg interesserer meg stadig sånn nogenlunde for den teoretiske/mentale delen.

Jeg tenker at hvordan man er interessert i biler ikke er avgjørende bare man selv har glede av interessen. Den store misforståelsen er etter min mening hvis man forledes til å tro at man automatisk er en større bilentusiast bare fordi man har muligheten til å kjøpe dyre biler. Man kan være en like stor bilentusiast med en Lada som med en Ferrari. Noen bilentusiaster har sogar ikke engang en bil og andre har kostbare biler, men bilene blir knapt kjørt. Det siste vi bør gjøre er derfor å dømme andre, men heller verdsette bilentusiasmen for hva den er. På den måten lærer vi alle noe nytt hele tiden :)

Amen. Det er vel egentlig akkurat det både @Saltkjelen og undertegnede har forsøkt å få frem. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...