Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Carlsius skrev:

Takk for det @papertiger! Ikke så ofte man møter de, og nå i disse elbil tider er det enda mer sjeldent enn det var før. 

Godt spørsmål angående kjørefølelsen på E63 vs E60 da dette i utgangspunktet er like biler som vi ser av delene som blir brukt på tvers av karosseriene. Først og fremst er E63 nesten alltid satt opp med adaptive drive og active steering noe som jeg mener gjør underverker for kjøreopplevelsen, men sammenligner man likt utstyrt E60 og E63 føler jeg en E63 er mer bestemt og litt mer sportslig satt opp selvom det er overdådig Gran Tourer følelse over E63'n som gjør at du vil kjøre Europa rundt :D Et stort savn i E63 er comfort setene fra E60, det er det eneste jeg ser som er bedre med E60 med tanke på kjøreopplevelse. 

Er gøy å vite at jeg har en bekjent med en sånn 😊😊

Har du den enda hvis ja ,kjør gjerne på med noe updates i tråden din .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Snagg30 skrev:

Det er ingen tvil om at G80 er stygg rask når den er tunet, se bare på denne her 0-60mph 2.45 sekund. Slår vell det meste elektrisk med dette, og dette er jo et bevis på at den første filmen jeg linket til er nok veldig sannsynlig :) 

Jeg synes rett og slett at det er ganske imponerende hvor godt BMW sine M motorer yter. Vi vet jo alle at man som en tommelfinger regel kan legge til 10-15 prosent effekt på toppen av det fabrikken oppgir. Det er også helt sykt imponerende hvor bra BMW sin konverterkasse er i konkurranse med dobbeltklutsj kassene. I mange tilfeller så regelrett banker BMW sin konvensjonelle converterkasse dobbeltklutsj kassene til f eks VAG. BMW har også ett Lauch Controll system som er helt brilliant samt at xDrive systemet er klasseledende. Og her har man suksess oppskriften…

Man skal høyt opp i pris hos Porsche for å finne noe som klarer å klå tilsvarende BMW M. Det sier ikke så rent lite om hvor sykt bra BMW M har blitt. Bare å ta av seg hatten 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, sveigis skrev:

Er gøy å vite at jeg har en bekjent med en sånn 😊😊

Har du den enda hvis ja ,kjør gjerne på med noe updates i tråden din .

 

Har bilen enda, den står for øyeblikket til salgs hos en forhandler i kommisjonssalg i Kristiansand. Blir den ikke solgt henter jeg den over julen og setter den til vinterlagring ;) Vært dårlig med oppdatering i tråden da vi kjøpe hus og nå jobber med å få bygget garasje og på si har jeg en kamp mot møller som lager så elendige biler at de faller fra hverandre 8 dager etter garantien går ut! Hører nå at jeg må oppdatere tråden :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg synes rett og slett at det er ganske imponerende hvor godt BMW sine M motorer yter. Vi vet jo alle at man som en tommelfinger regel kan legge til 10-15 prosent effekt på toppen av det fabrikken oppgir. Det er også helt sykt imponerende hvor bra BMW sin konverterkasse er i konkurranse med dobbeltklutsj kassene. I mange tilfeller så regelrett banker BMW sin konvensjonelle converterkasse dobbeltklutsj kassene til f eks VAG. BMW har også ett Lauch Controll system som er helt brilliant samt at xDrive systemet er klasseledende. Og her har man suksess oppskriften…

Man skal høyt opp i pris hos Porsche for å finne noe som klarer å klå tilsvarende BMW M. Det sier ikke så rent lite om hvor sykt bra BMW M har blitt. Bare å ta av seg hatten 👍 

Men er det 0-100 som bestemmer om en bil er bra eller ei?

