Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Marius2002 skrev:

Vi trenger iallefall personer på post på alle jobber rundt om. Om det er renhold, ingeniører, elektrikere, butikkmedarbeidere eller lærere. De er like viktige. Og trives man med det en gjør så er det det viktigste. Så får lønnen være en annen side(den er viktig altså, ikke misforstå). Jeg tror ganske mange klarer seg med en VW Passat eller Mazda CX-5 og en vertikaldelt bolig. Norgesferie i telt eller bare korte lokale turer og lever livets glade dager. Det handler om å gjøre det beste ut av det man har. Så å snakke ned jobber er ganske provoserende. Jobb skal være kjekt og en skal glede seg til å gå på jobb, den dagen en gruer seg er det påtide å bytte. Med det sagt er det selvsagt dager og perioder med pes, men jeg snakker på det jevne. Nå er det slik at jobber er forskjellig, lønnen også. Så jeg unner alle å kjøpe det de vil og kan og å bruke penger på interesse. Om det er en M5 eller 520d, sykkel til 10’ eller 100’. 

Ja det har man vel merket veldig godt under Korona. Alle disse samfunnskritiske jobbene som myndighetene hadde på blokka ble jo snudd helt om. Lokkførere hadde jo plutselig "ingen" de skulle transportere, mens barnehageansatte ble noe av det mest kritiske for å holde samfunnet i gang. 
Alle jobbene i samfunnet har sin plass og er ganske nødvendig, er jo derfor de har livets rett. Kanskje noen offentlige stillinger man kunne ha klart seg uten, men private firmaer må jo tjene penger. 

 

Når det gjelder kommentaren til @Fredrik 90tok jeg den for å være en trolle kommentar for å få reaksjoner. 

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Marius2002 said:

Vi trenger iallefall personer på post på alle jobber rundt om. Om det er renhold, ingeniører, elektrikere, butikkmedarbeidere eller lærere. De er like viktige. Og trives man med det en gjør så er det det viktigste. Så får lønnen være en annen side(den er viktig altså, ikke misforstå). Jeg tror ganske mange klarer seg med en VW Passat eller Mazda CX-5 og en vertikaldelt bolig. Norgesferie i telt eller bare korte lokale turer og lever livets glade dager. Det handler om å gjøre det beste ut av det man har. Så å snakke ned jobber er ganske provoserende. Jobb skal være kjekt og en skal glede seg til å gå på jobb, den dagen en gruer seg er det påtide å bytte. Med det sagt er det selvsagt dager og perioder med pes, men jeg snakker på det jevne. Nå er det slik at jobber er forskjellig, lønnen også. Så jeg unner alle å kjøpe det de vil og kan og å bruke penger på interesse. Om det er en M5 eller 520d, sykkel til 10’ eller 100’. 

Som jeg skulle sagt det selv! Selv er jeg utdannet sykepleier og jobber på 4 året (med godskrevet 10 års ansenitet). Det er klart vi har jobba ræva av oss de siste årene. Men jeg gjør det gjerne igjen, fordi jeg trives så godt i bransjen. Ikke et glamorøst yrke, men du verden som man får brukt seg selv i møte med andre, den følelsen er uvurdelig :) Hører vel med til historien at jeg kanskje er en av Oslo ungdommene som studerer i flere år, da jeg har søkt videreutdanning. Men for å kunne leve av dette yrket må kompetansen opp, noe av grunnen til at jeg har søkt. Heldig er jeg også som har en arbeidsplass som verdsetter oss og legger til rette for skole med full lønn.  Ikke mange arbeidsplasser for sykepleiere som gidder dette dessverre..

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Føler vel absolutt ikke at jeg har noe mindreverdighets komplekser nei, tvert i mot. Men å ta opp noe eller mene noe i denne Off Topic tråden begynner å bli ganske umulig. Det sitter en gruppe på fire fem faste daglige lesere/deltagere som leser alt det jeg skriver slik fanden leser Bibelen. Å forsøke å "arrestere" samt å vende å vri på akkurat det Fredrik 90 skriver er populært, det gir mange likerklikk. Leser man da det jeg skriver i verst tenkelig måte så har man det gående. Jeg antar at det er ett slags form for tidsfordriv i mangel på bedre ting å ta seg til. Noe er feil når en Off Topic tråd nesten er den mest populære tråden på ett BMW forum, da er det mange som er inn på her kun for å fordrive tiden. Jeg tar meg i å gjøre det samma selv, selv om jeg er en del rundt i andre tråder og emner også.

Det passer ganske godt inn i din allerede selvsentrerte og narsissistiske fremstilling av deg selv at du helt reelt tror at det sitter flere personer her inne hvis formål er å vri og vende på det du skriver, og hanke likerklikk av det. Selvsagt må du også dra frem litt flere hersketeknikker her, ved å mener de som ikke er enige med deg ikke har bedre ting å ta seg til - ti poeng.

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg føler ikke noe behov for å ta meg sammen, jeg føler jeg har min rett til å mene og ytre akkurat det jeg vil. Om det så gjør at vi må ta denne runden her hver eneste gang så greit for meg. Retten til å mene og gjøre det man vil (innenfor lover og regler naturligvis) står jeg knallhardt på. Så får man heller takle litt motbør i blant 😀 

Det er ingen som vil frata deg dine grunnleggende rettigheter til å fremstille deg selv som en tulling ved å ytre det du vil. Det er bare å fortsette den gode jobben du legger ned i å fremstå som en usympatisk nisse. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Walkabout skrev:

Det passer ganske godt inn i din allerede selvsentrerte og narsissistiske fremstilling av deg selv at du helt reelt tror at det sitter flere personer her inne hvis formål er å vri og vende på det du skriver, og hanke likerklikk av det. Selvsagt må du også dra frem litt flere hersketeknikker her, ved å mener de som ikke er enige med deg ikke har bedre ting å ta seg til - ti poeng.

Det er ingen som vil frata deg dine grunnleggende rettigheter til å fremstille deg selv som en tulling ved å ytre det du vil. Det er bare å fortsette den gode jobben du legger ned i å fremstå som en usympatisk nisse. 

Hva i allverden er det jeg har gjort mot deg? Jeg kan ikke huske at vi har noe usnakka eller at jeg har vært ufin mot deg på noen som helst måte, jeg føler tvert i mot at vi alltid har hatt en god tone. Nå sitter du å kaller meg Narsissist og usympatisk nisse? Hva er dette for noe tull? Personangrep anser jeg som ganske lavmål fra en som burde være bedre vitende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2022 den 9.53, Marius2002 skrev:

Syklister er noe herk, jeg er en av de. Så. Sykkelstativ til bil. Anbefalinger?

Jeg lurer på å ha 1 på tak og slik trippel på krok. Vi er 3 som kan sykle nå, men greit å ikke måtte bytte ut noe etterhvert. Jeg er usikker på hva jeg skal gå for. 
Enten blir det slik:

https://www.xxl.no/thule-hang-on-972-sykkelstativ-3-sykler/p/1037868_1_style?gclid=EAIaIQobChMIk56qtKfU9gIVr4xoCR2fewcgEAQYGCABEgIdTPD_BwE&gclsrc=aw.ds
 

eller ala slik:

https://www.xxl.no/thule-euroride-943-bikerack-3-bikes-sykkelstativ/p/1118809_1_style

men sistnevnte er dyrt. 

Jeg må kunne låse sykler og stativet må låses til krokfeste. Elsyklene blir hjemme, kjøper noe rimelig rallsykkel til 4-5000,- for å kunne trille ilag med ungene på tur :) 

Tips?

 

Jeg kan si at dette stativet fungerer helt fint for min del. Det tåler 2 voksne terrengsykler og 2 barns terrengsykler. Dette er dog vanlige terrengsykler, ikke EL eller DH sykler. Så de veier nok bare maks 12 kg hver.

Det ligner veldig på Thule sine modeller, men er nok ikke like "feinschmecker" som Thule sin. Men til den prisen og gjør at jeg slipper å ha noe på taket, så er det veldig greit. Nå kjøpte jeg det også på tilbud i fjor, til ca 2k mener jeg.

Her kan man også låse hver sykkel fast i stativet og stativet fast i bilen. Sitter godt fast og man kan stramme opp festet til tilhengerkula om det er behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Mørk mandag her inne ser jeg, så sprer litt BMW glede i form av drag race :D  Slikt liker jeg å se

Det er fascinerende hvor bra ytelse det er i dagens M biler 😀 De tallene fabrikken oppgir kan man egentlig bare se bort i fra…satt litt på spissen selvsagt. Ta høyde for at en hver M motor har minst 50 hk ekstra. Samme med akselerasjons tall, trekk av ett halvt sekund. BMW gjorde heller ikke noe galt i å gå tilbake til konverter girkasse kan det virke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Clarity skrev:

Vet ikke om du er klar over det, men for å jobbe som lærer (eller annen byråkratisk) arbeid, så er faktisk et minimumskrav i veldig mange av stillingene en master. 

Sist jeg sjekket jobbet du som en bilselger, som for meg muligens meg bekjent den karriereretningen som er lavest på rangstigningen i hele Norge.

Blir lei meg på dine vegne.. 

Tenkte kanskje vi var ferdige med denne diskusjonen nå? Men om flere har innspill så kom med dem nå så vi kan bli ferdige 😀

Interessant at du har sjekket meg ut, det var jeg ikke klar over at var av interesse for folk å grave i mitt privatliv. Noen har altså tatt seg det bryet da jeg selv passer på å holde personlige/private forhold utenfor forumets fire vegger. Er vel også derfor man velger seg ett nicknavn, men det er klart…er man virkelig nyskjerrig kan man jo bare søke opp reg nummeret mitt. Men send meg heller en PM så skal dere få vite hva dere vil så lenge vi holder det utenfor offentligheten 😀

Uansett hva slags jobb man har så er det aller viktigste at man trives med jobben, gleder seg til hver dag, tjener slik at man kan leve godt og ha det greit. Jeg har ikke uttalt meg negativt om lærer yrket, så vennligst ikke tillegg meg dette. I AS Norge er vi så heldige at man stort sett har det veldig greit uansett hva slags jobb man har, så lenge man selvsagt er nogen lunde fornuftig når det kommer til privat økonomi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Tenkte kanskje vi var ferdige med denne diskusjonen nå? Men om flere har innspill så kom med dem nå så vi kan bli ferdige 😀

Interessant at du har sjekket meg ut, det var jeg ikke klar over at var av interesse for folk å grave i mitt privatliv. Noen har altså tatt seg det bryet da jeg selv passer på å holde personlige/private forhold utenfor forumets fire vegger. Er vel også derfor man velger seg ett nicknavn, men det er klart…er man virkelig nyskjerrig kan man jo bare søke opp reg nummeret mitt. Men send meg heller en PM så skal dere få vite hva dere vil så lenge vi holder det utenfor offentligheten 😀

Uansett hva slags jobb man har så er det aller viktigste at man trives med jobben, gleder seg til hver dag, tjener slik at man kan leve godt og ha det greit. Jeg har ikke uttalt meg negativt om lærer yrket, så vennligst ikke tillegg meg dette. I AS Norge er vi så heldige at man stort sett har det veldig greit uansett hva slags jobb man har, så lenge man selvsagt er nogen lunde fornuftig når det kommer til privat økonomi. 

Så nå er plutselig det viktigste trivsel, men tidligere poengterte du lærer eller byråkratisk som noe som var negativt ladd?

Du min venn er selveste definisjonen på underholdning. Du er grunnen til jeg besøker dette forumet i tøffe og tunge tider, fordi jeg vet at det er en en hoffnarr som bor her og kan skape latter blant mangfoldet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Clarity skrev:

Så nå er plutselig det viktigste trivsel, men tidligere poengterte du lærer eller byråkratisk som noe som var negativt ladd?

Du min venn er selveste definisjonen på underholdning. Du er grunnen til jeg besøker dette forumet i tøffe og tunge tider, fordi jeg vet at det er en en hoffnarr som bor her og kan skape latter blant mangfoldet. 

Trivsel er alltid veldig viktig, og om DU oppfatter min kommentar om læreryrket og bryråkrat yrket som negativ så er ikke det noe jeg kan noe for. Jeg kan ikke gjøre noe med hvordan du velger å tolke meg 😀

Ellers så er det jo hyggelig at jeg er en grunn til å besøke forumet, negativt eller positivt så bidrar jeg til engasjement. Det er kult, takk 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90,du er absolutt en stor (og god) bidrager her på forumet.

Men du verden som du kan provosere! Du er flink med ord, og du klarer, samtidig som jeg oppfatter deg som skarp og nedlatende, ofte å skrive så vagt at du kommer unna med det.  Og du klarer alltid å vri deg unna når noen skriver deg i mot. Når noen har andre meninger enn deg selv, så tenner du med en gang.

Hvordan klarer du forresten å definere Oslo-ungdommen slik du gjør? (Jeg er verken ung eller fra Oslo!)

I mitt yrke bruker vi ofte samband, og regelen der er: "tenk-trykk-tal". Det hadde kanskje vært en idé og bruke samme tankegangen her når du skriver her på forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius2002 skrev:

@Otis takk, skal sjekkes ut nærmere :) Hvordan er det med 4 sykler bakover da, blir det ikke veldig ruvende på tur? Eller tung å betjene når man må baki bagasjerommet? 🤔

Det er ingen problem det! Nå har jeg riktignok en X5, som er litt større en 3-serie, men jeg ser på det som uproblematisk.

Når det gjelder det å komme seg inn i bagasjerommet, så er det vel likedan som på Thule. Man må jo strekke seg inn i stativet og trykke ned utløser armen, så vippes festet helt ned til bakken. Akkurat det er litt kjipt på dette stativet, for stativet hviler på plastrammen helt bakerst, og det føles litt feil. Men det går bra. Det har ikke gått i stykker enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Det er ingen problem det! Nå har jeg riktignok en X5, som er litt større en 3-serie, men jeg ser på det som uproblematisk.

Når det gjelder det å komme seg inn i bagasjerommet, så er det vel likedan som på Thule. Man må jo strekke seg inn i stativet og trykke ned utløser armen, så vippes festet helt ned til bakken. Akkurat det er litt kjipt på dette stativet, for stativet hviler på plastrammen helt bakerst, og det føles litt feil. Men det går bra. Det har ikke gått i stykker enda.

Takk igjen :) Skal sjekke denne ut! Grunnen til at jeg spør om det er litt klure er fordi jeg har prøvd stativ for 2 sykler, men ikke 4, ser for meg at vekten blir lengre bak og tung i forhold til å vippe opp og ned. Men takk ja, skal se på denne :) Takboks blir det uansett, men trenger ikke mer enn nødvendig på taket :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...