Makky123 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 43 minutter siden, Snagg30 skrev: Eneste stedet jeg har råda til drivstoff etter siste dagene 🥲 Besparelsen på drivstoff tok staten likevel 😆🤟 Snagg30 reagerte på dette 1
laffe Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden 1 time siden, Snagg30 skrev: Eneste stedet jeg har råda til drivstoff etter siste dagene 🥲 Vet ikke om det er noen trøst, men kan jo prøveå trøste deg med at bøtene også er en del billigere enn i moderlandet😅
Skulebollen Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Som mange andre skriver, Bimmers leverer alltid! Takket vere @Ampera har jeg nå fått kjøpt ett sett HRE hjul som ligger trygt lagret hos han til jeg skal på rudskogen senere i april og kan ta dem med hjem. Uten han hadde nok hjulene blitt solgt til en annen potensiell kjøper. Meget takknemlig!🥰 Marius2002, BimmerFan!, Lars89 og 12 andre reagerte på dette 15
Snagg30 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden 15 minutter siden, laffe skrev: Vet ikke om det er noen trøst, men kan jo prøveå trøste deg med at bøtene også er en del billigere enn i moderlandet😅 Ja måtte dra på smilebandet når jeg las bota samt at der ikke stod noe om prikker😂 laffe reagerte på dette 1
awt Skrevet 17 timer siden Forfatter Skrevet 17 timer siden …men fikk du «vanlig» bot eller dobbel bot? Har lest flere steder at man får høyere bot om man blir tatt med henger/vogn i Sverige kontra om man kun blir tatt med bil. Har derimot aldri klart å finne noen offisielle kilder på dette. Jeg glemmer også ofte at tempo 100 ikke gjelder i Sverige, fort gjort det der. 😬 …ikke at jeg har tempo 100-godkjenning, men det er en annen sak. Så til det kjedelige. Nå vet jeg riktignok ikke hva du drar på, men siden jeg så et bilde av 6GT med bilhenger i en annen tråd, så antar jeg det er dette? Isåfall har du ikke lov i Norge heller, da tillatt totalvekt på henger ikke kan overstige bilens egenvekt for at Tempo 100 skal gjelde. Man skal ha en ganske tung bil for å få dette til med en bilhenger. Selv om hengeren i seg selv er godkjent, har man ikke lov om bilen ikke oppfølger kravene. Otis og Marius2002 reagerte på dette 2
Bensin Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Har en BMW F31 2013 320i WBA3G710X0F900415 hvor jeg opplever at bremser henger på høyre bak. Tok så å smørte opp glidebolter og hadde på bremsepasta på kontaktflatene mellom skiver og caliper, uten at det hadde noen effekt. Grubler litt i om en skal kjøpe ny caliper, eller rep. kit. Er det noen som har mål på stempel? Ser det fins i utgave 42mm og 44mm. Skulle ha målt mens jeg holdt på sett i ettertid.
Fredrik 90 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 4 timer siden, Snagg30 skrev: Eneste stedet jeg har råda til drivstoff etter siste dagene 🥲 Ble helt overrasket da jeg så bensin kosta 16,- litern langs motorveien i Polen. Gikk fra å betale 24,- per liter i byen i Tyskland (her kosta det 29,- per liter langs Autobahn). Skulle nesten kjøpt noen kanner og tatt med hjem 😅
E.H.D Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 5 timer siden, Skulebollen skrev: Som mange andre skriver, Bimmers leverer alltid! Takket vere @Ampera har jeg nå fått kjøpt ett sett HRE hjul som ligger trygt lagret hos han til jeg skal på rudskogen senere i april og kan ta dem med hjem. Uten han hadde nok hjulene blitt solgt til en annen potensiell kjøper. Meget takknemlig!🥰 Spennende, hvilke HRE felger er det snakk om?
Snagg30 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden (endret) @awt jeg fikk vanlig bot på 2400kr, ble tatt i 108km/t i 80 sona og han slo av 10km/t for å være sikker dag og natt i forhold til Norge Ja har blitt klar over det i nyere tid dessverre. Litt uryddig fra forhandler å ikke opplyse om dette, men sann er det. @Fredrik 90 synes alt i Tyskland i år var drit dyrt, mulig det har vært slik tidligere men blødde jo penger hvert eneste stopp.. kaffe på autobahn va jo 60kr 😅 fikk tanket opp hjemme her i kveld Endret 12 timer siden av Snagg30 Eystein Ose og Marius2002 reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 8 timer siden, Snagg30 skrev: @awt @Fredrik 90 synes alt i Tyskland i år var drit dyrt, mulig det har vært slik tidligere men blødde jo penger hvert eneste stopp.. kaffe på autobahn va jo 60kr 😅 fikk tanket opp hjemme her i kveld Ja alt i Tyskland har blitt dyrt, særlig i storbyene og langs Autobahn. Eneste jeg kjøper langs Autobahn er egentlig mat, for mat må man jo ha når man kjenner man er sulten. Også blir vi jo litt lurt av svak krone også, vi har jo i alle år vært vant med å tenke at noe som koster 10 EUR koster under hundrelappen, har vært veldig lett å tenke seg frem til norsk pris når man har vært rundt. Men sånn er det jo heller ikke nå lenger. Jeg fylte bensin for 2,19,- EUR per liter i Hamburg, i mitt hode er det 21,- NOK per liter…akkurat som hjemme før avreise. Men det er faktisk 24,- NOK per liter. Hadde jeg valgt å fylle langs Autobahn så hadde hadde jeg måttet betale 2,85,- EUR per liter for Super 95 E5 (I Tyskland får man 95 bensin uten etanol). Det er 32,- NOK for literen!! Med en X5 som snitter på 1,3 l per mil når man legger seg i 160 km/t som marsjfart så blir det dyre kilometere. Jeg lå en del i 200 km/t pluss og da stiger forbruket til 1,7 l per mil… Ikke tro det er noe billigere å kjøre elbil å lade langs Autobahn heller, koster 6,- NOK per kwt…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå