Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror stikkordet med Ionic 5 N er "Hyundai" (og karosseriform). Hadde dette vært en bil levert av BMW, Audi eller en annen premiumprodusent ville det nok vært en modell som hadde solgt godt (bedre) - selv om den ville vært i direkte konkurranse med f.eks M2 og RS3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Jeg tror stikkordet med Ionic 5 N er "Hyundai" (og karosseriform). Hadde dette vært en bil levert av BMW, Audi eller en annen premiumprodusent ville det nok vært en modell som hadde solgt godt (bedre) - selv om den ville vært i direkte konkurranse med f.eks M2 og RS3.

Ja, når man ser f.eks. bagasjerom med hardplast på hjulbuer og samt at de har beholdt justerbart baksete men bare manuell justering av forseter for å spare vekt. Så er det sånne ting som hadde irritert meg. Bilen er jo svær i tillegg, men viser at det kan lages morsomme elbiler også. At Hyundai har levert den som er morsomst og mulig å kjøpe på vanlig lønn må vel irritere BMW ingeniører litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2024 den 9:14 PM, RNJ skrev:

Jeg skal ha nye dekk til min M235i. Det står 245/35ZR18 92Y og 225/40ZR18 92Y på bilen av et jalla merke som har ekstremt dårlig grep. Tenkte derfor å kjøpe nye kvalitetsdekk. Bilen står i Sør-Spania så lave temperaturer, regn og høye hastigheter er ikke noen stor utfordring. Ønsker lang kjørelengde, lav støy og gjerne god feste på svingete veier.

Noen som har noe å anbefale?

IMG_4377.thumb.jpeg.28d7800fc83ee446e74f32f495a96c8e.jpeg
https://gonzosquestplay.com/

Hei! Hvis du ønsker kvalitetsdekk med lang levetid, lav støy og godt grep på svingete veier, kan jeg anbefale Michelin Pilot Sport 4 eller Continental SportContact 6. Begge disse dekkene har utmerket ytelse, spesielt på tørt underlag, som passer bra i Sør-Spania. De er også kjent for å ha lav rullestøy og god komfort på lengre kjøreturer. Michelin Pilot Sport 4 er litt bedre når det kommer til levetid, mens Continental kan ha et lite fortrinn når det gjelder grep på svingete veier. Lykke til med valget!

Endret av KajJohannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange  har egentlig flyttet fra BMW til Hyandai de siste årene?
Biermann var det første så følgte Thomas Schemera. Har det vært flere. 

Problemet er for min del fortsatt imago, selv om Hyundai har laget litt sportlige og kule sportsbiler som Coupe og Veloster men for min del er det ikke navnet hyundai som får meg til å tenke 'sportslig' 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

@mslello

Denne videoen summer vel egentlig opp det jeg mener ang denne bilen og dens nærmeste konkurrenter. Gøyal til elbil å være men langt ifra så gøyal og involverende som en ICE bil. Enkelt og greit 😀

Har vel aldri vært i tvil om hva du mener 😅

Men jeg synes latteren til Joe Achilles som eier en banerigga M2 sier mer enn denne testen. I tillegg klarer Misha 2 runder på Nurnburgring på 40% batteri om jeg ikke husker feil. 

Men det som egentlig er poenget mitt, er at jeg tror det er for tidlig å avskrive el bil som kjedelig. 

Jeg synes nye M2 er drittøff og håper jeg kan ha det som kosebil en gang. For oss som har vokst opp med motorlyd gir jo det det lille ekstra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har prøvd rear seat entertainment på g3x? 

Kan man kun spille av via dvd og samme film på begge skjermer? Eller kan man koble opp via BT per skjerm feks.? 

Kort oppsummert, er det noe som vil bli brukt av to unger i baksetet som ikke gidde se samme film gang på gang på gang 😅?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Skulebollen skrev:

Noen her som har prøvd rear seat entertainment på g3x? 

Les denne artikkelen her: https://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1987396
Hadde dette i en tidligere F11 og det fungerte greit. F11 er jo en del eldre så den har ikke HDMI blant annet, men var mulighet til å koble på noe med kabel(analogt). DVD spiller, USB ( tar de fleste formater ), radio og mulighet til å følge med på kart. Du kan styre skjermene foran også om de trenger hjelp. Ulempen er vel at de må se på det samme fra kilden du velger, var slik i F11. Har ikke prøvd G3x så godt mulig du kan se på ulike filmer fra USB på den. BMW har egne headset som er trådløse og du kan koble til egne med 3,5mm plugg. Mye mulig du kan bruke hva som helst av bluetooth headset, jeg testet aldri dette.

Det ser kult ut og fremstår som en premium bil å ha skjermene der, men tror barna gjerne tar en iPad isteden med et godt stativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde rse på en gammel volvo og kjører nå ipadder.

ungene er helt klart mer fornøyd med ipaddene da det for det meste går i youtube. Eneste fordelen med rse er at de alltid er der, så på kortere turer savner de å kunne se på noe til tider, men tenker at de har godt av å kjede seg litt av og til, pluss at rse ikke går tom for strøm. 
så hadde jeg hatt valget, hadde jeg valgt uten og kjørt ipad fester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene har ikke nett i bilen så må derfor leve med Netflix og spilling.. Youtube er ubrukelig og dei ser mer enn nok på det hjemme 😅

Har nå hver sin pad som brukes, som sikkert er mer ideelt. Men tar ingen skade av og ikke ha fri tilgang til all underholdning hele tiden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Skulebollen skrev:

Ungene har ikke nett i bilen

Høres ut som barnemishandling på høyt nivå. 😅 her er det egen wifi sone i begge bilene.

men ellers enig, de hadde nok hatt godt av å kjede seg litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det fungerer bra med iPad som ligger inni lomme på seteryggbeskytter. Laster ned en seleksjon av det han ønsker før lengre tur, de ønskene endrer seg uansett mellom turene og film på USB og DVD var vi ferdige med lenge før poden ble født. Streaming har blitt for enkelt. Men når humør og tolmodigheten til alle sammen tilsier det, prøver vi å ta turen uten skjerm så kan han heller følge med på kart på skjermen framme og se på det vi kjører forbi, enten det er natur eller skilt eller butikker. Funker overraskende bra, men dette er jo høyst individuelt. Inntrykket mitt er uansett at OEM bakseteunderholdning fort blir gammeldags sammenlignet med et par originale iPad-holdere og en iPad med trådløse headset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Skulebollen skrev:

Men tar ingen skade av og ikke ha fri tilgang til all underholdning hele tiden 😅

Enig! Her i heimen er iPader totalt forbudt og ingen av de kommer til å få dette med oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...