Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tviler ikke på at ho der er tvers igjennom miljøvennlig (altså farlig), selv om ho tilfeldigvis blir avbildet i en båt med bensinmotor. Typen hennes som også er høyt oppe i MDG kjørte rundt i Oslo i en Mustang V8 sammen med Otto Jespersen som satt på siden og interjuvet ham. Han er ikke petrolhead fordi 😅 

Det som er skremmende er at disse folka går mot å gjøre tidenes beste valg. Nå begynner de å fylle stoler i stortingssalen og da begynner det å bli ganske risky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det var litt flaut. Eller "cringe" som blir brukt i det mer ungdommelig språket. Jeg ser helt klart poenget. Bor selv på bøgda i innlandet. Midt i mellom jessheim-hamar-kongsvinger-eidsvoll og her er det mye rart. Såklart det er jo fint med mangfold og at ikke alt/ alle er like. Jeg personlig liker å holde biler OEM+ og setter pris på designet og linjene bilene har originalt, og prøver ikke å gjemme disse med bengalakk, bulker og klistremerker.  Noen biler som går på denne siden av landet klarer jeg faktisk ikke å se hvordan type bil det er, og det mener jeg ikke positivt. Bilene er jo så herja med kosmetisk at det er umulig å se hva det er, eller har vært. Jeg syns også mange av disse type "rånebilene" detter ifra hverandre teknisk. Kappa fjører er jo en gjenganger.

 

Snakka med en tidligere i år som hadde en bror som hang i det rånemiljøet. Statens vegvesen hadde sammen med politiet hanket inn alt som var på teknisk under ett treff på Kongsvinger. Det var drive through nattåpent på statens vegvesen på Kongsvinger den helga. Den 940en hadde fått over tosifret med mangler og ble nappa skilter av tvert. Det satt ratt fra wish, kappa fjører, soting, dekk uten mønsterdybde osv osv. Jeg liker å tro at i miljøet nevnt ovenfor så er kanskje den tekniske delen bedre på bilene. Selv om folk kjører med usakelig camber og breie felger, så sitter det som regel ett sett michelin PS4 dekk sammen med oppgraderte bremser og understell. Nekter å tro noen av de råtne rånebilene har noe som helst av det.

Men folk er jo forskjellige og det må selvsagt respekteres. Hadde jo vært litt kjedelig om alle hadde lik hobby og smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Hpi skrev:

Ja dette var flaut, og ikke minst unødvendig å skape ett sosialt skille mellom BMW råner og 240 råner. Råner er råner, enten du kjører E92 eller 240...enten er du råner eller så er du det ikke. Prislapp og stand på bilen har ingenting å si. Det dette løkhuet her prøver på er å disse ned de som kjører den litt mer harry rånestilen, samt opphøye de som råner i BMW som noe "bedre" rånere. Liker dårlig når sånne som dette tar på seg å svare for hele BMW entusiast miljøet. Jeg har ikke noe i mot rånere og raggere som raver rundt, det er sunn norsk ungdom som holder seg borte fra byen og narkotika. Okei så deler vi ikke bilsmak, men dette er fremtidens bilentusiaster på lik linje oss andre bilentusiaster. Vi er en utdøende rase, la oss heller backe hverandre enn å sette hverandre i bås i riksdekkende media. 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ja dette var flaut, og ikke minst unødvendig å skape ett sosialt skille mellom BMW råner og 240 råner. Råner er råner, enten du kjører E92 eller 240...enten er du råner eller så er du det ikke. Prislapp og stand på bilen har ingenting å si. Det dette løkhuet her prøver på er å disse ned de som kjører den litt mer harry rånestilen, samt opphøye de som råner i BMW som noe "bedre" rånere. Liker dårlig når sånne som dette tar på seg å svare for hele BMW entusiast miljøet. Jeg har ikke noe i mot rånere og raggere som raver rundt, det er sund norsk ungdom som holder seg borte bra byen og narkotika. Okei så deler vi ikke bilsmak, men dette er fremtidens bilentusiaster på lik linje oss andre bilentusiaster. Vi er en utdøende rase, la oss heller backe hverandre enn å sette hverandre i bås i riksdekkende media. 

Poenget med artikkelen er å vise forskjellen på de som faktisk drar for å møte likesinnede mennesker og de som er med for å drikke seg dritings. 

Ref. råner og bilinteressert  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok alle enige i de forskjellige nivåene av bilinteresse. Denne arrogante "vi fra byen er bedre enn de fra bygda" er nok det som vekker litt reaksjoner her. Forøvrig så tror jeg ikke noen av de 5 raskeste (sikkert 10 også for den saks skyld) på Vålerbanen i helga var fra triangelet til denne typen.. 

Så mindre arrogant prat, mer kunnskap og ferdigheter. For min del rangerer denne typen (tilsynelatende) bare et halvt hakk over rånerne. Mye de samme holdningene men med mer penger. Rånere (og gjerne spesielt raggere) står forøvrig ikke veldig høyt i kurs når det kommer til "bilinteresse" for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håpte også det i det lengste.. men han er ganske tydelig. 

Det er ikke hans vurdering av miljøene som nødvendigvis er helt feil (jeg er enig i mye), det er at han definerer det som forskjellen på bygd og by som blir litt... tynt og arrogant? Også tviler jeg ikke på at journalisten forsterker dette ganske kraftig. Uansett har men vel valigvis krav på å få lese gjennom før publisering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste bilinteresserte faller nok utenfor begge gruppene omtalt i artikkelen. Definisjonen forblir "råner" for samtlige som kjører rundt for å kjøre rundt. Det var dog litt spennende å se hvor fort og hvor mye drittslenging det ble i kommentarfeltet på FB. Plutselig var kebabtralle tilbake i omløp og det er visst en 240 som er et kunstverk. 

Når det er sagt så har begge sidene sine poeng. Jeg ser ikke på det å plage folk med basskasse midt på natta som bilinteresse, det blir heller noen som prøver å forlenge russetiden livet ut. De som er midt i 20-åra og jobber som bilmekanikere og som bor i Norges mest overprisa boligmarked og som tror at de er i samme gjeng som de som kjører Porsche og Lambo fordi de har greid å skrape sammen til en M3 bør kanskje tenke seg om en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😎😎 Flott video once again fra harry. 

 

Det er forøvrig lett å se inspirasjon fra z8 i nye ix. Forskjellen er at på z8 passet det mens på ix blir proposjonene feil i mine øyne. 

2000-bmw-z8-12_800x0w.jpg.e83f12ba353f37f6a2a03d2bd7dc2d0a.jpg

P90406301-the-first-ever-bmw-ix-11-2020-600px.jpg.384587a4bdd3116b6e07809d08dca92a.jpg

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...