Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

På 80-tallet hadde Politiet både uniformerte og sivile Saab 900 Turbo, som gjorde såvidt over 200km/t. Toppfarta på 628CSi er oppgitt til 212 og 635CSi til 229km/t, så er nok en fin 6-serie som har fått kjørt seg.

En vandrehistorie fra mitt distrikt er fra sommeren 1985. På den tiden hadde de store bilimportørene "bil karavaner", altså et utvalg med demonstrasjonsbiler som gikk på turné fra forhandler til forhandler. Dette året hadde Bertel O Steen blant annet en 190E 2.3-16 i utvalget, og det ryktes at den bilen i en kveldstime ble stoppet etter å ha blitt målt med radar til 202km/t. 

image.thumb.png.26744ea88a4e411869a7e66afeb1bb6a.png

Endret av Orjan
Skrevet

Jeg kjørte nedover til Mandal tidligere i år. I tunnelen rett før avkjøringen til Larvik passerte en e91 meg og det føltes ut av jeg stod stille. Jeg holdt 110. Så hvor fort de gutta kjørte vet jeg ikke, men der gikk det fort. 
Så mange som kjører fort også i dag, av eldre historier vet jeg om en e34 m5 som hadde 275 på speedometer igjennom Nordbytunnelen, en Dodge Viper som hadde 300.

Selv er jeg nok glad jeg ikke har hatt bil som gikk alt for fælt i yngre dager, for man brukte de ofte hardt. 

Skrevet

Dumt spørsmål fra en som kun har hatt dilemmaet mellom å fylle vanlig diesel og avgiftsfri diesel, og hvilken stikkontakt jeg skulle plugge elbilen i de siste ti årene. Kan en nyere BMW med B58 kjøres på Blyfri 95 eller er dette blitt helt no-go og Blyfri 98 eneste alternativ? Hva er konsekvensen av å kjøre det ene fremfor det andre?

Skrevet

Har kjørt masse b58 på blyfri 95. Nå kjører jeg masse s58 med blyfri 95. 

M3en ligger mellom 0,8 og 0,9 med frisk landeveiskjøring. Ingen problem og få den under 0,8 heller, men da gidder jeg sjelden i mer enn en mil eller to. 

Alle veteranbiler jeg har går også fint på 95, men her kjører jeg konsekvent 98.

Skrevet
23 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Dumt spørsmål fra en som kun har hatt dilemmaet mellom å fylle vanlig diesel og avgiftsfri diesel, og hvilken stikkontakt jeg skulle plugge elbilen i de siste ti årene. Kan en nyere BMW med B58 kjøres på Blyfri 95 eller er dette blitt helt no-go og Blyfri 98 eneste alternativ? Hva er konsekvensen av å kjøre det ene fremfor det andre?

Er bare å bruke 95, har ingenting å si på såpass ny bil. Fyller 95 på GT3’n og ved behov eneste jeg alltid husker på er at alt som skal stå over lengre tid som vinterlagring så er det lurt med 98 så du slipper alt etanolet som er i 95 som ødelegger slanger osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...