Isåfall, velkommen til elbil verden🙃

 

Jeg synes M avdelingen er på veg bort ifra suksess oppskriften med 1800kg og x-drive. Selvom xdrive tildels kan forsvares mtp. Det kan skrus av. 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Det er ingen tvil om at G80 er stygg rask når den er tunet, se bare på denne her 0-60mph 2.45 sekund. Slår vell det meste elektrisk med dette, og dette er jo et bevis på at den første filmen jeg linket til er nok veldig sannsynlig :) 

 

 

Den bruker vel bilens speedometer om jeg ikke tar feil? Tallene stemmer ikke helt da isåfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Skulebollen skrev:

Den bruker vel bilens speedometer om jeg ikke tar feil? Tallene stemmer ikke helt da isåfall

Nei dette er «dragy» og dermed GPS måling! Ellers kan jeg vær enig med dine tanker rundt M biler med xDrive og høy vekt, men det er ikke til å stikke under en stol at G80 er en svært bra bil, dette sier vell alle sammen som har testet den. Fra store til små aktører, men som ren banebil så er der naturligvis mye bedre eksempel som GT3 med suge motor, jeg lever enda på de rundene vi hadde, magisk :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Skulebollen skrev:

Men er det 0-100 som bestemmer om en bil er bra eller ei?

Isåfall, velkommen til elbil verden🙃

 

Jeg synes M avdelingen er på veg bort ifra suksess oppskriften med 1800kg og x-drive. Selvom xdrive tildels kan forsvares mtp. Det kan skrus av. 

Ser hvor du vil hen, men tenker jo svaret her er M2, så får man en lettere sladdevillig morsom bil. Det som er bra med M3 G80 xDrive at den nå kan være en skikkelig bruksbil også, også på vinteren og plass til familien også. At den fortsatt er såpass kjøreglad og har disse ytelsene er absolutt beundringsverdig. Virker ikke tung når den kjøres, og 911 turbo veier vel også 1650 kg og er en vesentlig mindre bil og mindre anvennlig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lars S skrev:

Ser hvor du vil hen, men tenker jo svaret her er M2, så får man en lettere sladdevillig morsom bil. Det som er bra med M3 G80 xDrive at den nå kan være en skikkelig bruksbil også, også på vinteren og plass til familien også. At den fortsatt er såpass kjøreglad og har disse ytelsene er absolutt beundringsverdig. Virker ikke tung når den kjøres, og 911 turbo veier vel også 1650 kg og er en vesentlig mindre bil og mindre anvennlig også.

Men m2 er jo like tung som m3 omtrent..

Og når man har m340i, trenger man da at m3 også skal vere en suveren familiebil? 

Jeg savner litt mer performance rettede biler som oser fokus på "herjing" og pur kjøreglede og ikke en datamaskin med comforten til en familiebil. Hadde nye m2 hatt dette ( og sett bra ut🙈 ) så var det nå en ting.. 

Men for all del, jeg tror nok g80 er en fantastisk bil, kunne virkelig tenkt meg og eige en for og teste litt, grunnet den enorme skryten den får. Men dem holder seg latterlig bra i pris brukt 😅

 

Jeg har aldri prøvd g80 så skal ikke uttale meg fryktelig mye om kjøreegenskaper, kun lest tall. 

Jeg har dog fått testet f90 litt, og denne ble for meg fryktelig kjedelig, selv med enormt drag og skyv. 

Smaken er som baken 😁

 

@Snagg30 

Det er da meget imponerende tall😎

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, E.H.D skrev:

Lurer på å kjøpe batteridrevet muttertrekker, og ser at Jula har tilbud på en Ryobi med lader og batteri som jeg også trenger, noen som har erfaring med disse?

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/dekkverktoy/batteridrevne-mutterstrammere/batteridrevet-muttertrekker-016080?gclid=Cj0KCQiAmaibBhCAARIsAKUlaKRGAyfMqiBli6azCk8g-1CNHUalABWAj9qttq33OOssDuMlwy97lSoaAvmMEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Kjøp milvaukee sin i m12 serien eller minste i m18 serien

billig, bra og veldig kompakt. Får gjort det aller meste med 340nm, selges ofte billig med lader på staypro.no

perfekt til bilskruing da den kommee til, og mer en sterk nok til hjulbytte.

 

80BDB6DD-73AE-4343-BB39-03631E3A1276.thumb.png.601d0b61ccfe319191904806a97385ff.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Men er det 0-100 som bestemmer om en bil er bra eller ei?

Isåfall, velkommen til elbil verden🙃

 

Jeg synes M avdelingen er på veg bort ifra suksess oppskriften med 1800kg og x-drive. Selvom xdrive tildels kan forsvares mtp. Det kan skrus av. 

Nei absolutt ikke, det var bare at det var 0-100 tider som ble tatt opp. Min uttalelse om BMW M produktene var mer på generell basis, men jeg ser nå at det ikke kom så bra frem i mitt innlegg 😀 

Jeg er helt enig i at M bilene blir for tunge, og tyngre skal de bli nå som de skal begynne med hybridteknologi. Jeg har før beskrevet at jeg synes dette er en blindgate i dette segmentet. Men på tross av at bilene blir tyngre så klarer de å vise til noen ganske imponerende egenskaper både på bane og vei. Når man ser tester og hører folks erfaringer så er det jo ikke annet enn skyt og lovord. Særlig når vi snakker M2 og M3/4, disse bilene har ikke negativ omtale (bortsett fra design). F90 M5 kom og fikk litt kritikk for å være tung, som er typisk M5 kritikk. Så kom Competition som rettet opp mye av dette, men fortsatt bitte litt for tung og vag på styrerespons. Så kom CS, og den bare satt som ett skudd…helt total perfekt bil i følge samtlige som har testet den. Såpass at den har tatt med seg priser og utmerkelser som biler i dette segmentet aldri har vært i nærheten av. 

Totalt sett så vil jeg nok mene at Porsche fortsatt er best i dette segmentet. Men BMW M har aldri vært så nærme Porsche som de er nå. Når de attpåtil klarer å få en converterkasse som nesten er raskere enn PDK kassa i Panamera så har de fått til noe stort 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90Jeg er helt enig med deg, men i relativ forstand vil jeg hevde at BMW faktisk var nærmere Porsche med f.eks E30 M3 og E36 M3 GT. På den samme tiden hadde BMW også E24 og E31 som på hver deres måte helt klart kunne gå opp mot 928 S/S4/GT/GTS. Jeg tenker også at E28 M5 og E34 M5 var litt mer direkte sportslig anlagt enn f.eks E39 M5 selv om ytelsene for den modellen og senere M5 modeller er mer imponerende. Et stort unntak er imidlertid E90 M3, E60 M5 og til en viss grad dagens M5 CS som helt klart er direkte sportslig anlagt.

Når dette er nevnt vil jeg hevde at ingen bilprodusenter klarer å utvikle kompromisset mellom rene sportsbiler og alminnelige biler like bra som BMW. For meg er dette BMW's helt store suksess - i dag som for 35-40 år siden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2022 den 21.57, E.H.D skrev:

Lurer på å kjøpe batteridrevet muttertrekker, og ser at Jula har tilbud på en Ryobi med lader og batteri som jeg også trenger, noen som har erfaring med disse?

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/dekkverktoy/batteridrevne-mutterstrammere/batteridrevet-muttertrekker-016080?gclid=Cj0KCQiAmaibBhCAARIsAKUlaKRGAyfMqiBli6azCk8g-1CNHUalABWAj9qttq33OOssDuMlwy97lSoaAvmMEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Ser du allerede har fått mange svar, men tenkte å slenge meg på. Jeg kjøpte en Dewalt DCF894N i fjor på finn. Du kan finne veldig mange lite brukte eller helt nye muttertrekkere på finn.no. Hvis du allerede har batterier som passer så er det bare perfekt. Sparer noen kroner, som heller kan gå til pakninger og oljelekkasjer ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man på jakt etter lett tilgjengelig kjøreglede kan fortsatt Mazda tilby en grom modell til under 500k. 

1025kg, 184hk, diffbrems, rwd....

Man må ikke betale 1 million for en feit tysker full av elektronikk eller 2 millioner for en 911.  

2022-Mazda-MX-5-Miata-RF-Club-cornering-e1656119023108.webp

211029_mx5_ipm5_lhd_900_562_1_2_promo.webp

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...