Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Enkelt, G21 M340i 👍 For dyrt? F31 340i 👍 Fortsatt for dyrt? E91 335i 👍

Skulle gjerne ha hatt en G21. Men blir ikke plass til noe annet enn bikkja. :) 

3 timer siden, Marius2002 skrev:

Tja, kan jo sjekke ut iX3. :) 

Ikke dumt, men har en hytte på fjellet som krever 4wd en rekke ganger :) Hadde ix3 kommet med 4wd hadde den vært veldig godt alternativ. 

3 timer siden, Geir Anders skrev:

Ingen av disse tilbyr ett fornuftig innhold av plass til 40kg hund OG bagasje. 

Helt enig. Det blir enten eller. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kvasi skrev:

Er ikke sykkelen som setter begrensninger her heller men har holdt på i noen få år og kjenner jo forskjell på oppgraderinger. Og eierglede skal man heller ikke kimse av 👍
Sykkelen min er en 2019 YT Decoy, fulldemper elsykkel, med det kjipeste utstyret originalt som alt er oppgradert på underveis, og gaffelen er nå oppgradert for andre gang  :)
 

Her er noen minutter med kos jeg filmet på en stisykkelfestival vi hadde her for etpar uker siden.
 

 

Enig i at litt oppgraderinger gjør seg. Kjøpte en haibike hardnine 4 nå i våres for å øke motivasjonen for å sykle de 7/8km det er til jobb. Bruker den litt ved siden av, men etter å ha slått i stykker beskyttelsedekselet under tur to i skogen fant jeg ut at jeg dropper de turene fremover med el-sykkelen. Merker jo at demperen er dritt, og lurte litt på å bytte, men til og fra jobb er det liksom ikke nødvendig.

 

sti sykkelen er en canyon greie hvor tidligere eier bytta en del deler. Så er bredere styre, drop-post, oppgradert sete og dekk osv. så funker helt greit selv om den er gammel. 
Men tar meg selv i å søke litt på finn støtt og stadig etter oppgraderinger eller nyere.

men, akkurat bestilt nytt kjøkken, eldste bilen er åtte år og 220k km og e-tronen er tre og halvt år gammel, så vurderer å gjøre noe der også. Problemet er bare at økonomien ikke strekker til alle mine ønsker og noe må prioriteres bort og da er sykkel til 100lapper langt nede på listen 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har kjørt på ringen i tyskland, måtte dere ha noe spesial forsikring på banen? Driver å forhandler pris på forsikring med en fra Gjensidige og der står det spesifikt at forsikring ikke gjelder på banekjøring og jeg regner med at det samme gjelder for de fleste. Ikke at jeg kommer til å kjøre der på et år eller to, men... Kjekt å vite :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Snagg30 skrev:

Tydelig tegn på at den nye planke skjermen ikke er mye å skryte av. Unødvendig vanskelig å utføre enkle ting, her var BMW av de bedre før de begynte å herme etter Tesla. 

https://www.motor.no/bil/volvo-v70-knuser-biler-med-beroringsskjermer/228353

Det er vel ikke plankeskjermen isolert sett som er problemet her, men det faktum at man fjerner enkel betjening som klimabetjening, hurtigknapper og tung meny-layout. Tungvint betjening ble allerede innført med iDrive 7 og ble verre med bortfall av knapper på iDrive 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det er vel ikke plankeskjermen isolert sett som er problemet her, men det faktum at man fjerner enkel betjening som klimabetjening, hurtigknapper og tung meny-layout. Tungvint betjening ble allerede innført med iDrive 7 og ble verre med bortfall av knapper på iDrive 8.

Nei det var litt dårlig formulert men fint å ha en syndebukk! Men det du sier er helt riktig. Et steg i feil retning av BMW, en kollega av meg har en nyere tesla modell 3 og det er helt krise hvordan den bilen er satt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Snagg30 skrev:

Nei det var litt dårlig formulert men fint å ha en syndebukk! Men det du sier er helt riktig. Et steg i feil retning av BMW, en kollega av meg har en nyere tesla modell 3 og det er helt krise hvordan den bilen er satt opp. 

Men dette går vel på smak og behag, som design, praktiske detaljer osv.

Ifht iDrive 8 hører jeg at det oppleves som alt fra himmel til helvete.

For min egen del er det svært begrenset hvor mye jeg dypdykker i innstillinger og menyer i det daglige.
Man setter opp bilen tidlig etter kjøp, deretter er det for min del litt flikking på temperatur/klima, varme i sete og litt navi/podcast osv. men stort sett alt av større innstillinger gjør jeg sjelden og da aldri under kjøring.

Slik at for mitt brukermønster, tror jeg iDrive 8 vil fungere greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Vegard_ skrev:

Dere som har kjørt på ringen i tyskland, måtte dere ha noe spesial forsikring på banen? Driver å forhandler pris på forsikring med en fra Gjensidige og der står det spesifikt at forsikring ikke gjelder på banekjøring og jeg regner med at det samme gjelder for de fleste. Ikke at jeg kommer til å kjøre der på et år eller to, men... Kjekt å vite :P

Ingen selskap som tilbyr det nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Vegard_ skrev:

Dere som har kjørt på ringen i tyskland, måtte dere ha noe spesial forsikring på banen? Driver å forhandler pris på forsikring med en fra Gjensidige og der står det spesifikt at forsikring ikke gjelder på banekjøring og jeg regner med at det samme gjelder for de fleste. Ikke at jeg kommer til å kjøre der på et år eller to, men... Kjekt å vite :P

Nærmeste du kommer en forsikring der er å leie en tysk bil ved ringen, men du må forstatt regne med 50% egenandel eller et tak på 5-10k euro ettersom hvilken bil det er snakk om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Ingvaldsen said:

Nærmeste du kommer en forsikring der er å leie en tysk bil ved ringen, men du må forstatt regne med 50% egenandel eller et tak på 5-10k euro ettersom hvilken bil det er snakk om

Såpass ja 😮 det kan fort bli dyrt med lite erfaring... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha tyskregistrert bil for å kunne forsikre den i utgangspunktet, men det finnes noen selskaper som tilbyr trackday cover. Fryktelig dyrt..

Bil som er finansiert gjennom bank o.l er heller ikke så lurt å kjøre på sløyfa.

Endret av Clarity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...