Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det eneste vurderingskriteriet man har til bil er rekkevidde, ja, da er elbil dårlige(ere) saker. På samme måte som at en bensinbil er dritdårlig om det eneste vurderingskriteriet er å kjøre billig. Eller at en dieselbil er dritdårlig fordi vurderingskriteriet er å få stuevarm bil minuttet etter man har startet. Har man derimot et litt videre syn på ting, vil nok bildet se noe mer nyansert ut. Drivlinjene er som forskjellige skopar - ingen er best eller passer til alt, derfor gjelder det å ha bil/sko til riktig bruk/anledning. ;) 

Skrevet

Jeg synes bare at rekkevidden er alt for dårlig. Kritikken mot naf sin test er jo at de kjører i lusefart. I følge David fra mile etter mil podden hadde de jo kjørt motorvei hjem igjen i fjor. Og da hadde rekkevidden vært mye dårligere. 
De starter i varm garasje, så de slipper å varme opp bilen slik de fleste måtte ha gjort. Kaldt vær betyr lite snø og sikkert stort sett bare veier, eller harde vinterveier, som heller ikke tapper rekkevidde.

Volvo EX90 gikk bare litt over 30 mil. Hadde man kjørt en 15 mils tur, parkert bilen til dagen etterpå også kjørt hjem igjen hadde man jo ikke kommet frem uten å lade, hvis man tar motorveien. 
Det er alt for dårlig. Selv så kjører jeg bare korte turen rundt i Oslo området, så e-tronen funker fint i det daglige, men de få gangene man skal til svigers vintertid litt uten for Hamar, så må det lades på turen. Tar jeg hybriden kan jeg kjøre frem og tilbake sikkert tre ganger uten å fylle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...