E.C. Skrevet August 31, 2021 Share Skrevet August 31, 2021 Da trenger man heller ikke å ha lastebiler for å tømme søppel, for det er ikke noe å kaste fupsaker, Shattered og MGunders reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeasiknowit_bmw Skrevet September 6, 2021 Share Skrevet September 6, 2021 (endret) Var å kjørte nye 992 GT3 i helgen. Eneste som var skummelt med den bilen var at den stod på Cup dekk, noe som gjorde det ørlite grann glatt til å begynne med... Jeg ble også villedet av lyden i bilen 😅. Støynivået var høyt… (byttet gir for tidlig i starten). Bilen klarer jo 9000rpm uten problemer og når det høres ut som om det bortimot er åpent mellom motor og coupé så tror man jo at det er «på tide» å bytte gir aaaalt for tidlig 😂 (selvfølgelig fordi jeg aldri har kjørt en så moderne bil med såpass sprekt turtall med unntak av BMW E92 M3 i 2009, men da lot jeg DKG jobbe). Uansett. Fy søren for en bil! 🤩🤤. Samboer foreslo at vi skulle selge i byen og kjøpe utenbys, så vi kunne kjøpe GT3 😂… men GT3 blir nok litt for hardcore som daily uansett 😬 både for lommebok og for bruk til og fra jobb….. Endret September 6, 2021 av Lifeasiknowit_bmw fupsaker, Marius2002 og mathiseeen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet September 6, 2021 Share Skrevet September 6, 2021 Har nylig fått henger lappen og skal på tur i uken og hente en bil, jeg kan trekke 2tonn med min G30. Nå har hengeren egenvekt på 650kg og bilen 1410kg så totale vekt vil da bli 2060kg altså 60kg for mye, hvor strengt er reglene på slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 6, 2021 Share Skrevet September 6, 2021 10 minutter siden, Snagg30 skrev: Har nylig fått henger lappen og skal på tur i uken og hente en bil, jeg kan trekke 2tonn med min G30. Nå har hengeren egenvekt på 650kg og bilen 1410kg så totale vekt vil da bli 2060kg altså 60kg for mye, hvor strengt er reglene på slikt? Det kommer nok an på hvem du møter. Personlig hadde jeg dritt i det å bare tatt sjansen, men skal du langt? Jeg tenker mer på girkasse og drivverk jeg, å makse ut hengervekta og kanskje på bakkete veier 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 7, 2021 Share Skrevet September 7, 2021 6 timer siden, Snagg30 skrev: Har nylig fått henger lappen og skal på tur i uken og hente en bil, jeg kan trekke 2tonn med min G30. Nå har hengeren egenvekt på 650kg og bilen 1410kg så totale vekt vil da bli 2060kg altså 60kg for mye, hvor strengt er reglene på slikt? Forutsatt at vektene stemmer noenlunde er jo dette uproblematisk.. regner med du har tenkt å ha iallefall 60kg i kuletrykk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet September 7, 2021 Share Skrevet September 7, 2021 Bil og henger appen til statens vegvesen er magisk når det gjelder kjøring med henger og hva som er lovlig. Anbefaler alle å laste ned den. uglefossen og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet September 7, 2021 Share Skrevet September 7, 2021 @Fredrik 90 @Shattered @Slavearbeider'n @Ampera Tar det her Hiace er driftsikre og igrunn en legendarisk varebil. Arbeidshest. De blir herjet med. Å kjøre Hiace med bakhjulstrekk eller 4x4 har jo blitt et høydare i hverdagen hos fagfolk, på grunn av morofaktoren og en suksess på grunn av holdbarhet og økonomi. De er nøktern og luksus er fremmedord. Men de går og går og er enkle i kontruksjonen. Men. 400000,- for en gammel Hiace…. Grensen er der passert for 370000,- siden…. Jeg liker Hiace og man fikk de med Arctic Truck oppgradering som gjorde sitt. Anyway, treffer stadig på Hiace i full sladd på vinteren. Toyota leverer, som alltid, og det er ikke uten grunn at Hilux og Hiace er å finne i ørkenbelagte strøk. Arbeidsbil. Punktum. Evopower og Ampera reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 7, 2021 Share Skrevet September 7, 2021 7 timer siden, Fredrik 90 skrev: Det kommer nok an på hvem du møter. Personlig hadde jeg dritt i det å bare tatt sjansen, men skal du langt? Jeg tenker mer på girkasse og drivverk jeg, å makse ut hengervekta og kanskje på bakkete veier 😅 Ikke noe problem på g31 540i å trekke en e90 på bilhenger. Men det å grise tune en 540d uten å tenke på girkassa og tro at en som får tilsendt tuning filer fra Russland tenker på girkassa til eier, det er greit og ikke noe galt for girkassa. lagunilla og Saltkjelen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet September 7, 2021 Share Skrevet September 7, 2021 8 timer siden, Fredrik 90 skrev: Det kommer nok an på hvem du møter. Personlig hadde jeg dritt i det å bare tatt sjansen, men skal du langt? Jeg tenker mer på girkasse og drivverk jeg, å makse ut hengervekta og kanskje på bakkete veier 😅 Skal kjøre bilen fra Trondheim - Ålesund så et stykke er det, men har funnet en annen henger med 100kg mindre egen vekt så da er jeg innafor 1 time siden, TRF skrev: Forutsatt at vektene stemmer noenlunde er jo dette uproblematisk.. regner med du har tenkt å ha iallefall 60kg i kuletrykk Med din kommentar ble det et lyn kurs med Google på kuletrykk i dag tidlig, var ikke klar over dette før du sa noe. Jeg ser i vognkortet at "tillaten koplingslast" er 90kg. Siden du driver med motorsport har du sikkert kjørt en del med bil transport, hvordan gjør du det her, skal man prøve og få 90kg på kula eller prøve seg frem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 7, 2021 Share Skrevet September 7, 2021 @Snagg30 Vekt på kula korrigeres ved å flytte last forover eller bakover. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet September 7, 2021 Share Skrevet September 7, 2021 1 minutt siden, Otis skrev: @Snagg30 Vekt på kula korrigeres ved å flytte last forover eller bakover. Ja det er jeg klar over, men det står tillat vekt er 90kg, betyr det da at det er det optimale trykk på kula eller skal man legge seg noe under? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet September 7, 2021 Share Skrevet September 7, 2021 8 minutter siden, Snagg30 skrev: Ja det er jeg klar over, men det står tillat vekt er 90kg, betyr det da at det er det optimale trykk på kula eller skal man legge seg noe under? Du får noen enkle tips her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 7, 2021 Share Skrevet September 7, 2021 10 minutter siden, Snagg30 skrev: Ja det er jeg klar over, men det står tillat vekt er 90kg, betyr det da at det er det optimale trykk på kula eller skal man legge seg noe under? Det er maks kuletrykk som er tillatt på din bil. Jeg vil si, at med last, som du skal kjøre med. Så bør kuletrykket på bilen være mer enn 50 kg, kanskje enda mer for å få en mer stabil tilhenger. Men 90 kg er sannsynligvis ikke nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet September 7, 2021 Share Skrevet September 7, 2021 Jeg prøvde meg litt fram når jeg kjøpte ny båthenger og du merker stor forskjell om kuletrykket er feil. Det var mye mer stabilt med 75kg enn 40 kg. En vanlig badevekt og en liten planke så finner du lett kuletrykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet September 7, 2021 Share Skrevet September 7, 2021 Jeg sier tusen takk til dere alle sammen, tror jeg aldri har stilt et spørsmål her inne som ikke har blitt godt besvart med gode opplysninger. Har litt mer selvtillit for turen nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå