Slavearbeider'n Skrevet Tirsdag kl. 17:48 Skrevet Tirsdag kl. 17:48 Chris Harris overrasker igjen Dusy og fupsaker reagerte på dette 2
Lars89 Skrevet Tirsdag kl. 18:06 Skrevet Tirsdag kl. 18:06 Z3 er et kult konsept og overraskende rimelig sammenligna med andre M-biler, ihvertfall som cab. Lå en ute til 190 i februar Denne til 300 er vel også en grei deal https://www.finn.no/408573290 Marius2002 reagerte på dette 1
Lars89 Skrevet Tirsdag kl. 18:10 Skrevet Tirsdag kl. 18:10 Noen som har tips til hvor man kan skaffe bryllupsbil? Jeg skal være forlover nå i juli. Tenkte stor nyere sedan e.l Finner "ingenting" på f.eks getaround og offisielle bryllupsbil-sider og litt flaut å dukke opp med hertz-logo på siden.
papertiger Skrevet Tirsdag kl. 21:22 Skrevet Tirsdag kl. 21:22 3 hours ago, Lars89 said: Noen som har tips til hvor man kan skaffe bryllupsbil? Jeg skal være forlover nå i juli. Tenkte stor nyere sedan e.l Finner "ingenting" på f.eks getaround og offisielle bryllupsbil-sider og litt flaut å dukke opp med hertz-logo på siden. Spørs hva du skal ha, men bruk nettverket ditt eller lokale grupper på sosiale medier?
Kvasi Skrevet Tirsdag kl. 21:31 Skrevet Tirsdag kl. 21:31 Hva er det man vil ha som sentral for smarthjem for tiden? Bør kunne samhandle med noen 433dingser jeg allerede har samt google home, og ikke være PC-basert.
Yngvejos Skrevet Tirsdag kl. 21:49 Skrevet Tirsdag kl. 21:49 15 minutes ago, Kvasi said: Hva er det man vil ha som sentral for smarthjem for tiden? Bør kunne samhandle med noen 433dingser jeg allerede har samt google home, og ikke være PC-basert. Hvorfor ikke pc-basert? Jeg jobber med å få lokal styring av alle enheter nå fordi jeg er drittlei av skytjenester som har nedetid når det passer dårligst. Jeg kjører nå Zigbee og Z-wave via Home Assistant. Telldus tar seg dessverre av 433 enda frem til jeg finner ett brukende alternativ (tror det blir rfxcom eller rflink).
Kvasi Skrevet Tirsdag kl. 22:02 Skrevet Tirsdag kl. 22:02 7 minutter siden, Yngvejos skrev: Jeg jobber med å få lokal styring av alle enheter nå fordi jeg er drittlei av skytjenester som har nedetid når det passer dårligst. Ønsker definitivt ikke skytjenester heller men en egen boks som er lagd til formålet og pålitelig. Homey ser mest åpenbart ut men det kan jo finnes annet der ute som i praksis er lurere?
awt Skrevet Onsdag kl. 12:51 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 12:51 Home Assistant er nok veien å gå ja, men den er jo PC-basert, evt. Raspberry og tilsvarende.
Fredrik 90 Skrevet Onsdag kl. 13:11 Skrevet Onsdag kl. 13:11 Jeg har også tenkt litt på dette med smarthjem. Går det ikke an å få det på telefonen? Og hvilke funksjoner ut over belysning kan man styre?
awt Skrevet Onsdag kl. 13:30 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 13:30 Selvfølgelig, men selve «hjernen» må være en egen dings, enten det er en PLS, PC eller noe helt annet. Ellers er jo varme, lys og klima det som ofte går igjen, men man kan jo få til det meste om man gidder. F.eks. at garasjeporten går opp når kameraet leser ditt bilskilt eller at kaffen står ferdig når du kommer inn på kjøkkenet. For min del gjorde jeg mye i forrige hus, men merker at det egentlig ikke ble så mye brukt. Har ikke noe i nåværende hus, men sysler litt med Home Assistant på noen temperatur-følere og slikt. I tillegg monterer jeg Zigbee-dimmere her og der sånn i tilfelle.
