Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke ofte jeg skriver i denne tråden selvom jeg leser, men dette som har blitt postet i det siste ser absolutt ikke bra ut.
Ser nok ut til at jeg må holde meg til F01 og E60 mtp. design. Begge de bilene ser jo ut som det skulle vært dagens modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all respekt å melde, men denne hekken.. fra BMW? Har Munchen direkteavtale med NAV for ansettelser om dagen!? Det er snart på tide at BMW gjør noe med både ledelse og designavdeling, hvis ikke kan de like gjerne bare legge ned hele sjappa. Teslas panelgaps og manglende lakk fremstår som bare barnematen i forhold til dette her.

1852992538_Skjermbilde2021-11-29kl_23_56_58.thumb.png.1ec3dd3cfe5296b2f7dff2be16cc61d8.png
760652960_Skjermbilde2021-11-29kl_23_57_04.thumb.png.b0fbcad0807e8a884f66569af142f2e3.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt følelsen av at noen har parret en Lexus og en DS/Citroen eller noe sånt. Men design får være design, noen ganger utvikles det til det bedre, noen ganger vokser det på en, og noen ganger forblir ting stygt.

Jeg irriterer meg mest over at forlengbar lårpute er fjernet her også, som i IX, hvem har egentlig bestemt at det er et fremskritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er XM riktignok «bare» et konsept, så hvor nær originalen den blir når den blir visst i production form er uklart.

Men dette er første M model som M har laget selv fra bunnen av, blir litt som en i model, tenker da på hvor radikal i3 var når den ble presentert for snart et tiår siden.

Var enkelte ting jeg likte, som deler av baken, lyktene. Eksosen er fryktelig og det er også setene. At iX får seter uten uttrekkbar lårstøtte kan kanskje sees bort fra, men at XM mangler det virker absurd.

Venter til å se det ferdige produktet.

Men dette er et nisjeprodukt for meg, for den pretensiøse araber/russer og for det amerikanske markedet evt.

At M, når de først skal lage en egen model fra bunnen av, lager en coupe SUV syns jeg også er spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt, men jeg likte store deler sv det. Litt finpuss og detaljer så er vi der. Eksosrør oppå hverandre er derimot ugreit, håper det blir ordnet til at de ligger ved siden av. Jeg blir nok aldri i markedet for en slik bil, men det er lov å vindusshoppe! Denne spiser nok Leaf til frokost 😎Interiøret er skamdeilig, men fravær av regulerbar lårstøtte trekker litt ned.

Likte felgene, nei de passer ikke på en 5-serie eller 7-er, men en SUV/PickUp. Fikk litt Mickey Thompson wibe av de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Ron Jeremy said:

Men dette er et nisjeprodukt for meg, for den pretensiøse araber/russer og for det amerikanske markedet evt.

At M, når de først skal lage en egen model fra bunnen av, lager en coupe SUV syns jeg også er spesielt.

Det sier ganske mye om hvilke markedskrefter som er i sving her. Dette er definitivt ikke en bil laget for BMW-entusiastene. Denne er for de som bytter til nytt bilmerke hver gang det kommer en ny toppmodell med større motor, det være seg Porsche Turbo S, Range Rover SVR, AMG, M etc. Og for de som vil vise seg fram i en vulgær bil som tar plass. På den ene siden totalt politisk ukorrekt og smakløst, på den andre siden digg at det markedet finnes og at ikke alt handler om kjønnsløse Leaf og ID3.

Interiøret ser rålekkert ut, nydelig farge og finish på skinnet.
Utvendig er den beste vinkelen i mine øyne denne:

bmw-concept-xm-04-830x553.jpg

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Saltkjelen skrev:

Med all respekt å melde, men denne hekken.. fra BMW? Har Munchen direkteavtale med NAV for ansettelser om dagen!? Det er snart på tide at BMW gjør noe med både ledelse og designavdeling, hvis ikke kan de like gjerne bare legge ned hele sjappa. Teslas panelgaps og manglende lakk fremstår som bare barnematen i forhold til dette her.

1852992538_Skjermbilde2021-11-29kl_23_56_58.thumb.png.1ec3dd3cfe5296b2f7dff2be16cc61d8.png
760652960_Skjermbilde2021-11-29kl_23_57_04.thumb.png.b0fbcad0807e8a884f66569af142f2e3.png

Tenk at de velger å feire 50-års jubileum til M-avdelingen med denne her. Med alt av råskap de har laget opp igjennom så er det dette de sitter igjen med som de råeste de kan lage etter 50 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er det værste jeg har sett fra BMW på en stund, finnes vel egentelig ikke fin fra noen vinkler. Her synes jeg dem har tøyd strikken for langt, dette har bikket over fra å være vulgært til bare å være ikke pent eller fint i det hele tatt. At M avdelingens første egenutviklede modell skulle være en diger SUV på 2 tonn synes jeg er både trist og leit. Dette bruker de tid og penger på, mens en superbil...en ny M1 ser de ikke behovet for. Entusiastene skriker etter en ny M1, men det dem hoster opp er dette greiene her? Det sier til meg at de som i dag jobber i M og i utvikling hos BMW, de er ikke entusiaster. Dette er karriere akademikere som like gjerne kunne designet støvsugere hos Miele, men en jobb hos BMW pynter opp på CVen. 

Så min taktikk fremover er å egentelig ikke bry meg så mye om alt dette fjaset BMW holder på med. Iallfall det som ikke fanger min interesse. Jeg velger å fokusere på kjernemodellene, de tradisjonelle bilene som jeg kan se meg selv i en dag. Så lenge disse er sånn passe "on track" så får iX, XM og andre vederstyggeligheter seile sin egen sjø for min del 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://finansavisen.no/motor/nyheter/2021/11/30/7781861/bmw-concept-xm

"BMW opplyser at Concept XM blir den kraftigste M-modellen de noen gang har produsert, med en kombinasjon av elektrisk fremdrift og en diger V8. Den samlede effekten oppgis til 750 hk og 1.000 Nm."

Dette er samme effekt som oppgis for neste M5, så da ser V8 + elmotor ut til å debutere i XM.

"Elektrisk rekkevidde oppgis til 80 km WLTP"

Så får vi se om det er plass til samme batteripakke i neste M5, eller om BMW velger en mindre (og lettere!) variant.  Tenk X5 45e vs. 545e.

Noen som har plukket opp internkoden på "G60" M5?  F16 eller F35 burde være passende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...