mcbanan Skrevet April 10 Skrevet April 10 Kjøpte meg ny familiebil i påsken, 2021 IX3 Fikk den levert igår, veldig godt fornøyd så langt! Må nesten skryte litt av forhandlaren og, Autocarrera i Porsgrunn. Eg bur i Bergen så visning var upraktisk å få til. Selgar forsikra meg at bilen var veldig fin, kun ein liten kankøyring på ein av felgane å påpeike. Eg tok sjangsen sidan bilen kun hadde gått 32000km, så den blei sendt på transport oppover. Tok ein grundig vask idag, og kunne ikkje finne noko som helst å påpeike utover ein liten kankøyring som var opplyst Bilen var for ordens skyld rein og fin når den blei sendt frå forhandler, men var støvete når eg henta den så derfor umiddelbar vask. Lars89, fupsaker, laffe og 10 andre reagerte på dette 13
papertiger Skrevet April 10 Skrevet April 10 Gratulerer med iX3! Dette må vel være en av de bilene i markedet som har vært mest nedhypet (er det et ord?) før lansering, for deretter å vinne hjertene til alle som kjøpte den. Utrolig kjekk bil å kjøre og leve med i det daglige, hadde en faceliftutgave som leiebil en måneds tid. Den var med på helgetur til Bergen også. fupsaker og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Ron Jeremy Skrevet April 10 Skrevet April 10 2 timer siden, mcbanan skrev: Kjøpte meg ny familiebil i påsken, 2021 IX3 Fikk den levert igår, veldig godt fornøyd så langt! Må nesten skryte litt av forhandlaren og, Autocarrera i Porsgrunn. Eg bur i Bergen så visning var upraktisk å få til. Selgar forsikra meg at bilen var veldig fin, kun ein liten kankøyring på ein av felgane å påpeike. Eg tok sjangsen sidan bilen kun hadde gått 32000km, så den blei sendt på transport oppover. Tok ein grundig vask idag, og kunne ikkje finne noko som helst å påpeike utover ein liten kankøyring som var opplyst Bilen var for ordens skyld rein og fin når den blei sendt frå forhandler, men var støvete når eg henta den så derfor umiddelbar vask. Godt å høre, kjenner bilen (har hatt tilsvarende) så den er kanon! Kjenner også forhandler, bra du er fornøyd, kos deg med en flott bil til en fornuftig penge!
mcbanan Skrevet April 10 Skrevet April 10 Takk for det! Dei er litt gløymt på bruktmarknaden har eg inntrykk av. Sikkert på grunn av mangel på firehjulstrekk og beskjeden rekkevidde. Forstår ikkje heilt WLTP tallet på denne bilen, den gjekk jo 100km lengre på NAF sin sommertest. Og det eg kan sjå etter ein dag med køyring så er det ihvertfall ikkje dårligare enn dei 560km Teslaen min skal ha. Dei har jo og gjort det veldig bra i undersøkelsar som f.eks DEKRA sin 100 000km test( null feil der) papertiger og Marius2002 reagerte på dette 2
papertiger Skrevet April 11 Skrevet April 11 Kjent tralle, @Skulebollen? Nå med hjulkapsler, på Autopia. The Bix Six. For et syn. Og alle med skilter. I kjent Ertvaag-stil. Dusy, GtiGtr, sveigis og 4 andre reagerte på dette 7
Fredrik 90 Skrevet Mandag kl. 09:50 Skrevet Mandag kl. 09:50 På 11.4.2026 den 12.08, papertiger skrev: Kjent tralle, @Skulebollen? Nå med hjulkapsler, på Autopia. The Bix Six. For et syn. Og alle med skilter. I kjent Ertvaag-stil. Imponert over Ertvaag sin samling, ikke minst at han har skilter på alle bilene sine. Når det er sagt så koster det kun 2400,- å få skilt på fire av de seks bilene han har utstilt her Stort pluss at han også er såpass entusiast at han ikke vare kjører med bilene men også deler dem men andre i sike settinger som her. Ja det er en investering og en plass å plassere penger, men han deler bilene med alle andre på denne måten. I en tid hvor vært mange super rike flytter til Sveits og enten tar med seg samlingen sin eller selger den unna (mesteparten går da til eksport anyway) så er det gøy at det finnes en slik samling av privateide biler her i landet. fupsaker, Marius2002, Makky123 og 4 andre reagerte på dette 7
papertiger Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Kan like så godt følge opp forrige post og konstatere en gang til at det absolutt finnes folk som gleder seg over forbrenningsmotorens fortreffelighet. En ting er alle bilene som står i samling som nevnt over - og som også kjøres i trafikken (sjekk ut instagram, florerer av snutter av Ertvaag sin Ferrari-samling som kjøres hjem etter Autopia). En annen ting er en fin opplevelse jeg hadde på min 15-minutters vei til jobb i dag i min F11 530xd. Først kjører en C7 RS6 foran meg i 2-felten. Jeg ser noe i bakspeilet, legger meg inn til høyre og forbi kommer en E63 AMG S212 i godt driv. Må bare dra godt på smilebåndet. Rett før jeg ankommer jobb møter jeg en strøken Alpinhvit facelift E92 M3 med den samme dama bak rattet som kjører den hver gang jeg ser den. Jeg svinger inn på jobb og der står en kollega sin nydelige mørkegrå 992 C2 parkert, og en annen kollega er på vei ut av parkeringsplassen i sin lekre 718 Cayman for å kjøre en tredje kollega til flyplassen, han skal etter planen hente seg en 992 C4 GTS i dag. Og det er ikke engang halvparten av 911'ene på huset. Så er det lett å tenke at dette er folk med for mye penger å bruke på bil, men de store fellesnevnerene er pengeplassering og realisering av barndomsdrømmer. Kan ikke annet enn å applaudere det. Markus E30, eivi91, Dusy og 5 andre reagerte på dette 8
Snagg30 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Fikk tilsendt dette bilde av @Markus E30 og må bare takke og bukke bimmers er uerstattelig! Fikk handla meg nytt GT3 interiør for 4500kr som skal få seg en liten oppgradering Lars S, ahj, Dusy og 3 andre reagerte på dette 6
Marius2002 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 2 minutter siden, Snagg30 skrev: Porsche 🤌 Tacky med rød GT3-skrift på det som ser ut som alcantara(?), men det er vel streetcred på Sunnmøre dette… ahj, StigJ og Ingvaldsen reagerte på dette 3
KireS Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 31 minutter siden, papertiger skrev: Kan like så godt følge opp forrige post og konstatere en gang til at det absolutt finnes folk som gleder seg over forbrenningsmotorens fortreffelighet. En ting er alle bilene som står i samling som nevnt over - og som også kjøres i trafikken (sjekk ut instagram, florerer av snutter av Ertvaag sin Ferrari-samling som kjøres hjem etter Autopia). En annen ting er en fin opplevelse jeg hadde på min 15-minutters vei til jobb i dag i min F11 530xd. Først kjører en C7 RS6 foran meg i 2-felten. Jeg ser noe i bakspeilet, legger meg inn til høyre og forbi kommer en E63 AMG S212 i godt driv. Må bare dra godt på smilebåndet. Rett før jeg ankommer jobb møter jeg en strøken Alpinhvit facelift E92 M3 med den samme dama bak rattet som kjører den hver gang jeg ser den. Jeg svinger inn på jobb og der står en kollega sin nydelige mørkegrå 992 C2 parkert, og en annen kollega er på vei ut av parkeringsplassen i sin lekre 718 Cayman for å kjøre en tredje kollega til flyplassen, han skal etter planen hente seg en 992 C4 GTS i dag. Og det er ikke engang halvparten av 911'ene på huset. Så er det lett å tenke at dette er folk med for mye penger å bruke på bil, men de store fellesnevnerene er pengeplassering og realisering av barndomsdrømmer. Kan ikke annet enn å applaudere det. Ja er utrolig morsomt å se litt spreke biler om dagen! Kjørte jentungen på aktivitet i går og passerte en gul Ferarri 296, Corvette, E36 M3, Bentley blant annet. Ekstra morsomt når 12 åringen synes det er veldig stas også 🙂 papertiger og Marius2002 reagerte på dette 2
Eystein Ose Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 3 minutter siden, Marius2002 skrev: Tacky med rød GT3-skrift på det som ser ut som alcantara(?), men det er vel streetcred på Sunnmøre dette… Ikke skjær hele Sunnmøre under en kam, dette er typisk byagutt fenomen Ingvaldsen, Marius2002 og Markus E30 reagerte på dette 3
papertiger Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 1 minute ago, KireS said: Ja er utrolig morsomt å se litt spreke biler om dagen! Kjørte jentungen på aktivitet i går og passerte en gul Ferarri 296, Corvette, E36 M3, Bentley blant annet. Ekstra morsomt når 12 åringen synes det er veldig stas også 🙂 Enig! Jeg og 6-åringen var på Autopia i helga, og da var det stas å se på biler. Favoritten hans var den grå LaFerrari, men den bleknet plutselig når han snudde seg og utbrøt "se, Pizzabakeren-vogna!" StigJ, mr.pingu og KireS reagerte på dette 1 2
Snagg30 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 6 minutter siden, Marius2002 skrev: Tacky med rød GT3-skrift på det som ser ut som alcantara(?), men det er vel streetcred på Sunnmøre dette… Sunnmøre? Nei nå drar du litt godt i, eneste stedet jeg får streetcred er hos det årlige Porsche treffet i lag med de på 50+ som og har mikro penis laffe, StigJ, Markus E30 og 4 andre reagerte på dette 7
Marius2002 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 4 minutter siden, Snagg30 skrev: … mikro penis Fikk bare med meg dette, det er notert ahj og Saltkjelen reagerte på dette 2
Snagg30 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 1 time siden, Marius2002 skrev: Fikk bare med meg dette, det er notert Tacky sa du? Jeg blir folkehelten 9 mai på treffet med min alt for store vinge og vaskeekte Porsche kjøle bag. tidlig midtlivskrise BMWE39turbo, Marius2002, mr.pingu og 1 annen reagerte på dette 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå