Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Vi har en 2018 F31 320ix med automatkasse. I Comfort modus er den ukjørbar i mine øyne da den på død og liv skal holde 1000-1200 omdreininger. Så siden vi kjøpte den har eg kjørt i sport modus holder da 1600-2000 ca. Ellers girer eg selv. Nå er den jaggu begynt i sport modus og at den skal daukjøres å helst ligge på 1000-1200 her også. Er dette normalt?

 

Fins det programvare eller kan eg prøve resette kassen eller lignende? Drittlei å måtte kjøre manuell overalt, litt av vitsen med automat var jo at den faktisk skulle klare seg selv uten å daukjøre dritten utav den stakkars motoren. 😅

 

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, BMWE39turbo said:

Vi har en 2018 F31 320ix med automatkasse. I Comfort modus er den ukjørbar i mine øyne da den på død og liv skal holde 1000-1200 omdreininger. Så siden vi kjøpte den har eg kjørt i sport modus holder da 1600-2000 ca. Ellers girer eg selv. Nå er den jaggu begynt i sport modus og at den skal daukjøres å helst ligge på 1000-1200 her også. Er dette normalt?

 

Fins det programvare eller kan eg prøve resette kassen eller lignende? Drittlei å måtte kjøre manuell overalt, litt av vitsen med automat var jo at den faktisk skulle klare seg selv uten å daukjøre dritten utav den stakkars motoren. 😅

 

xHP leverer jo software til 8HP kassene, så kan være verdt å prøve det. Jeg har «slitt» med det samme på vår 420xd, men det virker å ha gått seg noe til. Virker også som om det har med rullemotstand å gjøre - på vinterdekkene (Michelin X-Ice 3) triller den mye lettere og vil normalt sett gire opp et hakk og ligge svært lavt på turtall, mens med PS4S dekkene som har mer rullemotstand virker ikke problemet å være så framtredende. 
 

Mener å huske at dette først oppstod når jeg fikk ny fordelingskasse og de i den forbindelse måtte oppdatere softwaren på bilen.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å få 1000 Km ut av en tank med diesel nesten uansett hvordan man kjører selv på Autobahn var noe jeg opplevde med vår 2003 E46 318d Touring for snart 20 år siden. Vi klarte over 1100 Km på en tank selv om hastigheten sydover på Autobahn lå godt over 150 Km/t stort sett hele veien til Sveits. Det var først over 180-190 Km/t at forbruket virkelig begynte å bli et tema og dette var som sagt med en 318d Touring som hadde en M47D20 dieselmotor på små 116 HK og 265 Nm. Topphastigheten var rett under 210 Km/t. Hva kan man ikke få til med en betydelig mer moderne og kraftigere BMW dieselrekkesekser? :)

   

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, Snagg30 said:

Så fort alt av garantier og service avtaler utgår så kommer det nok en del jailbreaking på utstyr tenker jeg 😎 Hvis ikke tidligere også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Snagg30 skrev:

Det er helt krise, irriterer meg kraftig på Audien at f.eks. å bruke smart kortet i stedet for nøkkel er kjøpe funksjonalitet. Samme med internett og en del navi funksjonalitet, men slik var det på f15n også. 
Irriterer meg, nå hadde jeg egentlig ikke tenkt å ha bilen i mer en tre år, men slik ble det nå. Godt over to tusen spenn skulle de ha for de funksjonalitene som gikk ut. For ett år.🤬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2022 den 22.06, Otis skrev:

Det er sykt om 62 mph og forbruk på 0,42l/mil, stemmer. Sykt lavt forbruk.

Kjørte min enkelt på 0.55ish per mil ifølge computer, da med normal småaktiv kjøring. Brukte Mye mindre enn fruens f11 520d. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt deleier i båt i sommer. Vi er en gjeng med absolutt NULL erfaring, så artig å lære. Sitter en gammel 87 modell Johnson 2takt 70hk. Tenkte å bytte plugger på denne da forrige eier anbefalt dette.  Hadde litt problemer med å starte i dag, så tok ut pluggene, og de så ut til å være druknet. Tørket og pusset de med ett håndkle, hadde ikke så mye mer tilgjengelig akkurat der og da. Fikk da start om ikke annet. Ser på pluggen at det står følgende L77JC4. Jeg har jo aldri eid noe bensindrevet før nå, så pluggbytte er relativt nytt for meg. Dog så hører jeg folk anbefale NGK plugger lang vei.  Fant en nettside som viser til alternative plugger hvis jeg tar korrekt. Stemmer det at ALLE disse pluggene som er linket på den siden skal fungere fint å bruke? Så hvis jeg tar ett sett vilkårlig NGK plugger fra den nettsiden så fungerer det fint?

 

Skulle hatt båt med m47/m57 kjenner jeg :P

 

https://no.sparkplug-crossreference.com/convert/CHAMP_PN/L77JC4

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Snagg30 skrev:

Noen som har en tilbakemelding på denne? Det ble nylig diskutert i3 her inne og da var det snakk om forskjellige type utstyr utifra års modell og måned. Har denne «alt»?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=265256122

Ser fin ut, men tror de muligens har hentet bilder fra en 2019-modell (eller nyere). 2018 i3 har en helt annen skinntype enn 2019 og avvildet interiør viser fjernlysassistent (som ble tilgjengelig fra 2019). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...