fupsaker Skrevet Oktober 25 Share Skrevet Oktober 25 Ryobi R18IW3 muttertrekker, er den noe tess? Nå bytter jeg i og for seg ikke hjul selv, da de er for store/tunge i alle fall på Taycanen. Men det frister jo for å hjelpe hybelboeren og samtidig kanskje bytte hjul på en fremtidig kone-/pendlerbil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Oktober 25 Share Skrevet Oktober 25 3 minutter siden, fupsaker skrev: Ryobi R18IW3 muttertrekker, er den noe tess? Nå bytter jeg i og for seg ikke hjul selv, da de er for store/tunge i alle fall på Taycanen. Men det frister jo for å hjelpe hybelboeren og samtidig kanskje bytte hjul på en fremtidig kone-/pendlerbil? Jeg har hatt denne i flere år. Fungerer perfekt. Er hjul muttere montert med moment fungerer den perfekt. Bruker moment 3 for og løsne, bruker moment 1 når jeg skrur på. Da er det bare og kontrollere med momentstang etterpå. Drar til med ca 120 nm på moment 1. sveigis, tennbrikket, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 25 Forfatter Share Skrevet Oktober 25 Slår et slag for Milwaukee 2563 muttertrekker i M12-serien. Veldig hendig og kompakt, og momentet er mer enn det dobbelte sammenlignet med M12FIW. 9 timer siden, E.C. skrev: Sistnevnte kom aldri som high speed eller extended reach, det gjorde bare 1/4" og 3/8". Nå har de laga enda en utgave med hult hode, men da måtte/burde du ha egne piper, så den tror ikke jeg blir så populær. Ja, ingenting å si på hastigheten, jeg syntes extended reach ble litt stor, samt prisen var en helt annen, så ble en kort 3/8". Har Ryobi sin 4V(!) skralle også, så den dekker 1/4". Ellers enig ang. den nye, den har sitt bruksområde, men det begrenser seg hvor ofte man har det behovet. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Oktober 26 Share Skrevet Oktober 26 (endret) Noen som bruker BMW Charging Card og vet om dette kan brukes på ladere utenfor BMW sitt ladenettverk også - eks. Borettslagladere der lader må aktiveres med RFID/NFC? Dvs kun som autentisering av start ladeøkt på en Zaptec Pro, i stedet for en hvilken som helst nøkkelbrikke, etc. Endret Oktober 26 av papertiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 27 Share Skrevet Oktober 27 @papertiger Så lenge ladeboksen støtter BMW sitt kort´s trådløse teknologi burde det gå. Typ , mifare, NFC osv. Jeg har begge deler BMW charging kort og Zaptec Pro så kan teste i løpet av dagen. Har ikke tenkt på det å bruke BMW sitt kort egentlig. I dag bruker jeg en sånn ladebrikke fra Circle K på Zaptec PRO, så vil tro BMW sitt kort vil fungere. Med mindre Zaptec har sperret dette på et vis. Edit: får lagt til bmw kort via Zaptec app, klarer ikke lese kort nummer visuelt i app. Vi bruker Elaway i sameiet til å fakturere så jeg må lade via dem og der får jeg ikke lagt inn bmw kortet. Trolig noe ulik id den leser ut og hva som er printet på kortet. I Elaway må jeg taste inn kort id manuelt, kan ikke skanne kort/brikke på lader for å legge til 🫣 Men burde fungere om man går rett på Zaptec app da. papertiger og Marius2002 reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Oktober 27 Share Skrevet Oktober 27 (endret) Noen som kjenner til et verksted som bytter diffinnmat? Har quiafe diffbrems som skulle vore montert. Har sendt epost til automatgearservice i Bergen og powertrain europe i Ski. Men ingen av disse driver med bytte av innmat i diff. Noen forslag til andre eg kan høre med? Endret Oktober 27 av BMWE39turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Oktober 27 Share Skrevet Oktober 27 1 time siden, BMWE39turbo skrev: Noen som kjenner til et verksted som bytter diffinnmat? Har quiafe diffbrems som skulle vore montert. Har sendt epost til automatgearservice i Bergen og powertrain europe i Ski. Men ingen av disse driver med bytte av innmat i diff. Noen forslag til andre eg kan høre med? @Netlandet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uglefossen Skrevet Oktober 27 Share Skrevet Oktober 27 4 timer siden, Kjennern skrev: @papertiger Så lenge ladeboksen støtter BMW sitt kort´s trådløse teknologi burde det gå. Typ , mifare, NFC osv. Jeg har begge deler BMW charging kort og Zaptec Pro så kan teste i løpet av dagen. Har ikke tenkt på det å bruke BMW sitt kort egentlig. I dag bruker jeg en sånn ladebrikke fra Circle K på Zaptec PRO, så vil tro BMW sitt kort vil fungere. Med mindre Zaptec har sperret dette på et vis. Edit: får lagt til bmw kort via Zaptec app, klarer ikke lese kort nummer visuelt i app. Vi bruker Elaway i sameiet til å fakturere så jeg må lade via dem og der får jeg ikke lagt inn bmw kortet. Trolig noe ulik id den leser ut og hva som er printet på kortet. I Elaway må jeg taste inn kort id manuelt, kan ikke skanne kort/brikke på lader for å legge til 🫣 Men burde fungere om man går rett på Zaptec app da. Fikk BMW Charging Card til å virke på Easee lader. Siden badeanlegget er tilkoblet PlugPay, så måtte jeg legge til kortet via Easse appen og ladeboksen, for å finne kortnummer. Da kunne jeg registrere kortet hos PlugPay. Marius2002 og papertiger reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 27 Share Skrevet Oktober 27 2 timer siden, BMWE39turbo skrev: Noen som kjenner til et verksted som bytter diffinnmat? Har quiafe diffbrems som skulle vore montert. Har sendt epost til automatgearservice i Bergen og powertrain europe i Ski. Men ingen av disse driver med bytte av innmat i diff. Noen forslag til andre eg kan høre med? Drivlinjespesialisten? De selger og monterer blant annet Quaife. BMWE39turbo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Oktober 27 Share Skrevet Oktober 27 Takker, sendte de en mail nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Oktober 27 Share Skrevet Oktober 27 (endret) Så akkurat denne videoen. Jeg viste ikke at g21 LCI var også spart mye på… Virker alt etter 2022 har blitt «kaputtgespart». Spesielt fra 13min. Endret Oktober 27 av mr.pingu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 28 Share Skrevet Oktober 28 7 timer siden, mr.pingu skrev: Så akkurat denne videoen. Jeg viste ikke at g21 LCI var også spart mye på… Virker alt etter 2022 har blitt «kaputtgespart». Spesielt fra 13min. Siste faceliften fra BMW som ikke ble nedgradert i særlig grad er G30/31. Ser også på G05 X5 LCI har de svingt sparekniven godt. Blir nok i fremtiden slik at det er pre LCI modellene som blir mest etterspurt, iallfall blant kjennere. Går liksom en linje ca med 2021-22 årsmodeller hvor alt som kom etter dette er betydelig nedgradert. mr.pingu og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 28 Share Skrevet Oktober 28 Det stemmer det der. G2x 3-serie lider av de samme spratiltakene som i4. Faceliften (og LCI II) har enda flere kostnadsbesparelser. Peak BMW er nok nå 2021/tidlig 2022 om man skal ha med det gode gamle, og så kan man kjøpe typ opp til 2023/2024 der dette enkelt kan endres. Nyere enn dette blir vanskelig siden det er designmessige endringer som da ikke muliggjør bruk av eldre deler (feks 4 LCI / 3 LCI II). På G05/G06/G07 begynte det vel å dale i slutten av 2020, der man blant annet fjernet alcantaraen på taklukesjalusien til fordel for vanlig "taktrekkstoff" når man hadde alcantara taktrekk. mr.pingu, Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 28 Share Skrevet Oktober 28 Ja det er vel litt vanskelig å dra ett definitivt skille, men det startet vel så smått i 2021 ja. Det ble vel også rundt denne tid innført OPF filter på sekssylindrede og V8 bensinmotorene, som f eks på en M340i forringet eksoslyden betraktelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Oktober 28 Share Skrevet Oktober 28 (endret) 7 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Ja det er vel litt vanskelig å dra ett definitivt skille, men det startet vel så smått i 2021 ja. Det ble vel også rundt denne tid innført OPF filter på sekssylindrede og V8 bensinmotorene, som f eks på en M340i forringet eksoslyden betraktelig. Nei det kom allerede i 2108, feks har alle F90 M5 skikkelig eksos men alle competiton har OPF. «Before long, it’ll be easier to reframe this question as “what cars don’t have particulate filters?” Starting in late 2017, PSA Group installed OPFs on all its GDI (gasoline direct injection) petrol engines. Volkswagen starting fitting OPFs to all its cars in 2018, as did BMW. Mercedes, Volvo, Seat, AudiSkoda are among others using them. Supercars and luxury sports cars aren’t immune, either. Aston Martin models powered by twin-turbo V8s, which are sourced from Mercedes-AMG, have used OPFs for a little while now. Porsche 911models, including the GT3, are OPF users. The Audi R8 we’ve already discussed, and even Ferrari is in on the act, starting with the 3.9-litre twin-turbo V8 in the F8 Tributo.» Endret Oktober 28 av Snagg30 BrokeBoi, ahj og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå