Kvasi Skrevet i går, 19:00 Skrevet i går, 19:00 Brennhet kandidat for denne tråden, her er det for tiden ikke en eneste bil jeg har lyst på https://www.bmw.no/no/alle-modeller.html Espen.st og BMWE39turbo reagerte på dette 1 1
Fredrik 90 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 12 timer siden, Kvasi skrev: Brennhet kandidat for denne tråden, her er det for tiden ikke en eneste bil jeg har lyst på https://www.bmw.no/no/alle-modeller.html Jeg finner kanskje tre til fire biler jeg har lyst på, ingen av de koster under en mill. Men hadde du spurt meg for 5 år siden så hadde lista over biler jeg kunne tenkt meg herfra vært for lang til å skrive. Det er leit at det har blitt sånn... Saltkjelen og Fredrik reagerte på dette 2
*MrB* Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden 1 hour ago, Fredrik 90 said: Jeg finner kanskje tre til fire biler jeg har lyst på, ingen av de koster under en mill. Men hadde du spurt meg for 5 år siden så hadde lista over biler jeg kunne tenkt meg herfra vært for lang til å skrive. Det er leit at det har blitt sånn... Om jeg legger godviljen til kunne jeg "tatt" en helsort G87 M2 med manuell kasse. G20 340i trykker også på noen knapper, men det er jo en modell som er på vei inn i solnedgangen. Ellers er den porteføljen der en skikkelig ørken. Rene M-modeller inkludert. Samme side på 90 og 2000-tallet derimot....
Espen.st Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden M340i er nok den eneste jeg kunne tenkt meg 🤤 resten av listen hadde jeg heller valgt forgjengeren
Fredrik 90 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Fra dagens BMW utvalg kunne jeg tenkt meg følgende: M3 sedan/Touring M4 Coupe M340i M440i Gran Coupe X5 M
Orjan Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Hadde ikke sagt nei takk til en M3.. Lars S og Eystein Ose reagerte på dette 2
Kvasi Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 3 timer siden, Fredrik 90 skrev: Jeg finner kanskje tre til fire biler jeg har lyst på, ingen av de koster under en mill. Men hadde du spurt meg for 5 år siden så hadde lista over biler jeg kunne tenkt meg herfra vært for lang til å skrive. Det er leit at det har blitt sånn... Finner vel etpar biler jeg kunne hatt, men de er blitt så stygge at uansett hvor bra de er kjenner jeg ingen lyst på noen av de. *MrB*, Snagg30 og ///M-ini95 reagerte på dette 3
RNJ Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) Utseendemessig er det ikke mye å skryte av i dagens BMW line up. Z4 syns jeg er ganske fin men den er vel på vei ut av sortimentet. Ellers er X5 ikke så verst til SUV å være. Syns også at nye iX3 er penere enn jeg hadde fryktet men jeg har ikke sett den live enda. Helt siden jeg fikk førerkort for 100 år siden har jeg hatt en bil jeg har siklet på. Tror den første var Ferrari Testarossa og etter den har det vært mange flere. Nå hvor jeg nærmer meg de 60 og endelig har økonomi til å kjøpe drømmebilen så er det egentlig ikke noe jeg har veldig lyst på. Blir for patetisk med en sportsbil i min alder og uansett verdsetter jeg heller komfort. Kunne ha tenkt meg M5 men nyeste versjonen er rett og slett for glorete og stygg. I så måte er min G11 750d den perfekte bilen. Bruker den ikke til daglig men når jeg endelig tar en tur er det skikkelig stas. Flott å se på, komfortabel, mer enn rask nok, lang rekkevidde, fantastisk B&W lydanlegg og så er den fortsatt såpass ny at nødvendig utstyr som adaptiv cruise og CarPlay er på plass. Endret 6 timer siden av RNJ laffe, Orjan, Tony Soprano og 4 andre reagerte på dette 7
Marius2002 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Synes BMW stadig har flotte biler jeg. Jeg er enig i kritikken på enkelte modeller, men jevnt over er det jo veldig bra. Hvilke andre merker har like bra? Ikke Mercedes og ikke Audi. Enkelte modeller ja, men ikke jevnt over. Sier dere Porsche så kontrer vi med Rolls Royce. Ergo fortsatt den beste totalpakken. Om bilene ikke tiltaler en idag så får en se på pent brukte og fortsatt være entusiast til merket. Det var det samme da F30 kom, tenk at BMW kunne la lyktene gå helt inn i grillen. Da var det flere som sa at siste skikkelige BMW var E46. Da E46 var på markedet så var E30 den siste gode BMWen. Og hvem tillot BMW å legge på ekstra riller på panseret på E90 LCI? Jeg tipper når en får vokst modellene litt på seg så endrer mye seg. Jeg sier ikke alt alt er bra altså, men historien gjentar seg. 🤷♂️ Tipper G60 får en oppsving etterhvert. Den nye touringen er jo virkelig en flott bil, og med 550e-pakka så huker den av på mange punkt, bare synd den koster 1,5M. Ellers er ikke i5-utgaven i touring dum heller, kunne tenkt meg en slik også. RNJ, Ron Jeremy, Ampera og 2 andre reagerte på dette 5
Snagg30 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) 2 timer siden, RNJ skrev: Utseendemessig er det ikke mye å skryte av i dagens BMW line up. Z4 syns jeg er ganske fin men den er vel på vei ut av sortimentet. Ellers er X5 ikke så verst til SUV å være. Syns også at nye iX3 er penere enn jeg hadde fryktet men jeg har ikke sett den live enda. Helt siden jeg fikk førerkort for 100 år siden har jeg hatt en bil jeg har siklet på. Tror den første var Ferrari Testarossa og etter den har det vært mange flere. Nå hvor jeg nærmer meg de 60 og endelig har økonomi til å kjøpe drømmebilen så er det egentlig ikke noe jeg har veldig lyst på. Blir for patetisk med en sportsbil i min alder og uansett verdsetter jeg heller komfort. Kunne ha tenkt meg M5 men nyeste versjonen er rett og slett for glorete og stygg. I så måte er min G11 750d den perfekte bilen. Bruker den ikke til daglig men når jeg endelig tar en tur er det skikkelig stas. Flott å se på, komfortabel, mer enn rask nok, lang rekkevidde, fantastisk B&W lydanlegg og så er den fortsatt såpass ny at nødvendig utstyr som adaptiv cruise og CarPlay er på plass. Min ultimate garasje er G11 og ei 911, trenger ikke å være noe fra øverste hylle som GT eller turbo. Ei helt vanlig Carrera S og en G11 da har du beste fra begge verden Endret 4 timer siden av Snagg30 Orjan, laffe, sveigis og 2 andre reagerte på dette 5
RNJ Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 28 minutes ago, Marius2002 said: Synes BMW stadig har flotte biler jeg. Jeg er enig i kritikken på enkelte modeller, men jevnt over er det jo veldig bra. Hvilke andre merker har like bra? Ikke Mercedes og ikke Audi. Enkelte modeller ja, men ikke jevnt over. Sier dere Porsche så kontrer vi med Rolls Royce. Ergo fortsatt den beste totalpakken. Om bilene ikke tiltaler en idag så får en se på pent brukte og fortsatt være entusiast til merket. Det var det samme da F30 kom, tenk at BMW kunne la lyktene gå helt inn i grillen. Da var det flere som sa at siste skikkelige BMW var E46. Da E46 var på markedet så var E30 den siste gode BMWen. Og hvem tillot BMW å legge på ekstra riller på panseret på E90 LCI? Jeg tipper når en får vokst modellene litt på seg så endrer mye seg. Jeg sier ikke alt alt er bra altså, men historien gjentar seg. 🤷♂️ Tipper G60 får en oppsving etterhvert. Den nye touringen er jo virkelig en flott bil, og med 550e-pakka så huker den av på mange punkt, bare synd den koster 1,5M. Ellers er ikke i5-utgaven i touring dum heller, kunne tenkt meg en slik også. Jo, BMW er fortsatt gode biler men for egen del er det ikke mye som gir meg skikkelig "må ha"-følelsen. Jeg kjører i4M50 som daily driver og det er en glimrende bil men likevel ikke en bil som jeg har følelser for på samme måte som 750d'en. En glimrende bruksbil men ikke en jeg vil savne når/hvis jeg en gang kjøper nytt. I en viss utstrekning er min manglende entusiasme i forhold til nyere biler nok mer relatert til meg enn til selve bilene. Jeg klarer ikke helt mobilisere samme engasjement som tidlige og får egentlig dekket behovet via YouTube. Harry's garage og M539 restoration er favorittene. Sistnevnte har spart meg for flere millioner Jeg har alltid hatt lyst til å skaffe meg et verksted hvor jeg kunne mekke på en gammel bil. Etter å ha se Sreten jobbe så innser jeg at det er alt for komplisert og alt for mye jobb. Jeg er derimot veldig fornøyd med bare å følge med fra sofaen! Fredrik, sveigis, Ron Jeremy og 2 andre reagerte på dette 5
RNJ Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 9 minutes ago, Snagg30 said: Min ultimate garasje er G11 med og ei 911, trenger ikke å være noe fra øverste hylle som GT eller turbo. Ei helt vanlig Carrera S og en G11 da har du beste fra begge verden Ja, G11 og 911 er en glimrende combo som jeg også har vurdert. For min del så tror jeg dessverre at 911'eren ville bli brukt alt for lite. Aldri i verden om jeg ville få konen med på langtur i den (for lav, sitter for dårlig, for lite bagasje, for mye støy, bla bla bla) og skal jeg selv på tur på svingete Vestlandsveier så kjører jeg heller motorsykkel. Om jeg skulle ha 911 så måtte det være i forbindelse med også å skaffe en yngre elskerinne Frykter dessverre at logistikken rundt å arrangere 3 ukers Europatur med elskerinnen i 911'en kan bli litt utfordrende med tanke på dekkhistorien hjemme... Orjan, Kvasi og Snagg30 reagerte på dette 2 1
Snagg30 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) 10 minutter siden, RNJ skrev: Ja, G11 og 911 er en glimrende combo som jeg også har vurdert. For min del så tror jeg dessverre at 911'eren ville bli brukt alt for lite. Aldri i verden om jeg ville få konen med på langtur i den (for lav, sitter for dårlig, for lite bagasje, for mye støy, bla bla bla) og skal jeg selv på tur på svingete Vestlandsveier så kjører jeg heller motorsykkel. Om jeg skulle ha 911 så måtte det være i forbindelse med også å skaffe en yngre elskerinne Frykter dessverre at logistikken rundt å arrangere 3 ukers Europatur med elskerinnen i 911'en kan bli litt utfordrende med tanke på dekkhistorien hjemme... Som ren sportsbil så synes jeg 911 leverer ganske bra som langtur bil, vår tur i sommer på 6000-7000km med den forrige som var en Carrera S var hverken slitsom eller travel, fruen slet litt med bøtte stolene men utover det var det en kjempe fin tur bil. jeg skal på tilsvarende tur til sommeren med denne til både Monaco og Østerrike, her blir støy og plass et ganske stort problem men trøster meg med motorlyd. Kanskje finner jeg ei elskerinne, fruen er vandt med at jeg turer og jeg får merkelig mye fred her. Når jeg skriver dette så ser jeg kanskje det at det muligens er hun som har en elsker hjemme og nyter godt av mine turer IMG_0341.mov Endret 4 timer siden av Snagg30 Marius2002, Orjan, Ampera og 5 andre reagerte på dette 1 7
Saltkjelen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 23 timer siden, Kvasi skrev: Brennhet kandidat for denne tråden, her er det for tiden ikke en eneste bil jeg har lyst på https://www.bmw.no/no/alle-modeller.html Det er rart det der. Det er ikke mange år siden det var morsomt å stikke innom konfiguratoren på bmw.no - nå er dessverre ikke dette så spennende. Jeg kunne nok fint hatt lyst på noen av de, men ikke uten at jeg hadde blødd på ytterligere 200 000kr i delebestilling hos GS ved siden av; G07 X7 - med ombyggingspakke til pre-LCI front G05 X5 - med ombyggingspakke til pre-LCI front G2x/G8x - med ombyggingspakke til pre-LCI front og pre-LCI interiør 🙃 (jeg skammer meg når jeg sier at bilen som nesten frister mest er en iX 60/M70 med M-pakke og 23" hjul - det er i alle fall den bilen jeg ikke hadde trengt å bla opp 200 000kr i ekstra deler) RNJ reagerte på dette 1
Fredrik Skrevet 39 minutter siden Skrevet 39 minutter siden 3 hours ago, RNJ said: Jo, BMW er fortsatt gode biler men for egen del er det ikke mye som gir meg skikkelig "må ha"-følelsen. Jeg kjører i4M50 som daily driver og det er en glimrende bil men likevel ikke en bil som jeg har følelser for på samme måte som 750d'en. En glimrende bruksbil men ikke en jeg vil savne når/hvis jeg en gang kjøper nytt. I en viss utstrekning er min manglende entusiasme i forhold til nyere biler nok mer relatert til meg enn til selve bilene. Jeg klarer ikke helt mobilisere samme engasjement som tidlige og får egentlig dekket behovet via YouTube. Harry's garage og M539 restoration er favorittene. Sistnevnte har spart meg for flere millioner Jeg har alltid hatt lyst til å skaffe meg et verksted hvor jeg kunne mekke på en gammel bil. Etter å ha se Sreten jobbe så innser jeg at det er alt for komplisert og alt for mye jobb. Jeg er derimot veldig fornøyd med bare å følge med fra sofaen! Apropos Sreten så tror jeg han eller snarere konseptet med å 100% restaurere en eldre BMW + evt. gjøre noen fornuftige modefikasjoner er den eneste måten jeg virkelig kan få en bil jeg ønsker meg. Jeg hadde ikke sagt nei takk til en E46 330i Touring eller kanskje en E39 530i Touring i denne sammenheng. E39 530i Touringen med supercharger og manuelt gear han nettopp solgte var veldig fin. Ellers er jeg veldig enig i at mangelen på entusiasme for nye biler er relatert til meg som en eldre bilentusiast (nærmer meg også hurtig 60). Som du er inne på er det vanskelig å finne en bil som passer ordentlig og som min bedre halvdel også liker. Vi vil også gjerne kunne ha med barnebarn i barneseter. En elskerinne står heldigvis ikke på ønskelisten så dette begrenser frustrasjonene noe. Jeg kunne godt tenke meg min femte Porsche og aller helst en pen 981 Cayman S, men den passer dessverre overhode ikke til vårt bruk. En 911 Carrera T ditto og der stopper vel mine ønsker for en Porsche. Under tvil kan jeg kanskje vurdere en Macan S/GTS med V6 motor og den passer til vårt bruk. Hmm... tenke, tenke. sveigis og RNJ reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå