Orjan Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden (endret) På 80-tallet hadde Politiet både uniformerte og sivile Saab 900 Turbo, som gjorde såvidt over 200km/t. Toppfarta på 628CSi er oppgitt til 212 og 635CSi til 229km/t, så er nok en fin 6-serie som har fått kjørt seg. En vandrehistorie fra mitt distrikt er fra sommeren 1985. På den tiden hadde de store bilimportørene "bil karavaner", altså et utvalg med demonstrasjonsbiler som gikk på turné fra forhandler til forhandler. Dette året hadde Bertel O Steen blant annet en 190E 2.3-16 i utvalget, og det ryktes at den bilen i en kveldstime ble stoppet etter å ha blitt målt med radar til 202km/t. Endret 11 timer siden av Orjan Ampera og sveigis reagerte på dette 2
flobben Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Jeg kjørte nedover til Mandal tidligere i år. I tunnelen rett før avkjøringen til Larvik passerte en e91 meg og det føltes ut av jeg stod stille. Jeg holdt 110. Så hvor fort de gutta kjørte vet jeg ikke, men der gikk det fort. Så mange som kjører fort også i dag, av eldre historier vet jeg om en e34 m5 som hadde 275 på speedometer igjennom Nordbytunnelen, en Dodge Viper som hadde 300. Selv er jeg nok glad jeg ikke har hatt bil som gikk alt for fælt i yngre dager, for man brukte de ofte hardt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå