Ingvaldsen Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Ble carport til snøen kom Lars89, EspenM3css, mslello og 16 andre reagerte på dette 19
EspenM3css Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 1 time siden, Snagg30 skrev: Min våte drøm er at vi får en egen tråd om Porsche her, savner bimmers mye samt å ha egen tråd. GT3’n får stadig oppgraderinger både innvendig og utvendig Kan jo bare joine porsche forumene, så kan dere snakke om pts lakk og sømmene🤣 klassisk porsche prat sveigis, Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 1 2
Dusy Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Fra sommer til vinter 🥲 fupsaker, EspenM3css, mslello og 4 andre reagerte på dette 7
GtiGtr Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden 7 timer siden, Saltkjelen skrev: Det har vært generelt romslig takhøyde her for andre biler enn BMW, men i takt med Porsche-økningen kommer det også flere rapporteringer om innhold som ikke omhandler BMW. Det kan kanskje se ut til at man etter hvert må henstilles til å lage en egen "snapshot of the day"-tråd i annet-delen på forumet for andre biler enn BMW/Mini/RR. Som bilentusiast, og ikkje merkefantast, så må eg sei at ein er bra gretten om du blir såpass irritert av en Porsche i en tråd at man tar seg bryet med å rapportere det til dåkke moderatorer 😛 Forum er jo utdøende, så å "kaste ut folk" som helt eller delvis prøver andre "spreke" merker ut av forumet så blir det fort stille. Er jo sjølvsagt forskjell om en legger ut en Porsche eller annen entusiastbil, eller om en legger ut at en har kjøpt seg ny VW E-up. Eg kjem i utgangspunktet fra VACN-forumet, men der har vi jo gått fra 5000 medlemmer til under 1000 på nokon år, og sikkert bare 50-100 som er aktive på forumet pr mnd. Skjer endel meir her på bimmers så eg er inn her og leser, sjølv om det sikkert er 15 år siden min siste BMW. Eystein Ose, laffe, mslello og 5 andre reagerte på dette 8
Eystein Ose Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Det meste med bil er gøy. Polering er ikke en av de tingene ///M-ini95, Daniel., papertiger og 13 andre reagerte på dette 13 3
laffe Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Setter stor pris på litt Porsche-drypp her inne uansett om det er ørkenrotta til @liffi, @lagunilla sin Lego-modda familie-911, eller @Skulebollenog @Snagg30 sine PAW-eventyr 😅 Og ikke minst de små stikkene som kommer rundt prisfall og problemer med Taycan som deles i ny og ne. Håper en viss takhøyde i forumet beholdes for dette... StigJ, mslello, Saltkjelen og 4 andre reagerte på dette 6 1
StigJ Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 7 timer siden, Eystein Ose skrev: Det meste med bil er gøy. Polering er ikke en av de tingene Derfor det finnes slike som meg som faktisk liker det og uten å blunke tar på seg store poleringsjobber for andre 😄 sveigis og fupsaker reagerte på dette 1 1
papertiger Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden +1 for det @Eystein Ose! Og akkurat derfor har vi sånne som @StigJ som kan gjøre det både raskere og bedre enn vi andre StigJ og Eystein Ose reagerte på dette 1 1
BrokeBoi Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 8 hours ago, Eystein Ose said: Det meste med bil er gøy. Polering er ikke en av de tingene Det største problemet jeg har etter polering er at jeg nesten ikke ønsker å kjøre bilen lenger, for bilen har rett og slett blitt for fin til å brukes. Det optimale for meg hadde vel vært å bure inn bilen i pleksiglass for resten av livet etter polering. sveigis, Paulus, Daniel. og 3 andre reagerte på dette 6
Saltkjelen Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 10 timer siden, GtiGtr skrev: Som bilentusiast, og ikkje merkefantast, så må eg sei at ein er bra gretten om du blir såpass irritert av en Porsche i en tråd at man tar seg bryet med å rapportere det til dåkke moderatorer 😛 Forum er jo utdøende, så å "kaste ut folk" som helt eller delvis prøver andre "spreke" merker ut av forumet så blir det fort stille. Er jo sjølvsagt forskjell om en legger ut en Porsche eller annen entusiastbil, eller om en legger ut at en har kjøpt seg ny VW E-up. Eg kjem i utgangspunktet fra VACN-forumet, men der har vi jo gått fra 5000 medlemmer til under 1000 på nokon år, og sikkert bare 50-100 som er aktive på forumet pr mnd. Skjer endel meir her på bimmers så eg er inn her og leser, sjølv om det sikkert er 15 år siden min siste BMW. Bare så det er nevnt - til tross for mye Porsche i det siste så har det ikke plaget meg personlig - men det er likevel en tanke man må ha ettersom økningen i rapportert innhold på ikke-BMW relatert stoff er økende. Dette er jo noe av kjernen til problemet, for hvor skal man sette grensa? Skal man tillate noe Porsche, må andre biler også få lov. Det blir verken rettferdig eller klokt å gjøre subjektive vurderinger som at "du har (i dine øyne) fet Porsche, så du får lov, mens du har (i dine øyne) en fet VW Golf, men du får ikke lov". Jeg tenker i utgangspunktet at man fortsetter slik linjen har vært til nå, men om sidene nå fylles opp av den ene 911en etter den andre, en Cayenne eller to og et par Taycaner, så må nok dette begynne å modereres i større grad enn man har gjort hittil. Et eksempel er jo at man etablerer en tråd til som omhandler andre bilmerker - uten at jeg helt ser hvorfor det skal være et problem. Det viser jo bare at man er velkommen, men at det må foregås på egnede steder. fupsaker, GtiGtr, Marius2002 og 2 andre reagerte på dette 5
Snagg30 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 4 minutter siden, Saltkjelen skrev: Bare så det er nevnt - til tross for mye Porsche i det siste så har det ikke plaget meg personlig - men det er likevel en tanke man må ha ettersom økningen i rapportert innhold på ikke-BMW relatert stoff er økende. Dette er jo noe av kjernen til problemet, for hvor skal man sette grensa? Skal man tillate noe Porsche, må andre biler også få lov. Det blir verken rettferdig eller klokt å gjøre subjektive vurderinger som at "du har (i dine øyne) fet Porsche, så du får lov, mens du har (i dine øyne) en fet VW Golf, men du får ikke lov". Jeg tenker i utgangspunktet at man fortsetter slik linjen har vært til nå, men om sidene nå fylles opp av den ene 911en etter den andre, en Cayenne eller to og et par Taycaner, så må nok dette begynne å modereres i større grad enn man har gjort hittil. Et eksempel er jo at man etablerer en tråd til som omhandler andre bilmerker - uten at jeg helt ser hvorfor det skal være et problem. Det viser jo bare at man er velkommen, men at det må foregås på egnede steder. Gjelder dette problemet egne tråder og? For mange her inne har jo ymse i garasjen sin som blir postet i egen "garasje tråden" f.eks. før jeg kjøpte egen Porsche fant jeg stor glede å følge Emil sin gule GT3 osv, har inntrykk av at somme her inne føler det samme. laffe, ahj, mslello og 1 annen reagerte på dette 4
Eystein Ose Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 2 timer siden, StigJ skrev: Derfor det finnes slike som meg som faktisk liker det og uten å blunke tar på seg store poleringsjobber for andre 😄 Bare si i fra når du lander på Hovden International flyplass så skal jeg stå klar😂 Fra spøk til alvor så bruker jeg å sette vekk dette jeg også, men det er dessverre ingen flinke folk her i Ørsta som tar på seg slik.. Og kabalen gikk ikke opp med å frakte den til f.eks Ålesund eller Molde denne gangen. 1 time siden, BrokeBoi skrev: Det største problemet jeg har etter polering er at jeg nesten ikke ønsker å kjøre bilen lenger, for bilen har rett og slett blitt for fin til å brukes. Det optimale for meg hadde vel vært å bure inn bilen i pleksiglass for resten av livet etter polering. Etter denne jobben skal den faktisk ikke kjøres mer i år. Rett på (åpen😣) henger ned til Oslo Motor Show, deretter fra OMS og rett på lagring Saltkjelen reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 10 minutter siden, Snagg30 skrev: Gjelder dette problemet egne tråder og? For mange her inne har jo ymse i garasjen sin som blir postet i egen "garasje tråden" f.eks. før jeg kjøpte egen Porsche fant jeg stor glede å følge Emil sin gule GT3 osv, har inntrykk av at somme her inne føler det samme. Jeg tenker at sine egne tråder fint kan handle om egne biler (primært BMW - forsvinner BMW-delen må man nok henstilles til Off Topic), verksted, garasjebygging og annet tjafs en måtte føle for å dele. Dette er jo et sted man etter hvert kjenner hverandre og da blir det litt mer som en "klubb med felles interesser" som i alle fall jeg synes er kjekt å følge med på. Men igjen - det er en balansegang som med alt annet. fupsaker, GtiGtr, ahj og 3 andre reagerte på dette 6
Fredrik 90 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Jeg får ta til orde for det tause flertall og si at vi overhode ikke trenger en egen Porsche tråd her på Bimmers. Som @Saltkjelen er inne på så er takhøyden såpass høy her inne som den er, og vi tåler alle litt Porsche poster inn i mellom. Synes dette har fungert fint som det har og synes ikke vi har behov for å trekke det lenger. Dette er tross alt ett BMW forum og jeg synes absolutt vi skal fortsette å være det uten for mye innblanding av andre merker. Dette synes jeg ikke bør være så vanskelig å respektere. Jeg ser noen trekke frem sine egne tråder i Show off delen av forumet, i utgangspunktet tenker jeg at det ikke bør være noe problem legge ut litt Porsche innhold her. Jeg vil heller se en Porsche i ny og ne enn de stadige trådene om totalt uinteressante elektriske BMW SUVer. sveigis, Snagg30 og Orjan reagerte på dette 3
Eystein Ose Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Enkel løsning på problemet ditt @Snagg30. Kjøp en BMW🤪 fupsaker, Saltkjelen, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå