Snagg30 Skrevet August 9 Skrevet August 9 (endret) 40 minutter siden, sveigis skrev: Det jeg synes er rart er at et merke som nettopp dette som er viden kjent i bilsport miljø i generasjoner lager det så dårlig ,men det er meg . Argumentet her faller litt igjennom for meg personlig da alle bilmerker får nok en bil/motor/girkasse/diff som ikke holder mål, uavhengig av hva de driver med. Vår kjære BMW som vi alle er her glad i driver jo og ganske stort med motorsport, de lager ikke akkurat feil frie biler de heller. Jeg snuste litt på R8 i år og snakket med et forum medlem som har veldig god peiling her og ble regelrett frarådet på å kjøpe de og fikk faktisk tilsendt bilde av en motor som stod i verkstedet ingen ble klok på. ferrari 458 er veldig kjent for girkasse havari, de driver jo hvert fall med racing. for meg er det viktigste hvilke garanti og service man har når ting går til helvete, for meg har Porsche vært bra der. Ferrari i Oslo sa selv at Porsche sin garanti er bedre en den de har. 991.1 GT3 fikk utvidet garanti på motor i 10 år pga flausen med bygge kvalitet, si meg et annet merke som har gjort dette. Fikk N47 noe her? misforstå meg rett, det er for gale absolutt. Men shit happends bil er bil og det vil uansett en eller annen gang gå galt! Endret August 9 av Snagg30 Dusy, laffe, sveigis og 5 andre reagerte på dette 8
Otis Skrevet August 9 Skrevet August 9 En litt artig ting som skjedde med min bil på ferie nå i sommer. Fikk feilmelding 11 gang, i løpet av 6850 km, om at mine støtdempere ikke fungerte korrekt. Da plinget det I instrumentpanelet og jeg merket at dempere gikk i stiveste innstilling. Nå I dag, når jeg leste av feilkoder, var det aldri registrert noen feilkoder noen plass. Det har jeg aldri opplevd før! Noen som har noe synsing eller erfaringer å komme med? Mulig ikke relevant for spørsmålet, men feilmeldingen kom kun over 160 km/t med, varierende grad.
sveigis Skrevet August 9 Skrevet August 9 9 minutter siden, Snagg30 skrev: Vår kjære BMW som vi alle er her glad i driver jo og ganske stort med motorsport, de lager ikke akkurat feil frie biler de heller Nei det er helt klart ,snarere tvert imot 😩 10 minutter siden, Snagg30 skrev: Fikk N47 noe her? misforstå meg rett, det er for gale absolutt. Men shit happends Det var heller dårlig ja angående den motoren og andre motorer og . Som jeg skrev her ,så har jeg ikke erfaring eller nok kunnskap til å hverken si det ene eller det andre her hva Porsche angår ,men en ting er bombesikkert ,skal man kjøpe sint nyere sinna bil idag så må man virkelig ha øyne oppe samt en skikkelig forsikring on noe hender . Var kun før man kunne kjøpe M bil som varte og varte feks s38 i M5 🥳🥳.(Ironi selv om det nesten er sant ). Lykke til videre Snagg.
GtiGtr Skrevet August 9 Skrevet August 9 3 timer siden, Snagg30 skrev: Må ikke dette svart male drømmen, PAW og servicen Porsche har vist meg er det beste jeg har opplevd innen bruk av garanti/forsikring. Og servicen har gjort slik at de mest sannsynlig har en veldig lojal kunde i lang fremtid. Bilene er ikke skuddsikre men ting blir ordnet opp uten spørsmål stilt, jeg fikk levert en helt ny Macan på døra i går. Sist på rudskogen med 991.2’n med vannpumpe havari så ble det levert helt ny cayenne og min ble hentet på stedet, ingen spørsmål stilt. I går fikk jeg godkjent å bestille lastebil med flat bed for å laste kun min bil og kjøre fra Ålesund til Oslo, hvorfor? Fordi lastebil transportere har ganske heftige ramper noe som ikke var forenelig med min lave bil. Må jeg betale noe ekstra for å få den ned dit? Ikke en krone, bilen jeg fikk levert fra Sixt Ålesund kan jeg levere i Oslo når min er klar om ønskelig så henter de den der. Eventuelt får man første klasse på fly selv med så masse problem med 991.2 jeg hadde valgte jeg å kjøpe cayenne som familie bil, hovedsakelig pga servicen og PAW. når vi kjøpte cayenna klarte klargjøring gjengen å montere feil hjul framme og bak, miks av alle 4. jeg ytret bekymring over fordelingskasse og de la seg padde flat og salgssjefen sendte skriv om at de påtok seg alt ansvar i overskuelig fremtid om det skulle skje noe med drivverk. Fruen måtte levere bilen til hjulskift og ble møtt av en raus gjeng som lot henne velge å vrake fra Porsche shop og fikk hentet seg noen gaver, prislapp var ikke så nøye og fikk ta det hun ville. Når bilen vi bestilte ny fra Bavaria som ble stående i 9 uker på verksted rett etter levering måtte jeg få @Saltkjelen til å bruke sine skrive ferdigheter å krangle med sjefen for meg for kompensasjon, her ble man ikke møtt noe pent og det var en stygg tone hele veien. En X5 er nok på lik linje med Cayenne men pga service vi har blitt møtt med så var det en "no brainer". Ja dette er skuffende for et merke som skal være så holdbare og som du sier de skal være bygd for dette. Jeg er jo ofte uheldig med biler jeg kjøper og denne ble ikke noe unntak, men jeg må jo bare tenke at dette er et sinnsykt luksus problem jeg aldri hadde sett for meg jeg en dag skulle ha. En GT3 på vei til verksted for ny motor, det er ikke noe synd i meg. Tvert i mot @Fredrik 90 997 Carrera er vell kjent for ganske mye motor problem. Turbo og GT har vist seg å være ganske bra God service er jammen verdt nokon kroner! Når eg fikk vannpumpehavari på min 996 i Bremen så var eg på telefon med Porche Classic Son etterkvart, og dei tilbydde seg å ringe Porsche Bremen for å høre kva planen videre var! Når Bremen ga opp og ville splitte heile motoren så blei eg, IF og PC-Son enige om å sende den til dei og dei fikset det på 2 timer. ( Byttet termostat som hadde hengt seg opp) Fikk igjen nyvasket bil, samt dei lagde skriv uten å mukke til IF for å få bekreftet dekning på drivlinjegaranti. Utrulig god og proff hjelp på Porsche Classic Son! Kva er grunnen til at bilen går til Oslo i stedet for å fikses i Ålesund? Kanskje meir erfaring med GT3 på Østlandet? Olaandref, laffe, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
FransEirik Skrevet August 9 Skrevet August 9 Noen som har fargekode på sidespeil på f1x m550d? A80? B55?
papertiger Skrevet August 9 Skrevet August 9 (endret) 1 hour ago, FransEirik said: Noen som har fargekode på sidespeil på f1x m550d? A80? B55? Ville spurt @StigJ, han er en reser på Ferric Grey 😬 Endret August 9 av papertiger
Fredrik 90 Skrevet August 9 Skrevet August 9 Virker iallfall som at Porsche har den beste garantien der ute, selv om den koster heroin å beholde. Kan fort bli billig om hele motoren må byttes. Jeg er fornøyd med hvordan BMW har løst reklamasjoner på min X5, særlig når de spanderte på meg ny luftfjæring utenfor garanti tiden. Men veldig synd at man ikke lenger kan kjøpe utvidet garanti. Jada, vet at man kan kjøpe det i utlandet også gjelder det i Norge. Men det blir akkurat nok styr at jeg ikke gidder 😅
E.C. Skrevet August 9 Skrevet August 9 5 hours ago, Snagg30 said: Fikk N47 noe her? Hehe, er faktisk noen kunder som har fått motorbytte på goodwill hos BMW en del år etter at garantien var utløpt om servicer var fulgt, men det sa seg selv at de ikke kunne holde på med dette særlig lenge mtp. antall enheter solgt. Ellers enig i at samtlige produsenter tråkker i salaten enten her eller der. 4 hours ago, Otis said: Noen som har noe synsing eller erfaringer å komme med? Self healing kode som har rukket å gå inn i shadow memory fordi du leser av såpass seint etter at det inntraff?
Ingvaldsen Skrevet August 9 Skrevet August 9 5 timer siden, FransEirik skrev: Noen som har fargekode på sidespeil på f1x m550d? A80? B55? Om din ikke har ferric grey fra fabrikk så er det veldig kult det også, min gamle m550d hadde frafall av ferric på speil og lister i grill på fanger som eget individual punkt. men smaken er som baken
FransEirik Skrevet August 10 Skrevet August 10 8 timer siden, Ingvaldsen skrev: Om din ikke har ferric grey fra fabrikk så er det veldig kult det også, min gamle m550d hadde frafall av ferric på speil og lister i grill på fanger som eget individual punkt. men smaken er som baken Måtte sjekke, det punktet er ikke på min. Framfanger skal inn på lakkering pga steinsprut så da tar jeg litt annet smått i samme slengen 😁 Ingvaldsen reagerte på dette 1
Snagg30 Skrevet August 10 Skrevet August 10 14 timer siden, GtiGtr skrev: God service er jammen verdt nokon kroner! Når eg fikk vannpumpehavari på min 996 i Bremen så var eg på telefon med Porche Classic Son etterkvart, og dei tilbydde seg å ringe Porsche Bremen for å høre kva planen videre var! Når Bremen ga opp og ville splitte heile motoren så blei eg, IF og PC-Son enige om å sende den til dei og dei fikset det på 2 timer. ( Byttet termostat som hadde hengt seg opp) Fikk igjen nyvasket bil, samt dei lagde skriv uten å mukke til IF for å få bekreftet dekning på drivlinjegaranti. Utrulig god og proff hjelp på Porsche Classic Son! Kva er grunnen til at bilen går til Oslo i stedet for å fikses i Ålesund? Kanskje meir erfaring med GT3 på Østlandet? Porsche Son har vært fantastiske og de har tatt alt som har vært på min forrige bil. Dyktige og flinke folk med svært høy kompetanse samt føler man seg hørt med problemene når man kommer inn. Sist min var inne kunne de se det hadde vært lekkasje på vannpumpa men ingen symptom når bilen var inne slik at PAW egentlig ikke skulle dekke det, men fikk tlf fra de med følgende "her er ingen lekkasje nå men vi ser det har vært et eller annet så vi finner på noe lurt å sende til Tyskland, vi sier ifra når bilen er klar". PCÅ er kjekke folk men synes ikke kompetansen er noe særlig høy, leverte bilen min ved sesong start for å ta en komplett bremse sjekk av keramiske bremsene siden jeg skulle bane kjøre. Eneste måte å gjør dette på er å demontere skiver også fysisk veie de samt måle med et spesielt instrument. jeg var selvsagt sikker på dette var noe de var innforstått med men når jeg hentet bilen hadde de tatt en visuell sjekk samt en prøve tur for å sjekke om bilen gikk til ene siden… jeg forklarte at dette kan jeg fint gjøre selv og at de måtte veie skivene slik Porsche sier men her ga de beskjed om at dette hadde de aldri hørt om og at man ikke skal tro på alt man leser på nettet. En kjapp tlf til Son bekreftet at jo det er akkurat slik det skal gjøres, 6900kr vell brukt. Og når jeg skulle bytte ratt i år til et med knapper og varme fikk jeg samme beskjed, dette er ikke mulig. Også må jeg som har eid Porsche i under 1 år sende linker og forklaringer på at jo dette går fint. Beskjeden ble til slutt å ta kontakt med Son da de ikke kunne utføre arbeidet her. Kjekke folk men kompetansen i skranken er ikke helt der Fahad, BrokeBoi, GtiGtr og 1 annen reagerte på dette 4
StigJ Skrevet August 11 Skrevet August 11 På 9.8.2025 den 20.18, FransEirik skrev: Noen som har fargekode på sidespeil på f1x m550d? A80? B55? Jeg vet ikke hvilken som er på speilene, men dette er i alle fall farge med kode. Jeg fikk lakkert mine gamle Style 225 i A80. Som du ser så er de veldig brune, mens B55 har mer blåskjær i seg. A80: B55: FransEirik reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet August 11 Skrevet August 11 På 10.8.2025 den 10.12, FransEirik skrev: Måtte sjekke, det punktet er ikke på min. Framfanger skal inn på lakkering pga steinsprut så da tar jeg litt annet smått i samme slengen 😁 på min sto det i individual teksten nederst som ikke alle decodere viser alltid. FransEirik reagerte på dette 1
Snagg30 Skrevet August 12 Skrevet August 12 (endret) Har sorte felger på min bil i dag noe jeg ikke kan fordra da de forsvinner helt i hjulbuen. Og bilen står inne noen uker nå og har tid til litt oppussing. Hva hadde dere valgt? Jeg personlig synes første er meget pent Endret August 12 av Snagg30 BMWE39turbo, Marius2002, fupsaker og 4 andre reagerte på dette 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå