Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, papertiger skrev:

Det finnes MYE på «barne-TV» som havner mye lengre nede på lista enn Paw Patrol 😂 søk opp Cocomelon og Booba så skjønner dere hva jeg mener. 
LEGO City Adventures og Peppa Gris, og kanskje tegnefilmatiseringen av Pelle Politibil er faktisk det som innehar absolutt mest humor også for voksne av det jeg har sett til nå. Der er det mye god latter for oss voksne også. 
 

@Marius2002 poden er 2,5 år nå så han har noen år igjen med Chase, Rocky, Zuma, Sky, Rubble og Ryder 😂. Jeg prøvde meg med Formel1-løp en gang. Det fenget en stund, men så skjedde det for lite/for mye prat. Det mest morsomme er perioden da han digget de gamle Pelle-episodene fra da vi var små. Helt merkelig å se de igjen, kunne være en scene på et halvt minutt uten en lyd. Det skjer ikke i dagens filmer, det er fart og spenning hele tida. 
 

uansett, mye kjekkere med Z4!

Du glemte Marshall og Everest! Mvh har pode i 3års alderen. :stupid:

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@scoot og i filmen: Liberty! hvordan kunne jeg glemme disse?! Marshall, som poden kaller brannbile (fordi Marshall er rød), og Skye, som poden kaller Helelel (fordi hun flyr helikopter, og dermed er fargen rosa også blitt hetende helelel i hans vokabular), er jo to av favorittene sammen med Chase. Utrolig hvor skada vi blir. Men det skal jeg ha - jeg fikk han til å like Kurt Vile når han var mindre, One Trick Ponies ble det danset heftig til både i bil og i stua.

@awt +1. Glad jeg slipper dette på vår Euro6 motor. Såvidt jeg har forstått det så er ikke AdBlue-systemene helt problemfrie også, og et styr å reparere?

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt man har bensin bil som kun krever 98 oktan, blir dog litt problemer med jobb VW. Som krever diesel og adblue, hvis den svidde clutch lukta fortsetter så krever den mer. Men du tenker sikkert at jeg ikke kan kjøre siden det lukter, det tenkte jeg også. Men ta det med ro, det er ikke noe galt med meg. Det er bare bilens DSG som ikke klarer seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, BMWE39turbo skrev:

Er 30kg i felg og dekk en merkbar besparelse på en vanlig bruksbil med xdrive? Tenker iforhold til slitasje på drivverk og hjullager over tid, er vel neppe merkbart på forbruk eller akselerasjon?

Synes det hørtes ut som noe som gjør merkbar forskjell i opplevelse av bilen i hvertfall selv om jeg har ingen erfaring selv med å teste lette hjul kontra tunge hjul.

@Blåhvitblogger skrev vel litt om dette i tiden han skrev:

http://bergeblogg.no/artikkel/vektlose-og-stoyfrie/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rune-K said:

Adblue er det vi før kalte flytende Urea og som vi kunne gjødsle med. Urea er i teorien det samme som urin. Ser ikke problemet.😄

Vel, urea er en av hovedkomponentene i urin. Så det blir litt som å si at sukker er det samme som kake. Kan ikke bare pisse i den tanken 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, BMWE39turbo skrev:

Er 30kg i felg og dekk en merkbar besparelse på en vanlig bruksbil med xdrive? Tenker iforhold til slitasje på drivverk og hjullager over tid, er vel neppe merkbart på forbruk eller akselerasjon?

Uten at jeg har noen tall på det, så vil jeg si ja. 

Min F10 hadde 20x8.5 GS felger og disse ble byttet til originale 343M felger fra F10 M5. Hhv. 9x20 og 10x20. 

Til tross for breiere felger og 40mm breiere dekk bak enn det tidligere oppsettet med GS felgene er den totalte hjulvekta lavere. Har ikke veid forskjellen på vekt, men den kunne føles i armene, samt på bilen. Alt fra fjæring til styring merker jeg stor forskjell på, akselerasjon har jeg ikke merket noen forskjell. Den er dog ikke tregere til tross for større hjul, så det er et pluss iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, E.C. skrev:

Vel, urea er en av hovedkomponentene i urin. Så det blir litt som å si at sukker er det samme som kake. Kan ikke bare pisse i den tanken 🙃

Jeg vet om en som klarte å helle spylerveske på Adblue tanken. Det var visst ikke noe problem sa verkstedet da stoffet brukes til å rengjøre avgass. Jeg vil vel tro at det er noe kjemi inni bildet her som gjør at man skal bruke kun adblue og ikke urin eller spylerveske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...