Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 hour ago, ///M-ini95 said:

Ikke glem denne 😅

...og ikke denne :D

Retro review: the V10-engined Audi S6 Avant Reviews 2023 ...

1 hour ago, ///M-ini95 said:

Som en liten side note: Onkelen min var den i slekta med størst  bilinteresse, samt best økonomi til å kjøpe noe mer enn bare basismodellen i sin tid.

Samme her! Husker han alltid hadde "det lille ekstra". Alltid den nyeste Pajeroen som arbeidsbil. Alt fra knall rød 850 med rekkefemmer og sportspakke på nittitallet, videre til W209 CLK200K med Turbokarlsen tuning på 2000-tallet, frem til de i 2008 bestilte seg flett ny E60 525d LCI, samtidig som mine svigers (som da ikke var svigers enda) bestilte seg flett ny E91 318d touring av samme forhandler - bare 2 siffer i forskjell på reg. nr. Husker det enda, 525d LCI, non- M sport, Monacoblå med oyster skinn og Style 247 hjul - med hele 275 dekk bak!! Var ganske stas å få prøve den som 18-åring. De spec'et den helt likt den på pressebildene: 

13ab42e3-carscoop_bmw_5_2007_4.jpg

bf820d5b-carscoop_bmw_5_2007_2.jpg

KLASSE.

Gikk videre til F15 30d, en fantastisk fullutstyrt bil, før de bikket over til ny Audi og norgesbilen eTron (55 SB). Heldigvis med en SLK350 som morobil på si med 3,5 V6.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Har lenge hatt lyst på en Audi S4 av B5 generasjon, men den 2,7 liters Turboen har skremt meg fra det 🤣

Du gjør nok lurt i å bli skremt 😝 Bilen er tørst som fy, de gangene den fungerer! Samt alltid et eller annet tull med bil og elektronikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@///M-ini95

Å faen, der var jeg for rask gitt 😂 RS6 i C6 versjon havnet vel litt i skyggen av E61 M5. Kanskje noe ufortjent all den tid en stasjonsvogn med Lamborghini motor er ett ganske kult konsept.

Artig det du nevner med onkelen din og E280. På slutten av 90 tallet så var det en lege i området her som kjørte E39 528i som jeg sikla fælt etter hver gang jeg så den utenfor nærbutikken 👍 Husker også veldig godt når sønn av datagründer Østereng kom i knall blå RS4 B5 med grønne skilt. Den bilen går i distriktet ennå…fortsatt på grønne skilt. Det var noe av det kuleste jeg hadde sett. I dag ville jeg ikke hevet på øyenbrynene av en RS modell eller grovt motorisert 5-serie. 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg en idiot? Driver å skal hive på vinterdekka på 7 serien og rotasjonen på dekka er ikke lik på venstre side som høyre. Dekka er kun merket med outside/inside og alle dekka er tilsynelatende riktig påmontert. 
Men hvorfor i alle dager er mønsteret i motsatt retning på venstre side? 7677B39E-0CCC-4B9A-9B05-C2AEFBCA50CA.thumb.jpeg.f5fdc374a52c4c6d55b2624896f4f2d2.jpegCFF2EA80-6D19-44AD-9340-5D497F4F90F4.thumb.jpeg.1c371576566f41e56e1094c0ea126901.jpeg

 

slik som dette vil de bli påmontert bilen 

D5960F6A-6CB0-4CF7-B796-72F9410B8ACA.thumb.jpeg.89fd6bd5af53e7c37b38501085ac4ab9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt oppsummert. KW fjæra knakk bak, justeringen ble ødelagt. Justering koster 1500-2000kr+to nye «fjærer». Ergo dyrt til at det skal på en gammel bruksbil. Det ser tåpelig ut med senk foran og org høyde bak. Kom over ett sett TA technix bak fjærer til 500kr med justering, ubrukt. Det er litt detaljer, men litt mtp EU. Tenkte det blir penest å «lakke/male» disse til tilnærmet KW gul. Har godkjent senkesett i vognkort type gul, så da gjør det seg kanskje ikke med røde bak og gule foran. Hva er billigste og 2-4 år holdbar metode å farge disse til gul. Plastdip, bengalack? Ps har ikke tilgang til pulverlakk.

IMG_7679.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt gøy når jeg møter en gammel bekjent på butikken som jeg ikke har sett på 10 år. Også etter en prat så utbryter han "Jeg husker du kjørte rundt i den mørke gamle 5-serien" og jeg bare "Ja den kjører jeg rundt i ennå". Han bare "Er det sant? lever den ennå…så kult" 😂👍

Er det en bil jeg virkelig setter pris på å kjøre så er det den gamle late 520en. Handler ikke om krefter og fartsressurser, jeg savner det ikke nettopp fordi jeg tilpasser kjørestilen min til denne bilen. Bilen er som en trygg gammel venn, dattera mi på 3 år vil aller helst kjøre "E34 bilen" som hun har lært seg 👍 Det ER noe eget med gammal Bimmer, særlig i en tid som nå hvor vi ser BMW forvitre for våre øyne…

IMG_8806.thumb.jpeg.aa9505b80c1ed6bbd25a7e69c49773bb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, E.C. skrev:

@tennbrikket

Powercoat 3 i 1? Har kjøpt meg en boks til "noe", men ikke testet ut enda. Matter du fjærene bittelitt på forhånd med P600 så går det vel greit med å bare bruke opp en slik sprayboks i flere lag. 

https://www.kw-suspensions.it/kw_quad_suspension.asp
 

bestilt en boks med ral 1021, så får vi se hvordan det blir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...