tennbrikket Skrevet Onsdag kl. 15:27 Skrevet Onsdag kl. 15:27 (endret) Jeg fikk for alt smart da jeg bygde huset nå for to år siden. Det som det er størst gevinst på er automasjoner, spesielt varme. Jeg skulle dog ha alt kablet i tillegg, zigbee/zwave. Jeg bruker lysstyring ganske mye, har en egen virituell knapp som slukker alle lys f.eks. ligger i senga og ett trykk på mobilen så er det helt mørkt i hele huset. Varmen lar jeg gå på strømpris og hvordan komfort, samt tilstedeværelse jeg ønsker og eller har. Høiax sin bereder fungerer også utmerket av seg selv. Det er jo heller ikke spesielt dyrt å gå for smarte produkter. Dimmere valgte micromatic zb250, tror jeg ga 400kr pr dimmer og for de som kjenner micromatic, så er jo dette en helt egen liga innen kvalitet over namron. Termostater falt på heatit, skulle jeg ha pusset opp eller bygd nytt hus i 2025, så hadde jeg kjøpt alt plejd. Spesielt nå som dem har kommet med termostat. Jeg bruker homey til å styre alt. Home assistant er fint, men man burde være litt nerd og interessert. Homey er for mannen i gata. Jeg har interessen, men har nok å styre med ellers så jeg får sjeldent tid til å sette meg ned å «nerde» det går liksom i perioder. Endret Onsdag kl. 16:33 av tennbrikket Otis, fupsaker og Kvasi reagerte på dette 3
Kjennern Skrevet Onsdag kl. 16:32 Skrevet Onsdag kl. 16:32 20 timer siden, Kvasi skrev: Ønsker definitivt ikke skytjenester heller men en egen boks som er lagd til formålet og pålitelig. Homey ser mest åpenbart ut men det kan jo finnes annet der ute som i praksis er lurere? Homey Pro er en rask vei til smarthus, støtter mange produsenter og kan enkelt automatisere flows. Krever vel noe internett for autentisering men er ikke 100% avhengig av internett for å fungere. Er nok flere muligheter med HA, men halleluja hvor enkelt det er med Homey tennbrikket, Marius2002 og Kvasi reagerte på dette 3
Yngvejos Skrevet Onsdag kl. 22:31 Skrevet Onsdag kl. 22:31 9 hours ago, Fredrik 90 said: Jeg har også tenkt litt på dette med smarthjem. Går det ikke an å få det på telefonen? Og hvilke funksjoner ut over belysning kan man styre? Klart du kan styre det fra telefonen, men det er ikke særlig smart. Jeg styrer lys etter solnedgang/oppgang og tidspunkt, bevegelse og ved åpning av dører. Varme og varmtvann styres basert på strømpris. Jeg er fornøyd den dagen huset gjør som det skal uten at jeg trenger å dra frem telefonen en eneste gang iløpet av en dag.
sveigis Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden (endret) Ta meg tilbake ..: Fra den tiden og utover mot 2000 tallet var det stor stas og gå i Bmw sine lokaler å se . Selv i lille Arendal var det litt av hvert da . Største jeg har opplevd hva bilhandler angår ,var da jeg så et ektepar i 1998 hentet en estorill blå m3 cab helt ny ,samt mannen hentet en e39 utav butikk i Oslo . Fy flate hvor morro det må ha vært . Men var like gøy å være med kompisen min som da hentet en 94 modell Mauritius blå 325 coupe med 18 toms BBS rc felg da . Fy flate hvor pen den var . Fra en tid der det var lyd når du kjørte ut bilene fra butikk 😊😊 Endret 16 timer siden av sveigis Shattered, ///M-ini95, BMWE39turbo og 1 annen reagerte på dette 4
Rune-K Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden (endret) Det var dengang bilene hadde farge. Man kan lure på hvordan noen fant på att grått er fint. Det gjelder jo også hus, borettslaget jeg bodde i før var malt i rødt og gult med grønne detaljer. Ordentlig fint, et par år etter at jeg flyttet var alt malt i nyanser av grått. Det er bare trist alt sammen. Endret 14 timer siden av Rune-K BMWE39turbo, Fredrik, sveigis og 1 annen reagerte på dette 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå